Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pośadam bmw 525i 24v 92r przebieg 280000.mam problem bo ubywa mi oleju . wiekszych wycieków nie stwierdziłem. gdzie szukać przyczyny?. :mad2: :mad2: :mad2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pewno masz syntetyk co ?? starosc nie radosc .

 

przy takim przebiegu powinien byc juz polsyntetyk a moze nawet mineralny.

 

a moze masz LPG ? gaz tez powoduje ze duzo bierze oleju

Everyday I’m hustlin'

http://i53.tinypic.com/28tfl1c.jpg

Opublikowano
A ja mam M20B20 rocznik '89 i jeżdżę na pełnym syntetyku Mobil 1 5W50, przy wymianie wlewam na full do wskaźnika max, po 10000 jest w 1/4 dopuszczalnego stanu, chyba rzeczywiście coś w tym jest, że przy gazie więcej bierze, bo wcześniej wskaźnik przy zlewaniu był w połowie... A co do oleju mineralnego, to kojarzy mi się jednoznacznie z olejem do pieczenia frytek i ja bym go do silnika żadnego BMW nie lał. Gazu najchętniej też bym nie lał, bo gaz jest dobry, ale w kuchence w domu :mrgreen: jednak z chłodna kalkulacją pan nie wygrasz :nienie: . Wynagradzam jej to częściami zamiennymi i płynami dobrych firm :roll2:

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
A ja mam M20B20 rocznik '89 i jeżdżę na pełnym syntetyku Mobil 1 5W50, przy wymianie wlewam na full do wskaźnika max, po 10000 jest w 1/4 dopuszczalnego stanu, chyba rzeczywiście coś w tym jest, że przy gazie więcej bierze, bo wcześniej wskaźnik przy zlewaniu był w połowie... A co do oleju mineralnego, to kojarzy mi się jednoznacznie z olejem do pieczenia frytek i ja bym go do silnika żadnego BMW nie lał. Gazu najchętniej też bym nie lał, bo gaz jest dobry, ale w kuchence w domu :mrgreen: jednak z chłodna kalkulacją pan nie wygrasz :nienie: . Wynagradzam jej to częściami zamiennymi i płynami dobrych firm :roll2:

 

Gazu nie da sie niczym wynagrodzic.

 

Poza tym od kiedy to nie leje sie minerala do BMW? Do Twojego silnika ( projektowanego w czasach gdzie byl tylko olej mineralny ) zdecydowanie powinienes lac minerala tylko jakiegos dobrego np. Castrola czy Valvoline.

 

Olej syntetyczny jest zdecydowanie rzadszy i nie zalecany do silnikow z duzym przebiegiem. Roznica miedzy olejami syntetyk, polsyntetyk i mineral to przede wszystkim temperatura wrzenia ... Mineral dodatkowo podczas eksploatacji zostawia nagar w silniku.

 

Polecam czytanie o olejach zanim sie bzdury na forum pisze.

Opublikowano

Ja mam silnik 2.0i 12V przebieg 230 tys mam olej SHEL 15W/40 zauważyłam "mokre" plamy koło korka wlewu oleju oraz na dole silnika. czy olej który mam jest odpowiedni???? mam gaz u ostatnio jak jechałam mrugneła mi kontrolka oleju :jawdrop: :jawdrop:

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano

Olej syntetyczny jest zdecydowanie rzadszy i nie zalecany do silnikow z duzym przebiegiem. Roznica miedzy olejami syntetyk, polsyntetyk i mineral to przede wszystkim temperatura wrzenia

:jawdrop:

Opublikowano

Gazu nie da sie niczym wynagrodzic.

 

Tutaj się z Tobą nie zgodze... Mam od prawie półtora roku wtrysk sekwencyjny firmy sirocco (około 30 tyś km), ostatnio wymieniając kable WN zrobiłem generalny przegląd silnika i instalacji zapłonowej, sonda, przepływka, wtryski, wszystko w idealnym porządku, zużycie zaworów w normie jak dla jej przebiegu. Wystarczy jeździć z głową i nie oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych i uwierz mi da się.

 

Poza tym od kiedy to nie leje sie minerala do BMW? Do Twojego silnika ( projektowanego w czasach gdzie byl tylko olej mineralny ) zdecydowanie powinienes lac minerala tylko jakiegos dobrego np. Castrola czy Valvoline.

 

Wiesz można lać nawet olej roślinny, to żart oczywiście :D A dlaczego moim zdaniem powinno się lać syntetyk, myślę że sam sobie już odpowiedziałeś na to pytanie. Napisałeś, że jak mój silnik był projektowany był TYLKO olej mineralny, ale teraz tak nie jest, więc dlaczego mam nie korzystać z dobrodziejstw postępu technicznego i lać dalej przestarzały technologicznie olej, którego specyfikacja powstała właśnie 20 lat temu ?? Dzięki syntetykowi wydłuża się przebieg po jakim trzeba wymieniać olej (wymieniam co 10000 km, tak też wskazują diody pod licznikiem), a mineralny powinno się wymieniać co 5000-7000 km... syntetyk szybciej uzyskuje właściwą płynność i dzięki temu szybciej dociera do wszystkich elementów silnika, a o przewadze oleju syntetycznego nad mineralnym w zimie chyba pisać nie muszę.

 

Olej syntetyczny jest zdecydowanie rzadszy i nie zalecany do silnikow z duzym przebiegiem. Roznica miedzy olejami syntetyk, polsyntetyk i mineral to przede wszystkim temperatura wrzenia ...

 

Hmm a ja myślałem i to samo mi mówi każdy mechanik, że o stanie silnika nie decyduje jego przebieg, tylko rzeczywisty stan techniczny i sposób w jaki był użytkowany, np czy nie był "pałowany" gdy był zimny. Można trafić na silniki które mają przejechane ponad 200 tyś km i są w lepszym stanie niż te co mają przejechane 50 tyś :duh: Znam to z autopsji. A o stanie silnika powie Ci dużo właśnie to czy bierze olej czy nie i każdy mechanik, a nawet ASO mi mówi, że dopóki nie bierze lać syntetyk !!

 

Minerał dodatkowo podczas eksploatacji zostawia nagar w silniku.

 

I tu strzeliłeś sobie gola do własnej bramki, to jest właśnie jeden z głównych powodów dlaczego NIE lać minerała. On nie tylko go zostawia, ale również sprzyja powiększaniu się jego ilości.

 

Polecam czytanie o olejach zanim sie bzdury na forum pisze.

 

A tu się z Tobą zgadzam w 100% :roll2:

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
moje auto ma już nalatane 345tyś/km z czego ja zrobiłem 145tyś przy przebiegu 220tyś zalałem silnik mobilem super M 15w40 i na nim jeżdże do tej pory auto nie bierze oleju ani grama a silnik chodzi idealnie więc nie rozumiem tych co krzyczą że olej mineralny jest nieodpowiedni do tego silnika
Opublikowano
witam z tymi bocianami to słychać je tylko rano przy zapaleniu auta pierwszy raz ale po chwili cichną a po za tym wszystko ok
Opublikowano
-powiem tak!: jeżdżę na gazie [rozgrzewam na benzynie] bo to nie jest sekwencja, ale założyłem magnetyzery, jeszcze muszę założyć na filtr oleju[ już mam to są specjalne pracujące w podwyższonej temp.] i silnik jest bardziej elastyczny ,po spaleniu w cylindrach nie zostawia nagaru,ponieważ przez kolektor ssący wchodzi już usysematyzowana dawka połączona [gazu i powietrza]-dlatego spala się całkowicie i dokładnie nie pozostawiając właśnie nagaru, poza tym jeżdzilem na shellu do kitu [ oczywiście mówię o mineralu] teraz Mobil 1 jest ok---pozdro :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z tego co kumam to jest post o spalaniu oleju a nie magnetycznie usystematyzowanego paliwa. A jak sie załozy magnetyzer na koncówke wydechu, to na 2 biegu wylatuja serduszka.
Opublikowano
marcin nie bądż niedowiarkiem pisałem we wcześniejszych postach o magnetyzerach[ uwierz robią robotę nawet PZM-ot sprawdził] to jest moje 9-te auto i troche zjadłem "trybów"" i jak coś piszę to nie z nawiedzenia ale z przykładu sorry, że tak to odbierasz, uwierz u nas w galicii sie nie przelewa jak stać by mnie było na bezynę to olał bym gaz,naga prawda i tyle, oświadczam że nie handluje magnet. i nie mam zamiaru, pół roku czytałem o nich zanim sie zdecydowałem [spróbuj do benzyny założyć dobrej firmy -poszukaj na allegro], MAN jeżdzi na nich przekonasz się że to służy dla dobra silnika -nie umoralniam wybór należy do kazdego ja opisulę fakty pozdro :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
fiona ty zawsze przekorny---kolego jak nie tworzy się na tłokach nagar [tu magnetyzery sie kłaniaja] to pierścienie lżej chodzą i lepiej uszczelniają cylindry ,poczytaj trochę nie zaszkodzi ci widzę, a serduszka z rury to w kierunku walentynek pomyliłes ty temat -pozdro :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

Peron napisal

Poza tym od kiedy to nie leje sie minerala do BMW? Do Twojego silnika ( projektowanego w czasach gdzie byl tylko olej mineralny ) zdecydowanie powinienes lac minerala tylko jakiegos dobrego np. Castrola czy Valvoline.

 

Olej syntetyczny jest zdecydowanie rzadszy i nie zalecany do silnikow z duzym przebiegiem. Roznica miedzy olejami syntetyk, polsyntetyk i mineral to przede wszystkim temperatura wrzenia ... Mineral dodatkowo podczas eksploatacji zostawia nagar w silniku.

 

Polecam czytanie o olejach zanim sie bzdury na forum pisze.

 

Peron ja radzilbym Tobie przeczytac lektury o olejach do silnikow BMW bo sama firma zaleca wlewanie olejow longlife do swoich silnikow nawet tak starych jak silniki M50 a to sa oleje syntetyczne a dopiero ewentualnie mineraly a one nie sa dobre bo maja nizsza temp wrzenia i zostawiaja na silniku nie potrzebny syf

 

Dezet, a propos, w lekturach BMW pisza ze na 1000 km mozna dolac 1,5 litra oleju wiec jesli twoj ubytek jest mniejszy to miesci sie w granicach norm

pozdro

Opublikowano

Dezet, a propos, w lekturach BMW pisza ze na 1000 km mozna dolac 1,5 litra oleju wiec jesli twoj ubytek jest mniejszy to miesci sie w granicach norm

pozdro

 

Jeżeli mój silnik brał by 1.5 litra na 1000 km to wyrzucił bym go na śmietnik - tak podaje BMW bo sie zabezpiecza przed ewentualnymi reklamacjami i wiele innych marek tez sie tak zabezpiecza - 1,5 litra na 1000 km wiec na 10000 km wlewasz 15 litrów oleju wiec gdzie sens wymieniac olej bo przeciez praktynicze jezdzisz cały czas na swierzym oleju - nic tyko dolewac hehehe pozatym gdyby tak bylo BMW przewidziało by zapewne specjalny schowek na butelkę oleju na dolewke a takie nie ma - paranoja

co do tworzenia sie nagaru to nie towrzy sie on jedynie jezdząc na gazie (pononoc takie ma własciwości) na benzynie zawsze bedzie sie tworzył pomimo manetyzerów (choc w nie nie wierze)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
-"marcinbmw5" się pomylił o """0"" nie 1000 a 10000- i jest podobno tak że moze brać około 1 L do 1,5L oleju na 10000 km--wyłapujecie głupie błędy i odrazu krytyka , że ja bym nie jeżdził itp."""" nauczcie się na forum być trochę grzeczniejsi nie uszczypliwi nie na tym to polega przecież jesteśmy w jednym klubie jeżdzimy ta samą marką aut , napewno na swój sposób je kochamy myślę że nikogo nie urażę tym co piszę , zresztą moderatorzy słuchają nas i zapewne się momentami uśmieją ale było minęło Z INNEJ BECZKI---kupiłem felgi okazyjnie 16" teraz czekam na sensowną odpowiedż-- jakie opony ażeby nic nie obcierało ani z tyłu ani z przodu tarło przy skręcaniu --przyznaję nie znam się na nich zawsze miałem 15"-spisałem takie symbole: 195TR415CH KBA41257 e19 -nic mi to niestety nie mówi--pozdro dla sympatyków śmigieł :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

według instrukcji obsługi i TIS zużycie oleju w BMW może osiągać wartość 1,5 l na 1000km (czyt. tysiąc km).

A najgorsze jes to że według producenta nie ma się co przejmować! tylko sprawdzać raz na 1000km!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.