Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Moze jak Autor tematu przedstawi wykres z Hamowni to będzie dalsza podstawa do poszukiwań przyczyny nadmiernego dymienia.

napisanie extra map paliwowych pod 190 koni bez głębszej ingerencji w osprzęt typu; Turbina/IC , głowica,wydech , nie ma sensu OEM osprzęt posiada max 10-15% zapasu i przyrost mocy do końcowej 175 koni jest max co można uzyskać z TDS. (ale tu rozmowa jest o Box który to strasznie mydli oczy).

 

Ja sie tym sam zajme to nie problem tylko pytanie czy samą zabawą z komputerem da sie to dymienie zniwelowac do minimum?

Opublikowano
Po H mi ten wykres bylem na hamowni z czystej ciekawosci u znajomego ...:]

 

czy to wystarczy za odpowiedź dyskutującym nie wiadomo o czym?

PawełH
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tak se przeczytałem temat i większość z wasz naśmiewało się z kolegi a więc ja napisz brat ma Tds po cipie a ja mam 328, moje aut ledwo daje temu dislow rade.
Opublikowano
Tak se przeczytałem temat i większość z wasz naśmiewało się z kolegi a więc ja napisz brat ma Tds po cipie a ja mam 328, moje aut ledwo daje temu dislow rade.

 

może czas z hamulca ręcznego http://img225.imageshack.us/img225/2448/brakeiconsd1.jpg spuścić

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

kazdy rozasdny czlowiek, interesujacy sie BMW wie, ze TDS to trwala konstrukcja, pod warunkiem poprawnej eksploatacji... Nie ma mowy o jakimkolwiek przeciazaniu silnika(a co dopiero tuningu?!) TDS z seryjna moca ostro katowany daje znac ze ma dosc bardzo szybko, a po tuningu to z miejsca sie rozpada. Ale...skoro kolega sie upiera przy swoich 190km, to niech ktos z forum sie do niego wybierze i przetestuje ta piekelna moc, bedziemy mieli rzetelne potwierdzenie.

 

Tak calkiem BTW: napisales ze pompa Ci cieknie, nie trzyma cisnienia itd... wg mnie uszczelnienie jej na niewiele sie zdalo, slaba kompresja w pompie wtryskowej ujmuje kucykow, regeneracja pompy, ot moze i kosztowne, ale dymic nie dymi. Moja pompa w bylym juz 524TD byla na wykonczeniu i patrz-objawy te same. Chociaz nie mialem 190 a katalogowe 115, przy docisnieciu gazu do oporu pojawiala sie czarna chmura za mna - i nie byla to wina ani zle ustawionej turbiny, ani zle ustawionej mieszanki - ot po prostu pompa byla na wykonczeniu. Zobaczymy jak w zime odpalisz swojego TDS'ika :] Pierwszym objawem zapewne bedzie ciezkie odpalanie na cieplo.

 

No ale nic kolego, zycze Ci powodzenia, kto wie, moze niedlugo bedziesz mial ponad 200 km, a to juz bedzie cos, bedziesz liczyl sie na swiecie :]

Opublikowano
Kazdy ma swoj wyimaginowany swiat...jednak takie allegrowe tuningi mszcza sie pozniej.7 do setki 2.5 Tds????750 E32 ma 7s...jakas sciema z tym osiagiem.Szkoda samochodu,jedyny tuning jak ja zastosowalem to male dystanse na tylne kola i felgi od E38 hehe i jestem bardzo zadowolony.Staram sie trzymac auto w wersji fabrycznej i radze ci robic to samo.Pozdrawiam serdecznie.
Opublikowano

Widze ze z tematu wychodzi maly kasztan.

 

Czasami nie warto na siłe poprawiac seri lepiej kupic inny model a cudowanie na pale raczej na dobre nie wychodzi :mrgreen: .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega

 

Poszukaj cytatu "Pierwszy z wymienionych silników wysokoprężnych jest jednostką zapożyczoną od firmy BMW (tzw TDS konstrukcja austriackiej firmy Steyr), w którym została obniżona moc o około 10KM"

 

Przepraszam autora tematu, ale ja ciągle upieram sie że 2,4 td to konstrukcja i produkcja Steyr, 2,5 tds to (bazowana na poprzedniku - ta sama średnica cylindra) konstrukcja BMW. Jeśli ma ktoś wiarygodne materiały to chętnie poczytam.

 

Co do tematu - spotkałem gdzieś dane tds po chipie: 190 KM i 310 Nm. A więc z tym momentem nie zawsze tak wesoło było, poza tym nie zapominajmy: autor zastosował box-a czyli zmianę odczytów (temp, ciśnienie, ilość powietrza) a nie zmianę programu.

Ciągle podważam więc 7 s do setki. Jeśli jest 8 z przodu to ogromny postęp. Myślę że jest 9.

 

Skoro tak uważasz, to ok, nie mam zamiaru z Tobą dyskutować bo jak widać zawsze wiesz lepiej. Pozdrawiam..

 

Nieee, wręcz odwrotnie. Zawsze potrafię przyznać się do błędu. Ale muszę wtedy swoją wiedzę uzupełnić. I to w oparciu o wiarygodne źródła. Wiki takim źródłem nie jest. Dlatego ponawiam prośbę. W międzyczasie przeczytałem że bazą do m21 był silnik ... m20. Coraz mniej wiem.

 

Kolega ma rację że Wiki nie jest wiarygodnym źródłem, ma wiele błędów a to z powodu takiego, że każdy może edytować hasła w tej encyklopedii ;]

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano
z tego co wyczytałem (nie z wiki) to silnik m21 powstał na bazie silnika benzynowego, a dokładniej to jego głowica. Następnie 2.5tds zbudowano na bazie 2.4td - ale nie jestem w 100% pewny. Szukałem tego artykułu ale nie odnalazłem go :(
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
no jeśli to prawda, to podziwiam. ja u mnie mam "lajtowy" program tylko 160 km i nic mi nie kopci- można by go ostawić ostrzej, pamiętaj, że przyrost powyżej 20% mocy jest już zbytnim obciążeniem dla silnika. Tak więc nie dziwota że ci dymi jak parowóz. a tak z ciekawości spytam, ile ci pali to monstum ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dymienie zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od stanu turbiny, ale też od jakości paliwa. Ja od kiedy przerzuciłem się na V-Power Diesel to kopci mi naprawdę mało, nawet jak wdepnę do końca. Każdy diesel dymi, nawet taki prosto z salonu gdy da mu się w palnik.
Opublikowano
Dymienie zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od stanu turbiny, ale też od jakości paliwa. Ja od kiedy przerzuciłem się na V-Power Diesel to kopci mi naprawdę mało, nawet jak wdepnę do końca. Każdy diesel dymi, nawet taki prosto z salonu gdy da mu się w palnik.

 

z grupy vag tak, natomiast jtd prawie nie dymi pod obciazeniem, a na postoju wogule

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A świstak zawija w te sreberka. :)

 

Silnik w dobrym stanie ze sprawną turbiną dymi tylko przy mocnym wciśnięciu pedału gazu i nie ma znaczenia czy to TDS czy TDI czy inny CR. Jeżeli coś dymi na postoju to jest szrot nie auto albo jest na ssaniu.

Opublikowano (edytowane)

Dalej twierdze ze sprawny cr nie dymi prawie wogule ( szczegolnie lanciowo- alfowe jtd), nawet przy butowaniu nie mozna nazwac tego dymieniem, tylko unosi sie kurz.

Na postoju fakt nie ma prawa dymic, nawet przy odcinie

 

mam obecnie jtdka , moge nakrecic filmik

Edytowane przez kis

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dalej twierdze ze sprawny cr nie dymi prawie wogule ( szczegolnie lanciowo- alfowe jtd), nawet przy butowaniu nie mozna nazwac tego dymieniem, tylko unosi sie kurz.

Na postoju fakt nie ma prawa dymic, nawet przy odcinie

 

mam obecnie jtdka , moge nakrecic filmik

 

To sobie walnij w palnik na niskich obrotach i zobacz co będzie zanim się turbinka nie rozkręci. Common Rail jest obecnie wszędzie a tylko JTD nie kopcą?? Chwalisz chłopie swój "wynalazek" i nie potrafisz być obiektywny. :wink:

Opublikowano
Dalej twierdze ze sprawny cr nie dymi prawie wogule ( szczegolnie lanciowo- alfowe jtd), nawet przy butowaniu nie mozna nazwac tego dymieniem, tylko unosi sie kurz.

Na postoju fakt nie ma prawa dymic, nawet przy odcinie

 

mam obecnie jtdka , moge nakrecic filmik

 

To sobie walnij w palnik na niskich obrotach i zobacz co będzie zanim się turbinka nie rozkręci. Common Rail jest obecnie wszędzie a tylko JTD nie kopcą?? Chwalisz chłopie swój "wynalazek" i nie potrafisz być obiektywny. :wink:

 

 

 

bo codziennie butuje tego wynalazka , dostaje w dupe i jakos nie dymi . Ty nie potrafisz byc obiektywny , oszukujesz sie chlopie, widziales np. nowe meski cdi lub inne marki na cr? dymia? Co ja ci bede pisal.

Napisze co chcesz uslyszec - tak wszystkie diesle dymia tak jak Twoj, czy nowy, czy stary , czy cr , czy z pompa , czy nie. Lepiej ci?

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano
bo codziennie butuje tego wynalazka , dostaje w dupe i jakos nie dymi . Ty nie potrafisz byc obiektywny , oszukujesz sie chlopie, widziales np. nowe meski cdi? dymia? Co ja ci bede pisal.

Napisze co chcesz uslyszec - tak wszystkie diesle dymia tak jak Twoj, czy nowy, czy stary , czy cr , czy z pompa , czy nie. Lepiej ci?

 

Chyba mu lepiej... a ostudzając gorącą atmosferę podzielę się opinią, że silniki 1,3 MultiJet Fiata montowane w Oplach Corsa to cacko nad cackami... Takie małe, a od 60 km/h mało która benzyna 2,5 może podskoczyć...

 

P.S. ...i nie dymi :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo codziennie butuje tego wynalazka , dostaje w dupe i jakos nie dymi . Ty nie potrafisz byc obiektywny , oszukujesz sie chlopie, widziales np. nowe meski cdi lub inne marki na cr? dymia? Co ja ci bede pisal.

Napisze co chcesz uslyszec - tak wszystkie diesle dymia tak jak Twoj, czy nowy, czy stary , czy cr , czy z pompa , czy nie. Lepiej ci?

 

Tak.. dymią, nawet najnowsze czy to BMW czy Merc i nie wynika to z tego że silnik jest w złym stanie.. to po prostu diesel, szczególnie gdy osiąga dużą moc z małej pojemności. Teraz już wiesz czemu w większości stanów w USA nie sprzedaje się dieseli i dopiero najnowsze Bluetec'i Merca i VW spełniają ich normy oraz czemu wprowadzono taki wynalazek jak filtr cząsteczek stałych (eliminuje sadzę).

 

Gdy silnik dostaje więcej paliwa niż powietrza to dymi i nie mam na myśli tutaj czarnej chmury na pół ulicy a ledwie widoczne zakopcenie przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu szczególnie na niskich obrotach gdy turbo nie dostarczy odpowiedniej ilości powietrza.

 

I nie bulwersuj się chłopie tak, tylko dlatego, że ktoś nie podnieca się na równi z Tobą jakimś badziewnym produktem Fiata. :wink:

 

Chyba mu lepiej... a ostudzając gorącą atmosferę podzielę się opinią, że silniki 1,3 MultiJet Fiata montowane w Oplach Corsa to cacko nad cackami... Takie małe, a od 60 km/h mało która benzyna 2,5 może podskoczyć...

 

Grunt to dobry dowcip. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Grunt to dobry dowcip. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Przejedź się, a zobaczysz... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Oczywiście.. i dlatego ta rakieta ma prawie 13 sekund do setki. :cool2: Jakimi 2.5 benzynami Ty jeździłeś w życiu, że masz takie odczucia?

Opublikowano
Oczywiście.. i dlatego ta rakieta ma prawie 13 sekund do setki. :cool2: Jakimi 2.5 benzynami Ty jeździłeś w życiu, że masz takie odczucia?

 

Bo od zera jest muł i tam traci duużo czasu... Przejedź się proszę, a potem pogadamy... Tylko nie jakimś trupem a prawie nowym...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.