Skocz do zawartości

R4 143km a 320i 150 km


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie odnosnie tych dwóch motorów, szczególnie do posiadaczy R4 czy brzmienie silnika w tej konstrukcji chodzi o ten charakterystyczny klank jest taki sam jak w R6 bo przynajmniej dla mnie jest to bardzo wazny element nie tylko osiagi, a logicznie biorac bo sam mam R4 to raczej niema mowy o spiewie przy dodawaniu gazu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś oglądałem "Pimp My Ride" na MTV i tam kolesiowi zamontowali w podłodze głośniki i podłączyli do nich specjalny system odpowiedzialny za wydawanie dźwięku silnika :D W efekcie kierowca mógł sobie zmieniać jego dźwięk :mrgreen: Hit czy kit?...

 

A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

Posłuchaj to będziesz wiedział o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

Posłuchaj to będziesz wiedział o co chodzi.

 

Przypuszczam iż koledze barziej chodziło o to, dlaczego dzieje się tak że auta z motorami 6 cylindrowymi maja inny dźwięk niż 4 cylindrowe, niż o to - czy jest róznica.

Widzę że kolega RekiNN posiada auto z silnikiem 6 cyl więc chyba wie, że odgłos pracy jest inny.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, chodzi mi o to dlaczego tak jest, z czego to wynika? :D Tak z czystej ciekawości :P

UPS.. :oops: Nie zauważyłem, że kolego ma R6.

Moim zdaniem różnica w brzmieniu wynika z:

1. więcej garów dmucha w rury;

2. inny układ wydechowy - dwa kolektory wydechowe, ogólnie cały układ zdublowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest roznica w dzwieku R4-R6, ale w codzinnej jeżdzie to drugorzedna sprawa, bo gra CD, ktos nadaje przez CB, swiszczy wiatr, rozmowa z pasazerem itd,itp.

 

A ja np lubie czasami wyłaczyć MP3 żeby własnie posłuchać "gangu" silnika.

Tutaj jest taki fajny basowy pomruk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najładniej to chodzi V12 na wolnych wydechach... Powiem wam że to najprzyjemniejszy odgłos jaki słyszałem :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
... Hit czy kit?...

 

Teraz to w jakimś aucie fabrycznie też jest coś podobnego, to autko ma standardowo chyba 8 cylindrów ale może też pracować na 6 lub 4 ale sprzęt audio odpowiada za to żeby silnik cały czas brzmiał jak 8 cylindrów :lol:

 

A tak w ogóle, to na czym polega ta różnica w dźwięku między R4 a R6? Czemu R6 brzmi tak fajnie, a R4 niekoniecznie? :) No rozumiem, 2 cylindry więcej, ale to tylko dzięki temu? (tak wiem, lamerskie pytanie :P)

 

Kiedyś znalazłem świetne wytłumaczenie tego w internecie, ale nie wiele z tego zapamiętałem, ale chyba chodziło jakoś o częstotliwości między zapłonami paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest roznica w dzwieku R4-R6, ale w codzinnej jeżdzie to drugorzedna sprawa, bo gra CD, ktos nadaje przez CB, swiszczy wiatr, rozmowa z pasazerem itd,itp.

No bez przesady, nie po to kupiłem R6, żeby CD słuchać. Radia to ja słucham praktycznie tylko na postoju, a podczas jazdy lubię zwolnić tylko po to, żeby depnąć i silnika posłuchać.

Kiedyś znalazłem świetne wytłumaczenie tego w internecie, ale nie wiele z tego zapamiętałem, ale chyba chodziło jakoś o częstotliwości między zapłonami paliwa.

Bo to właśnie chodzi o odstępy pomiędzy zapłonami. W silnikach rzędowych 6-cylindorych zapłony są z rozłożone idealnie - co 120 stopni obrotu wału korbowego (nie wdając się w technikalia). Z tego samego względu R6 pracuje jedwabiście miękko i równo, bez patentów typu wałek wyrównoważający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest roznica w dzwieku R4-R6, ale w codzinnej jeżdzie to drugorzedna sprawa, bo gra CD, ktos nadaje przez CB, swiszczy wiatr, rozmowa z pasazerem itd,itp.

No bez przesady, nie po to kupiłem R6, żeby CD słuchać. Radia to ja słucham praktycznie tylko na postoju, a podczas jazdy lubię zwolnić tylko po to, żeby depnąć i silnika posłuchać.

 

Rzecz gustu, Twoje pieniadze, Twoj wybor, R6 lepsza kultura pracy i wieksze zuzycie paliwa przy osiagach jakie daje R4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sadzicie o posunieciu BMW w kierunku silnika 2.0/R4? :?

Wiadomo, niby ekologia.. Ale kazdy kto mial wczesniej R6 chce miec je dalej w nowszym modelu, bo nie wierze ze mial np 320i/e46/R6 juz tak legendarne i oslawione przez lata i kupi 320i R4 :?

wg mnie kupi 325i R6 i ma ekologie gdzies :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.