Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Warto robić na ciepłym. Jak wiadomo popychacze mogą się wypompowac z oleju i co najważniejsze zawór przy filtrze często w tych modelach nie trzyma a tam może sporo oleju uciekać do miski i przekłamac wynik. Pokaże dobry stan a będzie oleju w układzie za mało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No różnica tak jak by była bo na zimnym wychodzi mi z 3mm ponad minimum a 5 min po zgaszeniu ciepłego wychodzi na kresce minimum.

Tak czy inaczej trzeba z pół litra kupić i dolać :!:

 

Jest możliwość, że coś się stanie z silnikiem, jak jeździł z za niskim poziomem minimum (tak z pół litra za mało)?

Edytowane przez Carlos_811
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli musisz dolać oleju. Bo masz stan min. Ja sprawdzam ok 10 min od zgaszenia. Praktycznie nigdy na zimnym ze względu na możliwość przekłamania.

 

Bardzo duże wahania ludzie mieli w przypadku gdy auto zaraz po odpaleniu kilka sek klekocze i lampka ciśnienia nie gaśnie szybko tylko z opóźnieniem. Wtedy wiadomo że olej z filtra spłynął do miski a tam dobrych kilka setek wchodzi i bardzo przekłamuje pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie sek to już długo, ale w naszych modelach to nie panewki czy kończąca się pompa tylko właśnie ten zaworek zawodzi. Tam jest uszczelka którą się wymienia.

 

tutaj kolega z forum wymieniał tą uszczelkę. U nas to bardzo podobnie wygląda, ale jest łatwiejszy dostęp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest uszkodzona ta uszczelka to tylko po dobrych kilku godzinach długo nabija ciśnienie. Jak jeździłeś i odpalasz po kilkunastu min to olej nie zdąży spłynąć z filtra.

Jak oglądałem kilka modeli to bardzo metalicznie kilka sztuk grało pierwsze kilka sek i ustawało klekotanie zaraz przed zgaszeniem kontrolki ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pytałem wcześniej - czy coś mogło się z silnikiem stać, jeśli przez jakiś czas (powiedzmy 1k km) jeździł na zbyt niskim poziomie oleju (z pół litra za mało) pod kreską "minimum"?

Komputer nic nie krzyczał i kontrolka się nie paliła, że za mało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz podczas wymiany wlałem najpierw 6 l i czujnik pokazywał niski poziom oleju a na bagnecie było na minimum. Różnica między minimalnym a maksymalnym poziomem na wskaźniku wynosi 1 l. Dolałem potem 400 ml. i jest ok. Jeżeli jeździłeś poniżej minimalnego poziomu przez krótki czas to wg. mnie możesz spać spokojnie, choć rzecz jasna wskazane to nie jest.

Jak nie pojawiał Ci się , check oil level' to warto sprawdzić choćby wtyczkę od kostki. Czasem potrafi się saczyć z tego czujnika ( jest tam uszczelka ) i wszystko idzie na kostkę choć tego bym raczej nie obstawiał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piłowany nie był, kilka razy kickdown przy wyprzedzaniu.

Słyszałem, że czujniki oleju padają i właśnie się zastanawiam, czy mój nie jest padnięty skoro nie świeciła się kontrolka jak oleju było poniżej poziomu minimum.

Czujniki oleju padają w zastraszającym tempie w M52TU. Z którego miesiąca masz auto, lub ile masz vanosów, 1 czy 2 ?

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie jeszcze zastanawia, co do oleju, oznaczenie normy LongLife według BMW.

Z tego co widziałem jest LongLife 98, 01 i 04.

Domyślam się, że chodzi tu o daty produkcji silników.

Jeśli mam samochód z 98 r. to najlepiej lać olej z normą LL98?

Bo ostatnio widziałem na sklepie ASO-BMW oler ORI BMW 5W40 z normą LL98 za 30 zł/L, więc wyszło by niewiele ponda 200 zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.