Skocz do zawartości

różnice 524td a 525td


zen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem (prawie) posiadaczem e34 524td i teraz nasuwa mi się pytanie: czym różni się 524td od 525td ? Czy 525td wygląda podobnie jak tds czy bardziej jak 524 (pytam bo widziałem parę ogłoszeń na allegro, w których w opisie napisano 525td 115KM, a na zdjęciach z pod maski widać było tds-a)?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik M51 jest następcą silnika M21.

525tds ma intercooler a 525td nie ma.

Czyli rozumiem, że 525td wygląda jak tds.

Z powodu braku ic, aż taka różnica w mocy? Chyba musi być coś jeszcze...

Czy spalanie 525td utrzymuje się na tym samym poziomie co w tds, czy też raczej zbliżone jest do 524?

Przepraszam, że tak męczę ale po prostu chcę wiedzieć oś więcej podczas kupna samochodu, który ma mi posłużyć jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście jezdziłem przez 5 lat 5 E-34 524TD i nie polecam tego silnika !!!! ponieważ jest wadliwy (częste wymiany głowicy pompy i turbiny padaja) jeżeli koniecznie chcesz mieć Diesla to polecam silnik 525 TDS

 

tylko nie 524TD :nienie:

 

Ps. to tylko moja rada ale jak kupisz to na pewno sie przekonasz ze zrobiłeś błąd :mad2:

Jedyna słuszna marka samochodów to BMW :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe różnice pomiędzy silnikami M21 (524td) i M51 (525td/s).

W M51 są:

- 2 łańcuchy rozrządu (w M21 jest pasek)

- hydrauliczne kasowanie luzów zaworów

- większy moment, niższe spalanie

- sterowanie wtryskami i przepustnicą elektroniczne - DDE (w M21 mechaniczne, coć były wyjątki)

- recyrkulacja spalin, katalizator na niektóre rynki

- cichsza praca, lepsze chłodzenie silnika z automatyczną regulacją prędkości wentylatora.

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zas mam duzo znajomych mechanikow no i mowia ze tds sa bardziej awaryjne ,, mam kumpla co ma tds-a no i wtryski juz wymienial. no i teraz wymiana pompy go czeka wiec ....

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kup sobie 530d bedziesz zadowolony... :dance:

 

Zgadzam się 530d jest świetny,ale jak się nie ma na niego gotówki to pozostaje TD lub TDS,ogólnie z tego wszystkiego da się wywnioskować że zarówno M21 jak i M51 TD czy TDS są równie awaryjnie tzn.przy niewłaściwym użytkowaniu,lub po dużych przebiegach trzeba się liczyć z wymianą wtryskiwaczy,pompy,głowicy :| No ale czasem warto wydać te $$$ na naprawę tego bo jeżeli będziemy później przestrzegać kilku zasad użytkowania tego diesla to on się odwdzięczy :cool2:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z moich obserwacji i studiów statystycznych wynika, że TDS ma 3 przypadłości niezależnie czy o samochód z tym silnikiem bardzo dbamy, czy nie go "olewamy":

1. wisko... kontrolujmy ,czy na pewno jest sprawne ,bo grozi to przegrzaniem....a potem głowica lub w lepszej opcji uszczelka

2. pompa wtryskowa....siada często po ok. 200 000 km ...moim zdaniem wada...bo powinna w dieslu wytrzymać ok. 350 000km - 400 000 km

3. rozrząd... łańcuch często wymaga wymiany (a przy tym części "ościenne") po ok. 250 000 km ...moim zdaniem też zbyt szybkie zużycie...

...inne usterki to praktycznie wyłącznie zaniedbania właściciela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie tą 524 i nie będziesz narzekał, jeśli kupisz zadbaną i z nierozjechanym silnikiem. To nie jest prawda, że jest gorszy lub bardziej awaryjny, wiele zależy od poprzedników. Co do różnic, to u mnie jest sterowanie tak jak w TDS, wszystko elektronika. Oczywiście wspomnę o tym że w silniku m21 faktycznie jest pasek a nie łańcuch, lecz silnik jest prostszy w naprawie. Przynajmniej dla mnie. Ojciec jeździ 525tds no i u niego właśnie padła turbina...

Wisco mają wszystkie m21 i m51...

Pozdro

PS Ojciec sporo się musi napocić aby mnie dojść... Dynamika tych silników jest znakomita, nie porównuję tu do 530d... tam jest bodajże 500Nm...

Spalanie u mnie średnio 8,3 w cyklu mieszanym, ale do rajdowców raczej nie należę, ojciec 8,2... Na trasie na tempomacie (autostrada) spalił mi 6,2 a staruszek niestety 7... bo ma klimę a było gorąco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem TDS-em ale jestem mile zaskoczony dynamiką 524td.

Auto które kupiłem ma przeszło 320.000 km jeszcze się nic nie sypie!

Jak już ktoś wcześnej napisał wszystko zależy od poprzednich właścicieli...

A spalanie 8,5 litra podazas normalnego użytkowania.

 

Pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem TDS-em ale jestem mile zaskoczony dynamiką 524td.

Auto które kupiłem ma przeszło 320.000 km jeszcze się nic nie sypie!

Jak już ktoś wcześnej napisał wszystko zależy od poprzednich właścicieli...

A spalanie 8,5 litra podazas normalnego użytkowania.

 

Pzdr

titto

 

Ja też nie narzekam mimo zbliżającego się remontu i automatu,to całkiem przyjemny silnik,wystarcza do przynajmniej sprawnego poruszania sie bo ma dużo momenciku już niziutko przy 2000 obrotów :roll:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

w 524td jest silnik M21

w 525td i 525tds jest silnik M51

 

Silnik M51 jest następcą silnika M21.

525tds ma intercooler a 525td nie ma.

 

Pozdrawiam

typer

 

To czy po wstawieniu intercoolera uzyskamy taką moc jak w tds-ie?

A co z kompem sterowaniem itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz wiedziec cos wiecej o intercoolerowaniu 2.4 td pogadaj z "zvip11", on zrobil cos takiego, jezdzilem z nim tym autem i powiem szczerze tds nie mial do niego szans, zreszta scigal sie z tds`em gdzies na zlocie i wygral.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za namiar :D , ale i tak jest problem pomiędzy 524 a 525td jest znaczna różnica, całkiem inne silniki. Może znacie jakieś osoby, które podjeły sie dodatnia literki "S" w silniku 525td ?? Jeśli tak prosiłbym o namiary :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze 524 td od 2 lat i nie narzekam.Mam porownanie do tds bo przed beta mialem omege 2.5 tds i musze powiedziec ze z bety jestem baaardzo zadowolony.Silnik praktycznie bezawaryjny(oczywiscie dbam o wymiane oleju ,rozrzadu itp...), no i do tego bez porownania mniej paliwozerny od 2.5 td-po miescie ok 8l/100 w trasie niecale 7.A co do omegi ktora mialem z silnikiem 2.5 tds to moze nie bede sie wypowiadal bo do dzisiaj caly chodze jak sobie przypomne te wszystkie awarie ^^[/b]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie może czy przy zdejmowaniu głowicy konieczna jest wymiana szpilek??Chodzi mi o to czy zamieniac je na te nowesze torksy-czy jak tam sie to zwie,bo podobno te szesciokątne lubią sie urywać :?: :?:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiec sprawa dodania literki s do 525TD wyglada nastepujaco roznica nie wynika tylko z zastosowania intercoolera jest wiecej roznic .

Wlasnie sie zajmuje dorobieniem literki s w moim 525TD , sam montaz interoolera nic nie zmieni w osiagach a jak juz to w tak nie wielkim stopniu ze tego nie zauwaza sie moment obrotowy przenosi sie na wyzszy zakres obrotow ale wlasnie dzieki temu Tdek ciagnie az do konca skali obrotomierza ale max wartosc momentu spada o kilka Nm w moim przypadku o 6 Nm i jest to 214NM przy 2600obr/min amoc to 115,7km przy 4900obr/min wiem bo sprawdzilem to na hamowni . Ale sa inne plusy tego silnika w porowniu do TDS a mianowicie jest mniej wysilony a co za tym idzie wytrzyma wiecej przebiegu ma mniejsza turbinke i mniejsze ciesnienie doladowania . Wiec przy zakupie nie martw sie tym ze nie ma literki S patrz na stan techniczny moj TD i bez modow by dal rade nie jednemu TDSowi moze nie na V max ale z miejsca na pewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Intercooler w TDS'ie ma za zadanie schłodzić powietrze doładowujące. Powietrze w turbinie może nagrzać się nawet do 180 oC a jak wiadomo im chłodniejsze powietrze tym więcej zmieści się go w cylindrze co za tym idzie lepsze jest spalanie i wykorzystanie energii paliwa więc przekłada się to na lepszą sprawność silnika czyli również większą moc. W katalogu nawet podane jest że TDS trochę mniej pali, wynika to z tego, jak wcześniej wspomniałem że w TDS'sie jest lepsze wykorzystanie energii paliwa (dokładniejsze spalenie paliwa w cylindrze). Na pewno jeszcze komp. jest inny co wynika z innego dawkowania porcji paliwa, itd. Są opinie że TD jest trwalszy niż TDS; ta opinia może być prawdziwa, ponieważ w TDS jest większe ciśnienie co z pewnością wpływa na szybsze zużycie silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wiec sprawa dodania literki s do 525TD wyglada nastepujaco roznica nie wynika tylko z zastosowania intercoolera jest wiecej roznic .

Wlasnie sie zajmuje dorobieniem literki s w moim 525TD , sam montaz interoolera nic nie zmieni w osiagach a jak juz to w tak nie wielkim stopniu ze tego nie zauwaza sie moment obrotowy przenosi sie na wyzszy zakres obrotow ale wlasnie dzieki temu Tdek ciagnie az do konca skali obrotomierza ale max wartosc momentu spada o kilka Nm w moim przypadku o 6 Nm i jest to 214NM przy 2600obr/min amoc to 115,7km przy 4900obr/min wiem bo sprawdzilem to na hamowni . Ale sa inne plusy tego silnika w porowniu do TDS a mianowicie jest mniej wysilony a co za tym idzie wytrzyma wiecej przebiegu ma mniejsza turbinke i mniejsze ciesnienie doladowania . Wiec przy zakupie nie martw sie tym ze nie ma literki S patrz na stan techniczny moj TD i bez modow by dal rade nie jednemu TDSowi moze nie na V max ale z miejsca na pewno

 

Fajnie,że ktoś dokładający IC podzielił się wrażeniami i doświadczeniami :cool2: I teraz zaczynam się zastanawiać czy montować intercooler,skoro nie daje on zauważalnego wzrostu dynamiki samochodu a o to Mi chodziło,to że TD kręci się do końca Mnie nie zadowala,bo jeszcze nigdy nie minąłem 4tyś,a tylko raz doszedłem do tych obrotków,jakoś kręcenie wysoko diesla z tą głowicą :cry2: Mnie nie kręci,ale zastanawiam się czy po podkręceniu turbiny delikatnie + IC da wzrost niutonów i Hp :?: tak aby było to odczuwalne przy spokojnej jeździe tak jak śmigam teraz czyli max 2.5tyś obr :wink:

 

Mógłbyś coś więcej jeszcze napisać,bo jakoś ludzie którzy dokładają ICka,później niechętnie dzielą się wiedzą :cry2:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.