Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie powinna się wychylać w prawą stronę. Musi stac pionowo.

Wychylanie się w prawą stronę może świadczyć o:

1. Złym odpowietrzeniu układu (ewentualnie mało płynu)

2. Padniętym wisko

3. Uszkodzonym czujniku.

Zapomniałeś o termostacie.

 

Wskazówka nie musi stać idealnie pionowo. Jak włączysz ogrzewanie na max i/albo będziesz zjeżdżał z wzniesienia na biegu, minimalnie spadnie z pionu. Jak latem długo stoisz w korku, pomimo sprawnego wiska, może się wychylić minimalnie w prawo.

 

Nie pisz, że gdy trochę wyjdzie poza połowę, to się przegrzewa. Przegrzewa się na czerwonym.

 

Nie pisz, że gdy trochę wyjdzie przez połowę, to się niedogrzewa. Niedogrzewa się na niebieskim.

 

Po to są te dwa paski - niebieski i czerwony, żebyś wiedział - NIEDOGRZANY I PRZEGRZANY.

 

I między tymi dwoma paskami ma się znajdować wskazówka i jest ok.

 

Fakt, faktem, najczęściej stoi w pionie.

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tak więc: gdy siedzicie za kierownicą to na wskaźnik temp. patrzycie pod pewnym kątem, i wtedy wydaje sie że wychyla sie on w prawą stronę.

Jeśli jednak popatrzycie na niego na wprost, to będzie "idealnie pośrodku".

U mnie tak jest więc sprawdźcie i piszcie.

Nie wiem jak w E36, ale w E30 tarcze każdego z zegarów są ustawione "wokół kierowcy" a nie płasko, jak na desce.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
witam. mój problem to też temperatura i nie taka jak piszecie że wychyla się dwa minimetry tylko brakuje dwa minimetry żeby weszła wskazówka na czerwone,wymieniłem dwa visco,wyjołem termostat wymieniłem pompe ,korek wlewu płynu i czujnik ten przy chłodnicy ,płyn odkamieniłem chłodnicę ,odpowietrzyłem i co ??? dalej to samo uszczelka pod głowicą też jest dobra.ręce mi opadają niemam zielonego pojęcia co ztym zrobić :mad2:
Opublikowano
witam. mój problem to też temperatura i nie taka jak piszecie że wychyla się dwa minimetry tylko brakuje dwa minimetry żeby weszła wskazówka na czerwone,wymieniłem dwa visco,wyjołem termostat wymieniłem pompe ,korek wlewu płynu i czujnik ten przy chłodnicy ,płyn odkamieniłem chłodnicę ,odpowietrzyłem i co ??? dalej to samo uszczelka pod głowicą też jest dobra.ręce mi opadają niemam zielonego pojęcia co ztym zrobić :mad2:

 

Ja bym obstawiał na zabrudzona chłodnice. Jak rozkręcisz ogrzewanie na max to temp spada? jak auto jest idealnie wychłodzone(stało np przez noc) to czy wskazówka jest na początku skali czy gdzieś dalej?

Opublikowano
tak oczywiście rano po nocy temp.jest naniebieskim.ale wiem na sto procent że zegary są wymieniane jak robiłem test zegarów kluczykiem to wrzystkie wskazniki od początku do konca chodzą.i zastanawia mnie jedna sprawa pierwsze visco jak kupiłem nowe za 150zł po założeniu było elegancko przy dodaniu gazu na postoju np. to było słychac piękny dzwięk odżutowca i siła podmuchu była naprawde potężna tak było przez pótora dnia a potem podmuch był tylko jak silnik byłzimny i pochwili już podmuchu nie było,kupiłem drugie visco za 250zł i nanim wogule nie zauważyłem żeby dawało podmuchu tak jak w tamtym na poczatku.a chłodnice odkamieniałem jakimś środkiem ale być może jest tak zawalona że trzeba ją wymienić na nową ?????
Opublikowano
A ja powiedziałbym, że kupiłeś niewłaściwy termostat. Do różnych silników benzynowych wkładanych do e36 stosuje się różne termostaty. Wizualnie niewiele się różnią, za to różna jest temperatura zadziałania. Pewnie masz po prostu niewłaściwy i temperaturę ci stabilizuje na niewłaściwym poziomie.
Opublikowano

A miki powie wam czemu są różne wersje termostatów... wszystko zależy od warunków klimatycznych w jakich auto jest eksploatowane... Jak jest cieplejszy klimat to termostat ma otwierać przy mniejszych temperaturach... :P

 

A ja mam pytanie co jest z tym podginaniem bimetalu w Visco?? jak to się robi i czy coś to daje??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Miki mi coś przypomniał. Są 2 temperatury otwarcia się termostatu - 88 stopni C i 91 st. C. Czyli są dwa rodzaje tego ustrojstwa.

Tylko dlaczego po wyjęciu termostatu masz tak samo? Zastanawiam się, czy po podpięciu kompa pod auto tam pokaże dokładnie temp. :think:

Opublikowano
niewiem czy na kompie pokaże temp zapytam się, ale jakiś miesiąc temu byłem na kompie i gość który mi to robił powiedział że komputer pokazuje że wszystko jest ok. tylko mam sonde lambde do wymiany
Opublikowano

Ja jak wymieniałem termostat na nowy to wskazówka mi dochodziła niedaleko poza niebieskie pole :jawdrop:

Gdy zrobiłem reset komputerka (spięcie klem) wskaźnik błyskawicznie wrócił do normy (wskazówka milimetr przed pionem).

Opublikowano
troche widać że chłodnica jest zabrudzona jakimś robactwem ale czy to może to być przyczyna tak wysokiej temp???-a czy zwarcie klemami moge też zrobić przy swojej i czy to nie zaszkodzi ma sie rozumieć że wystarczy kleme plusową dotknąć z minusową przęz krótką chwile czy dłużej przytrzymać
Opublikowano
panowie a co otym visco co pisałem wcześniej sondzicie ??? a i przypomniałem sobie jedną żecz byłem u kolegi który troche zna sie na tych sprawach i odkręcił mi korek wlewu oleju i zauważył że powietrze korek zasysa a powinno być na odwrut a po dwuch tygodniach znowu byłem u niego i jak odkręcil korek to powietrze wypychało go i o co tuchodzi .
Opublikowano

Spięcie klem zaszkodzić nie powinno, wielu ludzi na forum czytałem że to robili i ich autka żyją

Na wyłączonym zapłonie spinasz dwie klemy ze sobą (np kawałkiem kabelka) potem przekręcasz kluczyk na zapłon i czekasz 15 minut. Wyłączasz zapłon, podpinasz aku i gra, chociaż nie wiem czy cokolwiek to da u ciebie.

Opublikowano
kolego ma sie rozumieć żeodłanczam aku jednym kabelkiem spinam do siebie dwie klemy i na tych spiętych klemach mam włonczyć zapłon na 15min
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie też wskazówka stoi ok 2 mm w prawo od środka, ale tylko w czasie jazdy w korku. Podczas normalnej jazdy jest idealnie pionowo. Nie mam żadnych innych niepokojących objawów, wisko nowe, płyn chłodzący i pompa wody nowa, więc chyba nie ma powodu do niepokoju.

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano
Panowie mam wskazóweczkę tuz za pionem i zaczyna mnie denerwować gwizd wentylatora, dosłownie odkurzacz. to tak ma być czy coś jest do wymiany??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie mam wskazóweczkę tuz za pionem i zaczyna mnie denerwować gwizd wentylatora, dosłownie odkurzacz. to tak ma być czy coś jest do wymiany??

 

Są upalne dni to co się dziwisz, że silnikowi robi się cieplej i wisco przez to musi się więcej nadmuchać żeby temp. utrzymać. A że silnik gorętszy to i wisco lepiej zasprzęgla to i głośniej chodzi. Przejedź się w nocy albo jak jeszcze nie ma 30 stopni w cieniu, jeśli będzie tak samo to wtedy można zacząć się martwić.

 

Pozdro.

Opublikowano
U mnie byla lekko ruszona wskazowka bo jakis baran zmienil w 4 drzwiowej limuzynie zegary na wiesniackie biale i ruszyl wskazowke
  • 2 lata później...
Opublikowano

A co o tym myślicie?

 

"Albo wszystkie miały stare, ~nastoletnie chłodnice. U mnie wskazówka stała właśnie o swoją grubość za połową, a jak się dało w palnik, to nawet o 2 grubości. Mój mechanik kazał wymienić chłodnicę, ale na nową, a nie używkę. Trochę sceptycznie do tego podchodziłem, ale posłuchałem i jak ręką odjął. Teraz może być środek lata, włączona klima, kilometrowy korek, czy dłuższa chwila łojenia ile fabryka dała i wskazówka stoi idealnie w pionie i nie ma siły, żeby ją wychylić choćby o milimetr."

Post zapżyczony z forum http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4476

Opublikowano
A ja jak patrze na wprost na wskaźnik to mam 2mm w lewą stronę, ale jak już siedzę w normalnej pozycji do jazdy to jest równo na środku czyli tak jak ma być, wszystko zależy od punktu siedzenia, nie ma się czym przejmować, jeśli wskazówka nie leci w stronę niebieskiego lub czerwonego pola...
Opublikowano

Witam tak czytałem wasze posty to stwierdzam ze troszke szybko wam sie nagrzewaja autka lub moje sie nie dogrzewa... U mnie po przejechaniu 8-10 km wskazówka jest troszke po za niebieskim polem majac temp około 0*C moze to tez fakt ze mam instalacje gazowa i reduktor troszke ciepła zabiera na ogrzanie gazu..

powiem tak obojetnie ile km przejade pionu nie osiągne...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.