Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam Panowie

Mam podobny problem a mianowicie, szarpanie pomiędzy 1400 a 1600 obr. Brak mocy do 2 tyś, totalne zamulenie. Miałem wymienianą turbinę ale nie za mojej kadencji, jest jeszcze na gwarancji może ją odesłać niech ją sprawdzą? Jak nie turbina to co proponujecie ??? jak co to mam 116d może jakaś część spasuje na podmianę ? W porównaniu do tej 116d moje się nie zbiera i jest zamulone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

nikt Wam nie powie, co jest nie tak z autem po 3 zdaniach z opisem problemu - przyczyn może być wiele.

 

Zacznijcie od sprawdzenia błędów (najlepiej DISem - instrukcja instalacji w Diagnoza komputerowa), jeżeli nie ma to kolejny krok to test Air mass system test diesel 4-cylinder (D1362_D6LMS) też do wykonania DISem, który sprawdza:

czujnik doładowania, temperatury, EGR, przepływomierz, turbine - po tych wynikach można już coś powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem cały wątek i stwierdzam, że ... TEN TYP TAK MA :mrgreen:

 

A tak poważnie, powód może być inny w każdym przypadku, nie ma reguły, ponieważ:

- u mnie się zaczęło kiedy temperatura spadła w okolice 10 stopni (latem nic nie czułem)

- paliwo non-stop z jednej stacji BP

- DPF brak

- turbina używana w pełnym zakresie obrotów, 10 przykazań diesla znane na pamięć

- wszystkie filtry wymienione 7 tyś. temu

 

Całe szczęścię, że szarpanie (bardzo lekkie) u mnie występuje tylko przy 1500 obr i tylko przy stałej prędkości obrotej. Nawet lekkie dodanie gazu lub zwiększenie obrotów i szarpanie ustępuje (oczywiście bieg 3 i wyższy).

 

Mam zamiar sprawdzić na spokojnie poniższe:

- EGR

- jakiś ten nastawnik dawki paliwowej (jak się dowiem co to i gdzie to)

- korekcje wtrysków (da się to zrobić którymś programem, bo chyba nie padła odpowiedź )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Śledze owy temat gdyz mam ten sam problem w moim e46 320d :( Od pewnego czasu przy stałej prędkości na 3,4 biegu odczuwalne jest szarpanie silnika - w granicach 1600-2100 rpm.. Do tego dodam ze przy delikatnym wcisnieciu lub puszczeniu gazu odczuwam jeszcze pojedyncze szarpniecie, pozniej idzie normalnie..

Autko jest po wymianie wszystkich filtrów oprócz paliwa, 6 miesiecy temu wymienilem kompletne sprzegło z dwumasem a ok 10tys km temu byla regenerowqana turbina i wymieniona odma. W najblizszym czasie zamierzam wymienić filtr paliwa i wyczyscic EGR i zobacze co dalej. Jesli nie pomoze to pojade na kompa.

Jesli ktos ma sugestie to prosze o porade :)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobna sytuacja auto lekko szarpie przy lekkim dodawaniu gazu w zakresie 1500-2000 obrotów

gdy dodam mocno gazu to problem znika

co ciekawe mam wrażenie, że problem pojawił się po wymianie oleju, wszystkich filtrów i odmy, może coś zostało źle zrobione tylko nie bardzo wiem co tam można źle zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Ja nie mam tego problemu wiec pewnie jakis problem jest , napewno nie jest tak ,że ten typ tak ma bo ja nie mam . mogę nawet jechać po mieście na 5 40 km/g bez dodawania gazu a auto samo ciagnie bez szarpania . Zastanawiałem się kiedy zgasnie i zacznie się buntować - zrobiło to przy 20km/g lekkie dławienie ale po zmianie na 3 znowu bez gazu zajda jak na automacie . Na 2 biegu bez gazu moge przejechać przez całe miasto silnik sam ciągnie - fajna sprawa z tą elastycznością :D
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był wymieniany jakieś 3 mieś prędzej, jakieś dalsze pomysły.

 

U mnie też podobnie, wszystko zaczęło się po wymianie filtrów (a specjalnie kupiłem oryginał) może kupić nowy i jeszcze raz wymienić a może coś się tam zapowietrzyło i daje taki efekt.

Jedyne co mnie ciekawi, że od 2 tygodni jest spokój może to przez niższą temperaturę.

 

Ja nie mam tego problemu wiec pewnie jakis problem jest , napewno nie jest tak ,że ten typ tak ma bo ja nie mam . mogę nawet jechać po mieście na 5 40 km/g bez dodawania gazu a auto samo ciagnie bez szarpania . Zastanawiałem się kiedy zgasnie i zacznie się buntować - zrobiło to przy 20km/g lekkie dławienie ale po zmianie na 3 znowu bez gazu zajda jak na automacie . Na 2 biegu bez gazu moge przejechać przez całe miasto silnik sam ciągnie - fajna sprawa z tą elastycznością :D

 

przeprasza ale co to ma wspólnego z tematem no chyba, że czegoś nie "kumam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wymieniłem filtr paliwa i przy okazji wyczysciłem EGR. Jedyna poprawa - auto lepiej ciagnie od dołu - mysle ze to sprawa EGR bo był bardzo zawalony sadza, ale szarpanie nie ustało. Od tego momentu przejechałem 2.5k km i planuje wybrac sie na kompa. Może jeszcze skocze na sprawdzenie wtryskiwaczy - jak myslicie czy to moze byc powodem szarpania?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W koncu...Juz kilka razy pisalem na forum bo myslalem ze rozwiazalem swoj problem ale dopiero teraz w 100% rozwiazalem problem jak w temacie czyli szarpanie w tym zakresie obrotow,oprocz tego telepalo mi buda na biegu jalowym.Do tej pory bylo:czyszczenie egr-u ,wymiana odmy(nie ma zwiazku),regeneracja wtryskow-wszystko na nic.No i wkoncu trafilem do chlopakow w lodzi na sw teresy -wymienili przeplywomierz i auto chodzi idealnie zadnego szarpania telepania buda po prostu jak nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale wcześniej odczytywałeś jakie paramerty były przy poprzednim przepływomierzu czy wszyskto było ( wartości) ok a oni i tak zmienili i nastąpiła poprawa jak w temacie ?

Przez ok pol roku nie wyskakiwal zaden blad tylko byly te objawy-szarpanie i drgania wystepujace na wolnych obrotach,zadnych bledow na kompie.Potem wyskoczyl blad (zolta ikonka silnika) oraz doszlo dymienie na czarno.Wtedy zostal wymieniony przeplywomierz.Wszystkie objawy ustaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu głównego i wymontowałem przepływomierz i otworzyłem go.Rozwierciłem według opisu Roger-Nysa i i delikatnie przemyłem benzyną płytkę.Po złożeniu do kupy auto po zapaleniu nie buja na obrotach i co najważniejsze nie szarpie na obrotach od 1500 do 1800 na 3 i 4 biegu.Walczyłem z tym od roku :)Przejechałem kilka kilometrów i wszystko wydaje się ok.Postaram się opisać za kilka dni efekt będzie bardziej rzetelnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu głównego i wymontowałem przepływomierz i otworzyłem go.Rozwierciłem według opisu Roger-Nysa i i delikatnie przemyłem benzyną płytkę.Po złożeniu do kupy auto po zapaleniu nie buja na obrotach i co najważniejsze nie szarpie na obrotach od 1500 do 1800 na 3 i 4 biegu.Walczyłem z tym od roku :)Przejechałem kilka kilometrów i wszystko wydaje się ok.Postaram się opisać za kilka dni efekt będzie bardziej rzetelnie.

Czy moglbys podrzucic linka do tego opisu kol.Roger-Nysa.? Szukalem, ale bez skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach testów mogę na 100% stwierdzić że problem delikatnego szarpania nie występuje!!!HUUURAAAAA!!!

Zalecenia:

Wymiana przepływki lub jej rozwiercenie i delikatne przemycie płytki w kanale pomiarowym-(ja tak właśnie zrobiłem)

Po tym zabiegu wróci banan na jape!!Zróbcie sobie prezent na święta.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach testów mogę na 100% stwierdzić że problem delikatnego szarpania nie występuje!!!HUUURAAAAA!!!

Zalecenia:

Wymiana przepływki lub jej rozwiercenie i delikatne przemycie płytki w kanale pomiarowym-(ja tak właśnie zrobiłem)

Po tym zabiegu wróci banan na jape!!Zróbcie sobie prezent na święta.

Pozdro

 

Trzeba pamiętać, że to szarpanie występuje zazwyczaj tylko gdy jest ciepło. Nie wykluczone, iż obecny efekt jest wynikiem niskich temperatur. Aczkolwiek też właśnie założyłem nową przepływkę. Będę informował czy coś pomogło (ale dopiero gdy będzie cieplej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.Przepływka a w zasadzie obudowa w e90 jest inna ale sam czujnik pomiarowy jest taki sam.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186

 

Kolego jak Ci się udało wyciągnąć przepływkę z tego kanału owalnego? Co trzeba zrobić żeby go wysunąć? u mnie za chiny nie chciał wyjść..skończyło się tak że pękła wewnątrz prawdopodobnie płytka. Musiałem kupić nową :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.