Skocz do zawartości

320D słabo ciagnie do 2000 obr


Woojtus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój touring 320d (150km) słabo ciągnie do 2000 orb, Potem rakieta, najbardziej denerwuje mnie to przy redukcji gdy na niskich obrotach brakuje mu mocy. Na kompie nic nie wyszło , predkosciowo jest ok leci do 200 km/h dalej nie szalałem:)

 

Filtr powietrza nowy . filtr odmy nowy .Nie wiem od czego tak jest ?Dlaczego nie ma mocy w zakresie niskich obrotów?

Bez gazu nie ma JAZZU....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój touring 320d (150km) słabo ciągnie do 2000 orb, Potem rakieta, najbardziej denerwuje mnie to przy redukcji gdy na niskich obrotach brakuje mu mocy. Na kompie nic nie wyszło , predkosciowo jest ok leci do 200 km/h dalej nie szalałem:)

 

Filtr powietrza nowy . filtr odmy nowy .Nie wiem od czego tak jest ?Dlaczego nie ma mocy w zakresie niskich obrotów?

 

spróbuj wyczyścić elektrozaworki i sprawdzić przepływomierz na live data.

 

BMW tak ma.

 

320d M47N ma turbinę o zmiennej geometrii która lepiej ciągnie z dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że do 2000obr/min nie ma mocy, ale o to, że do tej prędkości obrotowej wolno wkręca się na obroty.

Widoczne jest to najbardziej podczas ruszania z niskich/normalnych obrotów, kiedy przy takiej samej sile wciśnięcia pedału "gazu" obroty relatywnie wolno zwiększają się do poziomu 2000obr/min, po czym rosną duuużo szybciej.

 

U mnie, mimo programu, zjawisko również występuje... no, może taka sytuacja ma miejsce do 1800obr/min.

 

Przy 100% sprawności auta pozostaje chyba wybebeszyć katalizator, co mam nadzieję zrobić w najbliższym czasie.

 

Gdy będzie po, podzielę się spostrzeżeniami.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że do 2000obr/min nie ma mocy, ale o to, że do tej prędkości obrotowej wolno wkręca się na obroty.

]

Dokładnie tak samo.

 

Jak wróce od mechanika dam znac. Wydaje mi sie ze zatkany kat muliłby auto we wszystkich zakresach wiec jego raczej nie ruszam,

 

 

Po wyczyszczeniu zaworków dam znac

Bez gazu nie ma JAZZU....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poza tym ,jechałem Betką kolegi z 2004 ten sam motor tylko skrzynia 6 biegowa.

I jego wóz odchodził od niskich obrotów róznomiernie , wiec nie jest tak chyba ze "ten typ tak ma" moze jest to problem bmw i z tym dolotem czy podcisnieniem:)

Bez gazu nie ma JAZZU....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że do 2000obr/min nie ma mocy, ale o to, że do tej prędkości obrotowej wolno wkręca się na obroty.

Widoczne jest to najbardziej podczas ruszania z niskich/normalnych obrotów, kiedy przy takiej samej sile wciśnięcia pedału "gazu" obroty relatywnie wolno zwiększają się do poziomu 2000obr/min, po czym rosną duuużo szybciej.

 

U mnie, mimo programu, zjawisko również występuje... no, może taka sytuacja ma miejsce do 1800obr/min.

 

Przy 100% sprawności auta pozostaje chyba wybebeszyć katalizator, co mam nadzieję zrobić w najbliższym czasie.

 

Gdy będzie po, podzielę się spostrzeżeniami.

ja katalizatory wybebeszyłem , przepływomierz dostał dziurkę i powiem że jest dużooooooo lepiej ...... aha jeszcze podniosłem obroty jałowe do 925 - silnik lepiej pracuje ( mniej wibracji ) , łatwiej się rusza no i zawsze szybciej się wkręca....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pewnie masz usunięte klapki w kolektorze ssącym, to typowy objaw, po prostu nie masz dołu, ja jeszcze mam klapki, i u mnie od razu ciągnie przy niskich obrotach,ale chyba je usunę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pewnie masz usunięte klapki w kolektorze ssącym, to typowy objaw, po prostu nie masz dołu, ja jeszcze mam klapki, i u mnie od razu ciągnie przy niskich obrotach,ale chyba je usunę.

Jeżdziłem z klapkami 2 lata, od kilku miesięcy jeżdżę bez i ŻADNEJ różnicy nie odczuwam.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam ten sam problem co opisujecie w tym temacie... z tym, że u mnie zjawisko się potęguje gdy jest na zewnątrz około +30 stC i klima wtedy przy redukcjach trzeba mocniej kręcić aby nie wpadać w zakres grubo poniżej 2k obr/min bo wtedy muł okropny. Po wakacjach będzie mi facet robił live data na podczas testu na autostradzie to się odezwę jak coś znajdzie.

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wyczyszczony niewiele dało, ale okazało sie ze widoczne jest już ze w nieceikawym stanie są wężyki od podcisnien. W przyszłym tygodniu kolektor w góre i działamy:) mam nadzieje ze to bedzie to .

A tel elektrozawór od sterowania turbiną na kompe nie wychodzi nic. Jak się go czysci? nie wyglada mi na rozbieralny? pozdrawiam

Bez gazu nie ma JAZZU....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam ten sam problem co opisujecie w tym temacie... z tym, że u mnie zjawisko się potęguje gdy jest na zewnątrz około +30 stC i klima wtedy przy redukcjach trzeba mocniej kręcić aby nie wpadać w zakres grubo poniżej 2k obr/min bo wtedy muł okropny. Po wakacjach będzie mi facet robił live data na podczas testu na autostradzie to się odezwę jak coś znajdzie.

Pozdrówka

 

upały jak najbardziej mają wpływ na osiągi - gorące powietrze powoduje obniżenie sprawności doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wyczyszczony niewiele dało, ale okazało sie ze widoczne jest już ze w nieceikawym stanie są wężyki od podcisnien. W przyszłym tygodniu kolektor w góre i działamy:) mam nadzieje ze to bedzie to .

A tel elektrozawór od sterowania turbiną na kompe nie wychodzi nic. Jak się go czysci? nie wyglada mi na rozbieralny? pozdrawiam

pamiętaj że jego błąd wyjdzie jeśli jest uszkodzony natomiast jeśli filterek jest zabrudzony błędu nie ma ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wieć pytam po raz kolejny jak sie czysci ten zaworek bo wyglada mi na nierozbieralny i wyjstaja z niego 2 rurki. Kolego piszesz o filterku a o jakim? zaczyna sie bałagan w tym temacie
Bez gazu nie ma JAZZU....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy piszą o filterku w zaworze, znajduje się on w tej czarnej plastikowej obudowie (dokładniej w kształcie prostopadłościanu). Filterek jest przykryty czarnym dekielkiem, dekielek trzyma się na widocznych 4 zatrzaskach i to da się zdjąć. Ja u siebie w jednym zaworze ten plastik połamałem i później musiałem kleić.
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ktoś podobno rozbierał ten zaworek i w środku jest jeszcze jeden jakiś filterek , którego raczej nie da się wyczyścić bez uszkodzenia zaworka! a koszt 99 zł plus wysyłka chyba nie jest wysoki..... później połowa forum pisze o słabo ciągnących 320d .... :nienie:

filtr paliwa też da się wyczyścić a jednak go wymieniacie na nowy .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko sie pochwalic ze po dokładnym wyczyszczeniu egr i przedmuchaniu jakiegoś tam "sitka" ( sam nie wiem bo nie było mnie na warsztacie) auto dostało kopa:)

 

Oprócz tego kupiłem sobie profilaktycznie preparat shell do czyszczenia układu pawilowego :)

Dla mnie koniec tematu:)

 

aha po przedstawieniu mojej wczesniejszej bolączki z brakiem mocy przez telefon jeden z "super znawców" z krakowskiego warsztatu stwiedził ze turbina sie na pewno kończy:) tyle ze ją zmieniłem po 100tys na nową jak auto było jeszcze firmowe:)i serwisowane hehe nie dajcie sie gadaniu naciągaczy !!! kopcie po forum,

Radosc z jazdy wróciła:)

Bez gazu nie ma JAZZU....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odgrzebię w śmietniku zaworek, który wymieniałem koleżce w sobotę, to mogę go rozebrać i luknąć w ten wew. filterek. Chociaż rzeczywiście któryś z kolegów pisał już o tym i nawet fotka jakaś była.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.