Skocz do zawartości

Wskaźnik temperatury 2 mm w prawą stronę


MaatOhewetBi

Rekomendowane odpowiedzi

Nie powinna się wychylać w prawą stronę. Musi stac pionowo.

Wychylanie się w prawą stronę może świadczyć o:

1. Złym odpowietrzeniu układu (ewentualnie mało płynu)

2. Padniętym wisko

3. Uszkodzonym czujniku.

Zapomniałeś o termostacie.

 

Wskazówka nie musi stać idealnie pionowo. Jak włączysz ogrzewanie na max i/albo będziesz zjeżdżał z wzniesienia na biegu, minimalnie spadnie z pionu. Jak latem długo stoisz w korku, pomimo sprawnego wiska, może się wychylić minimalnie w prawo.

 

Nie pisz, że gdy trochę wyjdzie poza połowę, to się przegrzewa. Przegrzewa się na czerwonym.

 

Nie pisz, że gdy trochę wyjdzie przez połowę, to się niedogrzewa. Niedogrzewa się na niebieskim.

 

Po to są te dwa paski - niebieski i czerwony, żebyś wiedział - NIEDOGRZANY I PRZEGRZANY.

 

I między tymi dwoma paskami ma się znajdować wskazówka i jest ok.

 

Fakt, faktem, najczęściej stoi w pionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak więc: gdy siedzicie za kierownicą to na wskaźnik temp. patrzycie pod pewnym kątem, i wtedy wydaje sie że wychyla sie on w prawą stronę.

Jeśli jednak popatrzycie na niego na wprost, to będzie "idealnie pośrodku".

U mnie tak jest więc sprawdźcie i piszcie.

Nie wiem jak w E36, ale w E30 tarcze każdego z zegarów są ustawione "wokół kierowcy" a nie płasko, jak na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
witam. mój problem to też temperatura i nie taka jak piszecie że wychyla się dwa minimetry tylko brakuje dwa minimetry żeby weszła wskazówka na czerwone,wymieniłem dwa visco,wyjołem termostat wymieniłem pompe ,korek wlewu płynu i czujnik ten przy chłodnicy ,płyn odkamieniłem chłodnicę ,odpowietrzyłem i co ??? dalej to samo uszczelka pod głowicą też jest dobra.ręce mi opadają niemam zielonego pojęcia co ztym zrobić :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mój problem to też temperatura i nie taka jak piszecie że wychyla się dwa minimetry tylko brakuje dwa minimetry żeby weszła wskazówka na czerwone,wymieniłem dwa visco,wyjołem termostat wymieniłem pompe ,korek wlewu płynu i czujnik ten przy chłodnicy ,płyn odkamieniłem chłodnicę ,odpowietrzyłem i co ??? dalej to samo uszczelka pod głowicą też jest dobra.ręce mi opadają niemam zielonego pojęcia co ztym zrobić :mad2:

 

Ja bym obstawiał na zabrudzona chłodnice. Jak rozkręcisz ogrzewanie na max to temp spada? jak auto jest idealnie wychłodzone(stało np przez noc) to czy wskazówka jest na początku skali czy gdzieś dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oczywiście rano po nocy temp.jest naniebieskim.ale wiem na sto procent że zegary są wymieniane jak robiłem test zegarów kluczykiem to wrzystkie wskazniki od początku do konca chodzą.i zastanawia mnie jedna sprawa pierwsze visco jak kupiłem nowe za 150zł po założeniu było elegancko przy dodaniu gazu na postoju np. to było słychac piękny dzwięk odżutowca i siła podmuchu była naprawde potężna tak było przez pótora dnia a potem podmuch był tylko jak silnik byłzimny i pochwili już podmuchu nie było,kupiłem drugie visco za 250zł i nanim wogule nie zauważyłem żeby dawało podmuchu tak jak w tamtym na poczatku.a chłodnice odkamieniałem jakimś środkiem ale być może jest tak zawalona że trzeba ją wymienić na nową ?????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiedziałbym, że kupiłeś niewłaściwy termostat. Do różnych silników benzynowych wkładanych do e36 stosuje się różne termostaty. Wizualnie niewiele się różnią, za to różna jest temperatura zadziałania. Pewnie masz po prostu niewłaściwy i temperaturę ci stabilizuje na niewłaściwym poziomie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miki powie wam czemu są różne wersje termostatów... wszystko zależy od warunków klimatycznych w jakich auto jest eksploatowane... Jak jest cieplejszy klimat to termostat ma otwierać przy mniejszych temperaturach... :P

 

A ja mam pytanie co jest z tym podginaniem bimetalu w Visco?? jak to się robi i czy coś to daje??

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki mi coś przypomniał. Są 2 temperatury otwarcia się termostatu - 88 stopni C i 91 st. C. Czyli są dwa rodzaje tego ustrojstwa.

Tylko dlaczego po wyjęciu termostatu masz tak samo? Zastanawiam się, czy po podpięciu kompa pod auto tam pokaże dokładnie temp. :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche widać że chłodnica jest zabrudzona jakimś robactwem ale czy to może to być przyczyna tak wysokiej temp???-a czy zwarcie klemami moge też zrobić przy swojej i czy to nie zaszkodzi ma sie rozumieć że wystarczy kleme plusową dotknąć z minusową przęz krótką chwile czy dłużej przytrzymać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a co otym visco co pisałem wcześniej sondzicie ??? a i przypomniałem sobie jedną żecz byłem u kolegi który troche zna sie na tych sprawach i odkręcił mi korek wlewu oleju i zauważył że powietrze korek zasysa a powinno być na odwrut a po dwuch tygodniach znowu byłem u niego i jak odkręcil korek to powietrze wypychało go i o co tuchodzi .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spięcie klem zaszkodzić nie powinno, wielu ludzi na forum czytałem że to robili i ich autka żyją

Na wyłączonym zapłonie spinasz dwie klemy ze sobą (np kawałkiem kabelka) potem przekręcasz kluczyk na zapłon i czekasz 15 minut. Wyłączasz zapłon, podpinasz aku i gra, chociaż nie wiem czy cokolwiek to da u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
U mnie też wskazówka stoi ok 2 mm w prawo od środka, ale tylko w czasie jazdy w korku. Podczas normalnej jazdy jest idealnie pionowo. Nie mam żadnych innych niepokojących objawów, wisko nowe, płyn chłodzący i pompa wody nowa, więc chyba nie ma powodu do niepokoju.

pozdrawiam

qba_m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie mam wskazóweczkę tuz za pionem i zaczyna mnie denerwować gwizd wentylatora, dosłownie odkurzacz. to tak ma być czy coś jest do wymiany??

 

Są upalne dni to co się dziwisz, że silnikowi robi się cieplej i wisco przez to musi się więcej nadmuchać żeby temp. utrzymać. A że silnik gorętszy to i wisco lepiej zasprzęgla to i głośniej chodzi. Przejedź się w nocy albo jak jeszcze nie ma 30 stopni w cieniu, jeśli będzie tak samo to wtedy można zacząć się martwić.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A co o tym myślicie?

 

"Albo wszystkie miały stare, ~nastoletnie chłodnice. U mnie wskazówka stała właśnie o swoją grubość za połową, a jak się dało w palnik, to nawet o 2 grubości. Mój mechanik kazał wymienić chłodnicę, ale na nową, a nie używkę. Trochę sceptycznie do tego podchodziłem, ale posłuchałem i jak ręką odjął. Teraz może być środek lata, włączona klima, kilometrowy korek, czy dłuższa chwila łojenia ile fabryka dała i wskazówka stoi idealnie w pionie i nie ma siły, żeby ją wychylić choćby o milimetr."

Post zapżyczony z forum http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=4476

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak patrze na wprost na wskaźnik to mam 2mm w lewą stronę, ale jak już siedzę w normalnej pozycji do jazdy to jest równo na środku czyli tak jak ma być, wszystko zależy od punktu siedzenia, nie ma się czym przejmować, jeśli wskazówka nie leci w stronę niebieskiego lub czerwonego pola...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak czytałem wasze posty to stwierdzam ze troszke szybko wam sie nagrzewaja autka lub moje sie nie dogrzewa... U mnie po przejechaniu 8-10 km wskazówka jest troszke po za niebieskim polem majac temp około 0*C moze to tez fakt ze mam instalacje gazowa i reduktor troszke ciepła zabiera na ogrzanie gazu..

powiem tak obojetnie ile km przejade pionu nie osiągne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.