Skocz do zawartości

Reklamacja oleju


progressowy

Rekomendowane odpowiedzi

0 w 40 także będzie dobry i 5 w 30 też, z tego co podaje storna castrola 330Ci zalewana była 0w40 a e39 530i 0 w30. więc lej śmiało 0 w 40. wydasz jakieś niecałe 200zł plus filtr z 60zł kup sonie w ASO różnice pomiędzy nie ASO są tak znikome że można podarować sobie odrobinę luksusu i odwiedzić przy okazji ASO. Jednak możesz zainwestować w jakiś inny także byle dobrej firmy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie zbliża się wymiana oleju . Mechanik u którego serwisuję samochód zalecił wlać castrol edge formula rs 10w60 . Nie miałem jeszcze tak gęstego ,ale wypróbuję i napiszę jakie wrażenia . Może gęściejszy wycisza silnik ? Między ASOskim olejem 5w-30 ,a castrol edgem 0w-40 nie wyłapałem dużej różnicy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sprawdzałem na stronie Castrola i :

zalecany : Edge Sport 0W-40

dobry : Edge 0w-30

dopuszczalny : Edge 5w-30

 

Tylko ,że ja mam rocznik 2000 ,a dla roczników powyżej 2001 jest właśnie tak jak wyżej Dray przedstawił . Czym mogą się różnić silniki M54B30 z okresu 2000-2001 od tych z 2001-2003 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mojej leję mobila 10w40 i też jest śmietanka w zimę. Bywa to niebezpieczne kiedy pojawią się duże mrozy a autko stoi 2 dni ,np u mnie zamarzła odma i wywaliło olej :( Nie sądzę też aby woda w oleju przedłużała żywot silnika, najgorsze jest to, że nie ma sensu "przepalać" jej bo za kilka dni zrobi się to samo. Podczas zeszłorocznej zimy zebrało się w mojej od 500 do 700 ml wody, a przynajmniej taki spadek poziomu oleju zauważyłem od kiedy masełko znikło. :roll:

Kolego jak nagrzejesz autko i odkrecisz korek wlewu oleju to poza lekko podwyzszonymi obrotami daje sie cos innego wysluchac lub zauwazyc? Np.delikatne psykkk,lub lekkie zianie? U mnie jest lekkie pssyk. Na goracym motorze minimalnie zassany korek.

Nie nie zauważyłem, jedynie kiedy odma była zamarznięta wytwarzało się ciśnienie które uchodziło po dokręceniu korka. Obecnie po odkręceniu obroty lekko się podwyższą aby po chwili wrócić do normy(o ile dobrze pamiętam :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam M52 i jeżdze cały czas na castrolu edge 0w40 i nie mam takiego efektu więc to nie jest wina oleju tylko niedogrzanego silnika. Robię dzień w dzień ok 100 km. Zima, lato brak takich objawów...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
ale wolałbym widzieć jaki castrol tam wlać?

A po co Castrol? nie nie możesz czegoś lepszego? :wink:

A czy 0W30, 5W30, 0W40... masz książkę, mały przebieg, wlej to samo co było...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, teraz ten z ASO to 5W/30 bo to MOBIL 1. Nastąpiła zmiana dostawcy olejów dla koncesjonera w Polsce, przynajmniej dotyczy to ASO Bawarii Motors. Mobil nie ma w swojej ofercie oleju 0w/30 tylko 5W/30, także od teraz najlepszym olejem dla Waszych bryk wg ASO jest 5W/30. BTW ciekawe co na to forumowi "ASO-wcy fanatycy". Jeszcze kilkanaście tygodni temu najlepszym olejem (ori!!!) wg ASO do M54B30 był OW/30.

Różnica między olejem 0W/30 a 5W/30 dla Waszego silnika będzie praktycznie niezauważalna. 0W/40 natomiast charakteryzuje się nieco wyższą lepkością i pozostałością po spopieleniu - jest również bardzo dobrym olejem dla naszych aut. Dużo większe znaczenie oprócz powyższych parametrów ma jakość zastosowanej bazy (każdy wiodący producent ma równie dobrą) oraz pakiet zastosowanych dodatków myjących i smarujących.

Także nie ma się co rozczulać tylko najlepiej lać to na czym naszym subiektywnym zdaniem auto najlepiej "chodzi", wymieniać co 15 tys. km, a wtedy satysfakcja gwarantowana. Tu ważna uwaga. By nie popaść w skrajność proponuję używać olei, których lepkość w 150 stopniach C nie jest niższa niż 3,5. Parametr ten spełniają np. wszystkie oleje MOBIL`a i Castrol`a (innymi się nie interesowałem) o symbolach wymienionych w powyższym wątku.

 

P.S. Na marginesie to chyba warto zdać sobie sprawę, że nasze "fury" to tak naprawdę takie "Taty Nano". Model biznesowy ten sam (wielkoseryjna produkcja pojazdów samochodowych), tylko inna grupa docelowa. :D

Nie dajmy się zwariować i naśladujmy BAWARIę MOTORS - wybierając to co jest najbardziej opłacalne, ale dla nas.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj progressowy ;-)

ja od 2 lat zalewam Mobil1 5W50. przy nowej wymianie , jak kupiłem auto to w ASO zalali mi 0W30 i czasami zapalała mi się kontrolka od ciśnienia oleju. Po zamianie na 5W50 zero problemlow.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem wcześniej 3,0i w e46 i też miałem zalany olejem Castrola EDGE SPORT 0W40.nie pozostawił u mnie dobrej opinii.fakt ,że od wymiany do wymiany zero ubytków ale silnik głośno gadał i masło było na korku,woda dosłownie się lała.po dłuzszej trasie wszystko znikało.po jakimś czasie zaczęły odzywac się szkalnki przy rozruchu.i to przy przebiegu 98tkm.

nie mogłem tego znieśc i sprzedałem.

mój wniosek,olej Castrola w aso to jest chyba inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mój, wg tego co w historii samochodu stoi jest zalany Castrolem LL 0W40, czy to edge, to nie mam pojęcia, pewnie tak. Więcej, niestety z łaską się nie dowiedziałem w serwisie. Do przeglądu jakieś 6000km, wiec pewnie trzeba będzie zrobić jakąś symboliczną dolewkę. Pytanie, czy można dolać olej 0W30 lub 5W30? W ogóle czy przy wymianie mogę powrócić do 0W30 ale SLX professional skoro ostatnie 2000km smigał na tym "gorszym" oleju?

 

P.S>

Chyba mam przeczulicę, paranoję na punkcie BMW jak progressowy? Ale Tomki tak mają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja smigam na zalanym w ASO SLX 0W30 LL04 i jest wszystko cacy. Ludzilem sie ze olej zmienie w Polsce na taki sam jak byl a tu wlasnie dzis zostala mi ostatnia zielona dioda. A do ojczyzny jade dopiero w czerwcu i to prawie 3 tys km wiec obawiam sie ze moge z ta zmiana nie dotrwac do Polski. Ale tak na wszelki wypadek pytam czo ktos sie orientuje czy ASO w Pl sprzedaje tgeo SLXa jeszcze ? A jak nie ASO to kto ? Kiedys juz poruszalem ten watek ale ciezko bylo o jednoznaczna odpowiedz. Sprawdzalem w Intercarsie ale tam tylko EgdeSport 0W40.
O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX 04 0W30 jeszcze nalewaja w ASO w Lodzi. Na fakturze takie cos stoi.

 

A i na Allegro od oficjalnego dystrybutora Castrola jest ten olej w duzo nizszej cenie.

 

Dzieki wielkie. Rodzina zony jest z Konstantynowa wiec chyba tescia poprosze o rozpoznanie tematu lodzkiego ASO.

Przepraszam Modow za O/T.

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX 04 0W30 jeszcze nalewaja w ASO w Lodzi. Na fakturze takie cos stoi.

 

A i na Allegro od oficjalnego dystrybutora Castrola jest ten olej w duzo nizszej cenie.

 

 

A znasz pewnego sprzedawcę z allegro lub innego sklepu, boję utpić kase w jakąś podrobę? W Krakowie 79zł za litr śpiewają w ASO :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój, wg tego co w historii samochodu stoi jest zalany Castrolem LL 0W40, czy to edge, to nie mam pojęcia, pewnie tak. Więcej, niestety z łaską się nie dowiedziałem w serwisie. Do przeglądu jakieś 6000km, wiec pewnie trzeba będzie zrobić jakąś symboliczną dolewkę. Pytanie, czy można dolać olej 0W30 lub 5W30? W ogóle czy przy wymianie mogę powrócić do 0W30 ale SLX professional skoro ostatnie 2000km smigał na tym "gorszym" oleju?

 

P.S>

Chyba mam przeczulicę, paranoję na punkcie BMW jak progressowy? Ale Tomki tak mają :mrgreen:

Oj maja,maja te Tomki.

Który olej wybrać? Cieżka decyzja. Może ponizsza tabela rozwieje wątpliwości?:http://leszekknorps.republika.pl/index_h.html

Mobil 5w50 ma bardzo dobre parametry i opinie pozytywne. Raczej wybiore ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma historia Torunia do olejów? :worried:

http://leszekknorps.republika.pl/index_h.html

W tej stronce jest przedstawiona tabela wszystkich dostepnych olejow oraz ich dokladne parametry. Prosze wejść w TUNING. Nie patrz na Torun. Rozmawiamy o olejach kolego :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona Torunia super, brakuje tylko parametru HTHS (szkoda bo istotny). Jeśli chodzi o wybór oleju (właśnie wymieniłem) to zrobiłem na swój użytek mały ranking. Może komuś pomoże. Pod uwagę brałem takie parametry jak: lepkość kinematyczna, wkaźnik lepkości, lepkość HTHS, temperatura zapłonu, TBN.

 

5W/50

1) MOBIL 1

2) ELF SYNTHESE

3) VALVO SYNPOWER

 

5W/40

1) SHELL HELIX ULTRA !!!

2) MOTUL 8100 X-CESS

3) ELF EXCELLIUM LDX

4) ELF SYNTHESE

 

0W/40

1) MOBIL 1

2) ELF SYNTHESE

3) VALVO SYNPOWER

 

Powyższa lista to moim zdaniem optymalne wybory dla silników benzynowych spośród produktów wysokiej dostępności. Mój samochód był zalewany dotychczas w ASO Castrol`em SLX POWERFLOW 0W/30 (dobrze, że chociaż tym), który jako jedyny produkt Castrol`a w miarę trzyma parametry. I jeśli chodzi o produkty Castrol (może jeszcze poza 5W/40, nie wypowiadam się na temat TWS) to by było na tyle, żeby nie wszczynać niepotrzebnych polemik ze zwolennikami tej marki. Poza tym tak informacyjnie to Castrol EDGE 0W/30 to nie to samo co Castrol SLX POWERFLOW 0W/30, a ten z kolei to nie to samo co Castrol LONGTEC 0W/30 - też serwisowy (i tu mnie akurat Castrol zaskoczył) - proponuję sprawdzić karty charakterystyki produktów, właściwości fizyko-chemiczne.

W tej chwili na lato zalałem u siebie (w BAWARII) MOBIL 1 5W/50 (chociaż wahałem się czy nie spróbować SHELL`a 5W/40). Na zimę zastanowie się czy nie zmienić na MOBIL 1 0W/40.

Nie rozpatrywałem oleii 0W/30 oraz 5W/30 ponieważ dla mnie te produkty są zbyt "rzadkie" (stosunkowo niska lepkość kinematyczna i w konsekwencji HTHS), które moim zdaniem zostały wymyślone na potrzeby ekologii (nieco niższe zużycie paliwa, LL) kosztem warunków pracy silnika. Jeżeli jednak musiałbym coś takiego zalać to napewno byłby to MOBIL formula ESP 5W/30.

Nie jestem zwolennikiem żadnej marki. Moje wybory zostały dokonane na podstawie suchych danych liczbowych.

Na koniec najważniejsza sprawa: co ile wymieniać. Jeśli faktycznie zależy komuś na długowieczności i jak najlepszym stanie silnika to żadne LL (chyba, że się lata niemieckimi autostradami przy 2-3 tys. obrotów) tylko regularne wymiany co 10-12 kkm. Mi zlano właśnie olej po 15 tys. (wg kompa 9 kkm do wymiany) totalny syf, filtr oleju masakra!!! (auto po 100 kkm). Także nie wyobrażam sobie na czym jeżdżą Ci co robią 25-30 kkm między wymianami po polskich miastach. Nawet ASO nieoficjalnie podpowiada wymiany znacznie wcześniejsze niż wynika to ze wskazań diagnostyki.

Panowie nie żałujcie parę złoty będą naszym potomnym dłużej i lepiej nasze auta służyły. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.