Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

u siebie mam LM high tech 5W40 i polecam. wcześniej był zalany valvoline, a po zalaniu LM-a jakoś wydaje mi się że silnik przycichł :) kupowałem w necie na ipartsie bo wyszło taniej razem z filtrami.

 

/edit/ daje link

http://www.iparts.pl/czesc/olej-syntetyczny-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-4-litry-liqui-moly-2623,1-222-2623-931245.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
w ciągu 3 miesięcy zrobiłem 20 tys km :)

Jesteś przedstawicielem handlowym, czy nikt w domu Cię nie kocha :lol:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem że klepią mi popychacze. Wcześniej miałem jakiegoś Shella 10W40 chyba pół syntetyk i klepały tylko na zimnym silniku. Wymieniłem olej na TOTAL 5w40 full syntetyk i klepią cały czas. Jaki olej wlać żeby w końcu " uciszyć " popychacze? Silnik 2.0 benzyna M52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo kosztów :))

cytat "Henk de Groot przez lata był dyrektorem holenderskiego oddziału Castrola. Dlatego kiedy powiedział, że "nowe oleje szkodzą silnikom", wybuchła afera.

 

Olej w silniku w bardzo szybkim czasie robi się czarny od cząstek sadzy. Te cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze i powodują, że rozgrzany olej lepiej spełnia swoje funkcje także są właśnie korzystne dla pracy i osiągów silnika. Wymiana oleju to olbrzymie marnotrawstwo i wielkie obciążenie dla naszego środowiska naturalnego a także pogorszenie osiągów silnika. Według doświadczeń pana de Groot samochód po wymianie oleju ma gorsze osiągi i większe spalanie.

 

De Groot nazwał czołowych producentów "mafią wymieniaczy olejów". Stwierdził, że właściciele samochodów są niepotrzebnie wpędzani w koszty, bo serwisy zmuszają ich do wymiany oleju w określonym czasie.

 

Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju. Oszczędziłem na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat."

 

to tak dla usmiechu:)

sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;) nie chcialem tworzyc nowego watku, wiec postanowilem napisac tutaj : co powiecie na temat oleju Specol spec gold 5w40? Ponoc oparty jest na PAO i jest to polski produkt, ktos moze cos wiecej o nim powiedziec, czy jest warty zalania? Cena smieszna ale interesuje mnie czy naprawde jest na PAO i czy jest tak dobry jakosciowo w praktyce jak na papierze? Z gory dziekuje za odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum Merca W211 sobie chwalą, że spełnia normy i ogólnie "niezły", a tani jak barszcz.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli samochód był zalany olejem mineralnym przez kilka lat, to można przepłukać i zmienić na pół-syntetyczny 10W40?

Silnik jeszcze pracuje?

Można nawet na 5w tylko trzeba wiedzieć czy był zalany żeby go wyciszyc i zapchac co się da czy po prostu z głupoty

Jak przejdzie na syntetyk to może sikać do środka i na zewnątrz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy. Może ktoś zalał bo jakiś mechanik mówił że 200tys to minerał . Co jakiś czas jakiś widać że jakiś kretyn miał taki argument i takie coś zalał klientowi który znać się nie musi. Wtedy można zmieniać spokojnie.

 

Gorzej jak ktoś lał taki by zawalac silnik celowo żeby mniej palił oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja dzisiaj zmieniłem mobil 10w40 na Motul 6100 10w40 i powiem tyle że silnik pracuje ciszej. Generalnie nie zależało mi na tym, tylko na wysokiej lepkości przy wysokich temperaturach i z przejrzany olejów pod tym względem wygrywał Liqui moly (chodź ten miał zakres lepkości) i Motul. Wybór padł na Motul ze względu iż wielu ludzi z branży poleca ten olej (również prywatnie). Liqui moly ma dwusiarczek molibdenu który powinien zapewniać mniejsze tarcie, olej ma kolor grafitu, jednak znajomy zalał i żadnej różnicy nie odczuł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajnie, tylko jakbyś patrzył na normy BMW (do E39) dotyczące oleju, to byś spostrzegł, że dla przedlifta ( nie wiem jakie masz to E39) olej musi spełniać normę LL01, a dla polifta wymagana jest już norma LL04. Motul, który wlałeś niestety żadnej normy LL na oczy nie widział. W tym temacie o oleju jest prawie 100 stron, ale po tym jaki zastosowałeś olej, nasuwa się wniosek, że pewnie nie przeczytałeś żadnej z nich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.