Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Za 3-4 tys to wyremontujesz zepsutą ASB :lol: Czego Wy sie ludzie boicie? To po co w takim razie kupujecie ten "złom" :D Skrzynia się psuje, wtryski też, do tego jeszcze trzeba pomyśleć że może turbinka zastrajkować. O czym jeszcze zapomniałem ;)?

 

Aha, już wiem, freunde am fahren :lol: :lol:

 

Ludzie, więcej luzu, nie trzeba od razu najgorszego zakładać że się popsuje. Co do pytania kolegi LIS-a, mam 2002 i 238kkm na liczniku, skrzynka chodzi jak złoto, sprawdzić, brać z ASB i dbać o nią to wszystko będzie ok. A jak sie popsuje, cóż ... Shit happens :lol: :lol: Ja osobiście nie wyobrażam sobie innej konfiguracji 530d jak tylko z ASB :8)

 

Jeśli kiedykolwiek kupiłbym auto z manualem to byłaby to M5 :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

3.0d tylko z automatem nie inaczej :cool2: Za 3500 PLN kolega w Poznaniu naprawia skrzynie, konwerter, pompę, nalewa olej , zakłada filtr wymontowuje i zamontowuje skrzynie i daje 6 miechów gwarancji. Wszystko w 3-4 dni. Jaki sens montować manuala i wachlować w nieskończoność ??

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

niestety sprawa z ASB nie jest taka rozowa jak piszecie - ja kupilem automat, choc chcialem manuala - kupno manuala e39 530d z dobrym wyposazeniem (na tym mi zalezalo) jest wyczynem dosc ekstremalnym, nawet w DE

 

nie chcialem automata a ten mi sie odplacil tym, ze sie zepsul - chodzilo o konwerter, dosc standardowa awaria w tych skrzyniach, niestety trafilem na oszustow z autojozefow.pl (nie pozdrawiam), ktorzy nie zrobili nic poza wymiana oleju i niewlasciwym zlozeniem skrzyni, przez co rozsypala sie m.in. pompa oleju - skasowali mnie za wymiane wielu rzeczy, ktorych nie wymienili, nie chcieli uznac reklamacji

 

trafilem do drugiego zakladu, zaplacilem za druga naprawe jak za zboze (wyszlo prawie tyle co za nowa), ale majac w planach podanie pierwszego zakladu do sadu innej opcji nie mialem

 

podsumowanie - kupa straconych nerwow, duzo utopionej (na razie) kasy i jeszcze dluga droga do odzyskania aktywow :)

 

osobiscie nie polecam automata (i warsztatu wspomnianego powyzej) - to moje zdanie i nikogo do tego nie przekonuje

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
niestety sprawa z ASB nie jest taka rozowa jak piszecie - ja kupilem automat, choc chcialem manuala - kupno manuala e39 530d z dobrym wyposazeniem (na tym mi zalezalo) jest wyczynem dosc ekstremalnym, nawet w DE

 

nie chcialem automata a ten mi sie odplacil tym, ze sie zepsul - chodzilo o konwerter, dosc standardowa awaria w tych skrzyniach, niestety trafilem na oszustow z autojozefow.pl (nie pozdrawiam), ktorzy nie zrobili nic poza wymiana oleju i niewlasciwym zlozeniem skrzyni, przez co rozsypala sie m.in. pompa oleju - skasowali mnie za wymiane wielu rzeczy, ktorych nie wymienili, nie chcieli uznac reklamacji

 

trafilem do drugiego zakladu, zaplacilem za druga naprawe jak za zboze (wyszlo prawie tyle co za nowa), ale majac w planach podanie pierwszego zakladu do sadu innej opcji nie mialem

 

podsumowanie - kupa straconych nerwow, duzo utopionej (na razie) kasy i jeszcze dluga droga do odzyskania aktywow :)

 

osobiscie nie polecam automata (i warsztatu wspomnianego powyzej) - to moje zdanie i nikogo do tego nie przekonuje

 

pozdr

 

 

 

Jak pech to pech...

Ja jednak polecam ASB wg. mnie fajna sprawa choć pewnie wolałbym ZF na ale cóż mam GM.Jak wspominałem wcześniej znam człowieka który sam osobiście od nowego machnął 500tys. z taką skrzynką bez kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety bono źle trafiłeś.... Zresztą powszechnie wiadomo że w Wawie cena za naprawę skrzynio to 2x tyle co WLKP. W razie wojny (odpukać) walcie do mnie, naprawdę ręcze za człowieka. Zresztą wystarczy zobaczyć jakie auta stoją u niego. I skąd.

 

A skrzynia GM to made in USA wiec traktować trzeba odpowiednio :)

 

Bono jakie miałeś objawy ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatem sie jeździ fajnie ok tego nie neguje, ale czemu jak ktoś pisze, że chce manuala albo woli nim jazde to odrazu mówicie, ze sobie tego nie wyobrażacie, ze to głupie, że poprstu źle trafiłeś z ASB ze musiała byc już popsuta. Jeden woli blondynki drugi kruczo czarne. I jak ktoś woli czarne to już sie nie zna?? Bedziecie mu mówić że źle wybrał?? Pewnie nie, więc jak ktoś woli manuala a ktoś automata to jego sprawa, a my mu pomóżmy w tej sprawie o którą pyta. Autojózefów to są rzeźnicy sam słyszałem o nich nie raz.

 

A co do sprawy swapa na manual, interesuje mnie właśnie jak z tą wiązką elektryczną czy duzo pieprz*** bo bede miał dawce może i bede chciał zamienić automat na manual a do tamtej włożyc swój automat.

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bono jakie miałeś objawy ?

 

drgania w przedziale 90-120 km/h przy przyspieszaniu w okolicach 1,8-2k obrotow (jesli sie przyszpieszylo dynamicznie - na nizszym biegu - nie bylo drgan)

 

przejechal tak ok. 1k km i skrzynia postawila sie w stan awaryjny - reszte opowiesci znacie, partacze z autojozefow, nerwy, kupa kasy itd.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bono jakie miałeś objawy ?

 

drgania w przedziale 90-120 km/h przy przyspieszaniu w okolicach 1,8-2k obrotow (jesli sie przyszpieszylo dynamicznie - na nizszym biegu - nie bylo drgan)

 

przejechal tak ok. 1k km i skrzynia postawila sie w stan awaryjny - reszte opowiesci znacie, partacze z autojozefow, nerwy, kupa kasy itd.

 

Miałem dokładnie te same objawy co Bono. Ale postanowiłem wymienić całą skrzynie i tez tak zrobiłem. Nowa pochodziła od modelu z 2003 roku, a moja była z 1999, miałem troche obaw czy bedzie działać ,ale nie potrzebnie latam teraz na tej nowej i wszystko jest ok. Z tej zepsutej dałem konwenter do regeneracji, mam teraz dwie szrzynki dobre :D

 

Skrzynke wymieniałem sam z bratem, wymiana 5 godzin z przerwami. Wymiana bardzo łatwa ,jest troszke odkręcania tłumik,katalizator,stabilizator, osłony termiczne,wał napedowy,odkrącić trzy sruby od konwentera i więca zębatego. Przy zakładaniu nowej skrzynki trzeba uważać aby konwenter nie wypadł z pompy olejowej bo bedzie kicha, pompa się uszkodzi.

Przy montaży skrzynia musi sama dojsc do silnika nie nalezy jej dociągac srubami,najlepiej jeszcze sobie zrobić bolec prowadzacy konwenter przez wieniec zębaty. Prosta robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
No niestety bono źle trafiłeś.... Zresztą powszechnie wiadomo że w Wawie cena za naprawę skrzynio to 2x tyle co WLKP. W razie wojny (odpukać) walcie do mnie, naprawdę ręcze za człowieka. Zresztą wystarczy zobaczyć jakie auta stoją u niego. I skąd.

 

A skrzynia GM to made in USA wiec traktować trzeba odpowiednio :)

 

Bono jakie miałeś objawy ?

 

Witam wszystkich !

 

Mam e46 330 z 2002r,prawdopodobnie z tą właśnie skrzynią (GM A5S390R), piszę "prawdopodobnie" bo nie patrzyłem jakie ma ona oznaczenie?! Domyślam sie z waszych postów,że jest to właśnie ten automacik?!

 

Napisze w skrócie co dolega moje buni :( !

 

Autko zakupiłem w Niemczech -zaznaczam świadomie- z padniętą skrzynią, skrzynia na zimnym silniku zachowuje sie poprawnie,biegi przerzuca płynnie i nie szarpie. Po przejechaniu kilku km. kompletnie nie reaguje,auto zachowuje sie jak by było w pozycji N.

Byłem z autem u zaprzyjaźnionego mechanika, odkręcił pokrywę i stwierdził niedobór oleju! Wyleciało około 1,5 litra?!Olej był jakiś rzadki, strasznie śmierdział, podobno tak jest z tymi olejami?...nie wiem ?!W oleju zauważalne były drobinki jakichś metali, opiłków itp!

Mechanik stwierdził,że wymiana oleju, filtrów nic tu nie pomoże, że tylko nowa skrzynia, lub remont obecnej?!

 

Widze, że macie dużą wiedzę w tym temacie, więc może z tego mojego opisu coś wywnioskujecie i doradzicie?

 

Czy jest sens zalewać świeżym olejem,wymieniać filtr itp? Czy te objawy wskazują na kompletny koniec żywota tej skrzyni ?!

 

Prośba do M330d o podanie namiarów do tego kolegi z Poznania który jest taki dobry w tych naprawach bo raczej zakładam najmniej optymistyczny wariant?!

 

Mój mail; maciej2076@wp.pl

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witajcie .Jestem na etapie szukania nowej (uzywanej) skrzyni do swojej E46 .

Powiedzcie mi co jest istotne w jej wyborze pomijajac stan bo to jest dla mnie priorytet ale jak wiecie sami bez montazu i diagnostyki to sobie mozna ......... :modlitwa: ? Moja popsuta skrzynia ma numery GM1 GWG96022907 P16 0407782 .Juz na jedna zepsuta (ewidentne objawy przegrzania i korozji oraz brak tabliczki znamionowej) skrzynke sie nacialem na allegro ale to inna bajka. W dwoch roznych dobrych warsztatach od skrzyn sie dowiedzialem 2ch sprzecznych opinii.Jeden z fachowcow powiedzial iz skrzynia MUSI MIEC IDENTYCZNY NUMER P16 ORAZ 96022907 a drugi stwierdzil iz wystarczy samo P16 . Moze ktos z was ma lub zna namiary na odpowiednia dla mnie skrzynke ???? W Wawie robocizna przy mojej starej jest nieopłacalna :mad2:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

wpisz ostatnie 7 znaków z Vin i będziesz wiedział jak skrzynia jest i takiej tez szukaj, może twoja skrzynie da sie naprawić ?? , albo jak kupiłeś druga to może z dwóch sie da coś poskładać, jak obudowa jest OK to zawsze można naprawić /wymienić elementy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
witajcie .Jestem na etapie szukania nowej (uzywanej) skrzyni do swojej E46 .

Powiedzcie mi co jest istotne w jej wyborze pomijajac stan bo to jest dla mnie priorytet ale jak wiecie sami bez montazu i diagnostyki to sobie mozna ......... :modlitwa: ? Moja popsuta skrzynia ma numery GM1 GWG96022907 P16 0407782 .Juz na jedna zepsuta (ewidentne objawy przegrzania i korozji oraz brak tabliczki znamionowej) skrzynke sie nacialem na allegro ale to inna bajka. W dwoch roznych dobrych warsztatach od skrzyn sie dowiedzialem 2ch sprzecznych opinii.Jeden z fachowcow powiedzial iz skrzynia MUSI MIEC IDENTYCZNY NUMER P16 ORAZ 96022907 a drugi stwierdzil iz wystarczy samo P16 . Moze ktos z was ma lub zna namiary na odpowiednia dla mnie skrzynke ???? W Wawie robocizna przy mojej starej jest nieopłacalna :mad2:

 

Numer jest bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoz poza obudowa w tej pierwszej niewiele da sie naprawic a tej drugiej nie zamierzam rozbierac bo wyglada wstepnie nie najlepiej .Szukam zatem takiej skrzyni w jak najlepszym stanie aby w koncu zrobic ten samochod jezdnym :mad2: .Z dobrych wiadomosci dostalem od brata z Lodzi ktory podobniez ma znajomego w serwisie BMW prawie nowy konwerter , bedzie sie starac zorganizowac dla mnie tez skrzynke ale gdyby ktos mial taka na zbyciu w conajmniej bardzo dobry stanie chetnie zakupie. Dzwonili do mnie dobrzy ludzie z propozycja naprawy mojej skrzyni ale najblizszy rozsadny warsztat od mojego miejsca zamieszkania jest ponad 300 km :(. Natomiast swietna wiadomoscia byloby gdyby calkowicie prawdziwe bylo twierdzenie iż :dance: NUMER SKRZYNI NIE MA ZNACZENIA :dance: . Zgodnie z typoszeregiem i porada w/w kolegi numer skrzynki to A5S390R

 

Zatem jak np.sprawdzic czy skrzynia nie jest od 2,0 Diesla zamiast 3,0 ??? Optycznie sa chyba takie same - od 2jki pasuje ?[/u]

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałeś coś ze przegrzana skrzynie miałeś ?? skoro jej nikt nie rozbierał to po czym taka diagnoza ??.

A5S390R to poprawiona skrzynia z momentem obrotowym do 390NM + 5-10% zapasu, występuje w silnikach 2.5-3.0 w serii 5er E39, w silnikach 2.0d nie wiem dokładnie,ale skoro masz taka sama skrzynie w E46 to możesz szukać skrzyni od E39.

jeżeli kola zębate w skrzyni są OK i obudowa cala to cala resztę bym wymienił na nowa : Tarczki , pompę olejowa,konwerter,filtr , i zalał nowym olejem i cieszył bym sie praktycznie nowa skrzynia ASB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia została rozebrana ale dokładnych sczegółów zniszczeń nie podam gdyż jeszcze jej nie widziałem osobiście. W każdym razie rozbierał ją serwisant z 12 letnim stażem w automatach na dodatek znajomy więc w momencie kiedy powiedział iż nie opłaca się jej robić to po prostu mu zaufałem. Nie rozbierałem za to drugiej skrzyni gdyż nie wyglądała aby była tego warta.W poniedziałek jadę i dokładnie obejrze ta ktora zostala zdemontowana po awarii. Nie pominałes jeszcze przy okazji ewentualnej wymiany czesc w ASB plytki sterujacej (elektroniki) ? Nie znajduje sie ona w obudowie i nie mogla ulec przegrzaniu ? .

 

PS.Kazda porada jest mi pomocna i za wszystkie bardzo dziekuje

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeszcze jedno wazne pytanie : JAK SPRAWDZIC model skrzyni - czy jest to A5S 390R a nie starsza 360tka majac przed soba sama skrzynie - nie dysponujac numerem VIN ?

:?:

 

Po końcówce w oznaczeniu np. VT to A5S360R ale dokładnie jakie występują sprawdź w RealOem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spisałem z zielonej blaszki nr GM 7 514 530

poniżej jest 96024860

poniżej P24 serial 0654446

 

jaki tj rodzaj skrzyni??

 

dzieki za pomoc

 

Wpisz ostatnie siedem znakow VIN i będziesz wszystko wiedział

 

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

 

Ja wiem jaką mam skrzynię w swojej 530d,ale mam skrzynię

luzem i jest na niej tylko ta blaszka a potrzebuje rozszyfrować

od jakiego jest modelu i czy będzie pasowała do mojej... :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja skrzynka teoretycznie i najprawdopodobniej praktycznie bedzie pasowac .Natomiast najprosciej bedzie sprawdzic to w ETK czy bedzie sie zgadzala numerem czesci z dotychczasowa ale nawet w razie niezgodnosci dalej moze pasowac .BMW jak sie zorientowalem stosuje ciekawa polityke dezorientacji swoich klientow aby samemu zarabiac na serwisie ....... Ja w koncu po wielu konsultacjach kupilem nowa skrzynie z innymi niz dotychczas numerkami(bedzie w poniedzialek) i na 90 % wiem ze bedzie pasowac. Pozostaje 10 % niepewnosci .Ta skrzynka p24 o ktorej piszesz zapewne jest z jakiejs w miare swiezej betki (np.z x5).

 

....a poniedzialku juz sie doczekac nie moge :) :norty:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.