Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam taki problem.

 

Po zakupie samochodu miałem dziwne stuki zawieszenia z przodu więc zacząłem wymieniać poszczególne elementy. Wymieniłem wszystkie wahacze, drążki kierownicze wraz z końcówkami, gumy i łączniki stabilizatora. Po tych manewrach ustawiłem zbieżność niestety stuki pozostały. Z mechanikiem gwałtownie więc zaczęliśmy bujać autem i po przyłożeniu ręki do górnego mocowania amorka wyczuwalne były stuki. Padło więc na wymianę amortyzatorów wraz z łożyskami górnymi oraz odbojnikami (bałwankami) i osłonami. Niestety stuki pozostały:(((

Kończą mi się pomysły co może jeszcze stukać ???

Przekładnia ?? moim skromnym zdaniem myślę że jak by ona stukała to te stuki czułbym na kierownicy i było by auto niestabilne a tak nie jest.:((

 

Dodam wam jako ciekawostkę że helmuty też nie potrafią złożyć porządnie samochodu bo przy wymianie amorków okazało się że te w aucie są żle zamontowane tzn przekręcone o 180 stopni. Miałem niezłego zgryza jak wymieniałem te amory bo w SACHSach w instrukcji było inaczej a w rzeczywistości w aucie inaczej. Ale po konsultacjach z inną e39 założyłem jak w instrukcji i w TISie czyli wystającym talerzykiem na zewnątrz (w aucie miałem do środka).

 

Także jak komuś kiedyś też stukało jakby zawieszenie a było coś innego niż to co wymieniłem to będę wdzięczny za pomoc.

 

Dodam też że stuki są podczas gwałtownych poprzecznych uskoków na drodze i na miejscu kierowcy bardziej słyszalne i wyczuwalne jakby w podłodze:((

 

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na pomysły

Opublikowano

wiesz co może to głupie , ale czy patrzyłeś te dwie gumki na stabilizatorze? waliło mi niesamowicie z przodu jakby wszystkie wahacze były padnięte a na szarpakach nic zero luzów,wyszło w końcu że to te dwie małe gumeczki,

wystarczyło zamachać budą na boki

Opublikowano

robert o jakie gumki ci chodzi??? te tak zwane łożyska stabilizatora?? tam gdzie jest przykręcany do sanek ???

Jak o te chodzi to też wymieniłem jako pierwsze ale w sumie to niewielki koszt więc może sprawdzę je i jeszcze raz wymienię:))

Opublikowano

to też wymieniałem niestety:((

 

Na szczęście koszt jest naprawdę niewielki i pójdę za twoja podpowiedzią i wymienię jeszcze raz bo faktycznie jakoś dziwnie się układają.

 

Może komuś coś innego jeszcze puka lub pukało

Opublikowano

grzegorz a wiesz jak to na pewno zdiagnozować???

Powiem ci że przed ustawieniem zbieżności miałem sprawdzaną przekładnie i wyszły drążki i końcówki. Po wymianie już żadnych luzów na przekładni nie stwierdzili i dodam też że nie czuć stuków na kierownicy tylko bardziej te stuki czuć na miejscu kierowcy stopami czyli pod podłoga:(( dziwne ale tak wyczuwam

 

pozdrawiam

Opublikowano
grzegorz a wiesz jak to na pewno zdiagnozować???

Powiem ci że przed ustawieniem zbieżności miałem sprawdzaną przekładnie i wyszły drążki i końcówki. Po wymianie już żadnych luzów na przekładni nie stwierdzili i dodam też że nie czuć stuków na kierownicy tylko bardziej te stuki czuć na miejscu kierowcy stopami czyli pod podłoga:(( dziwne ale tak wyczuwam

 

pozdrawiam

 

jeśli tak to ok, sprawdz czy dobrze podokręcali obejmy od gum stablizatora

Opublikowano
a co powiecie na to:

mam cały czas stuki z przodu posprawdzałem wszystko i wszystko trzyma się kupy ani troszku luzu a stuka jak cholera a żeby było śmieszniej to co kiedy otworze maskę to zbiorniczek z płynem od wspomagania mam mokry jakby wybijało mi płyn

 

Przyjrzyj się dokładnie przewodom olejowym od zbiorniczka. W e39 żadko kiedy nie są mokre bo poprostu z biegiem czasu guma sie jakby utlenia truchleje i przepuszcza olej. Wymień je i powinno być ok.

Opublikowano

Przyjrzyj się dokładnie przewodom olejowym od zbiorniczka. W e39 żadko kiedy nie są mokre bo poprostu z biegiem czasu guma sie jakby utlenia truchleje i przepuszcza olej. Wymień je i powinno być ok.

 

 

Dokładnie tak miałem u siebie!!! przewód wiecznie mokry jakby co chwila się gdzieś wylewało ale co dziwne to stan w zbiorniczku cały czas się zgadzał!!! A co do tego wybijania płynu to sprawdź czy pod zakrętką masz uszczelkę założoną bo u mnie jej brakowało i czasem też rzygło sobie olejem!!! pzdr

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Witam

 

Dodam też że stuki są podczas gwałtownych poprzecznych uskoków na drodze i na miejscu kierowcy bardziej słyszalne i wyczuwalne jakby w podłodze:((

 

No to witaj w klubie :( sam lepiej bym tego nie ujął - mam dokładnie to samo, ale jestem nadal na drodze poszukiwania. Z tym, że u mnie jakby bardziej od strony kierowcy puka i przy uskokach w dół, a mniej w górę.

 

Jak znajdę co to nieomieszkam napisać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Moja rada to jest taka podjedz na stacje kontroli gdzie maja skakanki do sprawdzania amortyzatorow i sie powinno wyjasnic. Mialem podobny problem i winne byly klocki hamulcowe jakies podroby niewymiarowe jak byly cale bylo ok po paru tys. zaczely stukac.
Opublikowano
Poduszki pod silnikiem i skrzynią wymieniłem. Musze przyznać, że po ich wymianie jest wielka różnica - na lepsze oczywiście, ale stukanie z lewego przodu nadal jest :(
Opublikowano

Fistaszek widzę że jesteś z więcborka.

 

Ja czasami przejeżdżam przez tą mieścinę (wyjazdy do teściuuuf:)) )

 

Może warto by się spotkać i porównać te stuki :)) co dwie głowy to nie jedna tak sobie myślę.

 

Jak coś to daj znać

 

pozdro

Opublikowano

No niezupełnie. Z całym mcpersonem wymienilem takze poduszki.

Okazuje sie, ze były w bardzo dobrym stanie, tyle, ze u mnie gumy stabilizatora sa luzne i tłucze to jak cholera.

 

BTW. Mam przednie poduszki na sprzedaz, jakby ktos chcial tanio opchnę (komplet).

 

 

 

Pzd.

Opublikowano

dokładnie ar-w ma racje

 

Ja wymieniłem amorki z poduchami i w ogóle już wszystko wymieniłem.

Moje poduchy amorków też nie są tragiczne tylko by trzeba łożysko wymienić i dalej by latały.

Dodam że amorki tez niepotrzebnie wymieniałem więc jak ktoś by potrzebował amorki BOGE to mam u siebie w garażu.

 

Dodam też że wymieniłem gumy stabilizatora zaraz na początku jak tylko auto kupiłem tj jakieś 10 000 km temu i okazało sie że już się wybiły. (zamienniki... :( ) teraz włożyłem oryginały i w końcu mam ciszę i spokój z przodu.

 

Pozdrawiam....

Opublikowano
W ASO te gumy są na tyle tanie (porónując do innych części ;) że nie warto kupować zamienników

 

Teraz to ja też to wiem hihi

 

kupowałem wcześniej na szybko i kupiłem jakieś zamienniki. Potem już resztę robiłem na dobrych częściach MEYLE i SACHS. Ale niestety człowiek się na błędach uczy :oops:

 

Pozdro

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
panowie, te stuki macie non stop podczas jazdy, czy tylko przy małych prędkościach. U mnie zaczęło coś pukać - stukać od wczoraj, ale tylko jak się powoli toczę, tak do 20km/h.

Pozdrawiam Jaro

http://s7.postimg.org/ipwn696zr/2014_05_17_23_34_29.png

ex e39 525i

ex e38 735iA

ex e39 540iA

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wam napiszę jak było u mnie ze stukami.

Też stukało z przodu i tak jakby od strony kierowcy.

 

Odwiedziłem prawie wszystkie szarpaki w okolicy. I zero luzów.

Ludzie mi mówią , że szukam dziury w całym.

 

Ale trafiłem do kolesia co się troszkę zna na BMW. Kazał mi pokręcić kierownicą do oporu raz w prawo raz w lewo.

I zapytał czy kierownica przypadkiem nie daje się obrócić w prawo więcej niż w lewo?

Faktycznie tak było. Całkiem spora różnica.

Wtedy wjechał na kanał i wszedł pod autko i kazał mi robić szybkie ruchy prawo-lewo < takie krótkie jak badając luz > Powiedział mi , że w czasie tych ruchów listwa w przekładni rusza się góra - dół. Dało się to wyczuć ręką po zdjęciu gumowych osłon drążków. I ten ruch był wyczuwalny tylko od strony kierowcy.

I powiedział , że przekładnia do remontu.

 

I tak było.

Po regeneracji stuki ucichły a kierownicą da się obrócić w prawo dokładnie tyle co w lewo.

 

Dodam , że to uszkodzenie przekładni nie powodowało żadnych kłopotów z prowadzeniem auta.

 

A ja was zapytam którą część dokładnie macie na myśli pisząc o poduszce amortyzatora?

Pytam bo przede mną właśnie wymiana amortyzatorów < cieknie > i chcę zrobić solidnie. Po czym poznać , że ta poduszka jest do wymiany?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ja mam podobne stuki i juz od roku nie wiem co to...... podsuzki wymienione, wachacze tez, gymy drązka stabilizatora itd. itp. i dalej stuka....podejrzewam poduszke pod silnikiem albo przekładnie własnie !

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Opublikowano

Tez mysle ze to przekladnia.

 

Btw

a co powiecie na to:

mam cały czas stuki z przodu posprawdzałem wszystko i wszystko trzyma się kupy ani troszku luzu a stuka jak cholera a żeby było śmieszniej to co kiedy otworze maskę to zbiorniczek z płynem od wspomagania mam mokry jakby wybijało mi płyn

 

Przyjrzyj się dokładnie przewodom olejowym od zbiorniczka. W e39 żadko kiedy nie są mokre bo poprostu z biegiem czasu guma sie jakby utlenia truchleje i przepuszcza olej. Wymień je i powinno być ok.

Guma nie przepuszcza oleju - zakretka zbiorniczka ma dziorke odpowietrzajaca i tamtedy wydostaja sie minimalne ilosci oleju. Stad zapocony zbiorniczek i przewody olejowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.