Skocz do zawartości

Felgi na zimę 15 cali nie pasują do e39 528iA ???


j__a__r__o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj byłem na wulkanizacji z zamiarem zakupu felg 15 cali wraz z oponami 195/65/R15 ( aluminiowe BMW - wyglądaja jak satlowe ).

Gdy już chcieli przykręcić felgę zimową okazało sie że ona nie pasuje - zacisk hamulcowy obciera o felgę.

Czy w 528i zaciski hamulcowe i tarcze są większe niż w e39 z mniejszymi silnikami?

Zdziwiłem się gdyż te felgi zamontowane były w e39 525 tds i wszystko było ok. :?:

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie dziwne... 528i ma seryjnie tarcze 296mm i powinna tam bezproblemu wejsc 15" u mnie wchodzila... dopiero w 540i, 530d (po liftingu) i 530i byla tarcza 324mm i tam faktycznie trzeba zakladac min 16" kola....

moze ktos kiedys zalozyl wieksze hamulce.....

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zakładalem tylko że stalowe felgi 15 cali z E34 do E39 528iA no i nie chciały wejść z tego względu ze otwór środkowy nie chciał wejść na piastę po przerobieniu weszło i poza trym problemem nic nie było

piasałem o tym jest w dziale Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski pod tematem "[E39] opony zimowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ET powinno być do 20 i teraz zależy w którą stronę są przesunięte (o ile w ogóle). Jeśli do środka to może i będą obcierać. Ale to jest co najmniej dziwne :shock: przecież w 520, 523 i 528 15" to standard. Jeśli to nie oryginały od E39 to może i mogą wystąpić jakieś problemy. Ja się z czymś podobnym nie spotkałem przy zgodnym ET.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowiedz sie tez czy kola ktore chcesz zalozyc mają rozmiar dopuszczony przez producenta. Jesli nie, to w przypadku stłuczki twoj ubezpieczyciel moze na tej podstawie odmowic wyplaty odszkodowania z autocasco (nie musi, ale może) wiec lepiej sie upewnij zanim zalozysz kola

 

mam znajomego ktory wlasnie w tak glupi sposob popłynął na 10 tysięcy, bo stuknal kogos, kola mial w rozmiarze nie dopuszczonym przez producenta i jego ubezpieczyciel wykorzystał to zeby odmowic wyplaty odszkodowania. Jest sprawa w sądzie teraz, ale raczej niewielkie szanse zeby wygrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 530d po liftingu napewno 15 nie pasuje, ociera o zacisk, minimum 16.

 

Jeden czlowiek na allegro powiedzial mi tez ze do tego modelu nigdy nie wyszla stalowa felga 16 z odpowiednim nieprzetaczanym otworem i raczej chyba ma racje bo szukajac rok temu zimowek musialem kupic nastepny komplet alu, nie chcac nic przetaczac.

Edytowane przez osd
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko.

Zastanawiam sie czy nie będzie prościej zakupić opony zimowe w rozmiarze 235/45/17 i założyć je zamiast letnich. Czy ktoś z Was jeździ lub jeździł na takich szerokich zimówkach? Jak takie oponki sprawują się na śniegu jak również na mokrej i suchej nawierzchni.

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko.

Zastanawiam sie czy nie będzie prościej zakupić opony zimowe w rozmiarze 235/45/17 i założyć je zamiast letnich. Czy ktoś z Was jeździ lub jeździł na takich szerokich zimówkach? Jak takie oponki sprawują się na śniegu jak również na mokrej i suchej nawierzchni.

 

 

Choc 235 w zimie nie jezdzilem, choc uwazam ze to nienajlepszy pomysl, lekki tyl auta, szeroka opona - bedzie to powodowac slabe wgryzanie sie opony w snieg, jednak musial by sie wypowiedziec ktos kto na takowych jezdzil.

 

Co do samego pomyslu zmiany opon, pewnie wiekszosc ludzi ma 2 komplet z wygody, jak tylko sypnie sniegiem przez punktami zmiany opon tworza sie kolejki na pol dnia czekania, jesli masz 2 komplet a sypnie sniegiem, to zawsze mozesz wyciagnac lewarek i zmienic sam, a majac same opony albo stoisz w kolejce albo jezdzisz po sniegu na letnich.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojej E39 też chciałem założyć stalówki 15 takie posiadałem po starym aucie z E34 i takie mam oponki 205/65/15 okazało się ,że otwór centrujący z felg ,które mam wynosi 72... a potrzebuję 74...

no to na tokarkę i przetoczyć,,,żaden problem,będzie pasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojej E39 też chciałem założyć stalówki 15 takie posiadałem po starym aucie z E34 i takie mam oponki 205/65/15 okazało się ,że otwór centrujący z felg ,które mam wynosi 72... a potrzebuję 74...

no to na tokarkę i przetoczyć,,,żaden problem,będzie pasować

 

nic gorszego nie można zrobić jak osłabić konstrukcje Felgi , pasować pasuje a co do bezpieczeństwa ?

opona i Felga musi być odpowiednio zdolna konstrukcyjnie do przenoszenia masy i przeciążeń pojazdu , ale widać ze niektórzy przygodę z Samochodem zakończyli na jego kupnie. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko.

Zastanawiam sie czy nie będzie prościej zakupić opony zimowe w rozmiarze 235/45/17 i założyć je zamiast letnich. Czy ktoś z Was jeździ lub jeździł na takich szerokich zimówkach? Jak takie oponki sprawują się na śniegu jak również na mokrej i suchej nawierzchni.

 

Ponawiam zapytanie.

 

Zastanawiam sie czy nie będzie prościej zakupić opony zimowe w rozmiarze 235/45/17 i założyć je zamiast letnich. Czy ktoś z Was jeździ lub jeździł na takich szerokich zimówkach? Jak takie oponki sprawują się na śniegu jak również na mokrej i suchej nawierzchni.

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam zapytanie.

 

Zastanawiam sie czy nie będzie prościej zakupić opony zimowe w rozmiarze 235/45/17 i założyć je zamiast letnich. Czy ktoś z Was jeździ lub jeździł na takich szerokich zimówkach? Jak takie oponki sprawują się na śniegu jak również na mokrej i suchej nawierzchni.

Ja mam od niedawna całoroczne opony (all-season) w tym rozmiarze, ale niestety śniegu jeszcze nie widziały, więc trudno cokolwiek powiedzieć. Rewelacji napewno nie będzie, ale z drugiej strony jak nawali dużo śniegu, to auto po prostu zostanie w garażu.

 

Na przyszyły rok rozważam kupno tanich alusów 16" z zimowymi oponami 215/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odp:ET. 15 są do 528 tylko nie 195/15 NIE BIEŻ TEGO rozmiar dla 528 to jest 205/65/15 albo 226/60/15 i tylko taki pasuja jak weźmiesz inne to będziesz miał problem z paroma rzeczami jak np. wysokość samochodu, co wpływa na wiele spraw

 

15" były do 2001 na 100%

 

to ciekawe co piszesz, bo ja kupiłem auto na 15/195 (zimówki), eksploatowałem je 3 sezony i ŻADNYCH problemów nie dostrzegłem w porównaniu do letnich 205.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odp:ET. 15 są do 528 tylko nie 195/15 NIE BIEŻ TEGO rozmiar dla 528 to jest 205/65/15 albo 226/60/15 i tylko taki pasuja jak weźmiesz inne to będziesz miał problem z paroma rzeczami jak np. wysokość samochodu, co wpływa na wiele spraw

 

15" były do 2001 na 100%

 

to ciekawe co piszesz, bo ja kupiłem auto na 15/195 (zimówki), eksploatowałem je 3 sezony i ŻADNYCH problemów nie dostrzegłem w porównaniu do letnich 205.

Ale kolega pisał o 528i, a Ty masz 523i. Inna masa, inne parametry, inne wymagania na ogumienie. Swoją drogą, już pomijając aspekty funkcjonalne, e39 chyba trochę śmiesznie musi wyglądać na oponach 195. Masz jakąś fotkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odp:ET. 15 są do 528 tylko nie 195/15 NIE BIEŻ TEGO rozmiar dla 528 to jest 205/65/15 albo 226/60/15 i tylko taki pasuja jak weźmiesz inne to będziesz miał problem z paroma rzeczami jak np. wysokość samochodu, co wpływa na wiele spraw

 

15" były do 2001 na 100%

 

to ciekawe co piszesz, bo ja kupiłem auto na 15/195 (zimówki), eksploatowałem je 3 sezony i ŻADNYCH problemów nie dostrzegłem w porównaniu do letnich 205.

Ale kolega pisał o 528i, a Ty masz 523i. Inna masa, inne parametry, inne wymagania na ogumienie. Swoją drogą, już pomijając aspekty funkcjonalne, e39 chyba trochę śmiesznie musi wyglądać na oponach 195. Masz jakąś fotkę?

 

różnice między tymi autami są tak znikome, że wręcz niezauważalne, 20 kilo cięższe 258 i 20 koni mocniejsze nie robi z niego odrzutowca w porównaniu do 523 (tak na marginesie, to 528iA ma gorsze osiągi od 523i). a w zimie jak wiadomo nie wykorzystuje się raczej całego potencjału auta. do tego dokładając większy nacisk na cm2 daje lepsze właściwości przyczepne węższej oponie, oczywiście w granicach rozsądku. 195 łapie się w takiej granicy. wiem to z własnego doświadczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.