Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Mam bardzo irytujący problem. Po praniu dpfa i montażu go na samochodzie zacząłem czuć spaliny w kabinie. Po spojrzeniu pod maskę zauważyłem że delikatnie pod określonym światłem widac chmurke spalin wydostających sie z okolicy turbo. Okopcenie widoczne w tym kąciku gdzie jest ta dzwigienka od zmiennej geometrii (moge podesłać zdjęcia)  i podrzewam, że stamtąd sie wydostaja, tylko że problem polega na tym że to lekkie okopcenie juz widziałem podczas kupna samochodu, a spalin nie było czuć przez dobre pół roku tylko dopiero po montazu dpf. Możliwe, że po praniu zrobilo się jakieś większe cisnienie i zaczęło przepuszczać? Jest jakas rada na to tzn jakieś uszczelnienie czy tylko nowe turbo/regeneracja ewentualnie? Dodam, że nie ma żadnych błędów, nie odczuwam spadku mocy itp.  Przebieg 202 tys km, sprawdzone ze wszystkim stron jakie można było sprawdzić.

 

Pozdrawiam 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale to chyba nie problem na forum a do mechanika u kórego robiłeś regenerację DPFa.
Wróć do niego zgłoś problem i niech zdiagnozuje co nawaliło i jak to naprawić. Może po prostu nie dokręcił jakiejś opaski albo nie chciało mu się zakupić nowej uszczelki.

W akcji regenracja DPFa nie powinno być opcji zmniejszenia przepływu, o to w tym chodzi, żeby udrożnić go.
Jak ja oddawałem to mechanik wysłał do firmy specjalizującej się w temacie, która dołączyła raport z pomiaru ciśnień przed i po regenracji. Dodatkowo mechanik obfotografował mi środek przed wysyłką i po odbiorze, żeby pokazać różnicę. Ale to już od dobrej woli mechanika zależy - mój oczywiście załaczył FV na wszystko, pisemną gwarncję na DPFa (wraz z raportem z pomiaru ciśniń) i swoją robotę - bo wystawia kwity.

Opublikowano

Sam skladalem, tam filozofii nie ma,  nowa uszczelka ta metalowa między turbo a dpf. Dpf był prany w firmie specjalizującej się w tym. Też dostałem zdjęcia z prania i dokumentację z parametrami i stopniem zanieczyszczenia dpf więc nie tu szukam powodu nieszczelności spalin 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Dawid4418 napisał(a):

Sam skladalem, tam filozofii nie ma

No właśnie jest, łączenie dpf z turbiną jest powodem spalin. Przerabiałem temat i wiem co piszę.

Opublikowano

Dobra macie rację, obejmę skręciłem tak jak było oryginalnie Bo spojrzałem że jest w innym położeniu i wstępnie wydaje się że mniej śmierdzi

przetestuje jutro rano

przepraszam za problem 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dorzucę swoje 5 groszy. W teorii opaska też jest jednorazowa i powinna być wymieniona, a druga rzecz i chyba dość istotna to najpierw skręcamy dpf z turbo, a dopiero później dokręcamy śruby mocujące dpf do uchwytu. Warto to wziąć pod uwagę.

Opublikowano

Pojeździłem i śmierdzi nadal. Okopcona ta wnęka przy dźwigience od zmiennej geometrii turbo. Tylko regeneracja całej turbiny czy można to uszczelnić jakoś?

Opublikowano (edytowane)

 Ta flansza   DPFa  i turbo   V-band     jest to ciężkie do  założenia  . Posmaruj  uszczelke  , flansze i  obejme od środka  Smarem ceramiczny lub grafitowy  podczas  skręcania  wszystkie naprężenia  będą lepiej się rozchodzić  i  uszczelka  ułoży się  jak należy  .

Przerabiałem  to kilka razy  na sucho   nie   uszczelni , chyba ze wszystko jest   nowe   turbo dpf  uszczelka  to wtedy  może tak 

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 godzin temu, Dawid4418 napisał(a):

Pojeździłem i śmierdzi nadal. Okopcona ta wnęka przy dźwigience od zmiennej geometrii turbo. Tylko regeneracja całej turbiny czy można to uszczelnić jakoś?

Sluchaj co kolega Aramiel radzi. Masz silnik B47, turbo jest bardzo drogie, regeneracja odpada bo wstawia ci zwykly wirnik, B47 jest na ceramice, i nie bedzie juz tak fajnie wstawac. Okopcenie od dzwigni to norma ale to nie twoj problem, masz to wszystko, jak Armiel oraz Krzys  napisal, zle zlozone, wydaje sie proste a nie jest. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

rzeczywiście 4.5k sporo drożej niż do n47

jak wyżej wyczyść dobrze papierem ściernym o niskiwj gradacju flansze turno i DPF mosna się pokusić o polozenie dwóch uszczelek i zakup nowego v-bandu ale sam nigdy nie miałem problemu z uszczelnieniem polaczenia turbo dpf a robiłem kilka M57 i N47 wifocznie silniki B są bardziej wymagające pod tym względem.

Jack_Strong-
Opublikowano

To nie silnik,  degradacja warstwy wierzchniej łączonych elementów. Do n47s1 małe turbo kosztuje 4K, więc 4,5k duże to chyba nie tak źle 😛

Opublikowano

Turbo w tym silniku i w miejscu geometria przeważnie jest okopcone, i to nie jest problemem,problemem jest same wykonanie pracy , czy czasem jeszcze nie było ruszne turbo , wszystkie uszczelki i opaski przy montażu nowe i oryginalne ( zamienniki nie działają ) , dokładne oczyszczenie w miejscach połączeń, i NIE UŻYWAĆ PAST DO POŁĄCZEŃ  WYDECHU , tylko smar ,pomoże ułożyć uszczelkom przy składaniu i pod wpływem temperatury się zeskwarzy i uszczelni połączenie , problemem może być również kolektor wydechowy, no i oczywiście wymienić filtr kabinowy bo już napewno nasiąknął smrodem spalin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.