Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza sie będzie zalane ETL7045E Texamatic

 

W serwisie 30kilka PLN/litr

 

W hurtowniach Texaco 22 zł/L

 

Juz kupiłem ETL 7045 w bańkach 5 litrowch ,kupiłem dwie bańki po 88 zł szt. tymi 10 litrami przepłucze skrzynie i przewody do chłodnicy.

Jestem ciekaw czy bedzie moja bebcia chciała jezdzic na tej skrzyni 5S390, bo miałem do tej pory 5S360, jak nie to tylko sie narobie i tyle, jutro bede zmieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem, ale ja mialem ponad 160km i mialem 3 z groszem

A przy ponad 190 miałem 4,5 tys na 4 biegu :D i wrzuciła 5 gang :)

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jestem zainteresowany kupnem e39 3.0d i po tych waszych kłutniach to teraz calkiem nie wiem co myśleć o skrzyniach GM. Do tej pory spotkalem sie z kilkoma negatywami a temat tej skrzyni. Prosze o porade gdyż od niedawna rozglądam sie za tym autem i dopiero zaczynam szukac jego wad i zalet a zamierzam jeźdźić nim pare a nawet naście lat.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeśli kupisz zjechany jak wielu zrobiło to masz kłopot.

Osobiście znam przypadek 530dA która ma 500tys. i śmiga bez awarii skrzyni.Jeździ nią jeden człowiek od nowości i wymienia olej w automacie nie patrząc na zalecenia ASO aby nie wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kup manuala i nie bedziesz miał kłopotów żadnych, ja bym tak teraz zrobił.

 

Eeee... bez przesady.Mam 530dA i gdybym ponownie kupował to kupiłbym ten sam.Jak dotąd żadnych problemów poza tym że w warsztacie nalali mi nie ten olej do skrzynki i musiałem ponownie wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup manuala i nie bedziesz miał kłopotów żadnych, ja bym tak teraz zrobił.

 

Eeee... bez przesady.Mam 530dA i gdybym ponownie kupował to kupiłbym ten sam.Jak dotąd żadnych problemów poza tym że w warsztacie nalali mi nie ten olej do skrzynki i musiałem ponownie wymieniać.

 

No ja bym wybrał manuala. automatem sie fajnei jeździ, super jazda bez sprzęgła, wygoda i komfort. No, ale żeby te skrzynki były normalne nie GM. Zresztą jaki był ten automat nie był to sie psuje. W USA to może sie sprawdza AT mile autostrad pieknych prostych, wielo pasmowych. Ale w Polsce gdzie jest ciągle gaz - hamulec. ASB dostaje po piz*** grzeje sie olej. Dlatego, wolałbym manuala. Wiem, że jeśli nie zjaram sprzęgła bede miał długą jazde bez problemu i kosztów. I nie denerwujcie się każdy ma swoje zdanie na ten temat. Ja mam takie :lol:

 

PS no i wiadomo, że autem w manualu jest wieksza "radość z jazdy" :8)

 

A mam jeszcze pytanie, droga by była zamiana na manual np w mojej BMW?? I dużo to jest piepr*** się??

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwiłem sie właśnie bo mam chipowane 525d (218 KM) i ASB zaczęło mi szarpać na niższych biegach, dodatkowo ma problem z wrzuceniem "5" (jadąc na "4" 180 muszę odjąć gazu, tak, aby zwolnić do 160 - czyli ok. 3500 rpm wtedy (ale nie zawsze) wrzuca dopiero "5". Domyślam się że czas poszukać kompresora albo zregenerować ten no i wymienić olej. Problemy zaczęły się przy ok 90 tyś km.

 

A tak bardziej humorystycznie -> wiem juz przynajmniej skąd problemy BMW Sauber F1 Team ze skrzyniami biegów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Zmartwiłem sie właśnie bo mam chipowane 525d (218 KM) i ASB zaczęło mi szarpać na niższych biegach, dodatkowo ma problem z wrzuceniem "5" (jadąc na "4" 180 muszę odjąć gazu, tak, aby zwolnić do 160 - czyli ok. 3500 rpm wtedy (ale nie zawsze) wrzuca dopiero "5". Domyślam się że czas poszukać kompresora albo zregenerować ten no i wymienić olej. Problemy zaczęły się przy ok 90 tyś km.

 

A tak bardziej humorystycznie -> wiem juz przynajmniej skąd problemy BMW Sauber F1 Team ze skrzyniami biegów :wink:

 

Po wirusach może tak być ale spróbuj wymienić olej i zresetować kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Domyślam się że czas poszukać kompresora albo zregenerować ten no i wymienić olej.

 

Kolega raczej miał na myśli konwerter prawda ;)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:roll2: teraz to już oszalałem :modlitwa: przymierzam się do kupna 530d rocznik 2000/2001 i z tego co przeczytałem w tym temacie to kompletnie nie wiem jaka brać skrzynie auto czy manual :!: :?: :!: :?: :!: Autko na pewno będzie miało ponad 200tys przebiegu albo i więcej :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy już od Ciebie :) od stylu jazdy. Ja bym wolał manual co z tego że trzeba zmieniać biegi ale to diesel więc nie trzeba wcale tak bardzo wachlować, bo silnik ciągnie od niskich obrotów. A i poszaleć można bez myślenia, że zaraz ASB coś zaszkodzi. Nie wiem ja bym wolał manuala ale mam automatic :(

 

Automat jest ok jak kupujesz nowe auto z salonu. A jak ma 200 czyli faktycznie 300 tys km przebiegu. To pewniej kupic manuala. Pozdrawaiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok tylko jest jeden problem znaleźć e39 3.0d "ładne" jakoś wyglądające z manualną skrzynią biegów graniczy z cudem :(. Narazie szukam cierpliwie na manualu ale jeśli nie znajde trzeba bedzie kupic auto i liczyć sie z tym ze trzeba bedzie sie liczyć z wydatkiem 5 klocków, ale raczej warto dla tego wozu :) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że czas poszukać kompresora albo zregenerować ten no i wymienić olej.

 

Kolega raczej miał na myśli konwerter prawda ;)?

 

Tak jest ;]

Jakoś mi sie pomyliło bo myślałem o czymś zgoła innym.

Swoją droga skrzynia w e31 (a mam "ciężką nogę") zrobiła juz ponad 300 tyś. km i cały czas jak nowa... Chętnie bym podmienił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego, że nie jest OPLA hehehe :D

 

A ktos robił swapa w E39 530d z auto na manual?? Albo ktoś słyszał o takim zabiegu i jakie to są koszty i czy sie da w ogóle??

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego, że nie jest OPLA hehehe :D

 

A ktos robił swapa w E39 530d z auto na manual?? Albo ktoś słyszał o takim zabiegu i jakie to są koszty i czy sie da w ogóle??

 

Dać się da, trzeba podmienić skrzynię i oprogramowanie silnika, kosztu nie znam, ale dowiadywałem się w ASO co trzeba zrobić. Uznałem, że nic nie ruszam a jak się sypnie to zastanowię się nad zmianą auta (nowe x5 nawet mi się spodobało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego, że nie jest OPLA hehehe :D

 

A ktos robił swapa w E39 530d z auto na manual?? Albo ktoś słyszał o takim zabiegu i jakie to są koszty i czy sie da w ogóle??

 

Kolega robił to w swojej. Koszt ok 3000 PLN rok temu. Dużo rzeczy sam zrobił.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.