Skocz do zawartości

kolektor albo korektor sily hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj bylem na przeladzie, i po sprawdzeniu samochodu okazalo sie ze ma albo uszkodzony albo zablokowany kolektor (korektor) sily hamowania. Nie wiem co to jest. Facet powiedzial ze zle jest rozlozona sila hamowania bo fifty fifty - tyle samo na przednie co na tylnie...

 

Jak powinno byc?? I jak moge to ustawic (jezeli mozna wpgole)

Z przodu kapcie mam 225, a z tylu 255 (nie wiem czy to ma znaczenie).

 

Pozdr

Opublikowano
nie wiem czy ten samochód ma wogóle korektor siły hamowania bo rozkład mas w e34 jest niemal 50:50. Np. Fordzie Scorpio siła hamowania tylnych kół jest większa niż przednich

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem czy ten samochód ma wogóle korektor siły hamowania bo rozkład mas w e34 jest niemal 50:50. Np. Fordzie Scorpio siła hamowania tylnych kół jest większa niż przednich

 

kiokio zonk, siła hamowania jest zawsze większa na przednie koła

 

Czy w BMW jest regulator siły hamowania tyłu - nie wiem, bo nie grzebałem (powinien być), mogę to powiedzieć na przykładzie poloneza (no co, jeździłem i grzebałem to wiem :) ). Tam z tyłu jest korektor siły hamowania i w zależności od ugięcia tylnego zawieszenia zmienia się rozkład siły następująco:

- auto nieobciążone, rozkład 70:30%, gdzie 70% na przód,

- auto obciążone na maxa, rozkład dochodził prawie do 50:50.

Jak jedziesz autem nieobciążonym, to przy równomiernym rozkładzie siły hamowania - przód będzie słabo hamował, a tył już się zablokuje. Zauważ, że przy hamowaniu na samochód działa moment, który dociska przednie koła, a tylne podnosi (nurkowanie).

Sytuacja jest dokładnie odwrotna przy ruszaniu/przyspieszaniu, kiedy to przód jest unoszony, a tył dociskany. Dlatego nasze auta przy depnięciu przysiądą i jadą, a przednionapędowe rowerki wtedy piszczą jak pogięte i nie jadą.

Kai
Opublikowano
Ja w Renówce też miałem to coś i wymieniałem. Tak się zapiekło, że hej :mrgreen: Nie wiem czy w BMW jest ale chyba powinien być. Zawsze większa siła hamowania przekazywana jest na koła przednie (większy nacisk na koła przednie przy hamowaniu - większa przyczepność) a środek ciężkości (nota bene idealny w e34) nie ma tu chyba nic do rzeczy. Wpływa on na idealne właściwości jezdne tego samochodu. Każda fabryka produkująca auta chciała by aby każde z jej aut miało taki rozkład mas bez zbędnych zabiegów :mrgreen:
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
korektor sily hamowania (jezeli jest) nie ma mozliwosci regulacji. To taka mala metalowa skrzyneczka do ktorej wchodza i z ktorej wychodza przewody hamulcowe (te metalowe). On sam reguluje cisnienie w ukladzie na przod i tyl. Samego korektora sie nie wyreguluje. Jezeli padl to trzeba go wymienic albo przeczyscic. Tak bynajmniej mi sie wydaje z tego co pamietam a moge sie mylic :wink:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Korektora sily hamowania tylnej osi nie ma w e34.Mozliwe ze pompa hamulcowa jest juz lekko zuzyta i przepuszcza na przedniej sekcji i stad taki efekt ze wychodzi 50/50.Patrzac na to z drugiej strony jezeli nawet sila hamowania na tylnej osi jest za duza i tak nie dojdzie do zablokowania kół ponieważ jest układ ABS,który do tego nie dopusci.Pozdrawiam.
Opublikowano
nie wiem czy ten samochód ma wogóle korektor siły hamowania bo rozkład mas w e34 jest niemal 50:50. Np. Fordzie Scorpio siła hamowania tylnych kół jest większa niż przednich

 

kiokio zonk, siła hamowania jest zawsze większa na przednie koła

 

Nie zawsze wszystko zależy nei tylko od rozkładu mas ale też od budowy zawieszenia, jeśli samochód nie będzie nurkował to siła hamowania kół tylnych może być równomierna. Przykład który podałem jest chyba jednym z najbardziej typowych na polskich drogach - Scorpio mocniej hamuje tyłem niż przodem :!: a mimo to dobrze sie prowadzi i ma dobre hamulce, na zaciągniętym hamulcu ręcznym auto zatrzymuje sie niewiele dalej niż jak hamuje hamulcem zasadniczym.

 

Przeglądałem ETK i nie znalazłem tam korektora siły hamowania, czyli wynika z tego że koła hamują po równo jedynie w pompie może być zawór z przesunięciem który zapobiega zablokowaniu najpierw kół tylnych.

 

Korektory są różnie rozwiązane jedne się rególują a drugie nie, np. Audi korektor jest osadzony na tylnej belce i ma zaworek, tłoczyski tego zaworka jest pociągane przez sprężyne zaczepioną do stałego elementu podłogi i zależnie od wychylenie tylnej osi zawór upuszcza więcej lub mniej płynu, zasada banalna a bardzo skuteczna VW tez tak ma

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

nie ma mowy ,żeby auto z silnikiem z przodu zatrzymywało się prawie na takiej samej odległosci przy uzyciu hamulca recznego jak przy hamulcu zasadniczym- dla chetnych proponuje odłaczyc przednie hamulce i sobie wypróbowac, jak hamuje :D

 

co do korektora- siła hamowania wiekszosci bmw jest wieksza na przod- niby po co zaklada sie z przodu wieksze tarcze ( w mocniejszych modelach) ???

Opublikowano
nie ma mowy ,żeby auto z silnikiem z przodu zatrzymywało się prawie na takiej samej odległosci przy uzyciu hamulca recznego jak przy hamulcu zasadniczym- dla chetnych proponuje odłaczyc przednie hamulce i sobie wypróbowac, jak hamuje :D

 

a jednak scorpio hamuje mocniej tyłem, tak już jest wyważony

 

co do korektora- siła hamowania wiekszosci bmw jest wieksza na przod- niby po co zaklada sie z przodu wieksze tarcze ( w mocniejszych modelach) ???

No właśnie w BMW sa większe tarcze z przodu a w skorpiaku tył i przód jest prawie identyczny (260mm przód, 256mm tył).

Tylko nie zaczynajmy kolejnej batali co jak hamuje

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
no wlasnie, ja sie chcialbym dowiedziec jak powinno byc prawidlowo. Chyba gdzies mozna cos takiego znalezc. Nie wiem, w czym to jest mierzone, ale u mnie jest 2600 na przod a 2580 na tyl (cirkabałt).

 

Zamieszczam zdjęcia papierów z przeglądu mojego autka według nich wynika że przód powinien być ciut mocniejszy, choć nie wiem jaki jest próg dopuszczalności, ale zakładam że u mnie jest ok bo TUV przeszedł :D

 

Może jest ktoś na forum co zna dobrze niemiecki bo ja nie bardzo wiem o co chodzi, tylko się domyślam co jest przód a co tył

 

http://img268.echo.cx/img268/1706/tuv8bt.jpg

 

 

a tu badanie DEKRA z marca 2004

 

http://img268.echo.cx/img268/9524/decra9ut.jpg

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Jak koledzy piszą korektora hamowania nie ma (napęd na tył) i potrzeby stosowania go też ponieważ tył jest cięzki . Rozkład mas samochodu też ma ogromne znaczenie. A na hamowni bmw powinno mieć praktycznie po równo z niewielką odchyłką na przód.
Opublikowano

@kiokio

 

na tym TUV'e wyniki zaskakujace- reczny faktycznie rownie mocny co hamulce przedniej ośki - za to prawa strona słabsza- ciekawe , czemu wg dekry jest juz wszystko wg normy :D :?:

Opublikowano
@kiokio

 

na tym TUV'e wyniki zaskakujace- reczny faktycznie rownie mocny co hamulce przedniej ośki - za to prawa strona słabsza- ciekawe , czemu wg dekry jest juz wszystko wg normy :D :?:

 

Frank widze że Ty kumasz po niemiecku, wytłumacz o co chodzi z tym ż ewedług dekry wszystko w normie ?? bo nie bardzo kumam :oops:

 

Może napisz co znaczy "links" "rechts" i "Achse" ja się tylko domyślam ale nie weim czy dobrze

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

w tescie TUV- links- lewa strona , rechts -prawa,Achse - oś, Betriebsbremse- hamulec roboczy, Feststellbremse- odpowiednik Handbremse czylli ham. ręczny

ponizej jest adnotacja,ze nalezy uwazac na poziom zuzycia klocków tylnej osi

 

co do testu Dekry - chodziło mi o to ,że bardzo rowno wypadły wszystkie wyniki przod, tył , lewo - prawo - i sa to podobne wyniki jak u mnie - u mnie tez przod hamuje najmocniej , nieco słabiej tył a najsłabiej ręczny

 

podro :D

Opublikowano

Witam!

A mi wydawało się że zawsze jest taki korektor. Napewno jest w moim rekinie E21 i E30 bo widziałem to. Jest to niewielka puszka do której wchodzi i wychodzi przewód hamulcowy biegnący do tylnej osi. Znajduje sie w komorze silnika w okolicy serwa.

Wiecie może jak go sprawdzić??

Pozdrawiam

Krzysiek
Opublikowano
Witam .

Z tego co sie orientuje e-34 ma abs i to ustrojstwo powinno dzialac za rególator(korektor sily chamowania) . Znajomy mechanik mowil ze przy abs rególator nie wystepuje bo i poco :mrgreen:

 

nie dokońca tak jest, większość mi bliżej znanych samochodów z przednim napędem i ABS ma korektor siły hamowania, np. Audi, Citroen, Renault, Opel, VW. Być może jest to spowodowane miękkim zawieszeniem w tych samochodach ale tego już nie wiem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Korektor siły hamowania to nie taka mała puszka, lecz troszkę wiesza, lub nawet dość dużaprzymocowana do karoserii i z wyprowadzoną dzwignią do belki, bo przecież jakoś to musi mieżyć docisk tylnej osi, a to co my mamy w naszych samochodach to tylko rozdzielacz hydrauliczny....
Opublikowano
@kiokio

 

na tym TUV'e wyniki zaskakujace- reczny faktycznie rownie mocny co hamulce przedniej ośki - za to prawa strona słabsza- ciekawe , czemu wg dekry jest juz wszystko wg normy :D :?:

 

Ale w praktyce reczny i tak jest duzo slabszy, bo szybciej sie zmeczy, a mniejsza rozklad mas i tak zasadniczo hamuja kola przednie.

Opublikowano

Skoro juz gadamy o korektorach hamowania , to u mnie w CC nie ma jako takiego przyczepionego do tylnej belki, tylko mam na przewodach hamulcowych przy pompie dwa zawory ograniczajace cisnienie na tyl , a dziala to w ten sposob , ze lekkie naciscniecie na pedal hamulca ( male cisnienie w ukladzie) prawie nie uruchamia hamulcow tyl , natomiast duze cisnienie w ukladzie unosi zaworek wewnatrz regulatora i puszcza pelny gwizdek na wszystkie 4 kola. Problemem jest tylko jedno - podciagniecie hamulca recznego powoduje hamowanie najpierw tylnej osi ( zabraklo 10 cm - mierzylem - na jesieni do slupa trakcji elektrycznej po hamowaniu i pirłecie o 180 stopni )Efekt jest taki ze reczny mam pod sufitem , bo tylko wtedy to cos w miare normalnie hamuje.

Opel Corsa B tez ma zawory na tylnych przewodach hamulcowych.

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.