Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

Piekna perspektywa ale z tego co wiem NIEREALNA :mad2: ....i nie musiałaby być od benzyniaka bo jest przecież mocniejsza skrzynka w E60 DIESEL .

 

...a ja dalej nie mam skrzyni bo podczas demontażu zamówionej okazało się iż pęknięta jest jej obudowa ......

 

Juz sie zastanawiam czy los nie podpowiada mi abym nie jeżdził moją emeczką ??? :modlitwa:

 

Więc znów aktualnie poszukuje skrzyni GM po 2000 roku :( (jak ktoś ma pomysł dajcie znać) :cry2:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tzn te skrzynie ZF nie podejdą ? cytuje:

 

The 5HP24 is a 5-speed automatic transmission for passenger cars from ZF Friedrichshafen AG. Introduced in 1996, it is still in production and has been used in a variety of cars from Audi, BMW, Jaguar, and Land Rover.

 

Applications:

 

* 5HP24

o 1996–1997 BMW E31 840Ci M60/B40

o 1997–2001 BMW E38 740i M62/B44

o 1997–2001 BMW E38 740iL M62/B44

o 1997–2003 BMW E39 540i M60/B40

o 1998–2003 BMW E53 X5 4.4i "

 

no a zmiana na manuala wchodzi w gre? Bylo kilka postów w tej kwestii ale bardzo ogólnych. Czy wie ktoś jak dokładnie wyglada taka operacja tj. co trzeba zmieniać.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo w tym temacie na forum . :search:

Koszt około 3000 zl liczac czesci i robocizne w przecietnym warsztacie.

 

Trzeba pomyslec o pedałach do manuala i pompie sprzęgła, kole zamachowym i sprzęgle,skrzynii biegów i dźwigni zmiany biegów oraz

eliminacji zabezpieczenia przed uruchomieniem silnika w pozycji "D" oraz zapoznac komputer auta z tymi zmianami.

 

 

Osobiscie dla mnie bylaby to ostatecznosc.

Mam co prawda straszliwe perypetie z swoim automatem ale jak jest sprawny jezdzi sie cudnie :cool2:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn te skrzynie ZF nie podejdą ? cytuje:

 

The 5HP24 is a 5-speed automatic transmission for passenger cars from ZF Friedrichshafen AG. Introduced in 1996, it is still in production and has been used in a variety of cars from Audi, BMW, Jaguar, and Land Rover.

 

Applications:

 

* 5HP24

o 1996–1997 BMW E31 840Ci M60/B40

o 1997–2001 BMW E38 740i M62/B44

o 1997–2001 BMW E38 740iL M62/B44

o 1997–2003 BMW E39 540i M60/B40

o 1998–2003 BMW E53 X5 4.4i "

 

no a zmiana na manuala wchodzi w gre? Bylo kilka postów w tej kwestii ale bardzo ogólnych. Czy wie ktoś jak dokładnie wyglada taka operacja tj. co trzeba zmieniać.

 

D10 ma podobno skrzynie ZF , a skoro M57D1/2 to i podejdzie pod kazde M57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz - trzeba by spytac jakiegos specjaliste od automatow :cool2: . Ja bez wachania zmienil bym GM na ZF ze wzgledu na wytrzymalosc i koszta.Oczywiscie dopiero przy okazji awarii bo jak mowilem jazda sprawnym GMem jest superkomfortowa i przerzuca ona biegi nieco (odczucie subiektywne) delikatniej niz ZF.

Ja dopiero w przyszlym tygodniu bede w serwisie to sie zorientuje z tymi Zfem a jak ktos ma taka PRAKTYCZNA wiedze niech sie pochwali.

Poza wymiana oprogramowania komputera wszystko wydaje sie teoretycznie pasowac ? :duh:

Puszcze ten temat w dziale ogolnym - moze ktos sie odezwie :roll2:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzuciłem to pytanie bo wydaje mi sie że to ciekawa kwestia. Ponieważ mocy jak zwykle mało, to gdy w końcu mi padnie skrzynia GM, to bym szukał ZF do zamontowania a wtedy i chipa można włożyć bez obaw o skrzynie.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało sie. Pare tygodni temu skrzynia się posypała. Na trasie, na 5 biegu zaczeła wibrowac i szarpac. Zaswiecił sie tryb awaryjny.

 

Po rozebraniu, okazało sie że olej spaliło (kolejny raz) , wiec sprzegło padniete. Razem z olejem wyleciały fragmenty tarczek z 5 biegu.

Zregenerowano sprzegło, pompe oleju, załozono nowe tarczki, wlano olej PetroCanada. Koszt - 3000 PLN. Jezdzi fenomenalnie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do tych z forumowiczów którzy mieli problem ze skrzynką GM i tych którzy jakąś wiedzę o tych skrzynkach mają.

Otóż w marcu wymieniłem olej w skrzynce...a od jakichś 3 tygodni coś nie daje mi spokoju (wyczuwalne szarpania). 2 dni temu podjechałem do specjalisty od ASB. Sprawdził poziom oleju, przejechaliśmy się (chciał sprawdzić co mnie niepokoi) i stwierdził, ze 'może być' do najbliższej wymiany oleju ...wtedy wymieni regulator razem z olejem i filtrem. Wczoraj więc sobie poszalałem....i zapalił się komunikat awaryjnego programu skrzynki. Dzisiaj sprawdzono cóż się stało...zgłoszony został poślizg sprzęgiełka 3 i 5 biegu. Więc remont. I moje pytanie :

Czy do czasu remontu (24 IX) mogę się poruszać autem (po wykasowaniu błędu wszystko jakby jest OK ...przejechałem 70km)

Czy bezwzględnie zostawić auto i czekać na termin remontu (wyszacowano koszt minimum 2500 zł)

Dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlano olej PetroCanada.

...i obawiam sie ,ze to nie najlepszy pomysl :jawdrop:

 

Wszystkie samochody z tego serwisu są zalewane olejem PetroCanada i żaden nie wrócił z powodu oleju.

 

Czerwony olej zalewany w tej chwili dostepny w ASO jako produkt zalecany do skrzyń GM to olej mineralny. Tak beznadziejny że brak słów. Poprzedni, w tej chwili nie dostepny był olejem syntetycznym. Dlatego nalana PetroCanada.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do tych z forumowiczów którzy mieli problem ze skrzynką GM i tych którzy jakąś wiedzę o tych skrzynkach mają.

Otóż w marcu wymieniłem olej w skrzynce...a od jakichś 3 tygodni coś nie daje mi spokoju (wyczuwalne szarpania). 2 dni temu podjechałem do specjalisty od ASB. Sprawdził poziom oleju, przejechaliśmy się (chciał sprawdzić co mnie niepokoi) i stwierdził, ze 'może być' do najbliższej wymiany oleju ...wtedy wymieni regulator razem z olejem i filtrem. Wczoraj więc sobie poszalałem....i zapalił się komunikat awaryjnego programu skrzynki. Dzisiaj sprawdzono cóż się stało...zgłoszony został poślizg sprzęgiełka 3 i 5 biegu. Więc remont. I moje pytanie :

Czy do czasu remontu (24 IX) mogę się poruszać autem (po wykasowaniu błędu wszystko jakby jest OK ...przejechałem 70km)

Czy bezwzględnie zostawić auto i czekać na termin remontu (wyszacowano koszt minimum 2500 zł)

Dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam

 

Masz czujniki prędkości/poslizgu wiec i tak wejdzie w tryb awaryjny w razie poślizgu. Pewnie i tak masz kupe opilków wiec lepiej jej już nie bedzie. Unikaj długich tras, przegrzewania oleju. Ostroznie z gazem.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlano olej PetroCanada.

...i obawiam sie ,ze to nie najlepszy pomysl :jawdrop:

 

Wszystkie samochody z tego serwisu są zalewane olejem PetroCanada i żaden nie wrócił z powodu oleju.

 

Czerwony olej zalewany w tej chwili dostepny w ASO jako produkt zalecany do skrzyń GM to olej mineralny. Tak beznadziejny że brak słów. Poprzedni, w tej chwili nie dostepny był olejem syntetycznym. Dlatego nalana PetroCanada.

 

W 8 na 10 serwisow automatow jakie odwiedzilem oraz podczas konsultacji z wieloma znawcami tematu ustalilem iz JEDYNYM POLECANYM PRODUKTEM do tej skrzynki jest TEXACO TEXAMATIC 7045E .

Jest to faktycznie mieszanka wysokogatunkowych oleji mineralnych ale z dodatkiem suplementow antysciernych .Mozesz podeslac stronke ze specyfikacja PetroCanada - konkretnie tego oleju ?

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Petro Canada nie ma oleju dedykowanego do naszej skrzynki.Można to sprawdzić na Ich stronce.Zalecają w sprawie doboru oleju kontaktować się z serwisem.W czasie pierwszej zmiany oleju nalano mi syntetyk klasy Dexron 3 który szybko wymieniłem na ETL 7045E i muszę przyznać ,że choć niby skrzynka pracowała na syntetyku ok. to po zmianie na Texamatic pracuje bardziej miękko.

Może i ten olej Petro Canada jest dobry do A5S360/390R ale ja tego nie będę próbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W marcu po długich zastanowieniach 'wymieniać olej w ASB ..czy nie wymieniać' wymieniłem zlany olej był czyściutki filtr oleju nie zawierał żadnych opiłków generalnie radość. A teraz skąd niby opiłki :cry: . Teraz się zastanawiam nad tym co by było gdybym oleju jednak nie wymienił. Wiem wiem takie gdybanie nie ma sensu. Tylko tak pisze z bezsilności. Pozdrawiam
Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
W marcu po długich zastanowieniach 'wymieniać olej w ASB ..czy nie wymieniać' wymieniłem zlany olej był czyściutki filtr oleju nie zawierał żadnych opiłków generalnie radość. A teraz skąd niby opiłki :cry: . Teraz się zastanawiam nad tym co by było gdybym oleju jednak nie wymienił. Wiem wiem takie gdybanie nie ma sensu. Tylko tak pisze z bezsilności. Pozdrawiam

 

Zapytaj Myszkiera ile latają te skrzynki gdy się regularnie wymienia olej...

Jak dotąd producenci oleju do ASB chyba jeszcze nie wyprodukowali wiecznego oleju choć przy niektórych zalecają wymianę nawet do 160tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej , zmieniajac olej 2 razy, nalewałem olej zalecany. Teraz po naprawie, skrzynia jest na gwarancji, nalany jest olej w tymże serwisie. Wiem , że zalecenia są inne, ale analizujac historie olejów zalecanych przez BMW nie widzę żadnej logiki. Raz mineralny, raz syntetyczny... Wie tez o tym szef serwisu ASB, zawsze leje PetroCanadę i ja mu ufam. Jesli skrzynia rozleci się z tego powodu - bedzie musiał ją naprawic.

 

Co wiecej, z naklejki na mojej skrzyni wynika że powinien być olej ETL 8072, który w ASO już nie jest dostepny, i zamienia go ETL 7045 (albo odworotnie :norty: .. mam rachunki w samochodzie). Jak to wiec wytłumaczyc ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
no i ładnie poczytałem sobie ten temat mam E39 530d manuala a chetnie bym zmienił na automata i co teraz mam zrobic....??? :?: :doh:

 

czy zostac przy manualnej skrzyni czy jednak nie obawiac sie automata i smialo na nieg zmienic....?

 

pozdrawiam

Pavo

 

Polecam automat na 100%.Tu piszą Ci którzy maja problemy i szukają pomocy(większość)Jeśli mam wybór zawsze wybiorę automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wczesniej , zmieniajac olej 2 razy, nalewałem olej zalecany. Teraz po naprawie, skrzynia jest na gwarancji, nalany jest olej w tymże serwisie. Wiem , że zalecenia są inne, ale analizujac historie olejów zalecanych przez BMW nie widzę żadnej logiki. Raz mineralny, raz syntetyczny... Wie tez o tym szef serwisu ASB, zawsze leje PetroCanadę i ja mu ufam. Jesli skrzynia rozleci się z tego powodu - bedzie musiał ją naprawic.

 

Co wiecej, z naklejki na mojej skrzyni wynika że powinien być olej ETL 8072, który w ASO już nie jest dostepny, i zamienia go ETL 7045 (albo odworotnie :norty: .. mam rachunki w samochodzie). Jak to wiec wytłumaczyc ?

 

W twoim aucie na pewno jest naklejka z numerem dla ETL7045E.

Jeśli ufasz swojemu mechanikowi od ASB to ok. Ja też zawsze poddam sie woli mojego zaufanego mechaniora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przebieg 216tys i wg histori sevisu olej w skrzyni nie był wymieniany

 

Skrzynia chodzi bardzo ładnie...więc wymieniac czy nie wymieniać o to jest pytanie?? :)

 

Jeżei wymieniać to na jaki??

 

Gdzie szukać tej naklejki z nazwą oleju??

 

Mam 530d 12.2002r...jaki olej radzicie??

 

dzięki za pomoc

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam

 

Podepnę się pod temat, bo mam mały problemik dotyczący skrzyni A4S310R w 525 tds 93r.

 

Od jakiegoś czasu skrzynia w moim aucie czasami wpada w tryb awaryjny

 

Objawia się to następująco

 

- czasami jak nacjsnę gaz do dna (bez kick downa), występuje silne szarpnięcie i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.

- po zatrzymaniu się do zera, jak chcę ruszyć, samochód nie ma siły zachowuje się tak, jak by ruszał z trzeciego biegu

- jak zatrzymam się i zgaszę na chwilę silnik, to po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.

 

Poza tą przypadłością wszystko jest ok,

- nie szarpie przy włączaniu biegu

- płynnie zmienia biegi

 

Mam kilka pytań.

 

Czy to wina elektroniki?

Czy to może jakiś czujnik? ( widziałem jakąś wtyczkę która wchodzi do tylnego mostu)

A może to powolny koniec mojej skrzyni?

 

Dodam że kilka miesięcy temu wymieniłem olej i filtr w skrzyni

 

Proszę o odpowiedź

 

Pozdrawiam

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie zmiany oleju. Mam skrzynke GM, przebieg 189 tys km. Zmieniłem olej w Midparts. Mechanik mówił, że po zmianie oleju może być gorzej. Na moje pytanie czy należy zmieniać powiedział, że w sumie tak bo będzie wiadomo co jest ze skrzynką. Zmieniłem, skrzynia zaczęła bardziej szarpać. Subiektywne odczucie więc jest, że chodzi gorzej.
Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla bosego77 dobra ale nieco droga rada - Przygotuj 1000-1500zl i jedz do jakiegos polecanego zakladu obslugi automatow gdyz niebawem nie bedzie juz czego ratowac.Twoja skrzynka nie jest szczegolnie droga w czesciach wiec koszt raczej nie przekroczy tej sumy. Mysle za napewno skonczy sie na wymianie tarczek oraz pompy a prawdopodobnie i konwertera (na regenerowany zapewne:( )i bedziesz dalej zadowolony jezdzic . Na 99 % nie bedzie to wina elektroniki .

 

 

Do kolalysy - bardziej niz bardzo prawdopodobnie masz wlany zly (zbyt rzadki ?) olej ale napisz wiecej co dokladnie ci zalali to bedziemy wiedziec wiecej. Po wymianie skrzynka powinna chodzic lepiej i plynniej.Czy podczas wymiany widac bylo jakies opilki w starym oleju i filtrze ? Szarpanie jest najbardziej niepokojace i rowniez moze zakonczyc sie podobnym wydatkiem (konwerter) :modlitwa:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówił, że po zmianie oleju może być gorzej. Na moje pytanie czy należy zmieniać powiedział, że w sumie tak bo będzie wiadomo co jest ze skrzynką. Zmieniłem, skrzynia zaczęła bardziej szarpać

 

W AXOD w Krakowie powiedzieli to samo, serwis BMW Sikora z Bielska-Białej też mnie straszył mogącymi nastąpić problemami.

Zdecydowałem się na wymianę. Wlałem Texamatic 7045E. Oczywiście filtr zmieniłem na nowy. Skrzynka po 4k zaczęła żyć własnym życiem że tak powiem. Podobnie jak u cytowanego kolegi, choć objawów powolnej śmierci jest więcej.

Olej który był w skrzyni był przepracowany ale nie czarny ani nie śmierdział spalenizną. Nie znalazłem też ani grama opiłków.

Na razie jeszcze jeździ..ale ile jej zostało to nie wiem...rozglądam się pomału za regenerowaną u Palki.

BMW jest jak kupa....czym więcej grzebiesz tym bardziej śmierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.