Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rozmawiałem z facetem w sprawie innego forumowicza który pisał do mnie na priv i można się umówić

 

nawet na samo hamowanie w piątek do wieczora bo ma dłużej otwarte

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycje

 

Pojedziemy na hamownie inercyjną z twoim wykresem z obciążeniówki

 

i zrobimy test

 

jeśli wyjdzie że parametry są takie same ( porównywalne wiadomo różnica temperatury ciśnienia itp ) - Ty płacisz

 

jeśli twoje autko będzie mocniejsze np o 10 KM i 25 Nm ( czyli że inercja zawyża ) - Ja płacę

 

 

i zakończymy te sprzeczki i któryś z nas schyli głowę

 

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możemy się tak umówić,

nie ma sprawy

ale takie sprawdziany powinny być robione w niedalekim okresie od siebie a nie po roku i 20 tys przejechanych

chociaż i tak jestem pewny że na inercji wyjdzie więcej, na pewno momentu

 

jednakże to o co mi właściwie chodzi, to nie o cyferki, a o to jak modyfikowali Ci program, wysłali ori, v-piro obrobił, wgrali i wzięli kasę

cyferki możesz mieć większe bo i tak masz moment podciągnięty wyżej, ale to moje auto może być szybsze

popatrz na swój wykres i mój, zobacz w którym momencie moja turbina wschodzi, przy 2000 obrotów mam już 400 NM płaskiego jak stół, Ty dopiero przy 2600, takie elementy się liczą

 

także jeśli jedziemy na hamownie, to ok, ale potem kreska :cool2:

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie kolego ja mam w nosie czy twoje jest szybsze o pół sekundy czy nie ( nie mam 6 lat)

 

chip polega na dostosowaniu programu do możliwości silnika

 

a to jaki kto z nas ma silnik to kwestia losowa to oczywiste że nie możemy mieć identycznych parametrów na 2 autach

 

( choć przyznać trzeba że są bardzo zbliżone w porównaniu do innych wykresów innych ludzi)

 

od samego początku spierasz się o wyższość jednego chip tunera nad drugim ( jak wyższość Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi)

 

a ja udowadniam że różnice są ]znikome albo żadne ( oczywiście mówimy o porfesionalnych zakładach a nie o domorosłych eketronikach i modułach z Allegro )

 

tak samo ma się sprawa hamowni inercyjnej a obciążeniowej , które tylko w szczególnych przypadkach wykazują różnice

( np. turbodoładowane siliniki o mocach powyżej 500 KM itp )

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v - tech i jego pochodne, profesjonalne zakłady ?

 

to ciekawe, bo jak miałem jeszcze A4 po chipie, to pojechałem z kolegą do nich na hamownie, żeby sprawdzić moc

ja miałem program Dynosoftu, on od Rogalottiego

i chłop w v-techu pytał się czy może je sobie zgrać bo zajebiste remapy ( żeby gotowce później wgrywać ) więc proszę Cię

 

nie mówię już o paru turbinach, które poszły do nieba po ich programach

 

tam remapy są robione przez jednego faceta, który wysyła je mailem do swoich podwykonawców

 

więc mam prawo twierdzić i oceniać co jest lepsze, co nie, bo miałem styczność z tym i tym, w przeciwieństwie do Ciebie

v-tech to masówka, która szczerze ma "w du*ie" klienta", więc niekiedy domorosły elektronik będzie lepszy, bo on po prostu będzie się starał zrobić to jak najlepiej

 

jeszcze jedna kwestia:

"chip polega na dostosowaniu programu do możliwości silnika" -> ehh, wątpię że do końca to rozumiesz

z mojej strony tyle

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam remapy są robione przez jednego faceta, który wysyła je mailem do swoich podwykonawców

 

 

v-tech to masówka, która szczerze ma "w du*ie" klienta"

smutne :cry2: ale prawdziwe :cry2: , jak macie czas zobaczcie/poszukajcie jak koledze z forum z X6, przedstawiciel V-tech "poprawil" osiagi, forumowicz teraz "placze" :cry2: :cry2:

 

"inercja" ze wzgledu na zasade pomiaru wykaze: wiekszy chwilowy moment, ktory dodatkowo bedzie przesuniety w granice wyzszych obrotowow oraz nizsza koncowa moc, oraz co oczywiste bedzie ukazywac, ze auto kreci sie wyzej...

 

nie ma co sie "sprzeczac" :mrgreen: , walcie na hamownie , next na droge, next na browarka i bedzie OK :cool2: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli można dwa słowa...

Mocne turbodoładowane diesle wypada hamować pod obciążeniem.

Zgadzam się z kolegą sokolnh w większości wypowiedzi, jednak mam syk co do hamowania bez obciążenia.

Masa rolek dla mocnego diesla jest zbyt mała i nie stanowi wystarczającego obciążenia. Efektem takiego pomiaru będzie nie prawdziwy wykres pokazujący inne niż w rzeczywistości narastanie momentu obrotowego i mocy.

Nie obciążony turbo diesel wolniej buduje ciśnienie w kolektorze co przekłada się na opóźniony na wykresie moment obrotowy. Mówiąc prościej do właściwej pracy turbiny jest potrzebna właściwa dynamika spalin a ta uzyska się tylko wtedy gdy silnik jest odpowiednio obciążony.

 

Bez obciążenia można hamować auto poglądowo przed i po "programie" tylko po to aby zobrazować przyrost.

Sam wykres nie będzie jednak odzwierciedlał prawdy dla nie niedowiarków ......... proszę zhamować sobie auto na 4 a następnie 5 biegu i nałożyć wykresy, lub dla 5 i 6 jak kto woli.

 

Ciesze się że wasze autka śmigają pięknie ......... moje również. Ja dość dokładnie opisałem sam zabieg ..zdjęcia, działanie itd. Zainteresowanym polecam : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=71964

Myślę że warto i widać czego można się spodziewać i czego oczekiwać.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obciążenia można hamować auto poglądowo przed i po "programie" tylko po to aby zobrazować przyrost.

Sam wykres nie będzie jednak odzwierciedlał prawdy dla nie niedowiarków ......... proszę zhamować sobie auto na 4 a następnie 5 biegu i nałożyć wykresy, lub dla 5 i 6 jak kto woli.

sama prawda :cool2:

Ja dość dokładnie opisałem sam zabieg ..zdjęcia, działanie itd. Zainteresowanym polecam : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=71964

Myślę że warto i widać czego można się spodziewać i czego oczekiwać.

co do zabiegow z przed softu:

1) w moim aucie, patrzac na "dobro" auta nigdy nie wycialbym "klapek" od kolektora, dla mnie zabieg ten to nawet nie "druciarstwo" ale glupota, nie mam takiej praktycznej wiedzy jak Ty :cool2: ale moja wiedza teoretyczna mowi temu stanowczo NIE :mrgreen: ,

2) dodatkowa "dziurka" w przeplywomierzru to dla mnie juz zwykle "druciarstwo" i w swoim aucie tez bym odpuscil,

3) katalizator wiadomo, ze jest najwiekszym "dlawikiem" wlasciwej pracy ukladu napedowego, wyciecie ma dobry wplyw na auto :cool2: ale niezbyt dobry wplyw :nienie: na srodowisko wiec tu jest kwestia wolnego wyboru, tu bym zrobil tak samo jak Ty...

masz duza wiedze praktyczna :cool2: i fajnie, ze sie nia dzielisz, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do przepływki nie ma potrzeby polemizować, również uważam to za swego rodzaju "drut".

Jednak jak się okazuje dość popularny ostatnio. :mrgreen: Nie tylko w BMW .Nie jest to jakaś kosmiczna modyfikacja i w sprawnej przepływce ma marginalne znaczenie.

Obawiam się jednak że w DDE6 czy 7 " MODYFIKACJA" raczej nie będzie działać zgodnie z założeniem.Nie będzie działać wcale albo komp wyłapie zaburzenia w pomiarze i tryb awaryjny pewny.

Głowy jednak na dzień dzisiejszy nie dam, nie robiłem diagnostyki "dziurawej" przepływki w DDE6/7

 

Jednak SPRÓBUJĘ :mrgreen: powalczyć z twoją wiedzą teoretyczną jeśli pozwolisz w zakresie "Swirl flap DDE6.0"

Bo o ile możesz mieć swoje zdanie :cool2: Nie poczułem się zbyt komfortowo po przeczytaniu tego:

 

1) w moim aucie, patrzac na "dobro" auta nigdy nie wycialbym "klapek" od kolektora, dla mnie zabieg ten to nawet nie "druciarstwo" ale glupota, nie mam takiej praktycznej wiedzy jak Ty :cool2: ale moja wiedza teoretyczna mowi temu stanowczo NIE :mrgreen: ,

 

I w jednej chwili zostałem głupcem :cry2: .

Sory za OT ale myślę temat ciekawy.

 

Być może temat nie jest Ci zbyt dobrze znany.... ale z tym problemem zderzyć się może każdy.

Ja nie chciał bym auta z silnikiem po naprawie, uszkodzonego przez klapkę.

Tak wygląda tłok po spotkaniu z klapką:

http://img259.imageshack.us/img259/8161/dsc08736p.jpg

Tak głowica :

http://img525.imageshack.us/img525/1524/dsc08734x.jpg

Tak zawór :

http://img525.imageshack.us/img525/5115/dsc08732.jpg

 

I zapewniam cię że zmielone resztki klapki lecą do wydechu kiereszują łopatki turbiny i uderzają z sporą siłą w katalizator.

A teraz gdzie widzisz " dobro" ?Bo ja widziałem już parę takich silników.Właściciele miel nie tęgie miny.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak SPRÓBUJĘ :mrgreen: powalczyć z twoją wiedzą teoretyczną jeśli pozwolisz w zakresie "Swirl flap DDE6.0"

Bo o ile możesz mieć swoje zdanie :cool2: I w jednej chwili zostałem głupcem :cry2: .

Sory za OT ale myślę temat ciekawy.

 

Być może temat nie jest Ci zbyt dobrze znany.... ale z tym problemem zderzyć się może każdy.

Ja nie chciał bym auta z silnikiem po naprawie, uszkodzonego przez klapkę.

Tak wygląda tłok po spotkaniu z klapką:

jestem swiadomy, ze jestes "madrzejszy" :cool2: i na 1000% masz wieksza wiedze praktyczna...glupota nazwalem zabieg wyciecia klapek a nie autora tego pomyslu, jezeli urazilem to sorrki :cry2: , skutki z zdjec sa mi znane, interesuje sie "motoryzacja" teoretycznie ale takze troche praktycznie, dlaczego dla mnie glupota:

1) budowa kolekotora z ruchomymi klapkami dla "silnika" jest dobra (lepsza niz z stalymi czy bez...),

2) mocowanie klapek bylo bezndziejne wraz z kolejnymi liftami przeszlo z stanu bezndziejnego na zly, wiec jest postep :cool2: , mozna byloby sie zalamac gdyby nie sprawna zywotnosc calosci ~120 000km, wiadomo moze sie zepsuc szybciej (zla eksploatacja, awaria, pech...) ale moze tez o "czasie" lub zdecydowanie pozniej (wlasciwa eksploatacja, szczescie-fart....), dodatkowo koszt nowego kolektora w ASO ~1200zl (tyle co 2 srednie opony) wiec uwazam, ze jak ktos kupuje/jezdzi autem o wartosci jak wyjezdzalo z fabryki 200-300tys. zl to powinnien byc swiadomy, ze kupuje nie "perpetum mobile" ale "zwykle" auto, ktore nalez wlasciwe serwisowac (wymienniac czesci)...czyli kontrolujac kolektor i wymieniajac go w wlasciwym czasie (co ~120 000km) nie masz szans na efekt taki jak na zdjeciu...

jezeleli ktos kupuje auto i jedynie co robi to leje paliwo to bedzie mial jeszcze gorsze skutki niz z photo, ktore zalaczyles, co do photo to masz duza kolekcje, z roznych sytuacji, wiec widac, ze "lubisz" motoryzacje wiec mam nadzieje, ze moja opinia jako "laika" moze bedzie dla Ciebie takze pomocna, pozdr.

wracajac do zagadnienia z postu:

nie ma co sie bac dobrych modyfiakacji, kazda dobra modyfikacja daje zadowolenie dla uzytkownika, szansa na szybsza awarie jest ale jest b. mala, firma firmie nie rowna i nalezy tam jechac gdzie sie ma zaufanie, nalezy uszanowac, ze super modyfikacja w wlasnym aucie moze okazac sie gorsza od innej , pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się wyjaśniła myślę raz na zawsze !

 

Byliśmy sprawdzaliśmy i wiemy ( my to znaczy ja , kolega sokolnh i kolega klagosz )

 

Choć znani sceptycy i tak się przyczepią do czegoś to fakt jest niezbity

 

HAMOWNIA INERCYJNA NIE ZAWYŻA PARAMETRÓW

 

dowodem jest wykres kolegi sokolnh który na obciążeniówce wykazał większą moc i moment niż na hamowni inercyjnej

 

powodem tego prawdopodobnie był przebieg od poprzednich pomiarów i zbliżający się serwis a tym samym zbrudzenie np. filtra powietrza lub inne.

 

 

a dla wszystkich chętnych na sprawdzenie a także modyfikacje chip swojego auta ( nie koniecznie bmw)

utrzymane są promocyjne ceny 50 zł test z wykresem , 1000 chip , na hasło białe BMW tel podam na priv

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się wyjaśniła myślę raz na zawsze !

 

Byliśmy sprawdzaliśmy i wiemy ( my to znaczy ja , kolega sokolnh i kolega klagosz )

 

Choć znani sceptycy i tak się przyczepią do czegoś to fakt jest niezbity

 

HAMOWNIA INERCYJNA NIE ZAWYŻA PARAMETRÓW

 

dowodem jest wykres kolegi sokolnh który na obciążeniówce wykazał większą moc i moment niż na hamowni inercyjnej

 

powodem tego prawdopodobnie był przebieg od poprzednich pomiarów i zbliżający się serwis a tym samym zbrudzenie np. filtra powietrza lub inne.

 

 

a dla wszystkich chętnych na sprawdzenie a także modyfikacje chip swojego auta ( nie koniecznie bmw)

utrzymane są promocyjne ceny 50 zł test z wykresem , 1000 chip , na hasło białe BMW tel podam na priv

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

nemirad, przecież sam sobie przeczysz w tym poście

faktycznie wyszło mniej, ale nie można realnie porównać tych wykresów bo od ostatniego pomiaru minęło 40 tys km

już widać po wykresie zużycie turbiny

 

więc nie pisz tu bredni, proszę Cię bardzo

 

zresztą i tak widać, patrząc na dwa wykresy że obciążeniowa lepiej odwzorowuje "warunki uliczne"

 

ponadto bardziej niż o wykres chodzi mi o wgranie programu

widzę nemirad, że nadal tego nie rozumiesz

indywidualny program dostosowuje się do auta, jeśli np. sprzęgło jest słabsze no ściąga się trochę momentu, jeśli sprężarka nie jest już tak świeża, ściąga się moc i moment przy końcu obrotów

a nie jak w przypadku gcar-a, zgranie serii, wysłanie maila -> ktoś tam w v-techu podniesie wartości -> mail zwrotny, wgranie programu, wykres -> i tu następuje trzepanie się z wielkości cyferek na wykresie -> kasa i do domu

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój automat przeżyje taki chip tuning ? jak myślicie ? jest tu ktoś z skrzynia AT po chipie ?

ja jestem z automatem i po chipie

No i sprawa się wyjaśniła myślę raz na zawsze !

 

HAMOWNIA INERCYJNA NIE ZAWYŻA PARAMETRÓW

 

:mrgreen: :mrgreen: nie zawyza tylko "mierzy w innej skali", lubisz czytac to poczytaj w necie, jest naprawde duzo informacji na temat "zasady pomiaru"... z racji tego, ze moje auto bylo mierzone ~1tydzien pomiedzy innercja a obciazeniem, popatrz (jezli jestes zainteresowany) jak ksztaltuja sie wyniki (potwierdzaja, teorie/zasade pomiaru na roznych hamowniach)...nie jestem wrogiem innercji czy mega zwolennikiem obciazenia, tak jak pisal Roger Nysa wyniki z pomiarow sa tylko skala do ktorej nalezy sie odnosic, do samego przerabiania/modyfikowania programu powinno sie wychodzic (wg wielu osob, m.in. inzynierow BMW) z wynnikow otrzymanych z hamowni obciazeniowej...pozdr.

 

napiszcie jak wyszla proba dorgowa :mrgreen: :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie wrzucić te 2 wykresy? Ciężko będzie porównywać, bo warunki atmosferyczne, temp. ciśnienie mają spory wpływ na wynik.

Uważam, że 50zł za hamownie, nieważne jaka by nie była, to i tak dobra oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sokolnh Ty piszesz brednie najpierw upierasz się jak dziecko że inercja pokazuje dużo więcej niż obciążeniówka

 

okazało sie że tak nie jest bo twoje autko wypadło gorzej, wszystkie testy są w.g. normy DIN 70020

 

Rozumiem że nie możesz się przyznać do błędnego oceniania hamowni inercyjnych - i mnie na tym nie zależy

 

zakończmy tę przepychankę

 

na pewno wszyscy już wiedzą na forum że koledzy sokolnh i A0 są najmądrzejsi

 

kończąc pozdrawiam was serdecznie

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego niemirad,

wiesz że jesteś niekonsekwentny w tym co mówisz ?

 

jak się spotkaliśmy to po hamowaniu SAM mi mówiłeś że to nie może wina że filtr powietrza nie zmieniony od 8 tys, i nie można tego realnie porównać bo od ostatniego hamowania dość sporo minęło, poza tym byłem też na zimówkach, a to też ma wpływ -> chociaż co innego mówił Twój wykwalifikowany kolega,

 

a teraz chcesz udawać bohatera na forum, no proszę Cię

 

wiesz co, od lat siedzę w mechanice samochodowej i sam sobie modyfikuje samochody, teraz robię swapa 1.8T do mojego drugiego auta - Audi B2 Quattro + pare modyfikacji i jestem ciekaw czy Gcarsolution zrobi mi do niego program ? :D

więc sory, ale ktoś kto w ogóle nie ma pojęcia o mechanice i zasadach działania niektórych rzeczy (w tym np. hamowni) , no nie będzie mnie uczył

tyle

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno wszyscy już wiedzą na forum że koledzy sokolnh i A0 są najmądrzejsi

 

w koncu :cool2: , od samego poczatku tylko o to mi chodzilo :cool2: :cool2: "lacha" fizyka, mechanika, wazne jest tylko to jedno zdanie kolegi Niemirad, wielkie dzieki :cool2: , pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak już wiecie byłem na tym spotkaniu i wzmocniłem swoją e90-tke.

Wogóle nie myślałem o chipie ale po zhamowaniu mojego auta i wynikach trochę sie zmartwiłem :cry2:

mało KM i malo momentu a auto dopiero ma 133 tys.k. z czego ja zrobiłem 34tys. w ciągu roku.

Myślałem że mam przynajmniej serie bo kiedyś zrobiłem inną e90-tke ze świateł po chipie :roll:

Ale z racji że mam auto z belgii to może coś namieszali w produkcji :x

Choć nie mam ujętego w VIN-ie że mam wersje 150. W dowodzie też jest 120kW.

 

No i tak to koniec końców po malej namowie :wink: na szybkiego zdecydowałem się na modyfikacje.

 

Poniżej wykres z hamowania przed i po modyfikacji.

 

http://img401.imageshack.us/img401/2342/dsc01452w.jpg

 

Jest to moje pierwsze zchipowane auto dlatego nie ukrywam że bardzo się obawiałem

zwłaszcza widząc więcej dymku przy redukcji w hamowni bo wcześniej tylko przy dużym "zadławieniu" coś mi lekko zadymiła a wtedy widziałem przy każdych redukcjach ale na szczęście po wyjechaniu w trasie uspokoiło się to a przynajmniej nie widać tego dymienia tak jak w hamowni.

Dodam że nie posiadam DPF-u.

 

Cala modyfikcja hamowanie i dobieranie z 3 różnych wersji oprogramowania zeszła około 3 godzin.

 

Poza tym mogę teraz napisać że różnica jest duża :mrgreen: .

A najlepszy ten moment - poprostu extra :cool2:

Przed modyfikacją aby dynamicznie jeździć musiałem często redukować a teraz bez problemu na IV/V biegu się zbiera z niskich prędkości no i teraz ładnie piszczą oponki na I i II ze startu :8)

A w zakrętach systemy mają co robić i się nie nudzą :8)

 

Pozdr. i polecam :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak już wiecie byłem na tym spotkaniu i wzmocniłem swoją e90-tke.

mocny program, przy temp. ~29'C wyszlo Ci 420Nm, jak bedzie zimniej parametry skocza mega do gory, gratuluje decyzji :cool2: mocny mod (+120Nm od serii przy 29'C...), pisz o usterkach :mrgreen: :mrgreen: jak mialem "1" o ~takich parametrach jak Ty to strasznie "rwalo" mi przy ruszaniu...pozdr.

edit1: a "dymic" nie powinno, gdyby robil Ci to Tunner na miejscu a nie "Wgrywacz" programu to "dym" by Ci zlikwidowal a nie powiekszyl...gdybys mial filtr to moze juz bys jechal do nich na ekstra wypalanie :mrgreen: :mrgreen: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
teraz ładnie piszczą oponki na I i II ze startu :8)

 

Kurde jak ja wam zazdroszcze krótkich przełożen;/ Ja mam Efficent Dynamic z wydłużonymi przełożeniami i mimo chipa na 185km i 400nm nie huhu nie zapiszcze kołami na dwójce ani przerzucając mocno z jedynki na dwójke, a w ogole nawet szybki start na asfalcie moze raz na 5 razy cos zapiszczy a kolka mam nie za szerokie 225/55/16.

 

Nawet od 0-100 czas mi sie praktycznie nie zmienil, jedynie elastycznosc jest odczuwalnie lepsza.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.