Skocz do zawartości

Gasniecie 316i po odkreceniu korka od oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
na miejscu wlaściciela tej beji bym sie wk.......... i nie był bym miły jak można tak robić dziwicei sie że samochód zgasł przeciesz olej stracił ciśnienie w silniku

 

 

niezła teoria jak może silnik stracić ciśnienie oleju po odkręceniu korka wlewu w deklu zaworowym. :modlitwa: :cool2:

Opublikowano
Witam. Bylem w stacji diagnostycznej sprawdzic dokladnie to auto. Tak jak podejrzewalem, z silnikiem bylo cos nie tak... Brak kompresji...
Opublikowano
Witam. Bylem w stacji diagnostycznej sprawdzic dokladnie to auto. Tak jak podejrzewalem, z silnikiem bylo cos nie tak... Brak kompresji...

 

 

sprawdzali manometrem? po ile było ciśnienia na cylindrach?

Opublikowano

Zainspirował mnie ten temat i postanowiłem zrobić eksperyment jako że posiadam 2 samochody to nawet na szeroką skalę :D

W obu autach najpierw wyjmowałem bagnet, a później odkręcałem korek.

Auto pierwsze POLONEZ CARO+ 97r z silnikiem 1.4 z rovera ze stwierdzonym obniżonym ciśnieniem na 1 cylindrze

-na wyjęcie bagnetu brak jakiejkolwiek reakcji

-po odkręceniu korka lekko wzrosły obroty buchnęło dymkiem i dało się wyraźnie odczuć ciśnienie uciekające przez korek

 

Auto drugie BMW 318is 93r silnik 2 lata po remoncie góry

-na wyjęcie bagnetu brak reakcji

-po odkręceniu korka na krótką chwilę podniosły się obroty po czym wróciły do normy, nic nie dymiło, w bardzo małych ilościach chlapało olejem głównie przy przegazowaniu, przez korek nie uciekało powietrze mógłbym nawet stwierdzić że było zasysane ale to był naprawdę minimalny ruch powietrza ledwo wyczuwalny.

 

Może się te informacje komuś przydadzą.

BMW forever!!!
Opublikowano
jak już poodkręcacie wszystkie korki to jeszcze trzeba kopnąć w każde koło tak jak na giełdzie bo może odpaść :duh: zainwestuj chłopie parę groszy jedź na stację diagnostyczną i będziesz wszystko wiedział a nie zajmuj się odkręcaniem korków, (jak odkręcisz korek od chłodnicy może cię poparzyć)
Opublikowano
jak już poodkręcacie wszystkie korki to jeszcze trzeba kopnąć w każde koło tak jak na giełdzie bo może odpaść :duh: zainwestuj chłopie parę groszy jedź na stację diagnostyczną i będziesz wszystko wiedział a nie zajmuj się odkręcaniem korków, (jak odkręcisz korek od chłodnicy może cię poparzyć)

 

 

 

hehehe jeszcze można odkręcić korek wlewu paliwa będzie lepsze przyspieszenie bo nie będzie zapowierzał się zbiornik paliwa :mrgreen: :norty: :cool2:

Opublikowano
Ja ostatnio miałem kupca na swoje BMW i jak odkręcił korek wlewu oleju to mojej buni trochę spadły obroty,ale nie zgasła...Mówiłem facetowi,że to normalne...On powiedział że coś jest z silnikiem :mad2: Ludzie,skąd Oni mają takie "metody" :?:
Freude am fahren...
Opublikowano
Wypytałem o to dzisiaj mechanika z ASO BMW i stwierdził że silnik BMW reaguje na odkręcenie korka na dwa sposoby abo zgaśnie albo nie zgaśnie jego stan nie ma na to większego wpływu i obie są reakcjami prawidłowymi.
BMW forever!!!
Opublikowano
Hm, dziwna odpowiedź mechanika z ASO. Przecież nic nie dzieje się bez przyczyny. Skoro inaczej reaguje, jeden gasnie drugi nie gasnie to jednak czyms te silniki musza się różnić. Coś musi być przyczyną, taka niepozorna sprawa a tyle niewiadomych.
"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano
Widzę że zdania są podzielone. Przy zakupie następnego auta pójdę krok dalej (bez wójka) i jeżeli komuś będzie zależało na sprzedaży i nie będzie miał nic do ukrycia to odkręcę pokrywe zaworów. Oczywiście na wyłaczonym motorze- oby nie było tam moto-doktora, bo drugi raz juz nie ręczę za.......... (wszystkie motory idealn-i-e zalane :wink:)
Opublikowano

Czesc

W m 40 jest tak:

Po odkreceniu korka powinien kustykac i moze zgasnac,ale w przypadku gdy odma rorzadu jest zasyfiala,bedzie pracowal normalnie.

Przeciez wiadomo,ze rozszczelnienie dolotu powoduje nierowne obroty!

Pozdrawiam

Opublikowano
Ten mechanik stwierdził że silniki 4 cylindrowe mogą zgasnąć przy odkręceniu korka, ale R6 to podobno mało prawdopodobne. Więc to chyba od konstrukcji zależy.
BMW forever!!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jak zalalem n owym olejkiem moj M43 to tak z ciekawosi odkrecilem korek wlewu oleju i nic silnik pracowal jak i przed odkreceniem tyle ze chlapie to fakt pozdro :cool2:
jedynakk
Opublikowano
monim zdaniem dziwna to sprawa z tym odkrecaniem korka mialem audi 100 c-4 2.3 silnik byl ideal jezdzil na pelnym syntetyku ale jak korek odkrecil mi kiedys kolega to rzeczywiscie przez chwile prychal pochlapalo olejem i zgasl mam teraz bmw 1.8 m40 i jak odkrecam korek to nie gasnie ani nie chlapie dodam ze audi sprzedalem i po stwierdzeniu kumpla ze silnik niedlugo padnie a nowy wlasciciel jezdzi nia do dzis i co go widze to mowi ze jest zadowolony i ze nie zaluje zakupu miala 160 tys przebiegu a teraz ma 280 tys i co wy na to takze co do tego diagnozowania po korku to bylbym ostrozny he he
liczy się tylko aby wsiąść i jechać a czy to ważne gdzie!!! ważne czym (BMW)
Opublikowano
Ostatnio sprawdzalem stan oleju- byl na min. wlalem jakis 0.2l i wybralem sie do sklepu, tylko, ze zapomnialem zakrecic koreka, zrobilem autem jakies 40km, miejscami pogonilem ja do 130km/h i wszystko bylo OK, nie dusila sie, na gazie szla normalnie, a co najlepsze nie wyleciala nawet 1 kropla oleju, moze dlatego ze stan byl niski, ale przeciez wtedy nie bylo by cisnienia i palila by sie kontrolka od oleju. Jednym slowem, czy z korkiem czy bez chodzi tak samo ;)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżę.

 

Miałem to samo co kolega powyżej. Dolałem niedawno oleju i zapomniałem jakimś cudem zakręcić i przejechałem ponad 100 km i nic nie zauważyłem, potem dolewałem płynu do spryskiwaczy, patrzę a tu korek na kielichu leży.

 

Potem gdy odpaliłem silnik i odkręciłem korek - zero reakcji. Pomyślałem sobie, że skoro nic się nie dzieje to musi znaczyć że korek może nie trzyma. Odwróciłem uszczelkę - to samo, drugi korek - to samo. Olałem sprawę. Olejem nie chlapie, bo w M40 jest taka osłona pod deklem chyba plastikowa, która na to nie pozwala.

Opublikowano

nieczytalem wszystki tutaj postow, i dobrze

powiem swoje jak odkrecisz korek i gasnie lub wyjmiesz bagnet i objaw jest podobny to radze odrazu nie bierz takiego auta ,bo jesli gasnie to silnik juz pozadnie dostal w kosc.

smiesza mnie osoby ktore mowie ze sie nie odkreca :mad2: niby dlaczego????mondrale

MY NAME IS, KRZYSIU JEZYNA ZE SZCZECINA :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60823 ZOBACZ TO!!

http://img261.imageshack.us/img261/6339/logorot125ee4.jpg

Opublikowano
Gdyby nie to ze moj silnik sie zesmażył to bym już leciał sprawdzić który ma rację :P oczywiście jakby mi zgasł to bym przyznał rację że tak powinno być a jakby nie zgasł to odwrotnie W każdym razie... W Polsce nie kupuje się bmw a u wroga chyba nie ma się co szczypać z takimi testami...
Opublikowano
Skonczylem technikum mechaniczne z zakresu "naprawa i eksploatacja pojazdow samochodowych", teraz koncze studia z zakresu mechaniki i jak zyje nie slyszalem o metodzie oceny silnika na podstawie odkrecenia korku od oleju, a pare tych silnikow sie badalo sila rzeczy... Moze sie nie znam ktos powie, ale takie czary mary to tylko w erze :) Jeden z przedmowcow dobrze to ujal, jeszcze kopnac w opone by sprawdzic czy kola sie trzymaja. Do badania i oceny silnikow sa specjalistyczne przyrzady a na oko to kazdy wie co...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.