Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
G-CS napisz adres do was bo podjechałbym a jestem trochę nie w temacie - przepraszam jeśli popełniłem jakieś faux-pas:)
Opublikowano
ja miałem w swojej e90 2007 rok dpf + chip na 198,6 431Nm i nie było najmniejszych problemów. Zrobiłem na chipie ponad 30 tys km...i potem..zootała rozbita:(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

właśnie wróciłem od tunera.

Seria 165/351

Mod 191/407

 

Robione na brudnym filtrze powietrza bo mam ukręconą śrubę i dopóki jej nie wykręcę nie mogę wymienić.

Moc w serii przy 3,9tys po modzie przy 3,8. - myślę że odetkanie filtra mogłoby jeszcze trochę poprawić koncówkę i wyrwać troszkę większą moc

 

Wykres wrzucę wkrótce.

Opublikowano
przecież piszę ze zaraz będzie, czekam na maila :)
Opublikowano
Ja właśnie również się przymierzam do wirusa i byłem dzisiaj w jednym miejscu i facet mi mówi że ''MOŻE" 190KM się uda zrobić a jak mu powiedziałem że chciałbym 200KM to się krzywił że to tylko 2,0 i to trochę dużo i niebezpiecznie. Widziałem że niektórzy koledzy mają na tyle podkręcone i chodzą...Czy pojemność ma aż tak duże znaczenie że nie chce on mi 200Km zrobić to przecież będzie 25% a wiem że np. 130KM VW podkręcał na 160-165 KM więc trochę go nie rozumiem...
Opublikowano

pojemnosc jest drugorzędna największą rolę gra turbina i układ wtryskowy.

Z 2 litrów volkswagenowskich możesz mieć i 260KM/450Nm na dużej turbinie

 

U mnie te 191KM to granica rozsądnego dymienia (nie wiem ile w tym zasługi filtra)

Opublikowano

U mnie te 191KM to granica rozsądnego dymienia (nie wiem ile w tym zasługi filtra)

podstawa to zrozuminie zagadnienia :duh:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

U mnie te 191KM to granica rozsądnego dymienia (nie wiem ile w tym zasługi filtra)

podstawa to zrozuminie zagadnienia :duh:

 

wg mojej skromnej wiedzy, w bardzo duzym uproszczeniu, to jest tak, że ustawia się większe doładowanie a potem leje paliwa aż zacznie dymić

Jeżeli jest inaczej to chętnie się dowiem

Opublikowano
..hehe...to nawet w uproszczeniu nie jest tak :mrgreen:

..można w ogóle nie zwiększać doładowania, nawet bezpośrednio dawek nie ruszać, a zrobić fajnego chipsa :8)

 

czyli nic się nie dowiemy? Ehh ta tajemnica zawodowa :mrgreen:

Opublikowano

Chcę wstawić chipa do E90 320d (163 KM) (przy okazji usunięcia filtra DPF, bo robi mi niezłe zamieszanie) Najbliższy zakład to V Tech w Rzeszowie. Kto robił tam cokolwiek z tych rzeczy u nich? Poradźcie, proszę.

i jeszcze jedno (zanim za tydzień się u nich pojawię) - Czy warto wstawiać chipa oczekując mniejszego spalania przy typowej jeździe? (tzn bez zbytnich szaleństw) Moja bunia jak na razie na trasie łykała 6,2 litra

Opublikowano

...chipsy robimy (z grubsza) na 2 sposoby, jeśli zrobimy sporo momentu nie wyciągając mocy max. spalanie zdecydowanie spadnie, jeśli odpuścimy sporo większy moment, a pójdziemy w moc, pałując ostro auto spalanie może nawet wzrosnąć

..samo usunięcie dpf nie niesie za sobą wzrostu mocy, ale daje możliwość pójść dalej z mocą :8)

Opublikowano

..to nie jest OK...moment wstaje późno, jest dość wysoki...szybko opada, a moc zdycha dużo za wcześnie

wrzucę parę przykładów z różnych 320-ek po chipsie...dla porównania

 

 

http://img27.imageshack.us/img27/4048/bmwe90320dporwnaniaxps1.jpg

Opublikowano
Dzięki wielkie za radę.Dopiero teraz wiem jak to wszystko ma się do mocy i spalania. Zrobię tak jak radzicie. Teraz tylko oczekiwanie na termin i lekka obawa czy czegoś mi nie spaprają.
Opublikowano
...chipsy robimy (z grubsza) na 2 sposoby, jeśli zrobimy sporo momentu nie wyciągając mocy max. spalanie zdecydowanie spadnie, jeśli odpuścimy sporo większy moment, a pójdziemy w moc, pałując ostro auto spalanie może nawet wzrosnąć

 

"Zrobienie sporo momentu bez wyciągania mocy max" - oznacza nic innego jak duże przyrosty momentu w środku skali i małe na końcu

"odpuszczenie sporo większego momentu i pójście w moc" - oznacza małe przyrosty momentu w środku skali i duże na końcu

 

O ile uzasadnieniem dla pierwszej wersji może być to że chcemy oszczędzić turbinę i dpf o tyle druga wersja czyli świadome odpuszczanie środka skali (jeżeli tylko nie ma problemu ze sprzęgłem) jest dla mnie co najmniej irracjonalne.

Opublikowano

a mniejsze zużycie paliwa wynika z tego że dzięki wyższemu momentowi można jeździć na niższych obrotach zachowując podobną dynamikę.

Nie ma znaczenia czy eco czy nie eco bo oba środek skali powinny mieć taki sam ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.