Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, baster napisał(a):

Którą konfigurację wybrać, z czego nie warto rezygnować, o jakie opcje uzupełnić i dlaczego?

Pierwotnie skonfigurowałem samochód w wersji 318i (https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/gr1kvbsb). Tam nie mam wątpliwości, bo sportowe zawieszenie wykluczam, a nie ma możliwości wyboru zawieszenia adaptacyjnego. Może to będzie najlepsze, a jednocześnie najtańsze rozwiązanie? 😉

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/97yuudpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, baster napisał(a):

Ostatnia wątpliwość. 

Zawieszenie standardowe czy zawieszenie adaptacyjne M? Czy adaptacyjne w trybie comfort jest podobne do standardowego?
Zawieszenie sportowe M odrzucam.

brałbym bez dwóch zdań adaptacyjne

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 22.10.2023 o 09:55, baster napisał(a):

Zamawiam kolejne BMW, a dylematy podobne jak zazwyczaj. Proszę o Wasze opinie. Standardowo założony budżet został już przekroczony.

1.   https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/19brchn7 - wersja z wszystkimi opcjami, na których mi zależy

2. https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/p03lid17 - wersja bez niektórych opcji, ale ze sportowym układem hamulcowym M, który wymusza zawieszenie adaptacyjne M (układ hamulcowym mam w swoim samochodzie – X3 G01, wygląda i działa bardzo dobrze, natomiast zawieszenie mam adaptacyjne (EDC) – jak rozumiem inne nazewnictwo nie jest przypadkowe?) - wiem, że 320i to nie jest samochód sportowy, nie musicie mi tego przypominać, rozważam ten wariant ze względów wizualnych

Zależy mi na komforcie, samochód będzie użytkowany głównie w mieście i okolicach podmiejskich.

Którą konfigurację wybrać, z czego nie warto rezygnować, o jakie opcje uzupełnić i dlaczego?

Pierwotnie skonfigurowałem samochód w wersji 318i (https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/gr1kvbsb). Tam nie mam wątpliwości, bo sportowe zawieszenie wykluczam, a nie ma możliwości wyboru zawieszenia adaptacyjnego. Może to będzie najlepsze, a jednocześnie najtańsze rozwiązanie? 😉

Dopłaciłbym do 320i.

Wg mnie nie jest istotne, czy samochód jest sportowy, czy nie, a lepsze hamulce mogą zwyczajnie kiedyś uratować życie, dlatego nawet mój osiołek ma hamulce M.

Zawieszenie M wg mnie wcale nie jest twarde, nawet na 19", które mam u siebie. Auto lepiej się prowadzi. Silnik to muł bagienny, ale przynajmniej na winklach jest większa frajda.

Pozostałe kwestie opcji to na forum każdy doradzi Ci coś innego, zwyczajnie każdy ma inne preferencje.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
20 godzin temu, Crasher napisał(a):

No i przyszedł czas na mnie. Po 12

latach jeżdżenia Audi (a3 , a6, s5) stwierdziłem że ta marka w nowych modelach mi nie odpowiada… prowadzę autodetailing z racji czego mam ciągła styczność z nowymi jak i używanymi autami . Twierdzę że z lat jak moje s5 2013/2016 bmw materiałami nie dorastało Audi do pięt ale teraz karta mocno się odwróciła…. Niestety nowe a4 czy a3 jest obrzydliwie vagowskie … nadmienię że ja mam spaczone patrzenie na auta bo dla mnie auto po 15 tys km już nie jest nowe a nie oklejone  jest już niczym sito pełne odprysków…. 
stąd zawsze czaiłem się na nowe bo chciałem po swojemu zawsze zadbać, i o sprawy mechaniczne i o wygląd zewnętrzny czyli fullbody ppf … 

zaskoczyła mnie jakość nowych bmw, kolega dostał służbowe lci g20 i mi się spodobało, jakość plastików skór jest fajna, odkurza też się dobrze a drzwi zamykają się solidnie. I coś, 3/4 miesiące myślenia i decyzja o sprzedaży obecnego s5 z 3.0 tfsi i kuponowe nowego na firmę 😍 

Poniżej mój konfig, celowo nie wziąłem szyberdachu bo nie przepadam ani headup bo dla mnie zbędny bajer za to np webasto gdzie można rano odpalić ciepłe auto i nie tyle mieć nagrzane w kabinie co fajnie pomaga różnym układom w silniku ✌️
Do pracy dojeżdżam 10/12 razy w miesiącu ok 40 km w dwie strony. Nie chciałem beny bo mam w s5 i nie zawsze mi się chce kręcić wysoko, mając jako 2 auto Vw gtd lubię jeździć z NM a nie rpm.

co myślicie? Kusi mnie b57 ale +18 k 

 

 

IMG_6815.jpeg

IMG_6814.jpeg

Nawet się nie zastanawiaj, b47 i b57 to są dwa różne bardzo odległe światy.

Do dzisiaj żałuję, że dwa lata temu nie wiedziałem tego co wiem obecnie, wtedy nie wahałbym się nad 30d.

Pozostałe kwestie to już jak zawsze indywidualne potrzeby.

Ja akurat 330d wybrałbym w wersji rwd.

 

  • Lubię to 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MedicuS napisał(a):

Nawet się nie zastanawiaj, b47 i b57 to są dwa różne bardzo odległe światy.

Do dzisiaj żałuję, że dwa lata temu nie wiedziałem tego co wiem obecnie, wtedy nie wahałbym się nad 30d.

Pozostałe kwestie to już jak zawsze indywidualne potrzeby.

Ja akurat 330d wybrałbym w wersji rwd.

 

Też nie widzę sensu w dopłacie do xdrive. Only rwd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, siwyZS napisał(a):

Mnie tez kusiło od pierwszej jazdy m440i i mam, na ten moment uważam, że lepszego silnika nie ma na rynku jeśli chodzi o relację możliwości do trwałości i spalania.

poza oznaczeniami motorów S 😉

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, siwyZS napisał(a):

poza spalaniem chyba, tak przy okazji jaką masz różnicę między M3 a m340i?

 

ogromną pod każdym względem auto w miarę jako daily 340i i auto na  którym nie ma wstydu na torze i mam miarodajną opinię mając oba , nawet osiągi o niego lepsze

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Crasher napisał(a):

Mam teraz Quattro, i dla mnie za dużo razy się nie przydało.

LOL, a ile masz mocy?

Wsiądź sobie teraz do mocnego FWD (200+)  i zacznij jeździć tam, gdzie normalnie w quattro, najlepiej po deszczu. Bardzo szybko docenisz 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, adiki napisał(a):

@wehyr byłeś już swoją Mką na torze?

Nie, odebralem w lipcu i nie ma mnie wiekszosc czasu w pl. 

Tor w nowym roku, kupie opony itd i na glupi Poznan chociaz pojade 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Dasonen napisał(a):

LOL, a ile masz mocy?

Wsiądź sobie teraz do mocnego FWD (200+)  i zacznij jeździć tam, gdzie normalnie w quattro, najlepiej po deszczu. Bardzo szybko docenisz 4x4.

Przeciez przy fwd telepie cala buda na lekko mokrym 😂 😂 😂 nie dla mnie.... 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dasonen napisał(a):

LOL, a ile masz mocy?

Wsiądź sobie teraz do mocnego FWD (200+)  i zacznij jeździć tam, gdzie normalnie w quattro, najlepiej po deszczu. Bardzo szybko docenisz 4x4.

333 km seryjne 3.0 tfsi 

Tylko że on po prostu zasuwa, bez emocji. Gaz i jedziesz , ok 5 s do setki. Bez jakiś większych emocji. Chyba zmieniły mi się oczekiwania… 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
38 minut temu, Crasher napisał(a):

Chyba zmieniły mi się oczekiwania… 

Może chwilowo.

Generalnie człowiek łatwo przezwyczaja się do dobrego (może do tego stopnia że zaczyna myślęć że coś nie jest mu potrzebne), jednak jak czegoś brakuje/nie ma to... bardzo szybko zaczyna to uwierać.

 

Tak jest ze mną... co chwile zmieniam auto (nie na nowe, bo to bez sensu w moim przypadku) ale tak to jest że z serii 7 w longu przesiadam się do 3, a później 5gt gdzie stwierdzam że za wysoko i jadę x5 po czym w x3 mi dobrze 😄 Dlatego też mam kilka a przy okazji generuje to też jakiś pieniądz.

Edytowane przez luk_byd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, Dasonen napisał(a):

LOL, a ile masz mocy?

Wsiądź sobie teraz do mocnego FWD (200+)  i zacznij jeździć tam, gdzie normalnie w quattro, najlepiej po deszczu. Bardzo szybko docenisz 4x4.

On się zastanawia pomiędzy rwd, a awd, skąd temat o fwd w 3er ?

 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
40 minut temu, Crasher napisał(a):

Pewnie się pomylił i chodzi mu o rwd. 
Nie mniej jednak, zerkaliście na konfig? Może coś istotnego brak?

Ogrzewanie foteli jest w pakiecie comfort? 

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.