Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hmmm, oprocz sprawdzenia tego praktycznie, znaczy sie pokreceniem kola, mozna to jakos inaczej sprawdzic???

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

hmmmm jak sie to objawia "przy kreceniu kolem"?? nie wiem panowie bo przyznam sie ze wogole sie nie znam. ja mam tak ze jak mialem swoja bestje na poodnosniku krecilem prawym tylnym kolem zdodnie z kierunkiem jazdy czyli w prawko drugie koleczko obracalo sie w lewo.....

 

mialem tez kiedys poldka a tam sie krecilo tylko i wylacznie jedno jak jednym ruszalem drugie ani drgnelo....

 

hmmmmm

Opublikowano
niksta;

Nie masz szpery.

 

Gdyby miał szperę to na podnośniku oba tylne koła kręciły by się w tym samym kierunku?

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
Ja teraz nie mam szpery u siebie a oba koła kręcą się w ta samą stronę tak ze to nie jest dobry sposób sprawdzenia. Wystarczy ze satelity nie są zużyte i mechanizm ciasno chodzi i już koła będą kręcić się w ta samą stronę. Było o tym wiele razy ale powtórzę że wystarczy podnieść jedno koło w czasie gdy drugie stoi na ziemi i dac na luz i pokręcic tym kołem w powietrzu: jeśli kręci sie ciężko, tak jakby był lekko ręczny zaciągnięty to znaczy że jest szpera.
Opublikowano
sorki za OT ale mam pytanko jakie przełozenie dyfra ma E34 tds bo chce sobie kupić dyfer ze szperą ale nie wiem z jakim przełożeniem mam wziąć :?:
jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
sorki za OT ale mam pytanko jakie przełozenie dyfra ma E34 tds bo chce sobie kupić dyfer ze szperą ale nie wiem z jakim przełożeniem mam wziąć :?:

 

Tak z ciekawosci... dyfer ze szpera... jesli ktos chce sobie wymienic,

jakiego rzedu sa to kwoty? Ciezko to znalezc?

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
Szpera to po prostu czesciowo zblokowany układ róznicowy. Jak wiadomo koła samochodu podczas pokonywania zakretu pokonuja inna droge .... Przy zakrecie w lewo lewe koło pokonuje krótsza droge niz koło prawe i na odwrót. Wtedy działa mechanizm różnicowy ktory jedno koło napędza bardziej a drugie mniej ... Sprawdzic szpere mozna w nastepujacy sposób ... Stanac jednym z tylnych kół na piasku a drugim na asfalcie .... Wbijamy 1 i gaz w podloge ... Jak auto nie ma szpery to zmieli piasek ( bo tam ma mniejszy opor ) i powoli az do złapania przyczepnosci ruszy ... Natomiast ze szpera ruszy zdecydowanie od razu ... Auto ze szpera po prostu napedzane jest przez jednoczesny ruch obu kół a przy mechanizmie rożnicowym energia wału napędowego rozkładana jest na oba koła różnie w zależności od potrzeb :)
Opublikowano
Peron: zarówno w mechanizmie różnicowym ze szpera jak i bez moment nie jest rozdzielany w miarę potrzeb tylko tam gdzie mniejszy opór i to jest cały problem konstruktorów. A w miarę im wyższy procent szpery tym więcej momentu idzie na to koło co ma mniejszą przyczepnośc jednak nigdy w normalnym aucie nie jest to 100% i dlatego z standardową szperą 25% auto stojące na dwóch powierzchniach o skrajnie różnej przyczepności nie ruszy od razu a tylko z taką siłą jaką ślizgające się tarczki zdołają przenieść na koło które ma dobrą przyczepność.
Opublikowano
a do jazdy na codzień jaki rodzaj szpery jest lepszy. 25% czy 50% jakie różnice można odczuć. czy naprzykład jadąc 100 km/h w zakręcie przy 50% szpery poczuje uślizg tylniej osi. niech to zagadnienie ktoś opisze. dodatkowo jak to z silnikami o mocy do 150KM czy jest sens istnienia szpery przy takiej mocy.
Opublikowano
Z tego co mi wiadomo w IX-sie jest szpera viskotyczna czyli spina od 0 do 100% zalerznie od wartości uślizgu.
Opublikowano

Odnośnie procentowego zeszpreowania mostów stosowanych w BMW, na zamówienie były montowane głównie 25% więc znaleść inną obawiam się że będzie trudno o ile wogóle się da :twisted:

 

A odnośnie montowania w autach do 150 PS...

Ja mam seryjnie w 524 tdA :cool2: :cool2: i taką pogodę jaką mamy za oknem sprawia wiele frajdy

 

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
Odnośnie procentowego zeszpreowania mostów stosowanych w BMW, na zamówienie były montowane głównie 25% więc znaleść inną obawiam się że będzie trudno o ile wogóle się da :twisted:

 

A odnośnie montowania w autach do 150 PS...

Ja mam seryjnie w 524 tdA :cool2: :cool2: i taką pogodę jaką mamy za oknem sprawia wiele frajdy

 

titto

 

chodziło mi o jakieś inne wyznaczniki bo jezeli chodzi o frajde to nie musisz mi tłumaczyć, bo to wiadomo szpera=frajda, ale chciałbym taki opis np ze szperą lepiej przyśpiesza, na śniegu łatwiej ruszyć. takie zwykłe jej wykorzystywanie. bo mam pojęcie że szperą lepiej się boki praktykuje ale jakie są jeszcze aspekty z jej posiadania.

Opublikowano
Najlepiej 2,65
najlepiej do tds'a czy do driftu??? zależy mi na tym żeby nie straciło na przyśpieszeniu i predkości max.
jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
sorki za OT ale mam pytanko jakie przełozenie dyfra ma E34 tds bo chce sobie kupić dyfer ze szperą ale nie wiem z jakim przełożeniem mam wziąć :?:

 

Tak z ciekawosci... dyfer ze szpera... jesli ktos chce sobie wymienic,

jakiego rzedu sa to kwoty? Ciezko to znalezc?

 

 

koszt koło 500pln. a żrudło to allegro jest troche tego :wink:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
Sprawdż dokładnie na REALOEM ale jestem przekonany że właśnie takie przełożenie ma fabrycznie tds sedan.Chyba poprawianie fabryki nie ma sensu szukaj więc S 2,65.
  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

jak to jest z ta szpera w ix??

leci to na hydraulice i teraz pytanie.. blokuje w 100%

czy sobie dobiera wg uslizgu??

 

drugie pytanko..

czy wychodzily ix majace w przednim dyfrze szpere??

Opublikowano

Witam,,

Ja przez szpere rozbiłem auto

Właściwie nie wiem czemu ona służyła w moim aucie,,, powodowała łatwe zażucanie auta na bok i jazde bokiem co było fajne niestety raz spowodowała uslizg tylnej osi na zakręcie przy prędkości 170km/k,, po przzjechaniu około 100m bokiem zachaczyłem przednim kołem o krawężnik i przywaliłem do muru,,,

Gdyby nie szpera przejechał bym ten zakręt normalnie :cry:

 

2 sprawa ,,, to powiedzcie mi po co zamontowano spere w aucie w którym jest ASC???????

To już całkiem dziwne :duh:

Auto to e32 750il

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
akręcie przy prędkości 170km/k

sam sobie odp na pytanie...

bez szpery byloby tak samo...

 

ponawiam pytanie wie ktos moze jak to w tych ixach bylo??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.