Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

proszę o usunięcie tego posta, pomyłka

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

pamietam ze kilka lat temu prowadzilismy juz na tym forum taka dyskusje- ja jeszcze jako uzytkownik e46-

i wyszlo nam ze ze wszystkie "tiuningowe" nawiercane tarcze konczyly w 2 mies klocki i po pol roku pekaly albo giely sie albo rdzewialy,

a te wszystkie "tiuningowe" twarde klocki wykonczaly w expresowym tempie tarcze...

Najlepsze tarcze sa ORI, a klocki jak nie ORI to Jurir,Textar albo EBC.

Jeszcze jedno- kiedys faktycznie ATE produkowalo dla BMW na 1 montaz ale....-

produkty ze znaczkiem BMW przechodza inna-ostrzejsza- kontrole jakosci i odbioru technicznego m/innymi tarcze sa wywazane dynamicznie-

i to powoduje ze tarcze ORI sa ok a na ATE mimo ze powstaja na tej samej tasmie produkcyjnej- ludzie sie skarza.

Z nie ORI- EBC zbiera dosc dobre opinie w DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Czujniki są dwa dokładnie jak opisał kolega wyżej. Niestety uzycie starego z nowymi klockami może spowodować brak mozliwości skasowania "przeglądu klockowego" i jego zablokowanie, a wtedy niestety trzeba jechać "na komputer". Koszt pojedynczego czujnika ATE to ok. 40 zł., a zatem nie opłaca się oszczędność. Wg mnie wynika to z tego, że gdy jeszcze jest ok 3-4 mm okładzin czujnik zostaje skasowany (przerwany obwód) i nie nadaje się do ponownego użycia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chłopaki, mam na wymianę tył a wiec wystarczy jeden czujnik. Czy one sie czymś różnią ?? - w sensie przód i tył czy kupuje sie standardowy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tylko długoscią kabla, przedni jest montowany do puszki w nadkolu a tytlny jest montowany do puszki bez klapki, która jest pod wykładziną/plastikiem tylnego nadkola.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po wymianie. Dziwiłem sie ze komputer nie pokazuje klocków, przebieg orientacyjny do wymiany ok 40 tys km a mi ociera metal z klocka. Okazało sie iz jeden sie "zawiesił" i zdarł do zera, pozostałe 3 były w stanie idealnym na 40 tys, czujnika takze nie wymieniałem bo był dobry i dlatego nic nie pokazywał - zdarty klocek był po przeciwnej stronie co czujnik. Klocki wrzuciełem TRW (dawny Lucas) bo polecił mi je znajomy w sklepie - cena atrakcyjna - 130zł za kpl. :D

 

P.s. gdzie podciąga się hamulec ręczny ? Coś mi sie obiło o uszy ze w środku w okolicach drążka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie klocek zawiesił to przy wymianie nalezało bardzo starannie oczyścić prowadnicę w korpusie zacisku + śruby pływające (takie z długimi tulejkami) które mocują zacisk do korpusu. Te powierzchnie należy przesmarować smarem do ruchomych powierzchni styku w hamulcach, smar dostępny w ASO.

 

Co do ręcznego to nie wiem czy jest jakaś regulacja przy dzwigni, ponoć nie, ale jest takie kółczeko gwiazka wewnątrz bębna z tyłu, jak zdejmiesz koło i ustawisz bęben tak aby otwór na śrube koła był chyba na godzinie 1 czy 2 to przez dziure zobaczysz taką srube/gwiazdkę. Krecą nią ustawia sie położenie szczęk wzgledem bębnów. U mnie jak mechanik wymieniał tarcze z tyłu, to najpierw odkręcił tą śrubę aby odsunac szczęki od bębnów, co by tarcza łatwo zeszła. Po tem przy montażu nowych, znów podkręcał alby dobrze ustawić szczęki.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis regulacji poprawny:) Co do zawieszajacego sie klocka, to przez brak serwisowania hamulcow.... Generalnie prowadnice trzeba przejrzec by byl spokoj z klockami raz na 20max 30tys. Nalezy zastosowac smar ceramiczny , zaden miedziany!!! Co do tarcz,.. sprzedaje ich troche i stwierdze, ze obecne ATE to nei ta sama bajka co kiedys... Textary ok, TRW i brembo odlewane w PL ale raczej klienci zadowoleni przy umiarkowanej jezdzie... Co do Zimmerman, to jezeli uwazacie, ze Zimmerman Sport jest wysoko naweglany, mylicie sie... ;) sami opisuja, ze to normalna tarcza nawiercana... Co wiecej, nawiercanie jest fi 3mm i jak od srodka otworu zbierze sie nalot rdzy i osad z klockow powstaje problem z klockami nawet przegrzewanie... Trzeba przepychac co jakis czas, ale to strasznie upierdliwe....

Zwroce Wam uwage na produkty Meyle. Sprzedaje ich tarcze klocki , zawieche i filtry i powiem, ze to jeden z bardziej zaufanych u mnei produktow!! Tarcze sa odlewane przez huty Krupa i dopiero obrabiane przez zaklady Meyle:)!! Oczywiscie, jak mechanik nie wyczysci dokladnie calego zacisku , prowadnic, to bedzie lipa. Na zaciski smar ceramiczny, ktory wypiera wode, brud i jest neutralny w wysokich temperaturach.. Polecam zmierzenie ilosci wody w plynie hamulcowym.. Woda opada powoli w okolice tloczkow , ktore z czasem sie zapiekaja..

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

mam 5 tysięcy do wymiany klocków i tarcze też mi się kończą, od pewnego czasu mam drgania na kierownicy a w momencie hamowania drgania są mocniejsze czy powodem są kończące się tarcze ?

 

 

Koła mam wywarzone 100% jakie jeszcze moga być przyczyny drgań na kierownicy przy hamowaniu? :mad2:

 

 

Jeśli ktoś ma wiedzę, pomóżcie , z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

mam 5 tysięcy do wymiany klocków i tarcze też mi się kończą, od pewnego czasu mam drgania na kierownicy a w momencie hamowania drgania są mocniejsze czy powodem są kończące się tarcze ?

 

 

Koła mam wywarzone 100% jakie jeszcze moga być przyczyny drgań na kierownicy przy hamowaniu? :mad2:

 

 

Jeśli ktoś ma wiedzę, pomóżcie , z góry dzięki

 

historia może byc długa, zacznij od wymiany tarcz i klocków, pamiętaj, żeby piasty oczyscić perfekcyjnie na lusterko, nie smaruj niczym piast, żadnymi prepartatami tylko od razu tarcza na nie. Powierzchnia przylegania musi być idealna. No i oczywiście bardzo dokładne oczyszczenie prowadnic + odpowienid smar, co kolega wyżej napisał.

 

Jeśli problem nie ustąpi to trzeba szukac dalje, moze na wymianie wahaczy (jeśli tuleje zerwane) lub nawet piast się skończyć.

 

Pamietaj aby nowych tarcz nie przegrzać od razu, nie trzymac nogi na hamulcu na światłach

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

mam 5 tysięcy do wymiany klocków i tarcze też mi się kończą, od pewnego czasu mam drgania na kierownicy a w momencie hamowania drgania są mocniejsze czy powodem są kończące się tarcze ?

 

 

Koła mam wywarzone 100% jakie jeszcze moga być przyczyny drgań na kierownicy przy hamowaniu? :mad2:

 

 

Jeśli ktoś ma wiedzę, pomóżcie , z góry dzięki

 

historia może byc długa, zacznij od wymiany tarcz i klocków, pamiętaj, żeby piasty oczyscić perfekcyjnie na lusterko, nie smaruj niczym piast, żadnymi prepartatami tylko od razu tarcza na nie. Powierzchnia przylegania musi być idealna. No i oczywiście bardzo dokładne oczyszczenie prowadnic + odpowienid smar, co kolega wyżej napisał.

 

Jeśli problem nie ustąpi to trzeba szukac dalje, moze na wymianie wahaczy (jeśli tuleje zerwane) lub nawet piast się skończyć.

 

Pamietaj aby nowych tarcz nie przegrzać od razu, nie trzymac nogi na hamulcu na światłach

 

 

 

Dzięki Natek, sporo nowinek w twoim poście ......mam nadzieje że będzie ok po wymianie tarcz i kloooocuniów, jadę jutro :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słysze o bardzo dużej ilosci problemów z biciem w BMW i nie wierze, żeby te wszystkie tarcze krzywiły sie w 5 minut i zeby były wadliwe juz na starcie. Bardzo ale to bardzo ważny jest prawidłowy montaż i prawidłowa eksploatacje, ułożnie hamulców na początku. Inną sprawą też jest fakt, że BMW ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy i już niewielkie odchyłki na tarczy są niestety wyczuwalne na kierownicy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może jakie klocki na tylną ośkę do 328xi z USA? jeśli nie to będę musiał się pobrudzić bo mało informacji jest o tym modelu...czujniki ATE pasują także do klocków innych producentów (multilab miał chyba taki post stronę wcześniej-nie było problemów ze złożeniem)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może jakie klocki na tylną ośkę do 328xi z USA? jeśli nie to będę musiał się pobrudzić bo mało informacji jest o tym modelu...czujniki ATE pasują także do klocków innych producentów (multilab miał chyba taki post stronę wcześniej-nie było problemów ze złożeniem)?

 

Tu masz namiary na klocki - wystarczy poszukać.

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&series=E90&body=Lim&model=328xi&arch=0

Czujniki podejdą pod kazde klocki - ja miałem ATE a klocki Lucas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.