Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Dasonen napisał(a):

Siedziałem. Do BMW poszedłem prosto po jazdach w Audi (S3, RS3 i nowe S5). I powiem wam, że w materiałach BMW w niczym nie ustępuje Audi. A pod względem prowadzenia bije na głowę. Jedyne RS3 mogło próbować zbliżyć się do M340, ale ma swoje wady i tam dopiero widać i czuć plastik!

Niestety - nie ma już skóry na boczkach drzwi a na desce w wersji "luxury" mamy skórę z plastikowej krowy 😞

Dla mnie najlepszym autem BMW pozostanie poliftowa F90 mająca zegary takie, jak przedliftowe G20. Jednak M340 daje wrażenia z jazdy (nie, nie mówię o osiągach! Tylko o "handlingu" i zestrojeniu zawieszenia oraz układu kierowniczego) zbliżone do M5 i trudno mi znaleźć na rynku coś lepszego. Wielki tablet na desce też mi się nie podoba, ale chyba skończy się właśnie na nim...

Ciekawa opinia, z która się zgadzam. Szkoda, że RS3 nie ma normalnego bagażnika tylko 280l sportback i 310l limuzyna. Trochę mało 😞

Jak porównywać to chyba bardziej S5 vs 340i. Jak Ci się jeździło S5? 

Opublikowano

M340i ma się zbliżyć jakością prowadzenia do RS3? Ktoś to pisząc nie miał raczej przyjemności prowadzenia RS3... przepaść. Dużo lepiej skręca, czuć lekkość której M340i brakuje. Jest sporo szybsze itd.

Jakość środka imamy bagażnik 100% racji. 

Opublikowano
5 godzin temu, macste napisał(a):

Ktoś to pisząc nie miał raczej przyjemności prowadzenia RS3... przepaść. Dużo lepiej skręca, czuć lekkość której M340i brakuje.

Sorry, ale RS3 NIE SKRĘCA!

Opublikowano
11 godzin temu, GrzegorzKo napisał(a):

Ciekawa opinia, z która się zgadzam. Szkoda, że RS3 nie ma normalnego bagażnika tylko 280l sportback i 310l limuzyna. Trochę mało 😞

Jak porównywać to chyba bardziej S5 vs 340i. Jak Ci się jeździło S5? 

RS3 fajnie jeździ i ma Świetne zawieszenie pod kątem zestrojenia tłumienia nierówności! Tylko przeniesienie napędu dosyć dziwne i raz tył a raz przód gubią przyczepność.

S5 jeździ... tak sobie. Za duża kierownica i za małe przełożenie. W dodatkowym ekranie dla pasażera odbijają się mijane drzewa, przez co ciągle coś się rusza na skraju pola widzenia.

Natomiast fotele - POEZJA! Gdyby dać takie fotele do M340i - to byłoby auto prawie idealne.

Asystenci - chyba za bardzo przyzwyczaiłem się do BMW i asystenci z Audi mi nie pasują 😞

Opublikowano

To ciekawe bo jak dla mnie układ kierowniczy w m340i jest jego największą wada (poza masą i oczywiście audio). 

W żadnym stopniu nie jest on tak bezpośredni jak by się chciało. Taka Gulia dużo lepiej się prowadzi 

Opublikowano

RS3 to wręcz gokart, a w M340i czuć dużą nadwagę. W tym lificie Audi w RS3 odrobiło mocno lekcje ( poprawione prowadzenie, torque vectoring, można w końcu bokiem latać ), a BMW coraz dziwniej projektuje + ta coraz większa waga i ten dźwięk z głośnika...

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 6.04.2025 o 21:37, galczych napisał(a):

że w nowej trójce siedzi się o jakies 2cm wyżej niż w serii F i bardzo mi to przeszkadza

Naprawdę? 2 cm? Kurde następna księżniczka na ziarnku grochu. Stary siedziales w jakims suv żeby tak za przeproszeniem pier...ć? Ja rozumiem konstruktywną krytykę (bo ewidentnie tną) ale pisanie że się siedzi jak w suv bo jest 2cm wyżej to jest po prostu bullshit.

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

Opublikowano
Godzinę temu, Sirkamilo99 napisał(a):

To ciekawe bo jak dla mnie układ kierowniczy w m340i jest jego największą wada (poza masą i oczywiście audio). 

W żadnym stopniu nie jest on tak bezpośredni jak by się chciało. Taka Gulia dużo lepiej się prowadzi 

LCI2 M340i jest w zakresie układu kierowniczego poprawiony względem LCI. Jeździłem oboma LCI 1/2 i różnica jest na korzyść LCI2.

Opublikowano

Jak dla mnie to nie porównasz tak wprost układu kierowniczego organoleptycznie. Nie podważam Twoich odczuć, ale uważam, że na Twoje odczucia mogło wpływać tysiąc rozmaitych czynników, począwszy od ustawienia fotela i kierownicy, przez opony, ciśnienie, wreszcie wersję wyposażenia, silnik i tym samym masę samochodu. 

Ja jak zmieniam ustawienie fotela to już mi się zaczyna wydawać, że jadę troszkę innym samochodem. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, JacekLZ napisał(a):

Jak dla mnie to nie porównasz tak wprost układu kierowniczego organoleptycznie. Nie podważam Twoich odczuć, ale uważam, że na Twoje odczucia mogło wpływać tysiąc rozmaitych czynników, począwszy od ustawienia fotela i kierownicy, przez opony, ciśnienie, wreszcie wersję wyposażenia, silnik i tym samym masę samochodu. 

Ja jak zmieniam ustawienie fotela to już mi się zaczyna wydawać, że jadę troszkę innym samochodem. 

Może być tak jak piszesz, choć naprawdę jestem bliżej stwierdzenia że mi się "nie wydawało" 😉 Czekając na auto dużo też oglądałem w necie rzeczy i porównań i sporo tych recenzentów zwracało uwagę "BMW coś tu poprawiło w steering feel".

Nie wiem czy to już było tu na forum, ale w temacie luźne porównanie LCI vs LCI2: https://www.team-bhp.com/news/drove-bmw-m340i-lci-and-lci-2-back-back-differences-noticed

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Sorry, ale RS3 NIE SKRĘCA!

Tam gdzie rs3 nie skręca m340i jest w rowie lub daleko z tyłu. Jeździłem poprzednią generacją, z 2023r. kolegi wiele razy. Teraz ma zmienić na najnowszą. Jeździł wieloma samochodami ale RS3 jest w swojej klasie dalej wybitne. Jedyny zarzut do dsg ale już jest poprawiony w najnowszej i nie ma takich lagów przy kick downie. Śmiem twierdzić że po jeździe M3C na bardziej krętym torze RS3 go objedzie. Kumpel miał pożyczone na dłużej M3C i podobnie gada. Masa zabija te auta...

Nie zrozum mnie źle bo sam mam M340i i jestem z niego zadowolony ale to nie oznacza, że jest to najlepsze auto w każdej dziedzinie. Ja świadomie go wybrałem bo w ostatecznym rozrachunku jest dla mnie dużo z przodu vs RS3.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Sirkamilo99 napisał(a):

To ciekawe bo jak dla mnie układ kierowniczy w m340i jest jego największą wada (poza masą i oczywiście audio). 

W żadnym stopniu nie jest on tak bezpośredni jak by się chciało. Taka Gulia dużo lepiej się prowadzi 

Harman slaby w m340i? czy mowisz o podstawowym

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano
34 minuty temu, Exposito napisał(a):

Harman jest wszędzie słaby, w G20 też.

Niestety jest. Mocy nie brakuje ale jakości już tak...

Opublikowano (edytowane)

@Exposito @macste to chyba dobrze, ze nie mialem przyjemnosci sluchania lepszego audio. W moim obecnym aucie audio jest "przyzwoite" w mojej opinii natomiast podczas jazdy testowej 320d turing z HK odnioslem wrazenie ze jakosciowo jest nieco lepiej. No cóż, to auto i tak nie ma obecnie alternatywy dla której warto byłoby zrezygnować, nawet jak jakieś Audi czy Mercedes miałoby lepsze audio

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano

Też miałem wrażenie że w jednej demówce dużo lepiej grało. Głównie niskie tony schodziły niżej i były lepiej kontrolowane. Mam hipotezę, że mają np. dwa źródła jeżeli chodzi o głośniki lub całe setupy że wzmaczem. Takie coś się praktykuje zarządzając łańcuchem dostaw... może stąd te różnice. Jakkolwiek trochę się przyzwyczaiłem ale może jak usłyszę u kogoś w G20sedan lepsze audio to chętnie w przyszłości wymienię, może przy okazji jakieś extra wyciszenie drzwi, nadkoli. 

Ktoś jest po swapie na coś lepszego, może ktoś z okolic Wrocławia lub kotliny kłodzkiej? Odwdzięczę się chętnie za możliwość porównania. 

Opublikowano

Harman jest słaby. Aby w ogóle dało się tego słuchać trzeba equalizerem trochę pogrzebać i przedewszystkim przesunąć o kilka kresek balans na tył. Ja się też poddałem i zgrałem sobie FLACi na pendrive, bo AA to padlina a wbudowany Spotify czasami ok, a czasami mam wrażenie leci na słabym bitrate i jest taka sama kaszana jak przez AA.

Dodatkowo to czego nie rozumiem z tym audio, to że jadę 120-130, jest relatywnie cicho, mogę spokojnie w aucie rozmawiać bez podnoszenia glosu. Ale muzyki słucha się przy tej prędkości ciężko, przegrywa z hałasem z drogi nie ważne na ile podniosę głośność. Moje poprzednie auto było niemiłosiernie głośne na autostradzie, ale audio było w stanie jakby lepiej się przebić przez ten hałas i brzmieć wyraźniej...

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, i043W napisał(a):

Harman jest słaby. Aby w ogóle dało się tego słuchać trzeba equalizerem trochę pogrzebać i przedewszystkim przesunąć o kilka kresek balans na tył. Ja się też poddałem i zgrałem sobie FLACi na pendrive, bo AA to padlina a wbudowany Spotify czasami ok, a czasami mam wrażenie leci na słabym bitrate i jest taka sama kaszana jak przez AA.

Dodatkowo to czego nie rozumiem z tym audio, to że jadę 120-130, jest relatywnie cicho, mogę spokojnie w aucie rozmawiać bez podnoszenia glosu. Ale muzyki słucha się przy tej prędkości ciężko, przegrywa z hałasem z drogi nie ważne na ile podniosę głośność. Moje poprzednie auto było niemiłosiernie głośne na autostradzie, ale audio było w stanie jakby lepiej się przebić przez ten hałas i brzmieć wyraźniej...

a masz podwojnie klejone szyby? Szczerze to mocno zaskakujace jest to co piszesz. Mam zupelnie inne wrazenia no ale to z demówki. Jedyne co mi przeszkadzalo w Harmanie i do czego nie moglem sie przyzwyczaic na poczatku to to ze slyszalem dokladnie z ktorych glosnikow dobiega dzwiek poniewaz sa w slupkach. W obecnym aucie mam tak ze glosniki sa w rogu auta na desce a nie w slupkach, dzwiek sie odbija od szyby i "wypelnia" cale auto. Ale sama jakosc, szczegolnie przy glosnym sluchaniu calkiem fajna. Troche brakowalo niskich tonów ale z tego co wiem, tam nie ma subwoofera

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano

Mam klejone, ale kilka razy już sprawdzałem czy aby na pewno bo myślałem, że lepsze wygłuszenie będzie i tak 😉

Jak brakuje basu to tym bardziej, balans na 3-5 kresek w stronę tyłu i mocne podbicie najniższej częstotliwości w equalizerze (nie tym suwakiem od basów, tylko w eq tym od 100hz). To też powinno pomóc z tą kierunkowością dźwięku. Tylko nie wiem jaki odbiór dla pasażerów z tyłu wtedy...

Też w X1, które nie ma opcji klejonych szyb i które na autostradzie jest głośniejsze, HK mi brzmiało zdecydowanie lepiej, dynamiczniej.

Opublikowano (edytowane)

Ja jestem gapą i sam nie wybrałem Harmana, zapomniałem odznaczyć w konfiguratorze. Zostałem z HiFi. Ale przed zakupem sprawdzałem jak działa i moje odczucia były takie, że Harman jest tylko troszeczkę lepszy. gdyby w skali od 0 do 10 ustawić jakośc, to HiFi gra na 5, czyli średniak, a harman 6, może 6,5 w porywach. Wtedy też uznałem, że to pewnie dlatego Harman jest taki tani. Dobre audio chyba nie może kosztować takich śmiesznych pieniędzy. 

 

Edytowane przez JacekLZ
  • Moderatorzy
Opublikowano

JacekZ, wysoko oceniłeś Hi-Fi, bo wg mnie gra tak jak w każdym innym samochodzie standardowy zestaw ze średniej klasy. HK poza Equalizerem nic sobą nie reprezentuje. 

To chyba wina samej akustyki BMW, bo w innych markach podobne zestawy grają o niebo lepiej. Życzyłbym sobie byśmy mieli taki Mark Levinson z dobrym wyciszeniem jak jest w Lexusach. Czysta przyjemność....

Opublikowano

No tak, dlatego oceniam go jako średniak. Jest znośnie. 3/10 mu nie dam, bo tak to gra audio pewnie w jakiejś Daci Sandero. W skali 0-10 0 to totalna tragedia, a 10 jakieś wybitne audio. 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
30 minut temu, wodzik2 napisał(a):

jak jest w Lexusach

Jak było.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.04.2025 o 08:52, JacekLZ napisał(a):

Jak dla mnie to nie porównasz tak wprost układu kierowniczego organoleptycznie. Nie podważam Twoich odczuć, ale uważam, że na Twoje odczucia mogło wpływać tysiąc rozmaitych czynników, począwszy od ustawienia fotela i kierownicy, przez opony, ciśnienie, wreszcie wersję wyposażenia, silnik i tym samym masę samochodu. 

Da się porównać, da 😄 Szczególnie, kiedy między jazdą jednym autem a drugim mija 30 minut 🙂

Oczywiście, że to są odczucia subiektywne, ale dla mnie M340 LCI2 robiło to, co trzeba a RS3 nie do końca.

RS3, którym jeździłem to była salonowe "demo", ale jeszcze sprzed ostatniego liftu. Miała zaskakująco duży promień skrętu, większy nawet niż długie C43 AMG w kombi. Mocno nerwowy tył, ale było przyjemne w prowadzeniu. Wyciszenie na pewno gorsze niż w M340, kierownica dużo gorsza niż w LCI2, które testowałem.

W dniu 9.04.2025 o 12:08, macste napisał(a):

Tam gdzie rs3 nie skręca m340i jest w rowie lub daleko z tyłu.

Chyba, że trzeba zawrócić na drodze, lub manewrować na parkingu. Wtedy M340, C43 wyrabia się "na raz" a RS3 musi na 3 razy...  (skutek szerszych kół z przodu niż z tyłu - nie można tak mocno skręcać kół - bo nie ma miejsca na szerokie felgi)

Co nie zmienia faktu, że gdyby M340 nie było - wybrałbym RS3 (bo jest bardziej komfortowe niż S3!)

Możliwe, że LCI2 ma poprawione zawieszenie i układ kierowniczy (takie info widziałem w sieci), faktem jest, że pomijając wszelkie próby syntetycznego opisu: jazda M340 sprawiała mi ogromną przyjemność, większą niż jazda RS3. Chodziło o zachowanie na drodze, wyciszenie, i reakcje na ruchy kierownicą, mały body roll w zakrętach. Po prostu sama przyjemność. Tak nie było w RS3, choć to dobre auto.

 

W dniu 9.04.2025 o 07:32, Sirkamilo99 napisał(a):

To ciekawe bo jak dla mnie układ kierowniczy w m340i jest jego największą wada (poza masą i oczywiście audio). 

W żadnym stopniu nie jest on tak bezpośredni jak by się chciało. Taka Gulia dużo lepiej się prowadzi 

Jeździsz M340 LCI2? Podobno w LCI2 mocno ulepszyli układ kierowniczy. Fakt - masa nie jest niska i to jest największa wada M340 😞

Co do Alfy: Gulia ma chyba najprzyjemniejszy układ kierowniczy w zwykłych autach. Nawet lepszy niż Alpine A110. Inicjacja skrętu i reakcja na ruch kierownicy to w Alfie prawdziwa przyjemność. Ale tam są słabiutkie silniki albo napęd na tył i szalona cena 😞 Pomijam już to, co obecnie wyrabia Stellantis z dostępnością części zamiennych (horror - ponad pół roku czekania na przednią szybę lub reflektor).

Edytowane przez Dasonen
  • Lubię to 1
Opublikowano

Na serio porównujesz Giulię z A110 i twierdzisz że lepiej skręca? Chyba, że dalej piszesz o zawracaniu na drodze (średnica zwracania😀 Chociaż nawet to bardzo bym się zdziwił jakby promień skrętu był większy w A110.

Giulia jeździ lepiej niż G20 ale pokonywanie zakrętów vs A110 z lepszym rezultatem jest już bardzo dyskusyjne. Chyba odpuśćmy dalsze pisanie bo percepcja jak widać u nas bardzo różna więc trudno nam będzie się zgodzić 😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.