Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
schowek nie chce wam wyjsc bo jest przykrecony jeszcze jednym wkretem na klucz 10 ktory jest ukryty pod lampka podswietlenia schowka.trzeba ta lampke wyjac z zatrzasku odlaczyc od przewodu i macie dostep do tego wkreta,po odkreceniu schowek wychodzi bez najmniejszego oporu.pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam!

 

mam dokładnie takie same objawy w swoim E36! jak podpowiadaliście dostałem sie do filtra kabinowego za schowkiem, jednak wygląda on ok, bo był wymieniony w maju 2007 roku. Jednak obserwując pracę silnika zauważyłem że nie działa duży wiatrak widoczny z zewnątrz auta! wiem że powinien on się załączać gdy dam na maxa klimę lub silnik sie zbytnio nagrzeje, a on stoi! czy ma on wpływ na pracę nawiewu? który bezpiecznik odpowiada za niego? proszę o radę, czy dobrze kombinuje z tą usterką. Co może być padnięte?

 

czekam i pozdrawiam

Opublikowano
w e39 jest w zupelnie innym miejscu, jak do mnie juz przyjdzie paczka (zamowilem polski weglowy za 90zl) to bede wymienial, zrobie fotki i zapodam na forum

Siemanko moiom poprzednim bmw była własnie e39 535i i dwa filterki były pod maska od razu rzucały sie w oczy dziecinnie prosta wymiana pozdrawiam

Obecnie E36 325 touring

Kiedyś E36 325 coupe

E39 535

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Kolegów jeśli chodzi o wykręcenie schowka to te śruby opisane wyżej + jeden wkręt gruby na kluczyk 10 ( nasadowy ) jest pod lampką podświetlenia schowka i jeden mały wkręt krzyżakowy od dołu koło głośnika oczywiście widoczny po zdemontowaniu dolnej osłony :)

 

Pzdr

:lol:

Opublikowano
2. Kostak ktora trzeba sciagnoć z wieszaczka zablokowana jest zatrzeaskiem. Znajduje sie on mniewiecej w srodku i trzeba ja odciagnoc w strone kierownicy. Troche ciezko ja zlokalizowac. Calosc pociagnosc do gory.

 

Dodam, że zamiast wypinania kostki, co zawsze wiąże się z ryzykiem uszkodzenia mocowania, wystarczy wykręcić dwa wkręty na klucz 8 (umieszczone pionowo w górę), przytrzymujące cały kosz z elektryką. Dodatkowy plus - nie trzeba łamać filtra.

Opublikowano

Jestem bardzo wdzięczny za opis, dzięki niemu szybko i sprawnie wymieniłem filtr :) miałem trochę zabawy z tą śrubą nad lampką, bo nie miałem kluczy, ale sobie poradziłem :D

 

p.s. Zajęło mi to 40 min xD ale to tylko dlatego że po wymianie skręciłem, złożyłem wszystko, zaczynam układać klucze, a patrze że nie zakręciłem tego co trzyma filtr :D więc musiałem rozkręcać od nowa :mad2: :mrgreen:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
nie możesz wyjąć schowka bo pod lampką schowka masz jeszcze jeden blachowkręt na kluczyk nr 10, wyjmij lampkę schowka odkręć blachowkret i po kłopocie wyjdzie schowek.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam!!

 

Chciałbym przedstawić swój przypadek w tym temacie. Wydawało mi się, że wymiana przebiegnie bez problemu, E36 coupe '92 z klimą. Wybadałem, że na podszybiu nie ma filtrów, więc powinny być w kokpicie.

Po zdemontowaniu schowka zobaczyłem to:

http://images30.fotosik.pl/229/b5c3e759394ba8bdm.jpg

http://images33.fotosik.pl/286/5f2358ea15be7e10m.jpg

Tak wygląda nawiew na nogi, bo też jest inny niż opisywano wyżej.

http://images25.fotosik.pl/228/6b36335ce78b32dam.jpg

Zdemontowałem więc kostkę z przekaźnikami

http://images31.fotosik.pl/285/340d87357ea8b28dm.jpg

Doszedłem do wniosku, że filtr musi znajdować się za tą obudową z wtyczką

http://images34.fotosik.pl/285/0365044522b46d14m.jpghttp://images34.fotosik.pl/285/08804f498d2e193em.jpghttp://images30.fotosik.pl/229/7d2ea81647868e9bm.jpg

Tak wygląda sytuacja po wyjęciu filtra i sam filtr

http://images33.fotosik.pl/286/489672dc49527feam.jpg

http://images31.fotosik.pl/285/c376d428e70622c5m.jpghttp://images28.fotosik.pl/230/ee8d1c3154696f6cm.jpg

I tu jest problem!! Jest zupełnie inny niż te oferowane przez Mann'a i Filtrona!! Szukałem i nie znalazłem. W sklepie pokazałem na wzór, gość powiedział, że ściągnie. Potem okazało się jednak, że ściągnął typówkę!!!

 

Ma takie wymiary: 333x185x20mm. jest znacząco większy od typowego zamniennika!

 

Postanowiłem go wyczyścić i wsadzić ponownie... przed tym skleiłem ramkę, bo pękła przy wyciąganiu. Nie da się jej wyginać, czy załamywać.

Po całej operacji sytuacja z nawiewem się poprawiła znacząco!!! Czuć nawiew powietrza już od pierwszego biegu. Wcześnie dopiero 3 coś dawał.

a razie zostanę przy nim, będę szukał dalej nowego, jak najbardziej zbliżonego wymiarami.

 

mam nadzieję, że komuś się przyda ten opis?

 

Pozdrawiam!!

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

a czy wymieniał ktoś filtr w aucie z kierownica z prawej strony? chodzi mi o e36 323i touring 1998, z dwustrefowym klimatronikiem. zastanawiam sie od której strony sie do niego dostac od kierownicy czy tez od schowka ?

 

dzieki i pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
witam panowie!największą głupotą jest odkręcać schowek.zdejmuje się tylko tapicerkę pod nim!jak pisałem wyżej.pzdr
Klema
  • 5 tygodni później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Miałem ten sam problem. Jest śrubka jak wczesniej opisywano pod lampka na klucz 10. U mnie trzeba sie niezle nawyginac by ja dostrzec. Po jej wykreceniu schowek sam praktycznie wychodzi :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

PAnowie prosze o szybka podpowiedz.

Zakupiłem dzis fitr kabinowy dedykowany do mojego modelu wymiary: Dł. 290mm Szer. 163mm Wys. 25mm

Fitr nie chce sie cały schowac, nie moge go zamknąc ta klapka brakuje jakies 4 cm

Czy mam dobry filtr a moze trzeba młotkiem...? :]

Opublikowano

Radziłbym ponownie sprawdzić czy filtr pasuje do Twojego samochodu, młotkiem nie radze bo możesz mieć problemy ze zwrotem towaru lub jak już wejdzie :) z wyjęciem go.

 

Pzdr

Opublikowano
a czy wymieniał ktoś filtr w aucie z kierownica z prawej strony? chodzi mi o e36 323i touring 1998, z dwustrefowym klimatronikiem.
Robi się to dokładnie tak samo-tylko schowek z lewej.Pozdro!

 

No wlasnie,ze nie :wink: .

Filtr w "anglikach" znajduje sie po tej samej stronie co w modelach europejskich.Wiec szukamy go pod kierownica :8) .

To tak dla potomnosci.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, prawie wszystko zostało już opisane w tym temacie, ale świeżo po wymianie u siebie dorzucę jeszcze swoje 5 groszy :wink:

 

1. Żeby nie narobić bigosu opcja z rozebraniem schowka jest najlepsza - start od 8 śrub wg założyciela postu -> GR

2. Jeżeli masz poduszkę pasażera to dodatkowo trzeba wyjąć lampkę schowka i wykręcić nad nią śrubę nasadową 10, po niej schowek swobodnie można położyć na podłodze

3. Teraz trzeba wymontować umieszczony za schowkiem nawiew powietrza - trzymają go dwa kołki - jeden wskazany przez GR, drugi przytrzymuje nawiew od spodu - trzeba wyczuć palcem

4. Dalej większość sugeruje zdjęcie największej kostki przy filtrze, ja zdemontowałem całą "skrzynkę" urządzenia sterującego odkręcając dwie śruby u góry i trzecią pod skrzynką (kluczem z przedłużką) i po położeniu wszystkiego na podłodze jest luksusowy dostęp do puszki z filtrem :!: :D

5. Przy wyjęciu starego i montowaniu nowego filtra mogą pojawić się trudności ze względu na niewielkie różnice wymiarów zamienników, opisywany tutaj ma wymiary 290x163x26. W razie trudności trzeba trochę "potańczyć" filtrem góra-dół i na koniec docisnąć żeby zatyczka swobodnie zamknęła kieszeń.

 

...i po robocie! pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.