Skocz do zawartości

320d jak najlepiej zadbac o vp44??


Balugass

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!!

z racji tego ze chce pojeździc betką dłuższy czas chciałbym do minimum wyeliminiwac możliwość awarii pompy wtryskowej, mam kilka spostrzeżeń(jak żle myśle to poprawcie mnie)

1)dobre markowe paliwo tylko czy bezsiarkowe czy zwykłe?? jedni mówią ze siarka smaruje inni ze nie

2)dodac na pełen bak oleju do dwusuwów(nie miksol tylko taki do japońskich szlifierek :twisted: )

3)nie hamowac silnikiem bo pompa jest chłodzona i smarowana paliwem wiec hamując silnikiem zmniejszamy przepływ ropy przez pompe i nie ma odpowiedniego smarowania

4)filtr paliwa markowy co 10tys km(czyli u mnie 2 razy w roku)

jeżeli macie jakies pomysły to dopiszcie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 95% paliwa w Polsce pochodzi z Orlenu niezależnie czy to Shell, BP czy inny zachód.

2. Ja jeżdżę 145 konną japońską szlifierką i nie używam niczego poza benzyną

3. Przez pompę paliwo przeplywa cały czas, niespalone wraca powrotem do zbiornika. Hamowanie na "luzie" to niebezpieczna bzdura szczególnie zimą.

4. Przejeżdżasz 20 tys rocznie i kupiłeś diesla? Masochista...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym hamowaniem silnikiem to raczej pomyłka. Przez cały czas paliwo przepływa przez pompę (jeśli tylko silnik pracuje bo jest napędzana z rozrządu bez żadnych sprzęgieł). Owszem przy hamowaniu silnikiem dawka jest 0 ale to tylko oznacza że paliwo jest nie podawane na wtryski lecz wszystko idzie przelewem.

Siarka nie smaruje pompy lecz ja zabija i tu cala rzecz jest związana z paliwem bo o ile filtr wyłapie jakieś ciała stałe znajdujące się w nim to z cieczami (roztworami) nic nie zrobi. Sama czysta ropa dobrej jakości wystarczająco smaruje pompę ale jak wiadomo w Polsce z jakością paliwa nie jest najlepiej więc niektórzy dodatkowo dolewają niewielka ilość oleju i tu jest pytanie jak on wpływa na żywotność samego silnika i katalizatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pompe mozesz tez wyplynac montujac radiator pasywny do tranzystora mocy w tej pompie. Podobno wytrzyma dluzej.

A czesc mechaniczna to paliwo.

Znam dwie osoby maja po 300 000 w 320d na tej pompie i jeszcze to jezdzi dobrze.

20 000 to malo waszym zdaniem na diesla rocznie. Musze w tym roku podgonic trochu z przepiegiem to nie bedzie szkoda sprzedac za 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na diesla 20 tyś . to raczej mało ......

a co do sprzedaży to rzeczywiście nie żałuj auta tylko jeździj .... i tak nikt nie zwróci nam kosztów włożonych w te autka!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz troche sprawa sie rozjaśniła :D 20 000 tys to moze i mało jako przebieg roczny ale rope moge sobie na firme odpisac a beny bym nie dał rady wpuscic w koszty a poza tym wole ropniaka od benzyny :cool2: pisząc o japośkich szlifierkach miałem na mysli dwusuwy. Czyli można smiało tankowac te paliwo bezsiarkowe i bedzie lepsze od zwykłej ropy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ON bezsiarkowy na pewno jest lepszy, tylko właśnie sam się zastanawiam jak to jest z jakością paliw na stacjach. tzn, czy można spokojnie lać paliwo z shella czy statoila mając pewność, że będzie dobre, czy może, jak twierdzą niektórzy, rozrzut jakościowy jest spory nawet pomiędzy różnymi stacjami tej samej marki :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a depresator do paliwa mozna dolaewac?? zawsze tak na wszelki wypadek dolewałem a tankowałem na orlenoskich stacjach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Preventing Bosch VP44 injection pump Failure

The best way to avoid failures of the Bosch VP44 injection pump is to prevent them from happening. Purchasing a replacement lift pump, one that is of a better quality than what comes from the factory will help. If that option is too costly, you can also install a gauge to monitor your fuel pressure. With the gauge you will be able to know when your lift pump is going out and can easily fix the problem before you lose the Bosch VP44 injection pump.

Read more at http://www.articlealley.com/article_520706_31.html?kcplink=1"

 

Ciekawy sposob ciaglego monitoringu cisnienia paliwa. Chyba DISem tego nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.