Skocz do zawartości

dzisiaj auto nie odpaliło (530d) ;(


mariox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od kilku miesiecy jezdze 530d 2004r, nie bylo wiekszych problemow do tej pory. Dzisiaj rano wsiadam, przekrecam kluczyk, ale auto ledwo krecilo, przygasaly wszelkie kontrolki i ekrany (na kompie wyswietlaly sie czasami losowe cyfry) i zero rozruchu. Od paru dni mialem wrazenie, ze auto w ogole jakos gorzej odpalalo, dluzej. Kontrolka akumulatora nie pali sie, poza tym wszystko dobrze funkcjonuje, wiec to raczej nie akumulator.

 

Nie bardzo wiem co robic, bo auto stoi u mnie w bloku w podziemnym garazu...Poradzcie co to moze byc za usterka i jak w TEJ sytuacji postepowac....przeciez nie wyholuje auta z podziemnego garazu...:(

(mieszkam w Wawie, na Kabatach)

 

Mariox

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku nowoczesne maja to do siebie ze maja praktycznie dwa stany: dobry lub zly

jest szansa, ze masz ten drugi

ja tak mialem w aucie po 1 tygodniu od wyjechania ze sklepu - doladowywanie pomagalo do jutra

wymienili na gwarancji i problemy sie skonczyly

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator-też to miałem, ale jak mi auto stało trochę w garażu. Spróbuj na kable odpalić i pojeździj trochę. Acha jak będziesz na kable odpalał to niech auto dawca prądu trzyma go na ok 3-3,5 tys. obr. nawet jak kable są marketowe to powinno odpalić. Kabelki podłączasz pod maską, nie musisz od strony bagażnika. Jeżeli po naładowaniu znowu Ci się to stanie to wymiana aku Cię czeka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, że moim zdaniem akumulator jest OK. Dlaczego tak sadzę? Parę tygodni temu słuchałem dość długo muzyki na postoju i zapaliła się kontrolka rozładowanego akumulatora, wtedy przy próbie uruchomienia auta faktycznie typowo słabo kręciło, ale zapaliło. Teraz nie tylko nie pali się kontrolka akumulatora, ale jak pisałem wszystkie urządzenia elektrycznie działają świetnie, a próba rozruchu powoduje jakby zwarcie i wszystko przygasa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz okazuje się, ze zapaliła sie jednak kontrolka rozładowanego akumulatora (mimo tego cała elektronika wciąż działa poprawnie). Może ten rozrusznik potrzebuje jakoś nietypowo dużo prądu? Gdzie dokładnie pod maską podłączałeś te kable? Spróbuje odpalić po kablach, zanim zdecyduje się holować auto do warsztatu...ale to wygląda na walnięty rozrusznik, który robić zwarcie w momencie rozruchu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozrusznik to taki silnik prądu stałego , który w czasie pracy pobiera NAPRAWDĘ DUŻO prądu.

To jest prąd nieporównywalny z żadnym obwodem w aucie.

A w dieslu to już szczególnie dużo tego prądu pobiera.

Nie bez powodu masz tam taki wielki akumulator.

Jeśli masz słaby akumulator to takie dokładnie będą objawy.

Podładuj , sprawdź poziom elektrolitu < na kontrolce lub przez korki jeśli je masz>

Zmierz napięcie podczas pracy silnika i przy zgaszonym.

A może pożycz akumulatora od kogoś?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w E60, ale w E39 na akumulatorze jest takie światełko, ktorego kolor pokazuje stan naladowania aku

 

A to już nie zależy od tego, czy E39, E60, czy E65, a od tego jaki masz akumulator, tj. z - niech Ci będzie - "światełkiem", czy bez

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w E60, ale w E39 na akumulatorze jest takie światełko, ktorego kolor pokazuje stan naladowania aku

 

A to już nie zależy od tego, czy E39, E60, czy E65, a od tego jaki masz akumulator, tj. z - niech Ci będzie - "światełkiem", czy bez

 

a tego juz nie wiedzialem, wiem tylko ze w E39 po liftingu takie cos bylo standardem fabrycznym, nie mam natomiast pojęcia o E60, wiec wolalem nie mowic nic z pelnym przekonaniem - a tylko zasugerowalem ze moze takie cos byc rowniez w jego aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie akumulatora u elektryka samochodowego to moment. Zacznij moze od tego bo to najlatwiejsze.

W E60 (na gwarancji) serwis moze wymienic aku jak komputer pokaze blad :jawdrop: wiec to faktycznie moze byc rozrusznik, ale zawsze lepiej zaczac od aku, bo demontaz rozrusznika jest troche bardziej klopotliwy niz akumulatora.

Rozrusznik potrafi pobierac nawet 300 A !

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po próbie odpalenia po kablach - nie udało się. Zachowanie auta jest takie samo jak tylko przy moim akumulatorze: wszystko przygasa jakby było zwarcie. Teraz więc mam zagadkę, jak wydostać auto z garażu podziemnego....

 

Mariox

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpalić na innym dobrym akumulatorze,ale nie przez kable,tylko załóż klemy bezposrednio na akumulator,twój dotychczasowy,prawdopodobnie nie ma "przejscia".

Na kablach z marketu to w ogóle nie odpali - są za słabe. wiem co mówię bo sam próbowałem i nic z tego nie wyszło. Tylko dobre kable (gruby przewód miedziany), bo te z marketu to mają tylko grubą izolację a drucik cieniutki (gdzieś koszta trzeba przyciąć). Jak to nic nie da to pewno jest gdzieś albo przebicie albo kabel może masowy nie ma przejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

typuje na rozrusznik ale to tylko podejrzenia, ważną rzecz przy odpalaniu na Kable podłączasz sie w komorze silnika , jak już uruchomisz Autko to sprawdź poziom ładowania ,może być na tyle niskie ze nie ładuje dostatecznie Akku a przy tym wystarczająco wysokie by komp nie wykrył błędu, powinno być około ~14-14,5 Volt,

ważne przy odpalaniu z drugiego Auta moc rozruchowa Akku powinna byc podobna , jak będzie słabsza to nawet na kablach 1 cm średnicy nie odpalisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak obstawial aku. Najlepiej podladuj swoje na maxa albo sprobuj na innym, 'pewnym' aku. Mialem podobna sytuacje z innym autem. Cala elektronika dzialala ale auto nie odpalalo - po podladowaniu w garazu wszystko bylo OK.

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pożycz od kogoś akumulator < tylko dobry a nie taki co to był dobry jak go pół roku temu wyjął z auta>

A te kable to wywal do śmieci. :mlotek:

Kiedyś też takie kupiłem na statoil bo szwagrowi nie chciała w zimę odpalić laguna.

Jeśli chcesz ich użyć to podłącz je i poczekaj.

Auto " dawcy " niech ma włączony silnik to po pewnym czasie troszkę się podładuje akumulator " biorca "

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jakis czas temu mialem problem z pradem (ze wzgledu na jeza), kiedy aku byl wyladowany, to samo podlaczenie na kable nie pozwalalo odpalic samochodu, trzeba bylo podladowac moj aku przez kable (10-15 min), najlepiej na zwiekszonych obrotach "dawcy", dopiero wtedy mozna bylo odpalic bunie - przy rozruchu potrzebne sa b. duzo ilosci pradu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.