Skocz do zawartości

[E34] niedogrzana? bo zimno w srodku...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie,

nastaly chlody, a wraz z nimi i moj problem. dopoki jezdzilem po miescie, gdzie w miare dynamicznie operowalo sie gazem, nie marzlem. autko grzalo ok i w sumie w miescie nadal grzeje. ale problem pojawia sie gdy wyjade w trase.

jak wiadomo obecna pora nie sluzy dynamicznej jezdzie-powiem wiecej-czasem trzeba sie z pedalem gazu obchodzic bardzo delikatnie. a przy jezdzie w trasie i ujemnych temperaturach marzne w srodku, gdyz mimo przesunietych na maxa regulatorow temperatury z kratek leci letnie powietrze zamiast cieplego.

a wskaznik temp. stoi na koncu niebieskiego pola, nie dochodzi nawet do pierwszej kreski.

 

sadze ze jest to spowodowane instalacja lpg, gdzie duza ilosc ciepla jest przeznaczana na ogrzanie reduktora, i nie starcza go juz na kabine.

 

filtr pylkowy jest ok, uklad termostat-visco takze.

 

co byscie poradzili? moj pomysl to zasloniecie chlodnicy. moze na poczatek czesciowo? czy cala od razu? raczej nic sie nie powinno stac?

pzdr

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
Napewno masz dobry termostat?? Pasuje mi to do zablokowanego w pozycji otwartej (w czasie jazdy pęd powietrza szybko wychładza płyn a termostat nie moze zamknąć dużego obiegu)

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano

Na 100% masz uszkodzony termostat, a instalacja gazowa nie ma nic do tego ilośc ciepła które pobiera parownik niewspółmiernie mała do ogrzewania wbnętrza samochodu. Zadnego przykrywania chłodnicy bo to popsuje wizerunek BMW i silnik i tak bedzie nie dobgrzany w trasie a w miescie moze się przygrzewać bo brak zimnego powietrza nawet przy sprawnie działającym wisko sprawi ze temperatura moze podskoczyć. Śmigaj do sklepu i kupuj nowy termostat ok 50 zł, takze to nie wydatek a poczyjesz komfort jazdy w ciepłym samochodziku.

 

PS niedogrzanie przy spokojnej jezdzie moze wystąpić w siniczkach 1.2 TD który pali 4 litry na 100 lub mniej i ilość ciepła z tej ilości paliwa moze niewystarczac na ogrzanie silnika przy załaczonym ogrzewaniu, gdzies to czytałem o takich przypadkach, hehe, ale nie w silniku benzynowym i to w dodatku 2.5 literka który połyka paliwo jak coniektórzy piwo :P hehe, także nie ma szans aby zabrakło go do ogrzewania, tym bardziej ze wspazówka nie złazi ci z niebieskiego pola, co jest ewidentnym dowodem uszkodzonego termostatu

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
I co... naprawiles? Bo jestem ciekaw co jej dolegalo.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Ja mialem podobnie jak w miescie to temp byla ok jak wyskoczylem na autostrade to spadala i bylo chlodno w aucie !

Orginal termostat ktory tam byl mial otwarcie 82 stopnie kupilem nowy tez w BMW i ten mial otwarcie 92 stopnie.

Po wyciagnieciu starego okazalo sie ze delikatnie zawsze byl otwarty :shock:

dla sprawdzenia wrzucilem je do garnka i zaczalem podgrzewac nowy zachowywal sie idealnie natomiast stary zacial sie :!:

Wymienilei teraz mam cieplutko !

Aha co najwaznejsze teraz moment mam temp natomisat przed wymiana troche to trawlo i zauwazylem roznice w spalniu :D

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

A ja mam takie techniczne pytanie: czy wymiana termostatu nastrecza jakichs wiekszych trudnosci, czy mozna to zrobic w 5 minut samemu?

 

Chyba tez musze wymienic termostat, bo jak wyjezdzam na kawalek trasy, to wskazowka odchyla sie od srodka okolo 2-3mm.

 

A wiec, jak to wyglada? Dam rade sam?

 

:)

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Wlasnie dzwonilem do Smorawinskiego. Oryginalny termostat kosztuje 140zl. :D A temperatura otwarcia (80, 88 lub 92st.) zalezy od rocznika, od tego czy jest Vanos, czy nie. Zadzwon to ci powiedza jaki masz miec. U mnie jest chyba 88 st. (nie pamietam juz :wink: )

 

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Patrzac na cenniki w ETK to do mojego rocznika (09/92) mogę założyć każdy :) Dlatego może niech inni napiszą który termostat stosują i do jakiego silnika (będzie na przyszłość), a może nie ma to większego znaczenia??

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat 100%.

Wymiana - sam zrobisz, tylko UWAŻAJ i DOBRZE ODPOWIETRZ!

Nówka salon 140zł, nówka poza salonem (chyba nawet tej samej firmy) kosztuje około 50zł...

 

80C nie są przypadkiem do dieselków? bo chyba 88 i 92 C to nie jest żadna praktyczna różnica, chociaż ja bym wsadził 88 (gdzieś o tym pisano)...

 

Instalacja gazowa - zżera niezauważalne ilości ciepła, a jeżeli masz podgrzewacz przypięty równolegle do nagrzewnicy (99% przypadków), to może on być w zimie niedogrzany (autopsja) i warto na początku dać mu się nagrzać, bo jak już się gaz włączy, to może potem szarpać.

 

Temperatura: jak zawsze - wskazówka powinna po zagrzaniu STAĆ SZTYWNO w miejscu plus minus 1mm od środkowej kreski bez względu na warunki.

Kai
Opublikowano

Z tym gazem to nie byl bym taki pewien , u mnie gazownik zalożyl mi zwężkę na przewód do parownika i ogrzewanie się poprawilo wynika to stąd że plyn plynący przez parownik napotyka na dużo mniejszy opór niż przez

1.zaworki(nigdy ich nie rozbieralem ale srednicy to chyba nie mają za dużej)

2.nagrzewnica też stawia dosyć spory opór

tak więc woda poplynie przez parownik a nie przez 1 i 2

Opublikowano
"...Wskazówka pomiędzy kolorowymi polami oznacza normalna temperature pracy.W razie wysokiej temperatury zewnętrznej lub dużego obciążenia wskazówka może dojść aż do czerwonego pola" cytat z instrukcji obsługi e34.Wskażnik temperatury nie jest wyskalowany liniowo pomiędzy białymi kreskami patrząc od pionowej w lewo i w prawo jest 10 st różnicy - mieżyłem cyfrowym termometrem

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym gazem to nie byl bym taki pewien , u mnie gazownik zalożyl mi zwężkę na przewód do parownika i ogrzewanie się poprawilo wynika to stąd że plyn plynący przez parownik napotyka na dużo mniejszy opór niż przez

1.zaworki(nigdy ich nie rozbieralem ale srednicy to chyba nie mają za dużej)

2.nagrzewnica też stawia dosyć spory opór

tak więc woda poplynie przez parownik a nie przez 1 i 2

 

możliwe, ale dziwny masz ten podgrzewacz...

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"...Wskazówka pomiędzy kolorowymi polami oznacza normalna temperature pracy.W razie wysokiej temperatury zewnętrznej lub dużego obciążenia wskazówka może dojść aż do czerwonego pola" cytat z instrukcji obsługi e34.Wskażnik temperatury nie jest wyskalowany liniowo pomiędzy białymi kreskami patrząc od pionowej w lewo i w prawo jest 10 st różnicy - mieżyłem cyfrowym termometrem

 

Tak, racja, też przeczytałem instrukcję od deski do deski, ale nie znam ŻADNEJ poprawnie działającej BMW, w której wskazówka latałaby w trakcie pracy od kreski do kreski. W każdym zdrowym aucie po zagrzaniu stoi w bezruchu tak, jak pisałem, czyli plus minus 1mm.

Jeżeli ktoś ma inaczej - czas, żeby posprawdzał chłodzenie (termostat, odpowietrzenie, visco).

 

btw, ktoś pomierzył już wskaźnik cyfrowo:

 

http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Data/gauge_overheat.jpg

 

najistotniejsze temperatury:

st. F st. C

125 51

144 62

182 84

195 90,5

229 109

255 123

277 136

Kai
Opublikowano

Miałem identyczny problem (choc co prawda w E30) - zimno oraz strzałka nie opuszczająca "niebieskiego pola".

Właśnie wymieniłem termostat, sugerując sie m.in. tym co tu przeczytałem oraz radami kolegów, i problemy znikneły, strzałka temperatury jest na środku, a w środku bardzo gorąco się zrobiło.

Pozdrawiam!

Opublikowano
100% termostat u mnie wskazówka na środku nawet przy -20 tylko dłużej dochodzi do środka skali

Pozdrowienia Piotr


E34 525 tds Touring

  • 2 lata później...
Opublikowano
przeczytałem was i dalej jestem w punkcie wyjścia, mam problem jak w pierwszym opisie, z tym , że miesiąc temu wymieniłem termostat, wskaźnik temp jest ok. Autko zaczyna grzać po ok 20 min i wówczas jest w środku piec, a przedtem zima, pokrętła daję na maxa, cos robię nie tak? :jawdrop:
Opublikowano
Biotit odpowietrz dobrze !!! Trochę to trwa ale jak zrobisz dokładnie to po 5 kilosach masz piec w aucie :cool2: Co do zmiany termostatu u mnie mechanik sprawdzał kopułkę która go zasłania oczywiście była od nowości i wydawała się ok . Niestety trzeba było ją wymienić po dwóch dniach na nową koszt 90zł kopułki , termostat 50 zł .Teraz nie wiem co to jest problem z zimnym nawiewem w środku :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.