Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od pewnego czasu walczę z parującymi reflektorami bixenon(skrętne) w moim BMW F10 2016r ,auto sprowadziłem z USA i zmuszony byłem wymienić reflektory na nowe, kupiłem używane od starszego Pana który zapewniał mnie że są szczelne i nie parują. Po zamontowaniu okazało się że podczas deszczu lub po wizycie na myjce reflektory parują ,robi się mgiełka przy dolnych krawędziach lamp, zaczyna się od zewnątrz i paruje w kierunku grilla. Czego może być to przyczyną ? Nieszczelności przy łączeniu klosza z pozostałą częścią reflektora czy nieszczelności przy deklach ? lub świadczy to o przytkanych odpowietrznikach ? Zastanawia mnie również fakt że oba reflektory parują tak samo. Dzisiaj również zauważyłem że podczas ciepłego dnia, bez jakiegokolwiek deszczu lampy zachowują się tak samo tzn parują w ten sam sposób jak opisałem wyżej. Odkręciłem górne dekielki i para zaczęła powoli znikać. Czy miał ktoś podobny problem ? Co radzilibyście w takiej sytuacji ? 

Edytowane przez elvisek
Opublikowano

To chyba dość częsta przypadłość tych reflektorów. Ja oddałem do renowacji (wymiana klosza + czyszczenie).

https://www.multiglas.pl

Sami wyjmowali je z auta.

Polecam zabieg jeśli już transakcji nie "odkręcisz" bo prawdopodobnie one były już uszkodzone. Taka wymiana kloszy hmmm ....tania nie jest .

Po zabiegu oczywiście wyglądają jak nowe i dużo lepsza jest ilość światła (żarnik ten sam) 

Opublikowano

 

17 godzin temu, PiotrGS napisał(a):

To chyba dość częsta przypadłość tych reflektorów. Ja oddałem do renowacji (wymiana klosza + czyszczenie).

https://www.multiglas.pl

Sami wyjmowali je z auta.

Polecam zabieg jeśli już transakcji nie "odkręcisz" bo prawdopodobnie one były już uszkodzone. Taka wymiana kloszy hmmm ....tania nie jest .

Po zabiegu oczywiście wyglądają jak nowe i dużo lepsza jest ilość światła (żarnik ten sam) 

Czyli nie pozostaje nic innego jak tylko regeneracja reflektorów, myślałem również o firmie AutoGamma, słyszałem dużo dobrych opinii o nich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja bym w cieple, suche dni otworzyl obydwa dekielki i pojezdzil. Reflektory mogly byc przechowywane w zlych warunkach, wilgotnych, z otwartymi dekielkami i po prostu gdy jest duza roznica temperatur miedzy wnetrzem lampy a reszta swiata, to wilgoc zaczyna sie odkladac na szkle.  Tak jak wyjmiesz butelke z napojem z lodowki, ten sam efekt. Jak sa bardzo szczelne, to nie ma gdzie ta wilgoc uciec.

Edytowane przez mmw
Opublikowano
5 godzin temu, elvisek napisał(a):

Zdecydowałem się oddać reflektory do firmy Multiglas,jak przyjadą z powrotem to dam znać jak wykonali robotę 😉 

Będzie Pan Zadowolony 🙂 

 

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po diagnozie okazało się że reflektory są szczelne na łączeniu klosza z pozostałą częścią reflektora, jedyna nieszczelność występuje przy górnych dekielkach. Zakupiłem już nowe uszczelki i powinno  być ok 😉 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie wracam z tematem parujących lamp, tak jak wcześniej wspomniałem serwis Multiglas stwierdził że reflektory są szczelne oraz że jedyna nieszczelność może pojawić się w okolicy górnych dekielków. Zakupiłem i dałem do dekli nowe uszczelki i nadal to samo, cały czas pojawia się lekkie mgiełka na dole obydwu reflektorów. Testowałem reflektory w taki sposób że do jednego dekielka dałem nową uszczelkę a do drugiego starą i obydwa reflektory parują tak samo. Wiem że może to się wydawać błahym problemem ale strasznie mnie to irytuje. Zauważyłem że reflektory parują po wizycie na myjce albo różnicy temperatur w chłodne dni kiedy włączę światła a wewnątrz reflektorów zrobi się wyższa temperatura. Zachodzę w głowę już od dobrych dwóch miesięcy i nie mam pojęcia jak wyeliminować ten problem. Jeżeli ktoś podpowie mi jak to wyeliminować to stawiam dobrą flaszkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A probowales jezdzic ze zdjetymi kompletnie dekielkami gdy pogoda byla bezdeszczowa, bylo w miare cieplo i sucho?

Opublikowano
14 godzin temu, elvisek napisał(a):

...cały czas pojawia się lekkie mgiełka na dole obydwu reflektorów. Testowałem reflektory w taki sposób że do jednego dekielka dałem nową uszczelkę a do drugiego starą i obydwa reflektory parują tak samo. Wiem że może to się wydawać błahym problemem ale strasznie mnie to irytuje.

Będziesz się musiał przyzwyczaić bo jest to najnormalniejsze zachowanie w przypadku tych reflektorów. 

Dopiero gdy całe będą się skraplać od środka i woda zacznie ściekać, to możesz szukać nieszczelności.

spacer.png

Opublikowano

U mnie parowala lewa lampa, suszyłem suszarka od środka i po każdym deszczu znowu to samo. Oddałem kampe do naprawy. Okazało się że uszczelka byla sparciala i pod klosz woda się dostawała. Rozkleili klosz, ponownie skleili i prawie rok beż żadnej kropli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dlatego ja mysle, ze kolega ma wilgoc wewnatrz i musi sie jej pozbyc. Lampa sama w sobie jest na tyle szczelna, ze ciezko taka wieksza ilosc wilgoci wyeliminowac bez po prostu otwarcia dekli i jezdzenia z rozgrzana lampa w sucha pogode.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.11.2023 o 17:46, elvisek napisał(a):

Panowie wracam z tematem parujących lamp, tak jak wcześniej wspomniałem serwis Multiglas stwierdził że reflektory są szczelne oraz że jedyna nieszczelność może pojawić się w okolicy górnych dekielków. Zakupiłem i dałem do dekli nowe uszczelki i nadal to samo, cały czas pojawia się lekkie mgiełka na dole obydwu reflektorów. Testowałem reflektory w taki sposób że do jednego dekielka dałem nową uszczelkę a do drugiego starą i obydwa reflektory parują tak samo. Wiem że może to się wydawać błahym problemem ale strasznie mnie to irytuje. Zauważyłem że reflektory parują po wizycie na myjce albo różnicy temperatur w chłodne dni kiedy włączę światła a wewnątrz reflektorów zrobi się wyższa temperatura. Zachodzę w głowę już od dobrych dwóch miesięcy i nie mam pojęcia jak wyeliminować ten problem. Jeżeli ktoś podpowie mi jak to wyeliminować to stawiam dobrą flaszkę.

 

Reflektory maja wywietrzniki i zaparowanie jest ok, oczywiście jeśli z czasem wysycha a nie robią się krople.

Regenerowałem reflektory w styczniu, rok temu - wymiana kloszy, nowy klej - pierwsza jesień i zaparowane, ale wysychają. Jeden raz było mocniej zapocone to wrzuciłem woreczek z granulkami i po 30 min już była sucha lampa - może właśnie u Ciebie też wilgoć trzeba zabrać wewnątrz z lampy, jak piszą wyżej. W tym roku już nic nie paruje, może lekka mgiełka raz była i tyle

Edytowane przez LoGik
Opublikowano

Dzięki Panowie za podpowiedzi ,sprobuje na początku pojeździć z otwartymi deklami i dodatkowo zakupie pochłaniacze wilgoci i dam je do wnętrza reflektorów ,zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

W naszym BMW ten sam problem,do takiego stopnia,że moduły również były do wymiany. Założone zostały nowe lampy,a po 12h pojawiła się ponownie para w reflektorach. Warsztat twierdzi,że to normalne,bo różnica temperatur,ale według mnie,nie powinno być ani kropki pary,skoro obie lampy są nowe. (?) 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, to nie jest normalne, lampy w środku muszą być suche problem jest w jakości wykonania lamp i są albo nieszczelne albo jest problem z wentylacją lamp i dlatego parują a ci co twierdzą że to normalne to niech pokażą 20 letnie E60 z zaparowanymi lampami.

Opublikowano

Witam.

Mialem w/w przypadłośc. Z racji miejsca zamieszkania lewa lampe tj. od pasażera przetransportowałem do polski. Naprawy dokonał zakład :

- Auto-Serwis Dariusz Bąk Krotoszyńska 59a 63-400

Ostrów Wielkopolski.

697440996

 

Po 3 latach od wymiany klosza mam totalny spokój z jakimkolwiek zalewaniem po myjni, deszczu lub brzydkiej pogodzie, zero jakiejlkolwiek wilgoci zimą czy latem etc. i zauwazalnie lepsze światło na tym samym żarniku.

Opublikowano
W dniu 3.02.2025 o 17:14, Krzyś111685053072 napisał(a):

Dokładnie, to nie jest normalne, lampy w środku muszą być suche problem jest w jakości wykonania lamp i są albo nieszczelne albo jest problem z wentylacją lamp i dlatego parują a ci co twierdzą że to normalne to niech pokażą 20 letnie E60 z zaparowanymi lampami.

Jeśli problem nie zniknie,a pojawia się coraz więcej skroplonego powietrza,będą wymieniać kolejny raz nowe lampy 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@jnk12 taa oczywiście, to taka sama zagrywka BMW jak w VW to że dolewanie litra oleju na 1kkm to norma i nic z silnikiem się nie dzieje. Wilgoć w nowoczesnych lampach to szybki sposób na "zabicie" modułów/całych lamp które kosztują tysiące PLN a kto na tym zarobi jak nie BMW.

Opublikowano
Godzinę temu, Krzyś111685053072 napisał(a):

@jnk12 taa oczywiście, to taka sama zagrywka BMW jak w VW to że dolewanie litra oleju na 1kkm to norma i nic z silnikiem się nie dzieje. Wilgoć w nowoczesnych lampach to szybki sposób na "zabicie" modułów/całych lamp które kosztują tysiące PLN a kto na tym zarobi jak nie BMW.

masz po części racje, ale na swoim doświadczeniu w f20 też miałem problem z parą w jednej lampie gdzie woda skraplała się jak na rysunkach B. Po uszczelnieniu w renomowanej firmie w warszawie nigdy już lampa nie zaparowała aby woda się skraplała. Zdarzy się raz na jakiś czas minimalne parowanie (mała mgiełka), po myjce czy jeździe w deszczu przy niskich temperaturach. Wiec wydaje mi się ze na 13 letnie auto jest to akceptowalne. Jedynka już któryś rok z kolei jedzie i zero problemów z elektroniką. Z kolei patrzę na kilku letnie g20 też zdarzy się ze lampy zaparują mała mgła (auto w 100% bezwypadkowe), która schodzi w ciągu 30-40 minut po wyłączeniu świateł. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.