Skocz do zawartości

INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A ja mam taki problem

Posiadam fejs na usb z tej aukcji: http://allegro.pl/interfejs-bmw-usb-adapter-20-e46-e36-inpa-polska-i1701559295.html

Z e39 przed liftem i z e46 przed liftem łączę się ze wszystkimi modułami jakimi mogę.

W E36 z 1997 wszystko działa (również live data) oprócz zegarów i modułu abs/asc

 

pojawia się taki błąd:

http://www.malbel.pl/kamil/bladzegary.jpg

 

Dodam, że w carsofcie też się nie chce połączyć z tymi dwoma modułami.

Czy to jest kwestia jakiś ustawień? Czy fejsu? A może coś nie tak w samochodzie?

Może dis się połączy?

Wszystko działa na Viscie.

 

Pozdrawiam

Kamil

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Uszkodzone moduły. Też ostatnio to u siebie przerabiałem (E53). Nie chciał kodować i przy łączeniu były dziwne błędy. U mnie konkretnie pamięć foteli i kierownicy nie działała, regulacja jeszcze tak. Wymiana modułu (cały panel w siedzeniu) sprawiła, że auto koduje się, łączy się INPA ze wszystkim i akumulator przestał się samoczynnie rozładowywać! ;) Widocznie był on poważnie uszkodzony, cóż, wiek auta robi swoje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary to rozumiem, mógł ktoś grzebać przy kręceniu przebiegu (bo pewnie był kręcony). Ale w abs/asc? Te systemy działają ok, nie ma z nimi żadnego problemu.

W sumie to najbardziej mi zależy na kasowaniu inspekcji. Najbardziej mnie wkurza to, że mam fejs a będę musiał kasować inspekcję 7 pin do masy.

Ciekawy jestem czy ten sposób da radę.

 

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co do problemu połączenia z insrument cluster i abs/asc?

 

Poszperałem troszkę w sieci i znalazłem inpa_problems_faq.pdf

 

i tam jest coś takiego:

http://www.malbel.pl/kamil/inpaproblem.jpg

 

Jak myślicie jak to ugryźć?

 

Edit 27.07.2011

 

Poszperałem trochę na zagranicznych forach i doszedłem do wniosku że w od roku E36 (chyba od 96 roku) instrument cluster i moduł abs/asc można tylko odczytać ADSem a reszta modułów idzie przez obd.

Np tu jest taki wątek: http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99/1999-e36-323i-inpa-not-reading-abs-asc-t84904/&ei=r9YvTuu1DMPs-gbLsOSJBA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=7&ved=0CFgQ7gEwBg&prev=/search%3Fq%3DIFH-0006:%2BCommand%2Bnot%2Baccepted%2Busb%26hl%3Dpl%26biw%3D1680%26bih%3D903%26prmd%3Divns

 

A jak ADS to tylko port fizyczny com.

Trudno zostaje mi kasowanie inspekcji przez zworkę pin 7 z masą, tak to już jest z fejsami na usb.

 

Jakby mógł się jeszcze ktoś bardziej kumaty wypowiedzieć na ten temat, czy doszedłem do dobrego wniosku?

 

pozdrawiam

Kamil

http://www.milodiagnostyka.pl/kamil/bmka2.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
ściągnełem INPA EA90X i zainstalowałem wg instrukcji dołączonej do programu. Menu mam w języku angielskim, ale jak wchodzę do sterownika silnika ( dd5 e61) to mam wszystko po niemiecku.Przy instalacji był wybierany tylko język angielski. Proszę o radę co należy zrobić, żeby był język angielski :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A ja z kolei mam całą inpe 5.0 po niemiecku, czy można przerobić ją na angielska, nie chce instalować od nowa bo po długich trudach wreszcie mam działającą inpe. Może da się podmienić same pliki odpowiadające za język? Tylko powiedzcie proszę które pliki i skąd je wziąć?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA 5.0.4:

http://www.plastpet.pl/INPA_EA-90X.part01.rar
http://www.plastpet.pl/INPA_EA-90X.part02.rar
http://www.plastpet.pl/INPA_EA-90X.part03.rar
http://www.plastpet.pl/INPA_EA-90X.part04.rar
http://www.plastpet.pl/INPA_EA-90X.part05.rar
http://www.plastpet.pl/INPA_EA-90X.part06.rar
http://www.plastpet.pl/INPA_EA_90X.rar

 

Nie ma takich plików

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mimo kilku plików i robieniu instalacji wedle wskazówek wyskakuje caly czas taki błąd

http://img833.imageshack.us/img833/5664/unledrzj.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

ewentualnie poproszę o porzadne pliki ediabas i obd na pcmcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, szukałem, przeglądałem różne fora itd, ale wszędzie albo brak info, albo jedynie cząstkowe.

Potrzebuje skalibrowac Czujnik kąta skrętu w E46, bo nie działa mi DSC, zapala się lampka po przekroczeniu 30km/h. Ma ktoś rozpiskę jak krok po kroku to ogarnąc do końca? Wiem, że muszę mieć ustawioną kierownice prosto.

Mój trop urywa się tu:

 

E46->Chassis->LWS(steering angle sensor)-> ???

 

Z góry dziękuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod którą opcją mam kalibracje? Bo z tego co kojarzę to po wejściu w LWS(steering angle sensor)-> nie było żadnego Calibration. Błędy odczytałem, usunąłem.

I niestety mam do dyspozycji tylko INPĘ, nie mam DIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.