Skocz do zawartości

pukanie przy powolnym jechaniu po dziurach, co to?


Marcin978

Rekomendowane odpowiedzi

jezdze na 17stocalowych felgach, 235 szerokosc, profil 45

 

wydaje mi sie ze od pewnego czasu gdy jade sobie bardzo powolutku, tak 5km / h np na jakis dziurach ale malych, np kostka

to slychac lekkie pykanie w przednim zawieszeniu, takie jakby stukanie gluche i przytlumione, nie za glosne, ale slyszalne

 

jak jade szybko to tego nie czuc, a moze nie slychac, na rownej drodze tez nie odczuwam jakis dziwnych zachowan

 

co to moze byc?

 

pozdrawiam

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zawieszeniu jest tyle podzespołów typu :końcówki,wachacze ,drążki,sworznie ,przeguby ......itp.itd że nie sposób jest zdiagnozować stuków dobywających się.... bez zwrokowej i czuciowej oględziny :lol:

 

 

 

 

Wizyta na stacji kontrolno-diagnostycznej wszystko wyjaśni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zauwazylem na przykladzie swoich aut ze stajni bmw ktore mam/mialem to zawieszenie przednie jest na tyle sprytnie zrobione, ze na szarpakach to mozna wyczuc jedynie luzy na sworzniach, lub lacznikach.

Polecam wizyte u dobrego fachowca od zawieszen. Ja mam dobrego w lubieszynie. daje rok gwarancji na swoja robote.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na szarpakach nawet swożni nie wyczuli ze maja luzy a miały straszne, na gornym wahaczu, pojechałem do goscia od BMW i w ciemno wymienił wahacz, i oczywiscie cisza jak makiem zasial. Podobno wahacze to czesta przyczyna stuków na kostce, lub przy lekkim chamowaniu po dziurach

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łączniki stabilizatora.A przynajmniej od tego zacznij.

Popieram. Zacznij od tego. Stawiam, że na 95% masz z tym problemy. W BMW wymieniałem je 2 razy, w innym aucie już raz, a szykuje się następna wymiana. Powodem oczywiście jest stan dróg, miałem dojazd do domu (ok. 100 m) drogą z kamieniami i ostro dawało to znać zawieszeniu w każdyma aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też stawiam na wahacze,na jedno kolo idą 2 sztuki lepiej wymień obydwa bo jak zmienisz jeden to i tak za miesiąc będziesz wymieniał drugi(są one calościowe i samych tulejek ani swożni nie wymienisz ale da się je regenerować, o wiele tańszy koszt)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna takich stukow moga byc tez ... luzne (cienkie) klocki hamulcowe :shock: . Znajomy w 540i mial podobny objaw i okazalo sie, ze klocek

stuka o obudowe zacisku.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też stawiam na wahacze,na jedno kolo idą 2 sztuki lepiej wymień obydwa bo jak zmienisz jeden to i tak za miesiąc będziesz wymieniał drugi(są one calościowe i samych tulejek ani swożni nie wymienisz ale da się je regenerować, o wiele tańszy koszt)

 

Sworzni nie wymienisz, ale tuleję w wahaczu gónym jak najbardziej. Tuleja kosztuje w zależności od rodzaju silnika od 70 do 150zł. Zdejmuje się taki wahacz i idzie do człowieka, który dysponuje prasą. Wyciskamy starą tuleję, wciskamy nową.

 

Ja stawiam na sworznie górnych wahaczy, w takim przypadku konieczny jest zakup wahacza (drążek reakcyjny górny). Taki wahacz można kupić od razu z tuleją, choć przeważnie występują oddzielnie (zależnie od producenta).

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzni nie wymienisz, ale tuleję w wahaczu gónym jak najbardziej. Tuleja kosztuje w zależności od rodzaju silnika od 70 do 150zł. Zdejmuje się taki wahacz i idzie do człowieka, który dysponuje prasą. Wyciskamy starą tuleję, wciskamy nową.

Sworznie mozna regenerować koszt ok 80 zl i rok gwarancji na to wiec jest ok. Ja kupiłem dolny wahacz za 291 zl ale górny regenerowałem. Zapłacilem 110 zł za wyjecie go, regeneracja sworznia, szlifowanie go i pomalowanie. Na wszystko dostałem rok gwarancji opłaca sie za 110 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy rok gwarancji? Jeden w ciągu roku robi 10 tys km, inny 20, a ja np robie minimum 35 tys km rocznie. Kiedyś kupiłem regenerowany wahacz dolny (alu) gdzieś w okolicach Piaseczna pod Warszawą. Kosztował 150 zł. Pojeździłem na nim jakieś 3 miesiące i zaczął stukać. Gdy go wymontowałem okazało się, ze sworzeń kulisty ledwo siedzi, w środku pełno piachu - wszytko przez nieszczelnosć gumy ochronnej, która nie była zabezpieczona przed ześlizgnięciem się. Nie kupię więcej regenerownych wahaczy. Wolę wydać 290 i mieć nowy. Ostatnio wymieniłem całość z przodu (maj-czerwiec) przejechałem już 13 tys km i na razie nic. Ciekaw jestem na jak długo starczą.
Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu pukania .

 

Od zeszłego tygodnia zaraziła się tym i moja śliczności i właśnie dzisiaj postanowiłem sprawdzić co ją boli .

Oczywiście wiazd na konkretny sprzęt diagnostyczny (a mamy taki w firmie) i zaczeło się trzepanie zawieszenia . Pierwsza diagnoza kolegi -bez zażutu wszystko OK. No to jeszcze raz od nowa trzepanko no bo sobie przecież tego nie wymuśliłem skoro słysze pukanie to słysze 8)

No i po chwili wyszło szydło z wora ,ledwie wyczuwalny luz na końcówce drążka kolumny a tak uciążliwy podczas jazdy :evil:

 

Wrażliwe te nasze śliczności :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w warsztacie 90 procent takich stukan jak widze to wyrobine gumki prowadzace zacisk hamulcowy:) zreszta w mojej bmw z tyłu jest to samo. to taka wada zacisków ate.

pozdro.

Kolego "waldek 500" a mógłbyś mi opisać co w takiej sytuacji trzeba zrobic bo jestem bardzo ciekaw .Twoja odpowiedz jest tym o czym myslałem w przypadku stuków w przednim zawieszeniu.I dosc powioedziec ze mam takie stuki w dwoch beemkach i w zadnej z nich niema zadnego luzu na ukladzie kierowniczym (sprawdzane kilkukrotnie).Jakbys mogl to napisz jak sie do tego zabrac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
u mnie w warsztacie 90 procent takich stukan jak widze to wyrobine gumki prowadzace zacisk hamulcowy:) zreszta w mojej bmw z tyłu jest to samo. to taka wada zacisków ate.

pozdro.

 

o które gumki chodzi może ktoś mi wskazać http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA31&mospid=47436&btnr=34_0369&hg=34&fg=05

byłbym wdzęczny

 

bo jak jadę po dziurach wolno to słychać delikate dzwonienie metaliczne jakby cienkich blaszek czy to może być wina tych gumek ?

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dzwieki slychac raczej przy niewielkich predkosciach i przy

duzej roznicy polozenia kol (np przy zjezdzaniu z kraweznika.

wpadniecie w jakas dziure jadac powoli to czesto elementy

zwiazane ze stabilizatorem czyli laczniki oraz gumy mocujace

stabilizator do nadwozia.

 

wahacze itp rzeczy slychac przy niewielkich predkosciach jak sa

juz naprawde bardzo zuzyte.

 

ale najlepiej po prostu dokladnie obejrzec na podnosniku - ja

wymieniam gumy stabilizatora jutro - kupilem komplet

oryginalow w aso 25 pln calosc, wlasnie slychac bylo takie gluche

stukanie przy niewielkich predkosciach, stabilizator jak sie wzielo

reka za niego to od razu bylo czuc ze sie tlucze w mocowaniach

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiązaniu do tego stukania-rzadko bo rzadko może wystąpić stuk na końcówkach drążków kierowniczych , ale nie na sworzniach kulistych, a na stożkach, ostatnio przy wymianie chciałem odkręcić nakrętkę mocującą końcówkę drążka, okazało się że płaszczyzna stożka prawie swobodnie obraca się w "wąsie"- to dopiero zastanowiło mnie skąd pochodzą stuki, bo wszystkie niewyraźne elementy zostały wcześniej wymienione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś stuka jak jade na kostce brujkowej , już wymieniłem pół zawieszenia z przodu i ciągle cos stuka. Mechaniuk mówił że może coś jest w komorze silnika nie dokręcone i stuka bo na szarpaku nic nie wyszło.

Sprawdź jeszcze poduszkę (gumę) McPhersona na rysunku nr 1, po zużyciu potrfią nieźle stukać, a na szarpaku to się nie ujawnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem a ja proponuje najpierw sprawdzić nie zawieszenie a połącznie drążka wzdłuznego od kolumny do kierownicy. jak się zdejmie te plastiki spod kierownicy to tam widać taką nakrętkę na tym drążku, który się wsuwa na wielowypust. jak jest luźna to strasznie telepie. można ja dokręcić i to pomaga ale wtedy nie ma regulacji kierownicy.
Bring More Women
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam pytanie jak jadę po nierównościach słychać brzęczenie z przodu autka jakby blaszek nie wiem co to może być ? myślałem ze to stabilizatory ale to nie one

- wymieniłem stabilizatory , sprawdziłem poduszki pod amorami są ok amory sa nowe

nie ma pojęcia co to może być może jakaś osłona czy co ?

jeśli ktoś ma jakieś propozycję to śmiało niech pisze

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie jak jadę po nierównościach słychać brzęczenie z przodu autka jakby blaszek nie wiem co to może być ? myślałem ze to stabilizatory ale to nie one

- wymieniłem stabilizatory , sprawdziłem poduszki pod amorami są ok amory sa nowe

nie ma pojęcia co to może być może jakaś osłona czy co ?

jeśli ktoś ma jakieś propozycję to śmiało niech pisze

 

U mnie dzwonila oslona termiczna na jednej z przednich

tarcz hamulcowych - spadla "gwiazdkowa" samozabezpieczajaca

sie podkladka.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.