Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja na dniach będę zmieniał olej i postawiłem tym razem na polski Specol gold 5w40. Pełny syntetyk, norma LL01, cena wręcz śmieszna (90 zł za 5 litrów) a jakościowo nie odbiega od najlepszych producentów.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Niedługo dobije 10tys od zmiany oleju i filtru mam przejechane 280tys 97r. Jaki olej zalecacie wlać ? i czy można zmieniać olej np. co 15tys ?
Opublikowano
Ja zmieniam co 15tys. Uważam że jeśli jest wlany syntetyk i robisz rocznie np 30tys jak ja wymiana spokojnie może być robiona co 15tys. Jak w rok robisz 10 to wymieniaj co rok
Opublikowano
w ciągu 3 miesięcy zrobiłem 20 tys km :)

Jesteś przedstawicielem handlowym, czy nikt w domu Cię nie kocha :lol:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Ja mam taki problem że klepią mi popychacze. Wcześniej miałem jakiegoś Shella 10W40 chyba pół syntetyk i klepały tylko na zimnym silniku. Wymieniłem olej na TOTAL 5w40 full syntetyk i klepią cały czas. Jaki olej wlać żeby w końcu " uciszyć " popychacze? Silnik 2.0 benzyna M52
Opublikowano

apropo kosztów :))

cytat "Henk de Groot przez lata był dyrektorem holenderskiego oddziału Castrola. Dlatego kiedy powiedział, że "nowe oleje szkodzą silnikom", wybuchła afera.

 

Olej w silniku w bardzo szybkim czasie robi się czarny od cząstek sadzy. Te cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze i powodują, że rozgrzany olej lepiej spełnia swoje funkcje także są właśnie korzystne dla pracy i osiągów silnika. Wymiana oleju to olbrzymie marnotrawstwo i wielkie obciążenie dla naszego środowiska naturalnego a także pogorszenie osiągów silnika. Według doświadczeń pana de Groot samochód po wymianie oleju ma gorsze osiągi i większe spalanie.

 

De Groot nazwał czołowych producentów "mafią wymieniaczy olejów". Stwierdził, że właściciele samochodów są niepotrzebnie wpędzani w koszty, bo serwisy zmuszają ich do wymiany oleju w określonym czasie.

 

Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju. Oszczędziłem na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat."

 

to tak dla usmiechu:)

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Witam ;) nie chcialem tworzyc nowego watku, wiec postanowilem napisac tutaj : co powiecie na temat oleju Specol spec gold 5w40? Ponoc oparty jest na PAO i jest to polski produkt, ktos moze cos wiecej o nim powiedziec, czy jest warty zalania? Cena smieszna ale interesuje mnie czy naprawde jest na PAO i czy jest tak dobry jakosciowo w praktyce jak na papierze? Z gory dziekuje za odpowiedz
Opublikowano
Na forum Merca W211 sobie chwalą, że spełnia normy i ogólnie "niezły", a tani jak barszcz.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Jeżeli samochód był zalany olejem mineralnym przez kilka lat, to można przepłukać i zmienić na pół-syntetyczny 10W40?
:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli samochód był zalany olejem mineralnym przez kilka lat, to można przepłukać i zmienić na pół-syntetyczny 10W40?

Silnik jeszcze pracuje?

Można nawet na 5w tylko trzeba wiedzieć czy był zalany żeby go wyciszyc i zapchac co się da czy po prostu z głupoty

Jak przejdzie na syntetyk to może sikać do środka i na zewnątrz :wink:

Opublikowano

To zależy. Może ktoś zalał bo jakiś mechanik mówił że 200tys to minerał . Co jakiś czas jakiś widać że jakiś kretyn miał taki argument i takie coś zalał klientowi który znać się nie musi. Wtedy można zmieniać spokojnie.

 

Gorzej jak ktoś lał taki by zawalac silnik celowo żeby mniej palił oleju

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja dzisiaj zmieniłem mobil 10w40 na Motul 6100 10w40 i powiem tyle że silnik pracuje ciszej. Generalnie nie zależało mi na tym, tylko na wysokiej lepkości przy wysokich temperaturach i z przejrzany olejów pod tym względem wygrywał Liqui moly (chodź ten miał zakres lepkości) i Motul. Wybór padł na Motul ze względu iż wielu ludzi z branży poleca ten olej (również prywatnie). Liqui moly ma dwusiarczek molibdenu który powinien zapewniać mniejsze tarcie, olej ma kolor grafitu, jednak znajomy zalał i żadnej różnicy nie odczuł.
Opublikowano
bardzo fajnie, tylko jakbyś patrzył na normy BMW (do E39) dotyczące oleju, to byś spostrzegł, że dla przedlifta ( nie wiem jakie masz to E39) olej musi spełniać normę LL01, a dla polifta wymagana jest już norma LL04. Motul, który wlałeś niestety żadnej normy LL na oczy nie widział. W tym temacie o oleju jest prawie 100 stron, ale po tym jaki zastosowałeś olej, nasuwa się wniosek, że pewnie nie przeczytałeś żadnej z nich.
Opublikowano
Jeśli silnik przez 6 lat jeździł u poprzedniego właściciela na polsyntetyku to taka zmiana może tylko zaszkodzić po syntetyk ma lepsze właściwości "myjące".
Opublikowano
syntetyk ma lepsze właściwości "myjące".

 

To chyba dobrze, że wyczyścimy sobie silnik. A nieszczelności powinny już wyjść po płukance.

:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.