Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Oj, widzę, że kolega popada w skrajności :D a myślałęm ze sie dowiem ze 4,4 litra bierze mniej niż 2,5 :) a tu masz jednak się okazało, że nie :) a tak całkiem powaznie, to nie wypowiem się o automacie bo nie jeżzę, mogę analogicznie porónać pojemności 2,5 i 2,8 w E-39 w manualu i z pewnością w jeździe miejskiej zwlaszcza w korku 2,8 bierze więcej ok 1.5 - 2 litrów zaznacza, ze jazda w zakorkowanych ulicach, no sorki ale im wieksza pojemnosc tym wiekszy apetyt w korku , taka zasada, nie oszukasz praw fizyki :) ale natomiast w trasie i ogolnej sredniej spalanie 2.8 w porownaniu do 2,5 nie jest zbyt duze roznica ok 1 litra góra w trasie 2.8 wychodzi lepiej. a odnosnie mocy i spalania to jezdzac tymi dwoma autami o pojemnosciach 2,5 2,8 stwuierdzam ze 2,5 jest idealnym stosunkiem mocy do spalania, proporcjonalnie . jak wspomnialem mowie o manualu. Wiadomo benzyniaki w automacie poniekad posiadaja duzyyy apetyt na beznynke, duzo wiekszy niz diesel.

Ps wazne jest rowniez aby porownywac dwa auta o podobnym stanie technicznym a nie np jeden z zapchanym filtrem powietrza a drugi igiełka :) a do autora postu spalanie masz w normie

 

czyli mam rozumieć ze masz też 2.8 na co dzen i mozesz powiedzieć cos o ich spalaniu.wiesz co??rozbawiłes mnie troche...masz 2.8 ze wiesz ile ona pali?maiłem tez 528 na manualu i paliła mniej o 1.5L...tak czy inaczej ja dalej uważam ze ten silnik 170km pali za dużo...18 litrow to chyba nie malo...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 l to zdecydowanie za duzo, a to ze 528 pali Ci mniej od 523 nie musi znaczyc ze wszystko jest OK z ta 523
Opublikowano

Kolego wyciagasz zbyt daleko idące wnioski, :) nie napisalem ze mam 528, mialem jakis czas i jezdziłem tym po mieście bo tylko po mieście i w korkach sie poruszam w sumie ponad 70% , obecnie od jakiegos dluzszego czasu pomykam 523i w takich samych warunkach, że tak powiem. I stwierdzam z całą stanowczością że przy takiej jeździe 523i jest oszczędniejsze z całą pewnością. Ruszasz spod świateł zaraz hamujesz itp, nie mowie o porannej jeżdzie zanim sie rozgrzeje, albo na krotkich odcinkach, owszem 2,8 w pewnych okreslonych warunkach przy wiekszym obciazeniu silnika czytaj: wyzsze zakresy obrotow i wieksze predkosci - spali tyle samo albo nieco mniej, ale w takich okreslonych warunkach nie jezdzimy zbyt czesto, a poruszamy sie zazwyczaj wlasnie w miescie czasem nieco inne odcinki. Pisze to co zaobserowwałem i tyle, nic więcej. zostałem przy 2,5 bo do tego co jeżdze czyli miasto korki itp jest dla mnie ono bardiej adekwatne przy tym mocy wystarczająco zeby czasem pojechac dynamicznie, no i opłaty nizsze bo masz granice do 2,5 litra i powyzej.

Zreszta nie na temat, i przepraszam autora postu. Do autora na krotkich odcinkach do 3 kilometrow jak auto stoi na zewnatrz moje 523 bierze ok 14 stu w manualu, automat łyknie sadze ok 2 wiecej nie przejmuj sie norma, to benzynka a nie diesel :nienie:

Opublikowano
Zreszta ...praw fizyki nie zmienisz to co ma wieksza pojemnosc musi chlać duzo :lol: co innego trasa...ale miasto i korki i krotkie odcinki im wieksza pojemnosc bierze wiecej
Opublikowano
Zreszta ...praw fizyki nie zmienisz to co ma wieksza pojemnosc musi chlać duzo :lol: co innego trasa...ale miasto i korki i krotkie odcinki im wieksza pojemnosc bierze wiecej

 

 

Idac tokiem rozumowania kolegi to 520i powinno palic około 10 litrów a gdyby robiono silnik 1.8 to moze nawet 8 litrów. Gdyby robiono 518 to smoliłby tyle co 528 z przyczyny większej ilości energii potrzebnej do ropedzenia 1.5 tony, a zeby ja uzyskać trzeba mieć "czym w piecu napalic".

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Rozumiejąc wszystko dosłownie i stosując te same kryteria do wszsytkeigo i wszędzie to masz rację :lol: natomiast 2.0 litry to troche za mało jak na ciężkawą budę E-39. Panowie teoria teorią, ja znam to z praktyki i tyle
Opublikowano
Pewnie względne, mówimy w sumie cały czas o jeździe miejskiej na krotkich odcinkach o normalnej jeździe to mniejsza pojemnosc mniej weźmie stojąc w korkach i poruszjaac sie wolno i na krotkich odcinkach tego nie mozna zaprzeczyc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 km do pracy zajmuje mi ok 30 min i co mi z tej mocy...nie mam jej gdzie wykorzystac a to "tylko 150 kM i to jeszcze na LPG
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

moim skromnym zdaniem na tak krótkich odcinkach to jest normalne spalanie. Sam poruszam się 528 w manualu i na zimnym silniku mam podobne spalanie, natomiast na rozgrzanym silniku i dluższych odcinkach spalanie znacząco spada. A co do pojemności silnika i spalania, że niby znacząco niższe jest przy małych pojemnościach to się z tym absolutnie

nie zgadzam. Kiedyś jeździłem autkiem z silnikiem 1,5 16V i średnie spalanie

w miście wychodziło mi w granicach 14l/100. Teraz do pracy mam auto

z silnikiem 1,6 16V i też jakoś spalanie po mieście wychodzi

w granicach 13l. - 14l. Wysztko zatem zależy od tego jak długa trasa

i czy jest dogrzany silnik.

Pozdrawiam

Opublikowano

To 1,5 16V to pewno produkcji radzieckiej musiało być... Użytkowałem Civica 1,5 16V (najmocniejszy ówcześnie, 102 konny w tej pojemności motor) przez 11 lat, a że jestem skrupulatny, to zawsze pisałem ile i przy jakim przebiegu tankowałem... Średnia na przestrzeni tych 11 lat to 6,4 l/100km, przy czym nie mniej 2/3 ogólnego przebiegu wyłącznie w mieście... W zimie przy max. mrozach, śniegu i zaspach i kopaniu się zużycie nigdy nie przekroczyło 9-10 l. Trasa 600 km z deską windsurfingową i żaglami na dachu i to w pokrowcu to średnia 5,1 l/100km. Auto było minimalnie niewrażliwe na warunki sprzyjające zwiększeniu zużycia paliwa (temperatura otoczenia, temperatura silnika, krótkie odcinki, katowanie). BMW to dokładne przeciwieństwo... Jest jak rozpieszczona panna, zrobisz coś "nie tak" i już od razu konsekwencje :twisted2:...

Dodam, że jazda BMW (520i/110kW) na zasadzie "lizania pedału gazu" z prędkością max 90 km/h nie pozwala na uzyskanie wyniku lepszego niż 6,2-6,3 l/100km (dane z BC sprzed korekty wskazania, co oznacza rzeczywiście ok. 6,9-7,0 l/100km). Zwiększenie prędkości do ok. 120 km/h to już 8,0-8,5 l/100km. Miasto w lecie to ok. 11,5 l/100km, miasto w zimie to ok. 12,5-13,0 l/100km... Oczywiście przy z reguły rozsądnej, spokojnej jeździe i przydarzających się tylko od czasu do czasu "przebudzeniach" wskazówki obrotomierza , która wędruje pod czerwone pole...

 

pozdrawiam

 

thenygoos :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Nie karzcie mi sie smiac prosze, ja raz sprawdzilem spalanie przy mega eko jezdzie i wyszlo mi 12,2L, ale to juz naprawde lizalem pedal i jechalem jak najwiekszy emeryt i niedzielny kierowca razem wzieci.

To jest niemozliwe by 530 palila 10L nigdy w to nie uwierze :duh:

Sprawdzcie sobie kilometry i przeliczcie sobie sami bo komp tez moze oszukiwac, u mnie pokazuje 0,5L mniej niz jest w rzeczywistosci.

Pozdro

mialem 523i w manualu i naprawde palila b. malo,mam teraz 530 w automacie akurat teraz mam przejechane 58km,w tym wyjazdy i jazda po garazu a wtedy duzo bierze na kompie jest 16,8 ale jak jezdze tak 200km ok,to schodze do 14 czasem wiecej w zasadzie tylko miasto,ale na krotkich odcinkach zaraz po wyresetowaniu km to lepiej niepatrzec,najwiecej spalila 17 ale to bylo tylko stanie w korkach ruszanie i po 100m.swiatla srednia moze 18km/h
Opublikowano

523 automat

miasto 15-17(bez jakiegos intensywnego palowania)

trasa 11-12(przelot 170-200)

530d manual

miasto od 8-13(od zamulania, po bardzo dynamiczna jazde)

trasa 6-10(6 spalila mi przy tempomacie ustawionym na 100, 10 przy jezdzie nieregularnej, ale bardzo szybkiej)

Opublikowano
W automacie 523i bierze sporo, za duzo jak na ta pojemnosc i do tego muli, ale jesli chodzi o manual :) , to chyba tak jak kolega wspomniał wczesniej, jesli chodzi o jazdę po miescie ( dużym) jesli ktos przemieszcza się też na krotkich odcinkach, kazdy wie o czym mowa - to najbardziej oszczedny silnik z benzynowych oczywiscie. U nas w polsce problem jest taki, że ktos nie pomyślał i nie są zsynchroonizowane odpowiednio swiatła ( sygnalizacja) i niestety nie dosc ze duze korki, przynajmniej u mnie w Łodzi, to jeszcze ciagle stoisz na swiatlach :mad2: a nie da boze jakis freglesik sie ustawi na lewym pasie i jedzie 40 :mrgreen:
Opublikowano
ale powiem Wam panowie ze ostatnio byłem bardzo miło zaskoczony.523 to jedyne auto jakie mam na LPG i ostatnio w trasie na na 60L zrobiłem 540Km :norty: jakoś specjalnie oszczędnie nie jechałem i taki wynik mnie bardzo zadowolił :cool2:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • 5 lat później...
Opublikowano

U mnie w 523iA Touring wyglada to mniej wiecej tak:

 

Miasto (Lodz, Wawa, Berlin) - 12-14 PB albo 14-16 LPG.

 

Trasa: 90-120 km/h - 8-9 PB albo 10-11 LPG, 140-200 - 11-12 PB albo 14-17 LPG.

 

Srednie spalanie na dystansie 1000 km wychodzi okolo 11,5 PB, a gazu jakies 2-3 litry wiecej.

 

Oczywiscie typowo miejska jazda na zimnym silniku to + 2-3 litry do powyzszych wartosci.

 

Jezdze raczej dynamicznie, zwykle bez patrzenia na ekonimizer.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
Ale wykop...

 

No w sumie :D Ale jak znam zycie to takie tematy zawsze aktualne, wiec moze sie komus przyda :roll:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
Wątpię z reszta jak kogoś interesuje spalanie w aucie to bmw trochę zły wybór bo poniżej 12 w mieście żadna nie zejdzie. A żeby każdy wypisywal ile mu pali mija się z celem w necie są juz fajne stronki do wszystkich modeli aut średnie spalanie zainteresowani spalaniem tam mogą się do uczyć
Opublikowano
Ale wykop...

 

Zdobywa odznaczenie Złotej Łopaty... jak to ktoś mądry powiedział :mrgreen:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
mi akurat 150KM wystarczy, przynajmniej póki co. średnie spalanie z ostatnich 1000 km to 11.4l, z czego 70% to jazda po mieście. w trasie wskazówka od chwilowego waha się między 7 a 9. oczywiście benzyny. w przyszłości chciałbym się przesiąść na 3.0d, ale muszę się najpierw zniżek jakichś dorobić. 2700zł rocznie to nieco za dużo :roll:
Opublikowano

Krótko i na temat:

Miasto 14-18l LPG (zależnie od stylu jazdy i odległości pokonywanych po mieście-obecnie spalanie średnio wychodzi mi 16l)

Trasa 9-12l LPG (ostatnio 300km trasa w tym 200km autostrady i 100km DK - 11l )

523i manual

 

Dlatego uważam że 16l dla 523 w automacie to normalny wynik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.