Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów!
Od odbioru auta mam problem z systemem jak w temacie.
Na początku nie działał prawidłowo asystent jazdy w korku, sam nie startował. Po waszych opiniach wyciąłem dziurę w folii na wyświetlaczu i asystent zaczął działać prawidłowo - dzięki za pomoc!

Myślałem że załatwi to też problem z asystentem zmiany pasa ruchu, który też nie działa, jednak nie pomogło. Według instrukcji powinna być możliwość kliknięcia kierunkowskazem i automatzcznej zmiany pasa ruchu na ekspresówkach i autostradach. Gdy ja włączam kierunek to wyłącza się zupełnie driving assistant, ta zielona kierownica jest szara. Jak to jest w waszych 3er? Działa wam też ta jazda pół autonomiczna do 60kmh? Macie możliwość włączenia trybu Driving Assistant Plus? U mnie te zielone lampki na kierownicy nie włączają sie w ogóle, tylko podczas gdy włącze automatyczne parkowanie.
Serwis twierdzi że powinno działać. ChatGPT podpowiada, że ten system w Polsce może być nieaktywny ze wględu na regulacje prawne. Podpowiada też że można zakodować kraj na DE lub AT i wtedy powinno wszystko śmigać. Można jakoś zmienić kraj bez bimmercode? Jeśli tak to jak to wpływa na gwarancje?
Auto M340d LCI2, polski salon.

Trochę długo, ale myślę że odpowiednio opisałem problem:)

Opublikowano

Była dyskusja o tym w ogólnym temacie.

Faktycznie są ograniczenia regionalne.

Te od automatycznej zmiany pasa ruchu można zdjąć kodowaniem.

Jak kodowanie wpływa na gwarancję? Nie znalazlem żadnej rzetelnej informacji aby komuś odmówiono świadczeń gwarancyjnych po samej zmianie kodowania.

 

 

Co do jazdy pół autonomicznej vel Driving Assistant Plus - to działa tylko na wyznaczonych odcinkach dróg w USA, według mojej wiedzy nie da się tego wymusić w innym regionie.

Opublikowano
48 minut temu, komoornik napisał(a):

Była dyskusja o tym w ogólnym temacie.

Faktycznie są ograniczenia regionalne.

Te od automatycznej zmiany pasa ruchu można zdjąć kodowaniem.

 

Dokładnie tak jest, zgłębiałem to w ASO i to przez ogranicznia regionalne dla PL tak nasze 3-ki są okrojone. Co ciekawe w X1 asystent zmiany pasa działa normalnie. 

Opublikowano

W takim razie popytam w salonie najpierw, a potem sprobuje to zakodowac. Szkoda ze auto ma opcje a nie mozna z nich korzystac

36 minut temu, proarnes napisał(a):

Dokładnie tak jest, zgłębiałem to w ASO i to przez ogranicznia regionalne dla PL tak nasze 3-ki są okrojone. Co ciekawe w X1 asystent zmiany pasa działa normalnie. 

Powiedzieli tylko ze u nas nie idzie, czy sprobowali cos kodowac?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, komoornik napisał(a):

Była dyskusja o tym w ogólnym temacie.

Faktycznie są ograniczenia regionalne.

Te od automatycznej zmiany pasa ruchu można zdjąć kodowaniem.

Jak kodowanie wpływa na gwarancję? Nie znalazlem żadnej rzetelnej informacji aby komuś odmówiono świadczeń gwarancyjnych po samej zmianie kodowania.

 

 

Co do jazdy pół autonomicznej vel Driving Assistant Plus - to działa tylko na wyznaczonych odcinkach dróg w USA, według mojej wiedzy nie da się tego wymusić w innym regionie.

Raz gość pisał w jakimś wątku, że na X5 zabrano gwarancję na silnik po wykodowaniu start stop. 

Ja poza gwarancja w przypadku tych systemów doczytałbym jak to wygląda prawnie. Samochody jak wiemy maja juz czarna skrzynkę, pytanie czy nie będzie problemów przy wypadku, że samochód jechał na systemach niezgodnych z przepisami ruchu drogowego. Oczywiście są to luźne przemyślenia. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam, że zmiana pasa ruchu nie działa, co jest straszliwą padaką. Co więcej liczyłem, że będzie działała w Niemczech, ale też nie działa. Niezrozumiałe, że w X1 działa normalnie, a w 3 nie działa. Czyli ograniczenia regionalne dla 3 znajdują zastosowanie a dla niższego modelu nie znajdują? 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano
2 godziny temu, RadekTHX napisał(a):

 

Powiedzieli tylko ze u nas nie idzie, czy sprobowali cos kodowac?

ASO nic Ci kodować nie będzie. Musisz to ewentualnie robić na własną odpowiedzialność.

Ja ich męczyłem żeby mi wytłumaczyli  dlaczego nie działa w PL skoro technicznie samochód jest w to wyposażony i w X1 działa. Niestety oni niewiele wiedzą. Nawet dojście do tego, że to ograniczenia regionalne nie było łatwe. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Raz gość pisał w jakimś wątku, że na X5 zabrano gwarancję na silnik po wykodowaniu start stop. 

Ja poza gwarancja w przypadku tych systemów doczytałbym jak to wygląda prawnie. Samochody jak wiemy maja juz czarna skrzynkę, pytanie czy nie będzie problemów przy wypadku, że samochód jechał na systemach niezgodnych z przepisami ruchu drogowego. Oczywiście są to luźne przemyślenia. 

No to chyba urban legend, co ma Start-Stop do gwarancji na silnik, jak sobie sam będziesz wyłączał przy każdym włączeniu silnika start stop, to będzie taka sam sytuacja jakby był na stale wyłączony.

Opublikowano
1 godzinę temu, wodzik2 napisał(a):

No to chyba urban legend, co ma Start-Stop do gwarancji na silnik, jak sobie sam będziesz wyłączał przy każdym włączeniu silnika start stop, to będzie taka sam sytuacja jakby był na stale wyłączony.

Ja tylko cytuje co tutaj kiedyś przeczytałem. Nawet Ci wkleje.

Screenshot_20250408_182928_Chrome.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale przecież w swieżych samochodach nie ma możliwości recznego wyłączenia , trzeba kodowac. System jest nieco bardziej skomplikowany i dlatego gwarant odmowil. I szczerze to sie nie dziwie …

Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, RadekTHX napisał(a):

Witam wszystkich forumowiczów!

Na początku nie działał prawidłowo asystent jazdy w korku, sam nie startował. Po waszych opiniach wyciąłem dziurę w folii na wyświetlaczu i asystent zaczął działać prawidłowo - dzięki za pomoc!
 

@RadekTHXA czy działa Tobie funkcja asystenta jazdy w korku w którym to auto do pewnej prędkości powinno jechać samo - mam na myśli brak konieczności trzymania kierownicy pod warunkiem patrzenia na drogę?

Mam Drivint Assistant Professional i mimo że korek jest 20km/h, to i tak co jakiś czas chce żebym łapał za kierownice, gdzie po opisie funkcji spodziewałem się że "światełka na kierownicy" zrobią się zielone i auto będzie w pewnym sensie autonomicznie jechać do pewnej prędkości bez mojego udziału totalnie (patrzenie na drogę vs kamera w zegarach).

Komuś to działa? coś źle używamy? 🙂

Edytowane przez polski_jezdziec
Opublikowano

Ja tutaj wrzucałem film jak działa u mnie w korku we Wrocławiu - działa bardzo dobrze. W korku mógłbym przez godzinę nawet nie dotknąć kierownicy. 

Natomiast korek nie może być taki, aby w pewnych momentach prędkość przekraczała chyba około 30-40 km/h - wtedy już system zaczyna wymagać dotknięcia kierownicy - system wtedy chyba uznaje, że korek się skończył. 

Natomiast takie człapanie na zasadzie kilka sekund stania, kilka sekund toczenia się, to działa bardzo dobrze.

 

Opublikowano
3 minuty temu, JacekLZ napisał(a):

Ja tutaj wrzucałem film jak działa u mnie w korku we Wrocławiu - działa bardzo dobrze. W korku mógłbym przez godzinę nawet nie dotknąć kierownicy. 

 

Chętnie zobaczyłbym ten film o którym piszesz, może jest coś co robie źle, ew. matowa folia na ekran i moje "małe oczy" sprawiają że system myśli że nie patrze na drogę (?) - a to ponoć jest niezbędne żeby się nie czepiał o trzymanie kierownicy (ale tego też pewien nie jestem)

Opublikowano
30 minut temu, polski_jezdziec napisał(a):

@RadekTHXA czy działa Tobie funkcja asystenta jazdy w korku w którym to auto do pewnej prędkości powinno jechać samo - mam na myśli brak konieczności trzymania kierownicy pod warunkiem patrzenia na drogę?

Mam Drivint Assistant Professional i mimo że korek jest 20km/h, to i tak co jakiś czas chce żebym łapał za kierownice, gdzie po opisie funkcji spodziewałem się że "światełka na kierownicy" zrobią się zielone i auto będzie w pewnym sensie autonomicznie jechać do pewnej prędkości bez mojego udziału totalnie (patrzenie na drogę vs kamera w zegarach).

Komuś to działa? coś źle używamy? 🙂

Po wycieciu dziury na kamerce moge w korku puscic kierownice i sam dojezdza. zatrzymuje sie i rusza. Ale powinno to dzialac lepiej ze do predkosci ok 60kmh powinna byc mozliwosc aktywowania Assistant Pro plus i powinny sie zapalic te zielone LEDy na kierownicy i samochod nie powinien w ogolewymagac ingerencji w kierowanie. Wedlug tego co sie dowiedzialem to dziala to tylko w EU w Niemczech (level 2+) bo u nas jest zablokowane regionalnie, trzeba by bylo zmienic kodowanie na Niemcy i powinno dzialac

Opublikowano
18 minut temu, polski_jezdziec napisał(a):

Chętnie zobaczyłbym ten film o którym piszesz, może jest coś co robie źle, ew. matowa folia na ekran i moje "małe oczy" sprawiają że system myśli że nie patrze na drogę (?) - a to ponoć jest niezbędne żeby się nie czepiał o trzymanie kierownicy (ale tego też pewien nie jestem)

Folia nie ma nic wspólnego z koniecznością łapania za kierownicę. U mnie też asystent korka działa bez dotykania kierownicy ale wydaje mi się ze limit prędkości jest mniejszy niż napisał Jacek, max 20 km/h, a może nawet mniej. Poprostu jak samochód zaczyna jechać szybciej to musisz zacząć dotykać kierownicy, jak znów zwolni to jedzie sam. Nic extra nie trzeba robić.  

Folia powoduje tylko to że smochód nie rusza sam po kilku sekundach postoju w korku. Mam to dość dobrze obtestowane bo miałem folie i poźniej ją zdjąłem po dyskusjach i diagnostyce w ASO. Zresztą Jacek nagrywał ten film chyba dla mnie 🙂 

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, RadekTHX napisał(a):

Po wycieciu dziury na kamerce moge w korku puscic kierownice i sam dojezdza. zatrzymuje sie i rusza. Ale powinno to dzialac lepiej ze do predkosci ok 60kmh powinna byc mozliwosc aktywowania Assistant Pro plus i powinny sie zapalic te zielone LEDy na kierownicy i samochod nie powinien w ogolewymagac ingerencji w kierowanie. Wedlug tego co sie dowiedzialem to dziala to tylko w EU w Niemczech (level 2+) bo u nas jest zablokowane regionalnie, trzeba by bylo zmienic kodowanie na Niemcy i powinno dzialac

według mojej wiedzy to o czym piszesz w ogóle w 3er nie jest dostępne, nawet w Niemczech ani w USA. w X1 już natomiast jest, nawet samochód na nawigacji jadąc autostradą sam zjedzie odpowiednim zjazdem.

 

U mnie stawanie i ruszanie na pewno działa powżej 20 km/h, raczej granicą jest jakieś 30 km/h, ale zbadam to dokładniej przy kolejnej okazji i potwierdzę.

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano

Mi się wydaje, że X1 ma nowszy sprzęt, lepsze radary. To jest niżej pozycjonowany model, ale nowszy. Podobnie ma kamery lepsze (jaśniejsze, 3ka to aż obciach momentami po ciemku). I HK jak testowałem X1 grało zdecydowanie lepiej niż to jest w 3. 

Opublikowano

Czy mi się wydaje, czy trochę "wesołe" jest że kupujemy system i nikt tak naprawdę na 100% nie wie jak i kiedy on działa, w tym ASO 😅
Przecież to powinno być "gdzieś" napisane...

Opublikowano
10 godzin temu, i043W napisał(a):

Mi się wydaje, że X1 ma nowszy sprzęt, lepsze radary. To jest niżej pozycjonowany model, ale nowszy. Podobnie ma kamery lepsze (jaśniejsze, 3ka to aż obciach momentami po ciemku). I HK jak testowałem X1 grało zdecydowanie lepiej niż to jest w 3. 

Tutaj chodzi o to, że trójka obsługuje technicznie te wszystkie funkcje asystentów co w X1, tylko z jakiegoś powodu niektóre są wyłączone dla naszego regionu. 

 

8 godzin temu, icetruck napisał(a):

Czy mi się wydaje, czy trochę "wesołe" jest że kupujemy system i nikt tak naprawdę na 100% nie wie jak i kiedy on działa, w tym ASO 😅
Przecież to powinno być "gdzieś" napisane...

Dokładnie. Rozmawiałem z dwoma ASO i nikt tam nie wiedział co i jak powinno działać w tym konkretnym samochodzie. Nawet nie mieli pomysłu gdzie jak to można sprawdzić. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, proarnes napisał(a):

Tutaj chodzi o to, że trójka obsługuje technicznie te wszystkie funkcje asystentów co w X1, tylko z jakiegoś powodu niektóre są wyłączone dla naszego regionu. 

Zależy które. Zmiana pasu w Niemcowni też nie działa. Działa automatyczna zmiana prędkości. 

Ja dalej obstawiam, że w X1 jest nowszy sprzęt, np radar działa z większą częstotliwością (albo coś w tym stylu, nie znam się). Więc technicznie 3 może zmienić pas, ale np gorzej wykrywa samochody zbliżające się z tyłu i oryginalnie planowali to udostępnić ale potem zrezygnowali?

Staram się znaleźć jakiś sens w tym wszystkim 😉

Btw jak zmieniam pas to daje lekko kierunek, lekko ruszam kierownicą aby zacząć zmieniać pas i tyle, po przekroczeniu lini asystent sam zaskakuje i prostuje auto.

Opublikowano

Potwierdzam Panowie, że ASO, a nawet BMW Polska niewiele je. 

Ja napisałem do BMW Polska w sprawie automatycznej zmiany pasa ruchu. 

Zapytałem czy samochód powinien zmieniać pasy samodzielnie, jadąc na asystencie i dostałem następującą odpowiedź:

Cytat

Szanowny Panie, 

dziękujemy za cierpliwość.


W odpowiedzi na zgłoszenie informujemy, że w Pana pojeździe występuję Driving Assistant Professional, a więc jest w nim również Asystent zmiany pasa ruchu.

System działa w zakresie 30-180km/h przy włączonym Asystencie kierowania (zielony symbol kierownicy) aktywacja Asystenta zmiany pasa ruchu następuje tylko po włączeniu kierunkowskazu. Samochód nigdy sam nie zmieni pasa ruchu.

Następnie uruchamia się analiza, czy możliwa jest bezpieczna zmiana pasa oraz czy dostępna odpowiednia przestrzeń manewrowa.

Zmiana pasa ruchu zostanie wykonana tylko wtedy, kiedy pojazd nie wykryje zagrożenia kolizji.

Dodam tylko, że kierowca jest zobowiązany do sprawdzenia, czy zmiana pasa ruchu jest w ogóle dozwolona, pod kątem zakazów lub ograniczeń na danym odcinku.

Pozostajemy do dyspozycji w razie konieczności udzielenia dodatkowych informacji. Zapraszamy również do kontaktu za pośrednictwem infolinii pod numerem telefonu + 48 885 269 269.

Z poważaniem
Szymon Matysiak

Specjalista ds. Obsługi Klienta BMW 

na to odpisałem:

Cytat

Panie Szymonie, serdecznie dziękuję. 

W takim razie mam dodatkowe pytanie – jak działa asystent zmiany pasa ruchu? Na czym polega jego działanie, skoro system sam nie zmienia pasa?

https://youtu.be/4T6v5hoX6R8?si=NoPV3k4G2wErxMCd&t=360

na tym filmie – nagranym w modelu X1 i w Warszawie widać, że samochód zmienia pas samodzielnie przy naciśnięciu kierunkowskazu. 

Pozdrawiam

Na to dostałem odpowiedź:

 

Cytat

Szanowny Panie, 

dziękuję za wiadomość.


Asystent zmiany pasa ruchu działa jako wspomagacz, system pomaga kierowcy w płynnej zmianie pasa ruchu kiedy jest to możliwe.

Nawiązując do wysłanego przez Pana filmiku, na nagraniu widoczne jest rozpoczęcie manewru przez kierowcę (lekkie przechylenie kierownicy w odpowiednim kierunku). Asystent faktycznie w ten sposób może podjąć się samodzielnego manewru zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu, jednak ważne jest, aby kierowca zawsze był gotowy do interwencji.

Odpowiadając na Pana pytanie, samochód jest w stanie samemu wykonać manewr, jednak wymagana jest wtedy całkowita uwaga kierowcy, co pojazd może również zasygnalizować potrzebą chwycenia kierownicy.

Pozostajemy do dyspozycji w razie konieczności udzielenia dodatkowych informacji. Zapraszamy również do kontaktu za pośrednictwem infolinii pod numerem telefonu + 48 885 269 269.

Z poważaniem
Szymon Matysiak

Specjalista ds. Obsługi Klienta BMW 

moja odpowiedź:

 

Cytat

Dzień dobry,

Po kilku testach stwierdzam, że u mnie system funkcjonuje w takim razie nieprawidłowo. Samochód naciśnięciu kierunkowskazu natychmiast dezaktywuje asystenta. Samochód nigdy nie wykonuje samodzielnie manewru i nigdy nie pojawia się charakterystyczna grafika ze strzałką sygnalizująca zmianę pasa ruchu jak na załączonej grafice.

Muszę w pełni samodzielnie wykonać manewr i dopiero po zmianie pasa system może zostać aktywowany ponownie. 

Czy mam zatem uznać, że jest to awaria w moim pojeździe?

Pozdrawiam

i finalna odpowiedź BMW:

 

Cytat

Szanowny Panie, 

dziękuję za wiadomość.


Jeżeli warunki do działania systemu były spełnione, jednak nie działa on, jak powinien, mogę zalecić kontakt z dowolnym Autoryzowanym Serwisem BMW, który będzie w stanie zweryfikować poprawność działania.

Ewentualną reklamację na niedziałającą funkcję pojazdu będzie mógł Pan zgłosić w Salonie sprzedającym auto.

Serwis w dogodniej lokalizacji oraz ich dane kontaktowe może znaleźć Pan za pomocą naszej strony:
https://www.bmw.pl/pl/fastlane/dealer-locator.html

Pozostajemy do dyspozycji w razie konieczności udzielenia dodatkowych informacji. Zapraszamy również do kontaktu za pośrednictwem infolinii pod numerem telefonu + 48 885 269 269.

Z poważaniem
Szymon Matysiak

Specjalista ds. Obsługi Klienta BMW 

 

Jestem przekonany, że oni po prostu nie mają pojęcia jak działają systemy w poszczególnych modelach, jak działają ograniczenia regionalne, itd. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.