Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Czy z waszej perspektywy sensownym jest przedłużenie pakietu BRI do 3 lat (3950 zł), 4 lat (12530 zł) lub 5 lat (24510 zł) ?

Chodzi mi o uśrednione doświadczenia z tym modelem i silnikiem, a nie konkretny felerny egzemplarz, bo ten zawsze może wystąpić i nie wiemy tego dopóki nie zacznie się nagminnie psuć. 

Przebiegi - max 20 tys. rocznie, miasto i trasa po 50%, silnik 30d, produkcja 2025. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale auto jest bez finansowania, więc po okresie gwarancyjnym nie jestem zobligowany do napraw w ASO, w grę wchodzą nieautoryzowane zakłady mechaniczne specjalizujące się tylko w BMW. Auto planowo do użytku własnego przez min. 5 lat, a o własne auta bardzo dbam - regularne wymiany oleju, olej w skrzyni i xdrive przy 70 tys. km etc.)

 

Edytowane przez tommy_vercetti
Opublikowano

Nie ma jednej odpowiedzi. Raz się zwraca, raz nie. Z innych wątków można wyczytać że jak coś się sypie to przeważnie w 5 roku, ale nie ma reguły. A jak już ci poleci np. pneumatyka to koszt 10-40 tys. Silnik to już dziesiątki tysięcy, lampy - w przypadku pre-LCI z laserami, to chyba około 30 tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko zależy od przebiegow jakie sie rocznie robi. Przy 20k rocznie zrobisz 60000km w 3 lata i 80000km w 4 lata. Jest szansa ze do tego czasu nie bedzie czego naprawiac. Przy przebiegach rzedu 30-40kkm rocznie juz te pakiety repair sa bardzo opłacalne. Nawet ten najdroższy 5 letni.

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Wszystko zależy od przebiegow jakie sie rocznie robi. Przy 20k rocznie zrobisz 60000km w 3 lata i 80000km w 4 lata. Jest szansa ze do tego czasu nie bedzie czego naprawiac. Przy przebiegach rzedu 30-40kkm rocznie juz te pakiety repair sa bardzo opłacalne. Nawet ten najdroższy 5 letni.

Tylko, jak brałem 3 lata temu na 5 lat BRI dla wersji MC to płaciłem 19.500PLN - dzisiaj to 47.300PLN 😞.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, wilk325 napisał(a):

Tylko, jak brałem 3 lata temu na 5 lat BRI dla wersji MC to płaciłem 19.500PLN - dzisiaj to 47.300PLN 😞.  

Kiedys te ceny BRI były bardzo atrakcyjne. Ja płaciłem 5400zł za 4 lata.

Za 47300zł to juz mozna cos tam ponaprawiac, szczegolnie poza ASO.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Michael1916 @wilk325 Dokładnie tak, kiedyś ceny były zupełnie inne i można było to zaznaczać praktycznie w ciemno. Ja już auto odebrałem, ale kończy mi się okres kiedy mogę taką opcję dobrać stąd pytanie. W poprzednim aucie (M550i) pakiet się opłacił ale właśnie w 5 roku i tak naprawdę to tylko ze względu na wadę konstrukcyjną - wymiana przewodów chłodzenia. Po wymianie były zrobione z innego materiału i inaczej zakute. 

@buster12 dlatego nie pytam o mój egzemplarz, bo tego nikt nie przewidzi, jak napisałem na wstępie. Pytam o ogólne, uśrednione doświadczenia z tym modelem w wydaniu LCI 30d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja juz wielokrotnie pisałem, że moj egzemplarz był wyjatkowo pechowy, chyba miałem najwiecej roznego rodzaju napraw na forum. Nie chce juz tutaj znow wymieniac ale nazbierało sie tego na ponad 100k pln napraw gwarancyjnych wg cennika ASO. Od jakiegos czasu, gdzie przez lata  na przegladach zawsze była dodatkowa robota, teraz juz jest ok. Wyleczyłem wszystkie słabe punkty chyba. Bez pakietu naprawczego byłoby jednak u mnie bardzo kosztownie nawet jesli nie robiłbym wszystkiego w ASO. Podbiłem wiec statystykę na tyle, że aż przekalkulowali ceny i teraz musicie płacić jak za zboże😜

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Opublikowano

A jakie są terminy na wukupienie przedluzenia gwarancji? 3 mce? Od dnia odbioru?

I jeszcze pytanie o termin na wykupienie pakietu serwisowego?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, tommy_vercetti napisał(a):

@Michael1916 @wilk325 Dokładnie tak, kiedyś ceny były zupełnie inne i można było to zaznaczać praktycznie w ciemno. Ja już auto odebrałem, ale kończy mi się okres kiedy mogę taką opcję dobrać stąd pytanie. W poprzednim aucie (M550i) pakiet się opłacił ale właśnie w 5 roku i tak naprawdę to tylko ze względu na wadę konstrukcyjną - wymiana przewodów chłodzenia. Po wymianie były zrobione z innego materiału i inaczej zakute. 

@buster12 dlatego nie pytam o mój egzemplarz, bo tego nikt nie przewidzi, jak napisałem na wstępie. Pytam o ogólne, uśrednione doświadczenia z tym modelem w wydaniu LCI 30d.

Troche nie na temat, ale zaciekawilo mnie, ze miales M550i, czyli generalnie rakiete, a teraz X5 30d. Jak wrazenia po przesiadce? Czemu nie 40d?

Co do wydluzonej gwarancji, to ja wzialem te najtansza opcje, czyli wydluzenie gwarancji do 3 lat. Pozostale dwa pakiety za drogie.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
Godzinę temu, Marchall napisał(a):

A jakie są terminy na wukupienie przedluzenia gwarancji? 3 mce? Od dnia odbioru?

I jeszcze pytanie o termin na wykupienie pakietu serwisowego?

90 dni masz na BRI

Na BSI w dowolnym momencie (podobno)

Opublikowano
45 minut temu, ubejane napisał(a):

90 dni masz na BRI

Na BSI w dowolnym momencie (podobno)

90 dni liczone od daty pierwszej rejestracji (BRI). Przy BSI - byle to zrobic przed pierwszym przegladem, pozniej oplacalnosc bedzie dyskusyjna.

Co do sensownosci, to troche jak z ubezpieczeniem, bardziej niz cena bedzie sie liczyl sie komfort psychiczny, ze jesli cos walnie, a walnac moze wszystko, nie musisz sie przejmowac kosztami, a ze kasyno zawsze wygrywa - coz, taka cena komfortu.

Ja slyszalem dwie historie uszkodzonych skrzyn i nawet jesli statystycznie jest to awaria malo prawdopodobna, chyba bardziej cenie sobie spokojny sen niz widmo kosztow naprawy.

Przyjalem nastepujaca logike, aby racjonalnie podejsc do tematu - cene BRI podzielilem przez ilosc lat po gwarancji fabrycznej i jesli roczny koszt jest rowny lub nizszy kosztom ubezpieczenia OC/AC uznalem to za poziom akceptowalny - i tak ponosze analogiczny koszt w tej wysokosci, wiec latwiej bylo to umiescic na skali tolerancji.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze raz powtorze. Kazdy musi sobie policzyc ryzyko a najwazniejszym parametrem jest przebieg. Robisz 10kkm rocznie? Ryzyko napraw w ciagu 4-5lat jest znikome. Robisz 40kkm rocznie? Mozesz byc pewien, ze w 4-5 lat wymienisz kilka elementow zawieszenia, moze nawet po 2 razy, duza szansa na turbiny, uszczelnienia i inne losowe tematy. Ogółem na dystansie 150-200kkm skorzystanie z pakietu BRI jest pewne a poniżej 100kkm watpliwe. Dokładnie taka kalkulacja jest odzwierciedleniem ceny oferowanej przez BMW za kolejne lata BRI.

  • Lubię to 2
Opublikowano

 

@Marchall chyba tak, 2 lub 3 miesiące. pakiet serwisowy mnie nie interesuje - przy takich przebiegach i oferowanych cenach to średnio się to obecnie opłaca - 12 500 zł / 5 lat / 100k km.

@Semtex93 temat 30d i 40d był wałkowany na tym forum wielokrotnie i pamiętam, że też brałeś w nim czynny udział, dlatego nie ma sensu go odnawiać. Osobiście sprawdziłem i 30d i 40d, do tego dość porządne porównanie x5 30d, x5 40i i X3 M40d na kanale Accelerating Cars (yt) dodatkowo rozwiało moje wątpliwości na moje potrzeby. Po przesiadce jeździ mi się doskonale, jestem bardzo zadowolony z auta pod każdym względem, również dynamiki, a jedyne czego brakuje to dźwięku V8...

@Michael1916 Mam podobne przemyślenia do Twoich, dlatego raczej skłaniam się ku zaryzykowaniu zakończenia gwarancji na 2 latach, bo realnie moje przebiegi są bliższe max 15k km/rok, to 20k km podałem z dużym zapasem.

Opublikowano
42 minuty temu, tommy_vercetti napisał(a):

 

@Marchall chyba tak, 2 lub 3 miesiące. pakiet serwisowy mnie nie interesuje - przy takich przebiegach i oferowanych cenach to średnio się to obecnie opłaca - 12 500 zł / 5 lat / 100k km.

@Semtex93 temat 30d i 40d był wałkowany na tym forum wielokrotnie i pamiętam, że też brałeś w nim czynny udział, dlatego nie ma sensu go odnawiać. Osobiście sprawdziłem i 30d i 40d, do tego dość porządne porównanie x5 30d, x5 40i i X3 M40d na kanale Accelerating Cars (yt) dodatkowo rozwiało moje wątpliwości na moje potrzeby. Po przesiadce jeździ mi się doskonale, jestem bardzo zadowolony z auta pod każdym względem, również dynamiki, a jedyne czego brakuje to dźwięku V8...

@Michael1916 Mam podobne przemyślenia do Twoich, dlatego raczej skłaniam się ku zaryzykowaniu zakończenia gwarancji na 2 latach, bo realnie moje przebiegi są bliższe max 15k km/rok, to 20k km podałem z dużym zapasem.

Temat byl walkowany, tak bralem udzial, i jednym z wnioskow tam bylo m in ze jesli ktos sie przesiada z czegos mocniejszego niz slabszego to 40d a nie 30d. Ty miales M550i ktore jest lata swietlne osiagami przed 40d, nie mowiac o 30d, a wybrales jednak slabszego z diesli dlatego bylem ciekaw.

Opublikowano

@Semtex93 jak widać nie ma takich reguł, co człowiek to opinia i potrzeby + zarówno 30d i 40d to świetne wersje silnikowe, a w G05 chyba każdy dostępny teraz wybór jest na swój sposób dobry, od 30d po X5M.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A M60i najlepsze 😇😅

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Co do gwarancji, to jak mi kończyła się standardowa, a nie miałem wcześniej wykupionej przedłużonej, to zdecydowałem się wykupić w ASO ubezpieczenie kosztów napraw(Wagas). Zapłaciłem za wariant 3 letni 10kpln, 2 letni kosztował niewiele ponad połowę. Nie korzystałem do tej pory z niego. Jedyne doświadczenia mam z Volvo - w tamtym przypadku mogę polecić - usterka zegarów, pompowania boczków w fotelach, nieszczelność w skrzyni kątowej - wszystko uznali

Opublikowano
W dniu 12.04.2025 o 10:21, dddd1234 napisał(a):

3 lata według mnie się opłaca, 4 i 5 lat ma już abstrakcyjna cenę.

Problem jest taki, że jakakolwiek usterka w silniku poważna, robi tą abstrakcyjną cenę mega atrakcyjną ;). Dodatkowo na pewno łatwiej jest sprzedać w 4 roku samochód wciąż mający gwarancję fabryczną - podejrzewam, że spokojnie możesz dodać tą różnicę, którą zapłaciłeś do wartości samochodu względem analogicznego już bez gwarancji. A BMW oczywiście widząc popularność rozszerzonej gwarancji testuje nas do jakiego poziomu może to podnieść 🤬.

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zostało 3800 km i lekko ponad 2 m-ce do pierwszego interwału, orientujecie się kiedy można się umawiać na serwis w ramach BSI?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mniej więcej 2 tys km przed wskazaniem komputera 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Ja na początku - przy zamówieniu pojazdu - zdecydowałem się tylko na dodatkowy rok (do 3 lat) przy BRI. Ze względu na koszty właśnie - 22k PLN.

Po odbiorze i pierwszych kilometrach, pierwsze emocje mi opadły i włączył się rozsądek. Te 22k przy konfiguracji katalogowej 500+ to niewielki procent za ubezpieczenie na wypadek awarii, w moim przypadku jednak hybrydowego auta w którym potencjalnie ma się co psuć.

I tak do tego podszedłem. Dla mnie to jest koszt ubezpieczenia na dodatkowe 3 lata. Drogo, ale z innej strony, gdybym chciał tanio, to bym się nie decydował na zmianę poprzedniego auta, które przez 7 lat kompletnie bezawaryjnie służyło i tylko zachcianka spowodowała zmianę.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czy pakiety gwarancyjne lub przeglądowe podlegają rabatowaniu?

Gwarancję na 3 lata na pewno biorę, ale nie wiem czy jest sens dokupienia pakietu serwisowego? Sprzedawca mówi, że koszt przeglądów, czy wymiany oleju to nie są dużo większe stawki i to się nie opłaca. Rocznie robię około 15'000 km. Jak to u Was się kalkuluje cenowo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.