Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy połączenie opon 195/65/15 przód i 205/65/15 tył jest dobre.

 

Akurat mam takie "ratunkowe" do zimy i nie wiem czy to zakładać

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
troche jak od kolarki ale wedlug mnie nie bedzie problemu bo mialem podobne zestawienie zimowek w 325 coupe
Opublikowano
prawdopodobnie przy wiekszych prędkościach wyłączy sie

 

abs,wynikający z różnicy obrotu kół przednich i tylnych :nienie:

Szerokośc opony nie ma znaczenia w obrotach koła... Przecież profil opony jest identyczny 65/15. Nie ma obawy, że auto będzie się dziwnie zachowywało ;)

 

Pozdrawiam

///Mpower
Opublikowano
Szerokośc opony nie ma znaczenia w obrotach koła... Przecież profil opony jest identyczny 65/15. Nie ma obawy, że auto będzie się dziwnie zachowywało ;)

 

Proszę nie szerzyc herezji.

 

Profil opony jest identyczny procentowo (65% szerokosci) ale skoro szerokosc sie zmienia (ze 195mm na 205mm), to tym samym zmienia sie tez profil ze 126.8mm (195x65%) na 133.2mm (205x65%), a co za tym idzie srednica zwieksza sie o 2%. W związku z tym opona 195/65/15 obraca się 502 razy na odcinku 1 kilometra, a opona 205/65/15 - 492 razy.

 

Czy to wystarczy by elektronika zaczęła wariowac? Nie wiem. Pewnie raczej nie. 7mm roznicy potrafi byc pomiedzy oponą nową a łysą w tym samym rozmiarze, a raczej to nie powinno jeszcze powodowac problemow z elektroniką.

Opublikowano

Mój błąd! Faktycznie stosunek szerokości do profilu jest inny... Niestety nie wiem, czy faktycznie to coś zmienia w tym, co odbiera elektronika auta, ale słyszałem już o takich przypadkach (jazda z róznymi szerokościami na osiach).

 

Dziękuję za poprawkę i pozdrawiam.

///Mpower
Opublikowano
należy jednak pamiętać iż producent z tego co pamiętam nie przewiduje 195 i mogą pojawic sie problemy ze stabilnoscia. Kupilem auto własnie z 195 i przy wiekszych predkosciach niezle latało po drodze. Juz zamiana na 205 dała niespodziewanie dobre efekty :)
Opublikowano

no właśnie chodziło mi o ten abs.

 

Fakt jak położę opony ( w pionie) na równej powierzchnie to 205 jest ciut wyższa.

 

Ale tak jak pisałem to jest taki zestaw ratunkowy do zimy.

 

P.S "prawdziwe" chciałbym kupić od nast. sezonu.

 

Jakie polecacie, którę się najlepiej sprawdzają na 15" bo na takie będę zakładał.

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

założyłem takie opony jak pisałem wyżej i faktycznie szału nie robią

 

jakoś dziwnie się jeździ

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Szerokośc opony nie ma znaczenia w obrotach koła... Przecież profil opony jest identyczny 65/15. Nie ma obawy, że auto będzie się dziwnie zachowywało ;)

 

Proszę nie szerzyc herezji.

 

Profil opony jest identyczny procentowo (65% szerokosci) ale skoro szerokosc sie zmienia (ze 195mm na 205mm), to tym samym zmienia sie tez profil ze 126.8mm (195x65%) na 133.2mm (205x65%), a co za tym idzie srednica zwieksza sie o 2%. W związku z tym opona 195/65/15 obraca się 502 razy na odcinku 1 kilometra, a opona 205/65/15 - 492 razy.

 

Czy to wystarczy by elektronika zaczęła wariowac? Nie wiem. Pewnie raczej nie. 7mm roznicy potrafi byc pomiedzy oponą nową a łysą w tym samym rozmiarze, a raczej to nie powinno jeszcze powodowac problemow z elektroniką.

:clap:
Opublikowano

no właśnie

 

ale jakoś się przetocze do zimy na tych

 

ale na lato kupie takie jak mają być (poprawcie mnie jak się mylę) na 15"

 

P 205/65 T 225/60

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
ja jezdżę na 17 w lecie i 16 w zimie, ale wolałbym, żeby mnie nikt nie poprawiał.

 

cieszę się kolego PawełH, na pewno beta wygląda kozak :cool2:

 

ale nie zrozumiałeś chyba o co mi chodzi, przeczytaj jeszcze raz

 

P.S chodzi o odpowiednie rozmiary P i T w rozmiarze jakże skromnym 15"

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
[...]7mm roznicy potrafi byc pomiedzy oponą nową a łysą[...]

 

Bez przesady!!!! Nie 7 mm a 6,6 mm chyba, że jest łysa do czaczki :mrgreen:...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Do Kolegi Pete:

 

pracowałem w serwisie Stomil/Michelin i osobiście z racji pełnionych obowiązków służbowych nie raz to mierzyłem: wskaźniki zużycia TWI (tread wear indicator) rozmieszczone w 5, czy 6 miejscach na obwodzie mają wysokość 1,6 mm, a czoło bieżnika leży przy nowej oponie osobowej dokładnie 5 mm wyżej.... No chyba, że ktoś mierzy wysokość bieżnika razem z wysokością tzw. "cycków" :mrgreen:

 

Z zimówkach wyżej, ale nie pamiętam, czy 6, czy 7 mm.

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Niestety nowe opony dobrych marek maja dosc plytki bierznik, ale na szczescie powoli sie zdzieraja.
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Niestety nowe opony dobrych marek maja dosc plytki bierznik, ale na szczescie powoli sie zdzieraja.

ile może w normalnych warunkach przejechać Opona ??

ja przelatałem na zimowych 70kkm 2 sezony i zostało im 2-3mm 225/55,

na szerszej oponie wolniej sie bieżnik wyciera ?chyba cos w tym jest bo masa jest rozłożona na większej powierzchni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.