Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, niedawno odkryłem nie sprawny termostat w mojej bawarce. Doprowadził on do przytkania DPFa. Odczytałem komunikat o błędzie w INPA, prezentuje on się tak:

Nowy-obraz-mapy-bitowej-5.png

Termostat będę wymieniał najwcześniej w przyszłym tygodniu. Moje pytanie jest następujące, czy przy takim stanie filtra mogę korzystać z samochodu bez obawy o jego uszkodzenie, czy lepiej sobie póki co odpuścić dalszą jazdę. Czeka mnie za nie długo trasa (około 150km) i obawiam się o kondycję motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź temp. cieczy chł. w menu ukrytym. Jeżeli ciecz chłodząca nie osiągnie min.75st. to komp nie uruchomi proces wypalania DPF-a.W takiej sytuacji może się zapchać nadmiernie DPF-a co może mieć wpływ na jego dalszą bezproblemową eksploatacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skuteczne czyszczenie lub agonia DPF-a.Trochę wcześnie jak na 160tys.zakładając że wcześniej nie było problemów tech. z wypalaniem.

Reset DPF-a nie ma wpływy na proces wypalania i ewentualne problemy. Zeruje tylko licznik wartość popiołu.

To nic innego nie pozostało jak wycięcie hwasta szkoda turbin i oleju bo zalewam drogi olej . No nic jeszcze wymienię czujnik ten co mierzy ciśnienie w dpf i to ten durny czujnik decyduje kiedy ma się załączyć wypalanie. Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jednej osobie juz doradzilem i przepalil przytkany dpf. Wymien pkyn chlodniczy i termostat, lec w trase z kims z podlaczanym kompem i niech czyta bledy i kasuje a Ty zrzuc bieg, zapnij tempomat i tak lec przez odcinek az bledy znikna. Nie trzeba wycinac dpfa jak silnik sprawny. Kazdy to robi, a wszystko da sie uratowac


Mialem tak samo a winna byla przeplywka

Teraz 3 lata od przepalenia i program mam z egr off. Wszystko w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J


Kazdy to robi, a wszystko da sie uratowac

 

 

Nie wiem na ile te czyszczenia chemiczne sa zdatne przecież DPF to nie siatka tylko zawiera w sobie bardzo drogie pierwiastki które sie zuzywaja stad cena nowego

Nie wiem też ale podejżewam że mimo to że ktos wyczyści chemia to potem juz czoraz czesciej sie chce wypalać co za tym idzie ropa w olej i wysokie EGT


nigdy nie miałem auta z DPF z kilku powodów silnik i turbo po takich 300 tyś jest bardziej zużyty ( ropa w oleju , wysokie egt )

Dwa robie któtkie odcinki , wielu mi mówiło 8 lat temu ze zajeźdze diesla fakt że to inny diesel jak w BMW ale 80tyś odpal zgaś nie zrobiło na nim nic przebieg 300 na liczniku ale ma wiecej niestety .


Jak szukałem teraz BMW to chciałem albo e603.0d z pierwszych roczników bez DPF albo e90 2.0d bez dpf no i trafiło sie E91 odrazu przy ogledzinach termostat nie trzyma . Wogóle z kolega jak jeździlismy za BMW ale jemu lotto czy DPF żadna nie miała sprawnego termostatu i się pytam człowieka czy kiedys były problemy ... no tak sie jąka raz tam wyskoczyło ale pojechałm i mi komputerem wypalili i jest ok . Każdy ma w 4 literach termostat bo o nim nie wie nie ma wsaźnika nic nie piszczy jest ok

A i kupno diesla w bezwypadku z przebiegiem ponizej 300 ciezki temat jak miały faktycznie mniej to były powypadki co sie równa problemy z elektryką

Ale co czego zmierzam 300 tys z ciagle nie sprawnym DPF bo poprzedni wł miał gdzies termostat albo jakis czujnik nie wróży nic dobrego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie termostatu i plynu robisz dluga trase z wypalaniem na kopmie i spokoj. Jednak jak tobisz krptkie odcinki to pewnie kiedys sie zapcha. Jednak jak zrobisz raz na tydzirn trase na wyzszych obrotach to bedzie ok. Regularna zmiana oleju pomoze. W wiekszosci problemow to slabe paliwo, serwisy co 30kkm, uwalone termostaty i przeplywki przez filtr powietrza, ktory ma 4-5 lat i nigdy nie byl zmieniany, bo nie trzeba wedlug serwisu


Kolega mial problem w n47, ale po czyszczeniu dpfa i zmianie turbo problrm zniknal. Jedynie czujnik cisnienia na kacie pokazuje 999mbar, wiec do wymiany

Mozns uratowac dpf i czasem nie trzeba czyscic chemicznie. Jak tuner mowi, ze dpf zatkany to czesto chce kase wyciagnac na jefo sprzedazy

Ja mialem taki przypadek i nie chcial nic innego slyszec. Pojechalem w inne miejsce, okazalo sie ze przeplywka i po problemie. 3 lata i jestem zadowolony a mocy mialem wiecej niz inni na hamowni po przepaleniu

U mnie tez czesto sie wypala, ale dlatego ze ustawione przez egr off, aby sie nie zatykal

Jak nie bedzie od zera pedalu w podloge dusil to nie bedzie tyle dymu i nie bedzie sie tak szybko zatykal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku tak jeśli auto samo go zregeneruje to luz ale to czyszczenie chemiczne to wg mnie na krótka mete bo czy ta chemia nie ma wpływu na struktorę składu chemicznego DPF ??


Smutne to że tak sie świat potoczył bo mam znajomych co maja Fordy i nne francuzy i muszą z raz w tyg specjalnie wlac paliwo i wybrać go na spacer czesto łamiąc przepisy bo tak jest taniej niz walczyć z DPF i jego skutkami


Dobrze że jeszcze do 2010 jak sie poszuka to w róznych markach do 2.0 nie było DPF takie silniki robią naprawde ładne przebiegi bo pracuja prawie jak stare diesle na pompie , jedyna różnica to wtrysk CR


I nie ma czegos takiego w nich jak papka oliwy z ropą , wysokiego EGT , dziwnych katów wtrysków , i turbo które pracuje na nadciśnieniu po stronie gorącej poprzez dławienie DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj pare lat to w benzynie bedzie to samo. Juz nowe modele na 2019 maja miec ppf, wiec bedzie to samo

Druga sprawa to kto kupuje diesla z dpfem na krotkie dystanse? Nie lepiej wlasnie kupic jeszcze dobre m47 i miec problem z glowy? W starych 1.9 tez byl egr i tez byly problemy. Pozniej z zacinajaca sie zmienna geometria turbo przez poczatki serwisow z olejem longlife co 24 miesiace

Kiedys zmienialo sie co 10tys i lalo 10w40

Teraz producent, aby obnizyc spalanie i podniesc moc tanim kosztem, zaleca coraz rzadszy olej, ktpry sie przepala i skutkuje to problemami

Zaloze sie ze wlasnie oleje typu 0w30 i ich wymiana co 30tys km zabijaja silniki i sa przyczyna ich problemow


Co do czyszczenia dpfa to on jest z dobrego stopu i raczej wytrzyma dlugo jesli jest dobrze uzytkowany

Znam przypadki gdzie uzytkownicy mieli 350tys km i dpf dalej zyl

Tylko robili trasy i zmieniali olej max co 10-12tys km


Dpf mozna tez myjka podcisnieniowa potraktowac, wysuszyc i bedzie spokoj

Jednak jak nie bedziemy robic tras( nie trzeba jechac 180-200 aby go wypalic, tylko nawet 130 na nizszym biegu, ale obroty 2700 nawet wystarcza) to bez sensu miec diesla. Lepiej kupic 2.0 bensyne i miec tylko kata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj pare lat to w benzynie bedzie to samo. Juz nowe modele na 2019 maja miec ppf, wiec bedzie to samo

Druga sprawa to kto kupuje diesla z dpfem na krotkie dystanse? Nie lepiej wlasnie kupic jeszcze dobre m47 i miec problem z glowy? W starych 1.9 tez byl egr i tez byly problemy. Pozniej z zacinajaca sie zmienna geometria turbo przez poczatki serwisow z olejem longlife co 24 miesiace

Kiedys zmienialo sie co 10tys i lalo 10w40

 

O to to to niestety tak juz teraz wiekszość bezyn to kibel co pala olej i duze ilosci paliwa nie mając osiągów , dlatego kupiłem m47 w jak najmłodszej budzie

Każdy kupuje diesla do obojetnie jakiej jazdy diesle to teraz wiekszość w autach pożądanych przez Polaków , 80% ludzi sie nie zna zreszta co można zrobić jak sie mieszka w mieście ,

małe grono ma własny garaż i narzędzia


A co do geometrii to się nie zgadzam bo właśnie tym autem co mam 8 lat jest 1.9 tdi uzywane tylko na krótkie zrobione 80 tyś . Nigdy nie było problemów z geometrią a powodem tego jest to że było założone nowe turbo z półki , RGR jak że aktywny bo szybciej sie fura nagrzewa jedynie co kata nie ma

Juz nie raz miałem w rekach takie turba co miały po 350 tys i sie zacinały a przyczyna było mechaniczne zuzycie kierownic spalin które sie skosowały , po części też odkształceniu muszli można do tego tez dodać lanie oleju na strone gorącą . W takim turbo po czyszczeniu było dobrze przez jakieś 3 tys potem juz na kompie było widać że przycina ( trybu awaryjnego jeszcze nie ) , nie ważne było czy auto jeździło w trasach czy odpal zgaś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
12 hpa na jałowym , zresetowac w liczniku czy b toolem?

 

przed restartem wypal dpf nawet 2 razy jak problem będzie i dopiero reset dpf :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zapchany i już nie da rady go wypalić samoczynnie bądź przez zainicjowanie przez komputer, to może lepiej oddaj do regeneracji. Tak jak kolega napisał metoda wypalania ma swoich zwolenników , ja osobiście wolę metodę wodną, bo wtedy mam pewność, że nie ulegnie zniszczeniu wkład filtra, a to może stać się podczas metody wypalania, gdzie wkładają wkład filtra do baaaaaardzo wysokiej temperatury, wtedy ulega zniszczeniu struktura wkładu i platyna, bo ja wiadomo wszystko ma swoją odporność na temperaturę. I co najważniejsze metodą wypalania nie usunie się popiołu ani żadnego składnika, który nie ulega spalaniu :) Tutaj https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnosci/czyszczenie-dpf-cena-regeneracja-dpf-fap-i-katalizatorow jest ciekawie wyjaśnione możesz zalukać :) Edytowane przez Minimus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podczas wymiany rozrządu tylko nie wiem jeszcze dokładnie kiedy ale raczej jeszcze w tym miesiącu wyciągam DPF-a i oddaję dla kolegi do prania koszt niewielki jak dla mnie dlatego zrobię to za jednym razem, oczywiście żadnych niepokojących objawów nie mam, a filtr wypala się średnia co 700km, a jeżeli dochodzi do tego miasto to szybciej, po prostu chcę go wyciągnąć podczas zabiegu rozrządu. Postaram się nagrać film z czyszczenia i wrzucę wtedy do swojego tematu oraz opisze jakie są spostrzeżenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Wchodzisz w menu serwisowe w zegarach, Tam gdzie można resetować zmianę klocków, oleju itd i jest tez tam Filtr DPF - robiłem u siebie ten reset i nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.