Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nadszedł czas zmian – moja poczciwa E90 musi znaleźć nowego właściciela, bo pora na coś nowego. Po kilku miesiącach poszukiwań w końcu trafiłem na fajny egzemplarz G31. Początkowo celowałem tylko w G30, ale po czasie stwierdziłem, że nie będę wybrzydzał. Wiedziałem, że na pewno nie chce diesla.
Założenie było proste – auto miało być z Premium Selection, tylko i wyłącznie 540i xDrive, w M-pakiecie i z jak najlepszym wyposażeniem. Rozważałem też M550i (międzylift lub polift), ale skutecznie mnie od tego pomysłu odwiedziono. Obejrzałem kilka sztuk i szybko się przekonałem, że znalezienie dokładnie tego, czego szukam, nie będzie takie łatwe.
W końcu trafiła się G31 – stan idealny, wszystko się zgadzało, więc stałem się jej drugim właścicielem. Z zewnątrz czarna, środek ciemny brąz – dokładnie tak, jak chciałem. Wyposażenie prawie kompletne. Rocznik 2018, przebieg 106 tys. km, bardzo zadbana, wszędzie oryginalny lakier.
Ciekawostka – moja poprzednia E90 opuściła fabrykę dzień po moich urodzinach, a ta… dzień przed. To musiało być przeznaczenie 😆
Co do wyposażenia, to:

Code / Type
 G31 / JM11
Chassis
 Touring (5 Doors)
Market
 Europe (left Steering)
Engine
 3.00 l / 250 kW (B58M)
Drivetrain
 All Wheel-Drive
Transmission
Automatic
Color
 Black Sapphire Metallic (475)
Upholstery
 Exklusivleder Nappa/mokka/exklusivnaht (LZNI)

exterior.thumb.jpeg.f234de08e1874a8f60ec421a0eb392d4.jpeg

interior.thumb.jpeg.1cfdb906179300893f2fba4fa3206087.jpeg

 

Wyposażenie:

1CA
Selection Of Cop Relevant Vehicles

1CB
Co2 Content

21R
19"m Lt/a.w.do.sp.sp.664 M /mt Black

223
Adaptive Suspension

230
Eu Specific Additional Equipment

248
Steering Wheel Heating

258
Runflat Tyres

2NH
M Sportbrake

2TB
Sport Automatic Transmission

2VB
Tyre Pressure Indicator

302
Alarm System

320
Model Designation, Deletion

337
M Sport Package

3AC
Trailer Tow Hitch

3DS
Bmw Display Key

3MC
Ind.roof Rails High-gloss Shadow L

418
Luggage Compartment Package

420
Sun Protection Glazing

423
Floor Mats, Velour

428
Warning Triangle

453
Active Seat Ventilation, Front

456
Comfort Seats, Electric. Adjustable

494
Seat Heating F Driver/front Passenger

4LH
Fi.wood Tr.fin.co.w.h.t.f.pe.chrom

4NE
Blow-by-heater

4T8
Expanded Exteriror Mirror Package

4UR
Ambient Light

534
Automatic Air Conditioning


536
Auxiliary Heating

548
Speedometer With Kilometer Reading

552
Adaptive Led Headlight

575
Additional 12v Power Socket

5A1
Led-fog Lights

5AC
Autom. High-beam Headlights Control

5AS
Driving Assistant

5DN
Parking Assistant Plus

609
Navigation System Professional


610
Head Up Display

650
Cd Player

654
Dab Tuner

688
Harman/kardon Surround Sound System

6AC
Intelligent Emergency Call

6AE
Teleservices

6AK
Connecteddrive Services

6AM
Real Time Traffic Information

6AN
Concierge Services

6AP
Remote Services

6NW
Telephony With Wireless Charging


6WB
Multifunctional Instrument Display

6WD
Wifi Hotspot

710
M Leather Steering Wheel

715
M Aerodynamics Package

760
Individual High-gloss Satin Chrome

775
Individual Roof-lining Anthracite

7R7
Innovation Package

7XP
Connecteddrive Navigation Package

8KA
Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months

8R9
Refrigerant

8TF
Active Protection For Pedestrians

925
Shipping Protection Package

9AA
Outer Skin Protection

9BD
Business Package

 

 

Szkoda, że nie ma deski obszytej skórą oraz nagłośnienia Bowers & Wilkins. Szukałem też egzemplarza ze skrętnymi tylnymi kołami, ale nigdzie nie było takiego auta. Poprzedni właściciel najwyraźniej woził z tyłu tylko teściową, bo brak tu zarówno 4-strefowej klimy, jak i podgrzewanych tylnych foteli.
Po zakupie, jak to ja, od razu zacząłem sprawdzać, jakie retrofity można zrobić 😆. Ambient Air i 4-strefowa klima odpadają – trzeba by wyjmować całą deskę i tunel, a w porównaniu do E90, tutaj chcę jak najmniej ingerować w auto. Nie zamierzam rozbierać połowy wnętrza, żeby coś dołożyć – nie ma, to trudno.
Co do retrofitów, planuję Driving Assistant Plus (5AU) i tylne lampy LCI. Przy okazji ACC zamontuję blendę z M5 i przyciski z międzylifta (wygląd poliftowych, ale działają w przedlifcie) – zawsze to trochę lepiej wygląda. Myślałem nad cichym domykiem, ale ceny zamków to przesada. Aktualnie dołożyłem już dotykowy panel klimy LCI i ceramiczne przyciski na panelu oraz drążku. Został mi jeszcze kontroler iDrive – paczka już w drodze. Dodatkowo wymieniłem przycisk ręcznego na wersję LCI. Te plastikowe pokrętła w porównaniu do ceramiki to tandeta.
Z zewnątrz założyłem dystanse: 10 mm przód, 15 mm tył. Wygłuszyłem nadkola i pokrywę silnika.
Co dalej?
Planuję wygłuszyć drzwi, bagażnik i dach, może też uszczelki. Do tego dolna tylna rozpórka (standard w wersji z panoramą w G31/32/11 i wszystkich G12) – w E90 po montażu różnica była odczuwalna, zobaczymy, jak będzie tutaj. Pełny serwis wszystkich płynów i olejów – dyferencjały, skrzynia itd.
Chip tuning silnika i skrzyni – już nawet rozmawiałem z TC-Performance. Powoli kończą się hamulce, więc myślę o zmianie z 374/345 na 395/370.
Rozważałem szperę Quaife, ale 10k to trochę dużo. No i wydech – w trybie Sport jest zdecydowanie za cicho. Myślę nad Remusem axle-back albo ori M Performance. Ma być cicho w Comfort, ale w Sport musi być coś słychać! Ewentualnie wycięcie środkowego tłumika. Czytając zagraniczne fora, nie zmienia to dużo oprócz cold startu w trybie comfort, za to w sport różnica jest duża. 
Auto jest ciche i bardzo komfortowe, ogólnie jestem mega zadowolony z zakupu. W porównaniu do E90 to lata świetlne. 

 

IMG_2571.thumb.jpeg.41fc25dd06b0f0b97734d9e8535ac565.jpegIMG_2574.thumb.jpeg.04a1cd5b0a22edab0c1066534b94dc1a.jpegIMG_2572.thumb.jpeg.2423b0787aa3c2f5c3a41ec557f89a9f.jpegIMG_2575.thumb.jpeg.08dcc72a5a9087fa678ded0a9bc25147.jpegIMG_2573.thumb.jpeg.4d524e7e38602d60d9847efbd4c38620.jpegIMG_2565.thumb.jpeg.61a5d3b36d5af876cbfad6b78610073a.jpegIMG_2563.thumb.jpeg.1991535cdd9c5d59735d23cfa20fb798.jpegIMG_2564.thumb.jpeg.8cac2cc58472d3d87e98fdb8c30c3245.jpegIMG_2569.thumb.jpeg.a9859d0de3089fbab335f1956031f6ee.jpegIMG_2570.thumb.jpeg.065e03c51970bd7d3bfc6fae46f65020.jpegIMG_2562.thumb.jpeg.02cc0fd9ad666cb832565c3e398e7779.jpegIMG_2558.thumb.jpeg.f43e6fa1c622277326fa485b233c3653.jpegIMG_2559.thumb.jpeg.57f4c9d4bc8ad93c0115993dd18ed993.jpeg

IMG_2556.jpeg

Edytowane przez zielony90
poprawki
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Świetny wóz i genialne wnętrze. Mam tą samą skórę w F11 i jestem w niej zakochany. Teraz jak patrzę na auta z Dakotą/Vernascą to wygląda jak derma.

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

W tej generacji 5 jeszcze się zgadza zawartość skóry i procent plastiku w pojeździe. Super.

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak nigdzie nie było takiego auta? 😄 Niecałe 2 lata temu takie sprzedawałem (tylko G30, a nie G31). Był i Bowers i skrętna tylna oś i Night Vision i 4-strefowa klima, masaże, wentylacje, wszyscy asystenci Pro, zdalne parkowanie, webasto itd. Generalnie wszystko z konfiguratora poza szyberdachem i monitorami w zagłówkach.

Ale Twój config też zacny, gratulacje 💪

Opublikowano

Dzięki Panowie za miłe słowa!

Rzeczywiście, porównując Nappę do Dakoty, to hmm... nie ma co komentować. 

Co do ilości plastiku i skóry... rozważałem też G60, ale ten samochód do mnie nie przemawia, po prostu no nie. Jak BMW dalej będzie szło tą drogą, to chyba będzie trzeba zmienić markę, albo kupić 7er, bo ta akurat mi pasuje 😀

Ale słuchaj, ja nie twierdzę, że w PL nie ma dobrze wyposażonych G30 😆 Ale M550i odpuściłem, a to co kupiłem to było zdecydowanie najlepsze 540i co było na Premium Selection przez te 3mc. Przynajmniej według tego co szukałem i mi odpowiada 🙂

 

Opublikowano
3 godziny temu, zielony90 napisał(a):

tutaj chcę jak najmniej ingerować w auto. Nie zamierzam rozbierać połowy wnętrza, żeby coś dołożyć – nie ma, to trudno.

Po czym wypisuje litanię modyfikacji.. Gratki. 😆

champagne-cheers.gif.4d9452d86fd68691fbb543698e1c9081.gif

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Fajna brązowa skóra. 

U mnie tez Nappa  tyle, ze czarna

Brak Asystenta prof. to duży brak, w autostradowym polykaczu kilometrów.

.

Z ciekawości za ile chodzą takie 7 letnie 540i G31?

Moja 540i G31 ma teraz 3 lata, planuje sprzedać za 2 lata.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

Mały update — trochę się pozmieniało od ostatniego posta.

Po kolei. Z tego, czego nie widać (a zdjęć nie robiłem): wygłuszyłem drzwi, dach, boczki, bagażnik i nadkola. W aucie jest bardzo cicho. W gruncie rzeczy słychać jedynie huczenie runflatów na dziurach (musiałbym wygłuszyć podłogę, czyli ściągnąć dywan i wyjąć pół wnętrza — nie chce mi się).

Jedyne, do czego można się doczepić, to fakt, że powyżej 160 km/h zaczyna być słychać, że boczne szyby to jednak zwykłe szkło, a nie podwójne. Myślałem o ich wyklejeniu — są podobno jakieś grubsze folie anty-UV, ale cudów nie ma co się spodziewać. Chociaż... kto wie.

Auto przeszło pełny serwis pozakupowy: olej, płukanka, wszystkie możliwe filtry, olej w dyfrach, xDrive i skrzyni + miska do skrzyni. Wymieniony łącznik elastyczny z tyłu + osłony przegubów z przodu. Z tego, co słyszałem i co bardzo mnie cieszy — auto jest w świetnym stanie, przebieg niski i „autostradowy”.

Wymieniłem hamulce na M Performance — po raz kolejny polecam Bartka Cypiska od nas z forum. Stare hamulce oddałem w „rozliczeniu” — warto się z nim skontaktować.
Klocki założyłem M, tarcza z przodu z X3M/X4M, tył tarcza M Performance.
Po jakiś 700 km mogę stwierdzić, że hamują dużo lepiej. Mam jednak takie wrażenie, że zawieszenie jest minimalnie mniej komfortowe- może to przez większą masę nieresorowaną? 

IMG_2764.thumb.jpeg.2c3e0cf49af97d8a295fdfb318a73e93.jpegIMG_2763.thumb.jpeg.0149e1d2f0ac21c1f65d6451b2ffb6d6.jpegIMG_2765.thumb.jpeg.4cd50240aa9cfb83f9b6c5f79c1ff566.jpegIMG_2796.thumb.jpeg.21679abca77d1aac6cca820e1686acf6.jpegIMG_2795.thumb.jpeg.7c0e57dcc9bb81165140f470d960944b.jpegIMG_2776.thumb.jpeg.6dd9962068258328547ae0d0acf2f0aa.jpeg

Mam natomiast problem z wibracjami — występowały od początku i, co chyba najważniejsze, niezależnie od rozgrzania tarcz. Ich intensywność się zmienia: raz przód trzęsie się na boki, innym razem ledwo co.
Myślałem, że to dojechane tarcze z przodu, ale po wymianie hamulców jest dokładnie to samo. Któregoś razu podczas mocnego bicia wcisnąłem hamulec do deski i — o dziwo — poprawiło się! Bicie praktycznie zniknęło, albo jest minimalne, ledwo wyczuwalne.
Zawieszenie sprawdzane na szarpakach — niby wszystko OK. Zastanawiam się nad wymianą piast z przodu.

Kolejna rzecz, którą zauważyłem, to niski dźwięk — takie „huczenie”, zaczynające się od 90 i trwające do około 130 km/h (może powyżej tej prędkości robi się głośniej w kabinie i jest po prostu zagłuszane?).
Jest ono cykliczne, co około 2 sekundy. Pojawiają się wtedy minimalne drgania na kierownicy.
Podobno może to być mikroluz na piastach z tyłu — będę obserwował.

O ile w E90 rozpórka dolna tylna zrobiła dużą robotę, to tutaj nie widzę za bardzo jej efektu — możliwe, że przez „pontonowate” zawieszenie.

IMG_2803.thumb.jpeg.4a83e9dafdcfb3d11a2b3573bce1cbd3.jpegIMG_2798.thumb.jpeg.4b57cbfc85b1af727ed9697db2d44697.jpeg

Z zewnątrz wymieniłem dekielki i znaczki M na czarne. Wpadły też oryginalne końcówki wydechu w czarnym chromie. Jest czarna mamba 🙂

IMG_2792.thumb.jpeg.17e8196ce343de4465d6dae7c0e790b1.jpegIMG_2793.thumb.jpeg.7e9a30f237a74a1c02cd3e6c993c5c69.jpegIMG_2794.thumb.jpeg.9025820939151f105887afb794d49422.jpegIMG_2791.thumb.jpeg.8df4b7d58ed5bdfe28f94610c429a4f3.jpegIMG_2787.thumb.jpeg.2baeedf75f124bdf22c932cd85a81c6c.jpegIMG_2782.thumb.jpeg.e6ee91d82d8ac1da935bdd0e58f65cc9.jpegIMG_2785.thumb.jpeg.022a7cfa644f1901852f80fc9a23f85c.jpegIMG_2780.thumb.jpeg.29bf3213af1d1adf7b3ec8208644f3d0.jpeg

IMG_2762.thumb.jpeg.ba7826a86b632508ace7dbce628732f5.jpegIMG_2761.thumb.jpeg.eb7e605b4a5676d1b3923f93d70b8ea9.jpeg

IMG_2779.thumb.jpeg.70125b745581b7aeb7af300890d79ce6.jpegIMG_2778.thumb.jpeg.e66d1d2f7af56d8e2f45a54d8f2ef9ca.jpegIMG_2789.thumb.jpeg.c2f06b16633c3d8497b828c9f18b70e2.jpegIMG_2788.thumb.jpeg.8c3b0d56aa44e6bd6fc7df8ac4a92aa8.jpeg

 

W środku wpadła blenda z M5 i przyciski na kierownicy z międzylifta — od razu pod przyszły retrofit Driving Assistant Plus. Jakby ktoś chciał przerobić tak u siebie, to mogę podać numery części.

Jak widać, wszystkie przyciski to już ceramika, a wyświetlacz od klimy jest dotykowy. Dużo lepiej wygląda i w dotyku jest znacznie przyjemniej.

 

IMG_2756.thumb.jpeg.a68bc2c0bf786ebf6dd371a1be81c2f4.jpegIMG_2736.thumb.jpeg.3f2c158a7621ce824bd97a03aff6b668.jpegIMG_2804.thumb.jpeg.c20410b11cebcdbee7f00ed67cad377f.jpegIMG_2735.thumb.jpeg.7b562385df359d8d8672bb4305a22091.jpegIMG_2770.thumb.jpeg.b255e7b387ee66779c1fc03b1ea6e342.jpegIMG_2771.thumb.jpeg.826de272f75f11a9341b4efb59ff6993.jpegIMG_2772.thumb.jpeg.1af3dec6464a086f38918e31edd29005.jpegIMG_2767.thumb.jpeg.2d67ee8387f05cd6613349798eb89108.jpegIMG_2766.thumb.jpeg.8af29eb0dd84c8a1de32a9b385a8f0e3.jpegIMG_2738.thumb.jpeg.9020b18258af2ca9a9d82c9cc185e3d5.jpeg

Doposażyłem auto również w roletki przeciwsłoneczne z tyłu. Trzeba wyjąć plastikową listwę, nie uszkodzić uchwytów, włożyć to w swój boczek i go dociąć.
W sumie łatwiejsza sprawa, bo jest jakby szablon — w E90 trzeba było ciąć na oko 🙂

IMG_2759.thumb.jpeg.990298b9d4df2a2ccfe3e3aa2c20e67f.jpegIMG_2758.thumb.jpeg.d5ecf945ef9e2e780d55000b1135c95a.jpegIMG_2740.thumb.jpeg.143fb89cc3a10b0449e90f91efc7e1af.jpegIMG_2757.thumb.jpeg.def29b6643624d1c6e38f3e6c0f392f9.jpegIMG_2741.thumb.jpeg.3ec12357f0b83e1facb5fc4414d52c13.jpeg

Kupiłem u Chińczyków osłony metalowe na rygiel, żeby wyglądało jak w 7er, ale niestety okazały się szmelcem — poszły na śmietnik.

Musiałem wymienić czarną plastikową rączkę w drzwiach kierowcy, przy ściąganiu części ze skórą uszkodziłem ją niechcący. 

IMG_2755.thumb.jpeg.3bfd3e2c396b2232fe170a8f32654ad7.jpeg

Zdarzył się też wypadek z szybą — w czwartek jadę na wymianę.

IMG_2754.thumb.jpeg.6e60a2d24f413577fda24c097746ca2a.jpeg

Myślałem, żeby dołożyć nawiewy w słupki B, ale musiałbym wyjmować fotele, kanapę, wymienić dywan z tyłu i wyjąc tunel środkowy. Poprawiłoby to cyrkulacje powietrza, ale wygląda to na strasznie dużo roboty. 

Przejechane już 5 tys. km — fajnie się jeździ. Mega komfortowy samochód w porównaniu z e90.
W sumie mogłem dozować przyjemności, bo nie mam już co w aucie robić, haha.

Planuję w najbliższym czasie wyciąć środkowy tłumik — podobno fajna sprawa, a w trybie Comfort nie przeszkadza.

Wykleję przednie boczne szyby albo wszystkie boczne szyby jakąś grubą folią — zawsze to coś tam zablokuje.

Retrofity:

  • Tylne lampy na LCI

  • Dojdzie aktywny tempomat i DA+

  • Myślę intensywnie nad retrofitem aktywnych stabilizatorów — z uwagi na to, że już mam DDC, nie będzie aż tak dużo do dokładania. Aktualnie próbuję się zorientować, czy to w ogóle możliwe.
    Także byłoby już pełnoprawne Adaptive Drive.

Po wszystkim chip silnika i skrzyni oraz jakieś car spa, bo co wyjazd do marketu to znajduje nową ryskę gdzieś z boku na drzwiach... chuj mnie już strzela.
Stoi koło mnie grat, otwieram drzwi ostrożnie, szanuję czyjąś własność.
Wylatuje jakaś stara baba z trupa za 3 tys. i jebudu — w drzwi samochodu obok.
No ja pierdolę, co za ludzie.

Edytowane przez zielony90
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Fajne masz te drewniane dekory, chętnie bym dorwał takie do mojej.

Czym wygłuszałeś? Sam butyl, czy piankę też dodałeś? Ja lecę a AB 2.5mm i pianka 9mm na blachę zewnętrzną + AB i 3mm pianki na boczki + otwartokomówkowa we wnęki wszelkiego rodzaju. Dopiero przednie drzwi zrobiłem i pracę stanęły z braku czasu i w oczekiwaniu na głośniki i wiązkę pod wzmaka.

No i ciekawe czyta folia na oknach coś da, daj znać jak odczucia.

Opublikowano

Wszędzie poszła mata Stp gold +pianka kauczukowa 6mm, tylko na dachu i w bagażniku nie dałem pianki. Jakieś fragmenty w nadkolach dodawałem maty ab3,bo po prostu stp gold mi nie starczyło 🙂 Na dach poszła zamiast zwykłego stp gold wersja aero 🙂

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem blendę zderzaka tylnego na poliftową. Małe przygotowanie do późniejszej wymiany lamp. Jak dla mnie zmiana na plus. Sory za brudne auto, ale pyli i musiałbym je w sumie codziennie myć 😀

IMG_2866.thumb.jpeg.015eaaab895ff87e9ed525d5a8ef6fbc.jpegIMG_2867.thumb.jpeg.678787aa86372e0a029294767f07e3b3.jpegIMG_2868.thumb.jpeg.85729fe32337c09cf97bffc3d4e774ad.jpegIMG_2869.thumb.jpeg.65e33b39ecb02bde82f513257f0f197c.jpegIMG_2865.thumb.jpeg.cdf4d7391327220359434065c6127457.jpeg

Mam w głowie 2 scenariusze. Przeróbka przodu na LCI i montaż lamp laserowych, albo zostawienie przodu przedliftowego i również wymiana lamp na laser i zderzaka przód na m5. Jest tu na pewno ktoś kto miał przedlifta i polifta i ma porównanie, jest duża różnica w pracy lamp przed i poliftowych? Mam mieszane odczucia co do samego wyglądu z przodu wersji LCI. Wygląda nowocześniej, ale bardziej "zwykło", lampy trochę jak ze Skody. Słyszałem też opinie, że polift jest lepiej wyciszony, sprawdzałem po numerach części co się da i nie widzę różnicy, znowu mógłby sie ktoś kto miał kontakt z obiema wersjami wypowiedzieć? 

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajny pożeracz kilometrów. Idealny w trasy, a cały w czerni z czerwonymi hamulcami  wygląda agresywnie.

Jak zwykle u Ciebie na początek porządny serwis i mody, mody, mody...Aż miło się czyta.

Zmiana hamulców na duży plus.

Ja bym poszedł z przodem już na LCI.

Benzyna zamiast krwi...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Miałem w przedlifcie adaptacyjne LED-y, a teraz w polifcie reflektory laserowe. Poza tym, że na początku poliftowe lampy też kojarzyły mi się ze Skodą to teraz się przyzwyczaiłem i już nawet nie wspominam o Skodzie, bo gdzie Skoda i lasery. Lampy jak już się odpalą w pełni świecą sporo lepiej od LED-ów, dużo większy zasięg i jasność. Można sobie zrobić dzień z nocy. Najlepsze lampy jakie do tej pory miałem. A w normalnych warunkach (czyli jak nie ma warunków do odpalenia lasera) świecą tak jak LED-y, więc też bardzo dobrze.. Przy czym uważam, że lasery wyglądają dużo nowocześniej i zupełnie nie rozumiem dlaczego BMW z nich zrezygnowało. Jedyny minus względem przedliftowych LED-ów - nie skręcają na postoju jak się kręci kierownicą. Ale w sumie to żaden minus, bo na postoju nawet się nie powinno kręcić kierownicą 😉 A podczas jazdy i skręcania mam wrażenie, że snopy światła nie skręcają za kierownicą w takim sensie, że porusza się w środku jakaś soczewka tylko doświetlanie pobocza działa nieco inaczej, jakby kolejne "matrixy" się aktywowały i one doświetlają boczne obszary.

Opublikowano
W dniu 16.05.2025 o 23:00, bart 328 napisał(a):

Fajny pożeracz kilometrów. Idealny w trasy, a cały w czerni z czerwonymi hamulcami  wygląda agresywnie.

Jak zwykle u Ciebie na początek porządny serwis i mody, mody, mody...Aż miło się czyta.

Zmiana hamulców na duży plus.

Ja bym poszedł z przodem już na LCI.

Dzięki, bardzo miło słyszeć! 🙂 Chyba rzeczywiście tak zrobię, ale zostawię sobie to na przyszły rok. W tym zrobię Car spa , chipa i chce zrobić retrofit aktywnych stabilizatorów, zrobić upgrade do driving assistant plus i tylne lampy. 
 

 

W dniu 16.05.2025 o 23:16, s0nar napisał(a):

Miałem w przedlifcie adaptacyjne LED-y, a teraz w polifcie reflektory laserowe. Poza tym, że na początku poliftowe lampy też kojarzyły mi się ze Skodą to teraz się przyzwyczaiłem i już nawet nie wspominam o Skodzie, bo gdzie Skoda i lasery. Lampy jak już się odpalą w pełni świecą sporo lepiej od LED-ów, dużo większy zasięg i jasność. Można sobie zrobić dzień z nocy. Najlepsze lampy jakie do tej pory miałem. A w normalnych warunkach (czyli jak nie ma warunków do odpalenia lasera) świecą tak jak LED-y, więc też bardzo dobrze.. Przy czym uważam, że lasery wyglądają dużo nowocześniej i zupełnie nie rozumiem dlaczego BMW z nich zrezygnowało. Jedyny minus względem przedliftowych LED-ów - nie skręcają na postoju jak się kręci kierownicą. Ale w sumie to żaden minus, bo na postoju nawet się nie powinno kręcić kierownicą 😉 A podczas jazdy i skręcania mam wrażenie, że snopy światła nie skręcają za kierownicą w takim sensie, że porusza się w środku jakaś soczewka tylko doświetlanie pobocza działa nieco inaczej, jakby kolejne "matrixy" się aktywowały i one doświetlają boczne obszary.

Dzięki za informacje 🙂 Słyszałem od kilku osób, że LCI jest lepiej wyciszone, mógłbyś się do tego jakoś odnieść? Widzisz jakąś różnicę ? 

  • Moderatorzy
Opublikowano
44 minuty temu, zielony90 napisał(a):

Dzięki za informacje 🙂 Słyszałem od kilku osób, że LCI jest lepiej wyciszone, mógłbyś się do tego jakoś odnieść? Widzisz jakąś różnicę ? 

Nie zanotowałem specjalnej różnicy w wyciszeniu między przedliftem (5 lat jazdy), a poliftem (2 lata jazdy). Oba samochody wg mnie były/są całkiem nieźle wyciszone i na tym samym poziomie. Główną akustyczną różnicą między przedliftową 540, a poliftową 550 jest dźwięk silnika i wydechu 😄 Ponadto w polifcie asystenci są zdecydowanie lepsi, bardziej rozwinięci i pewniejsi. HUD pokazuje informacje w sposób ciekawszy i pełniejszy, ekran centralny jest większy, zegary w sumie też choć musiałem się przyzwyczaić, Bowers&Wilkins ma lepszego kopa basowego niż przedlift, keyless działa zbliżeniowo i oddaleniowo czego w przedlifcie nie było. Hamulce mocniejsze w polifcie, ale to chyba kwestia modelu silnikowego, a nie samego liftingu. Największym grzechem polifta i zmianą in minus było to, że nie można było go doposażyć w Night Vision nad czym trochę ubolewam, bo w przedlifcie z niego korzystałem i fajnie wykrywał zwierzaki, pieszych i rowerzystów. W polifcie już takiej opcji nie można mieć. Natomiast takie dźwiękowe sprawy jak domykanie drzwi soft-close, klapa elektryczna to jest to samo. Wracając do meritum - podczas jazdy nie widzę specjalnej różnicy akustycznej in plus względem przedlifta. Nie zanotowałem ani cichszego pędu powietrza ani opon ani lepszej tzw. izolacji akustycznej z otoczeniem. Ważąc plusy i minusy - wygrywa zdecydowanie polift, bo jest autem bardziej dopracowanym i co tu dużo mówić - zwyczajnie lepszym (praktycznie każdy system i podzespół zmienił się na plus poza Night Vision, którego niestety nie ma).

Opublikowano
35 minut temu, s0nar napisał(a):

Nie zanotowałem specjalnej różnicy w wyciszeniu między przedliftem (5 lat jazdy), a poliftem (2 lata jazdy). Oba samochody wg mnie były/są całkiem nieźle wyciszone i na tym samym poziomie. Główną akustyczną różnicą między przedliftową 540, a poliftową 550 jest dźwięk silnika i wydechu 😄 Ponadto w polifcie asystenci są zdecydowanie lepsi, bardziej rozwinięci i pewniejsi. HUD pokazuje informacje w sposób ciekawszy i pełniejszy, ekran centralny jest większy, zegary w sumie też choć musiałem się przyzwyczaić, Bowers&Wilkins ma lepszego kopa basowego niż przedlift, keyless działa zbliżeniowo i oddaleniowo czego w przedlifcie nie było. Hamulce mocniejsze w polifcie, ale to chyba kwestia modelu silnikowego, a nie samego liftingu. Największym grzechem polifta i zmianą in minus było to, że nie można było go doposażyć w Night Vision nad czym trochę ubolewam, bo w przedlifcie z niego korzystałem i fajnie wykrywał zwierzaki, pieszych i rowerzystów. W polifcie już takiej opcji nie można mieć. Natomiast takie dźwiękowe sprawy jak domykanie drzwi soft-close, klapa elektryczna to jest to samo. Wracając do meritum - podczas jazdy nie widzę specjalnej różnicy akustycznej in plus względem przedlifta. Nie zanotowałem ani cichszego pędu powietrza ani opon ani lepszej tzw. izolacji akustycznej z otoczeniem. Ważąc plusy i minusy - wygrywa zdecydowanie polift, bo jest autem bardziej dopracowanym i co tu dużo mówić - zwyczajnie lepszym (praktycznie każdy system i podzespół zmienił się na plus poza Night Vision, którego niestety nie ma).

Dzięki za odpowiedź. Bo doszedłem do momentu z tymi modami, że zastanawiam się czy nie lepiej po prostu kupić polifta. Tylko z drugiej strony, ten egzemplarz trafiłem po 4mc szukania, przeglądam od czasu do czasu otomoto i premium selection i nie widzę nic godnego uwagi. Echhh. Zmiana przodu na polifta nie rozwiązuje sytuacji, wtedy fajnie byłoby zrobić ID7, a to kolejne dłubania i kolejne koszta. Szkoda że nie można już zamówić tych aut, skonfigurowalbym jak mi pasuje. Chyba że polift g60 coś zmieni, akurat mi się leasing skończy. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

G60 to zupełnie inna bajka. Nie ma w nim nic co by mnie zachęciło do zmiany z poliftowego G30. Wycięli tam z oferty soft-close'y, masaże, Night Vision jak nie było tak nie ma, silników nie ma, Ambient Air nie ma, reflektorów laserowych nie ma, audio wykastrowane. I jeszcze to piano black na zderzakach 🤦‍♂️ Już w salonie jest to porysowane. Generalnie poza kierownicą, taboretami oraz monstrualnym tabletem w G60 nie ma nic. Jeśli już bym miał zmieniać to bym czekał na następcę G60 i zobaczył jak się rozwinie sytuacja. Ale co kto lubi. Znam osobiście dwie osoby, które kupiły G60 i jakoś jeżdżą (520i i 520d, bardzo budżetowe wersje). No, ale to są osoby, które samochód traktują na zasadzie "aby dowiózł z punktu A do B", a wcześniej jeździły Toyotą i VW. Natomiast tak ogólnie - jeśli miałeś topowe wersje wcześniejszych generacji to w G60 nie uświadczysz jakości premium i gadżetów. Jest szansa, że będziesz w miarę zadowolony chyba tylko wtedy, jeśli przesiadasz się ze Skody czy Toyoty i nie masz zbyt dużych wymagań/oczekiwań.

  • Moderatorzy
Opublikowano
10 godzin temu, zielony90 napisał(a):

Dzięki za informacje 🙂 Słyszałem od kilku osób, że LCI jest lepiej wyciszone, mógłbyś się do tego jakoś odnieść? Widzisz jakąś różnicę ? 

Wydaje mi się, że wyciszenie utrzymują na tym samym "przyzwoitym" poziomie. Modząc tak jak Ty - maty, pianki itp - mogę się założyć, że masz dużo lepiej niż w czymkolwiek fabrycznym 😉

W Twoim modelu też są dodatkowe uszczelki na całej długości między drzwiami i nadkolami? Ostatnio w moim się przyjrzałem z myślą o dołożeniu takiego rozwiązania (jak się naoglądałem filmików z wygłuszeniami) ale o dziwo w 5GT są w standardzie.

Opublikowano
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie chce mi się do garażu iść, ale zobacz co tutaj na przedniej krawędzi siedzi - taka uszczelka zamyka szczelinę między elementami - co do skuteczności - to nie mam pojęcia, ale skoro wrzucili to pewnie coś daje:
bb56694d-6a28-4428-b10f-fdd1fd111928.jpe

90743ce1-0d21-48ed-9dd7-2421673a8a95.jpe

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto po Car Spa. Korekta lakieru, polerowanie, powłoka Fireball + czyszczenie wnętrza i konserwacja skór. Auto wygląda świetnie🤩 Przed Bożym Ciałem zostawiam auto na aktualizacje sterowników+ lampy tył. Tak na dobrą sprawę zostanie mi chip i moje wymysły ze stabilizatorami i driving assistant plus. Powoli projekt zbliża sie do końca 😆 Chyba, że znowu coś wymyśle 😆

IMG_5589.jpeg

IMG_5586.jpeg

IMG_5590.jpeg

IMG_5580.jpeg

IMG_5563.jpeg

IMG_5608.jpeg

IMG_5613.jpeg

IMG_5607.jpeg

IMG_5631.jpeg

IMG_5624.jpeg

IMG_5634.jpeg

IMG_5633.jpeg

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

To mi się podoba, o to chodzi 🙂 🎖️ Największy problem jest w tym, że to wciąga. Sam jestem już zboczony do tego stopnia, że chcę mieć perfekcyjne czyste auto codziennie. Nawet jak je umyję, wzmocnię ceramikę na folii, a za chwilę spadnie deszcz to...jak tylko asfalt wyschnie (choćby 3h później) znowu jadę na myjkę, a potem już w garażu zużywam hektolitry kosmetyków, aby fura codziennie wyglądała jak po detailingu. Kiedy widzę, że na jezdni jest mokro to...albo nie wyjeżdżam albo biorę inne auto 😄 Bo jak się człowiek napracuje to chce, aby ten efekt wizualny trwał jak najdłużej.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 19.05.2025 o 00:21, s0nar napisał(a):

G60 to zupełnie inna bajka. Nie ma w nim nic co by mnie zachęciło do zmiany z poliftowego G30. Wycięli tam z oferty soft-close'y, masaże, Night Vision jak nie było tak nie ma, silników nie ma, Ambient Air nie ma, reflektorów laserowych nie ma, audio wykastrowane. I jeszcze to piano black na zderzakach 🤦‍♂️ Już w salonie jest to porysowane. Generalnie poza kierownicą, taboretami oraz monstrualnym tabletem w G60 nie ma nic. Jeśli już bym miał zmieniać to bym czekał na następcę G60 i zobaczył jak się rozwinie sytuacja. Ale co kto lubi. Znam osobiście dwie osoby, które kupiły G60 i jakoś jeżdżą (520i i 520d, bardzo budżetowe wersje). No, ale to są osoby, które samochód traktują na zasadzie "aby dowiózł z punktu A do B", a wcześniej jeździły Toyotą i VW. Natomiast tak ogólnie - jeśli miałeś topowe wersje wcześniejszych generacji to w G60 nie uświadczysz jakości premium i gadżetów. Jest szansa, że będziesz w miarę zadowolony chyba tylko wtedy, jeśli przesiadasz się ze Skody czy Toyoty i nie masz zbyt dużych wymagań/oczekiwań.

Tak w ramach ciekawostki to fajne porównanie G60 i E39 🙂

https://youtu.be/FJU9f03z_Vw?si=FeShO4OPE9fQnQzV

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Siemanko.

Update mojego G31 540i xDrive:

✅ Soft i mody:

  • Zrobiłem update wszystkich sterowników, dorzuciłem parę bajerów, m.in. soft close klapy bagażnika, czy więcej kolorów ambient light. 

  • Auto było na programie w TC-Performance — bardzo fajne miejsce, profesjonalne podejście. Wynik też niczego sobie: prawie 430 KM i 600 Nm – czuć różnicę!

image.thumb.jpeg.6906c35483ebfb57cdcdeba10ad165b8.jpeg

 

✅ Felgi i wibracje:

  • Z racji uporczywych wibracji (o których już kiedyś pisałem), przyspieszyłem temat kół. Wpadły nowe Styling 759i w kolorze gloss black. Myślę, że świetnie się prezentują, zwłaszcza że w polifcie nie widziałem jeszcze nikogo na takim setupie — jak ktoś ciekawy, może zobaczyć jak to wygląda. Moim zdaniem super.

  • Stare 664M 19” idą na zimę.

  • Myślałem o 846M, ale... są 2x droższe, a do tego mają opinię felg podatnych na pękanie. 759i mają napis „Borbet Germany”, więc może będzie lepiej.

  • I tak bym je malował na czarno, a wtedy 846M tracą swój charakter. Kwestia gustu.

IMG_3257.thumb.jpeg.f1a677c2c13790e229bf15e5dc3a393a.jpegIMG_3256.thumb.jpeg.82233c27389ce93b431c06bd0e34e846.jpegIMG_3255.thumb.jpeg.180a3c99a46c77553b04e4ed309b2138.jpegIMG_3258.thumb.jpeg.f5be59fe02e824f2fd62d081c7da05f5.jpeg

 

 

✅ Klimatyzacja:

  • Serwis klimy — przedtem działała średnio. Okazało się, że było tylko 546 g czynnika przy normie 600 g.

  • Podobno w G30 nawet niewielki ubytek mocno wpływa na działanie całego układu. Ma być 600 ±15 g i dopiero wtedy działa jak trzeba.

  • Po serwisie... pierwsze co zrobiłem to podniosłem temperaturę, bo zrobiło się lodowato 😄. Jeśli ktoś ma problem z klimatyzacją – warto zacząć właśnie od tego.

✅ Retrofit tylnych lamp:

  • Nowe tylne lampy – oczywiście wszystko ori BMW. Wygląda to świetnie, nie ma porównania z przedliftem.

  • Zastanawia mnie, czemu BMW nie dało takich czy podobnych lamp już na starcie — przedliftowe tylne wyglądają jak z innej epoki (a np. w G32 różnice są dużo mniejsze).

  • Co do przodu – jeszcze się waham. Z tego co wiem, to tył jest oficjalnym retrofitem, jak np. składane lusterka, natomiast przód to już zabawa i rzeźba. Wygląd zyska, ale kasa raczej się nie zwróci.

IMG_3259.thumb.jpeg.2b215a060b2180b3118d69e9680940ee.jpegIMG_3253.thumb.jpeg.de65640d2201f0edf3ff38c6782e46e6.jpegIMG_3252.thumb.jpeg.e0eeaa2d58e6073b7ffb5a2ae9c3e10c.jpegIMG_3251.thumb.jpeg.0e9124b832b886fde3d859557d4046fc.jpegIMG_3250.thumb.jpeg.0be85893f4763c3a44107371f03f1287.jpegIMG_3248.thumb.jpeg.91cfb63316f40afebf170fc0b08ec020.jpegIMG_3247.thumb.jpeg.c72317f86cd215717911366f331b9ffb.jpegIMG_3246.thumb.jpeg.c271d6b4b8867160792d71f99214542d.jpegIMG_3244.thumb.jpeg.c2aca8d5bc70dd0b5c9c02f3b7353ede.jpegIMG_3243.thumb.jpeg.6b00f0224369823348fa199b86986663.jpegIMG_3242.thumb.jpeg.283ddf7c54d72cbf80197f276e5a5726.jpegIMG_3240.thumb.jpeg.6608c3c8ecb43044bdbb42179d124803.jpeg

 

 

✅ Plany na przyszłość:

  • Na pewno wpadnie Driving Assistant Plus i aktywne stabilizatory.

  • Myślę też o wymianie ekranu na 12,3” – podobno ogarnięty tuner ogarnie temat rozdzielczości i CarPlay.

  • Prawdopodobnie okleję też maskę folią – „car spa” zauważył pierwsze ślady po kamykach.

✅ Wrażenia ogólne:

  • Auto mimo 20” kół nadal komfortowe.

  • Z ciekawości – jeździł ktoś Kaudi A6 C8? U mnie ostatnio zrobiło się ich pełno. W środku wygląda dużo nowocześniej, ale jak oglądam testy, to jakoś żaden nie wygrywa z G30 😅

✅ Wnętrze:

  • Tu bez większych zmian – doszła tylko folia na centralny ekran i na piano black na konsoli.

 

IMG_3260.thumb.jpeg.02013f6811ccb34c91569474fb18bcfe.jpegimage.thumb.jpeg.bcdf3ea2804346db6185e9e76f54c9c8.jpegIMG_3263.thumb.jpeg.900d3715f1a8cb3dfb82db2d3b716fb5.jpeg
 

Jedyne czego mi żal, to brak obszytej deski, no ale trudno 😥 

Edytowane przez zielony90
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.