Skocz do zawartości

X5 LCI 2023


DanielKZ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
bez 2 zdan, porsche trzeba konfigurowac bardzo ostroznie, inaczej cena leci w kosmos. Chesz masaz? + 25k. Chcesz masaz plus jasne wnetrze? + 45k. Ladna felga? +20k :D Plus, ze chociaz lakier metaliczny maja tani :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, moze przeniescie te dyskusje na forum porsche?

Tam się nikt nie jara nowym Cayenne :mrgreen:

Cayenne bardzo fajnie się konfiguruje. Każdy potrzebny element z osobna można dorzucić a nie jakieś odpustowe świecące nerki czy inne pierdoły w pakiecie.

W pakiecie dostajesz różne zbędne duperele "za darmo", każda opcja w Porsche słono kosztuje.

Płacisz za wszystko około 90% pojedyńczej opcji ale nie masz wyboru. Pakiety po nowemu to dramat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiety po nowemu to dramat.

Pakiety są po to, żebyś wziął więcej niż potrzebujesz.

W Audi to jest trochę lepiej rozwiązane, bo jak chcesz komplet asystentów, to bierzesz pakiet trasa, pakiet miasto i pakiet parkowanie. Aczkolwiek, w q7 taki zestaw to chyba 10k+12k+8k. W bmw jest taniej, ale żeby mieć asystentów pro, to musisz dokupić pakiet kompletnie z tym niezwiązany (z reguły premium, czy inne bussines class).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wstępnie zrobiłem config cayenne, żonie spodobała się ta niwa oliwkowa skóra, ale

Na razie próbników jeszcze nie maja, więc trochę strach zamawiać bez zobaczenia chociażby próbnika. Mój wstępny config to ten nowy niebieski kolor plus właśnie ta oliwkowa skóra w środku. Z tym skomplikowani hybrydy to akurat masz racje a co do ceny to w wersji przed fl różnica w cenie bazowej tez była 30 tysięcy ale w hybrydzie każdy dodatek był tańszy o 8 procent zr względu na różnice w akcyzie, więc finalna cenya różniła się gdzies z10-15 tys w zależności od ilości dodatków. Jak jest teraz facet w salonie mi jeszcze nie potrafił odpowiedzieć. Generalnie jest burdel w cenniku. Np szklany dach w coupé podobno jest w standardzie w standardowej wersji trzeba dopłacić. Standardem podobno są tez mareiksowe ledy ante za dopłata ro jakaś nowość hd matrix led. Jeśli to nie problem pochwalisz się kodem konfiguracji?

 

Spoko. Ja akurat kolor widziałem na miejscu i mieli próbki tego wnętrza, o inne nie pytałem. Jeszcze przed produkcją mam kolor wydechów do potwierdzenia. W cenniku nie ma czarnych, są tylko jakieś ciemne brązowe. Podobno jak zamówisz za dwa tygodnie to możesz odebrać po nowym roku.

http://www.porschecode.com/PRLNHFM6

 

ładny kolor, środek tez mi się podoba bardziej niż x5 ale cena...? za ta kwote (po rabacie) masz doposazoną pod korek x5 w 50e która ma 150koni więcej, m60 też by się skonfigurowało całkiem wysoko. Czy jakościowo porsche jest znacznie lepsze niż bmw? Napewno w odbiorze marki Porsche jest wyżej, a czy jakościowo tak samo lepiej - mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiscie ze X5 i Cayenne jest porownywalne jakosciowo, technicznie itd. Prestiz marki Porsche jest wyzszy i za to trzeba zapłacic. Przeciez zgodnie z pozycjonowaniem w grupie VW Cayenne musi byc droższe od Q7/Q8. Osobna sprawa to serwis. Tam dopiero jest roznica w koszcie eksloatacji.

Z drugiej strony podoba mi sie ten lifting Cayenne. Zmiany zdecydowanie na lepsze. Wyglada świeżo i nowocześnie. Silniki tez ulepszone. Ma to sens.

Cóż więc rozsadek mowi BMW bo cena/jakosc sie zgadza a jak jest miejsce na troche szaleństwa to nowym Cayenne zdecydowanie nie pogardziłbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba która zdecydowała się na X6 LCI, uwielbia BMW piszę odpowiedzialnie i szczerze że Porsche ma lepsze materiały :-). Różnica odczuwalnie na poziomie coś jak między Audi a BMW. Jak dorobię się lepiej i nie wystraszy mnie serwis to se jeszcze Cayena ogarnę w życiu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba która zdecydowała się na X6 LCI, uwielbia BMW piszę odpowiedzialnie i szczerze że Porsche ma lepsze materiały :-). Różnica odczuwalnie na poziomie coś jak między Audi a BMW. Jak dorobię się lepiej i nie wystraszy mnie serwis to se jeszcze Cayena ogarnę w życiu.

 

Ja też byłem fanem BMW ale obecnie przekształcają się w chińską tandetę. Jak widzę ich reklamy w mediach społecznościowych to jeszcze bardziej utwierdzam się w decyzji :-)

Cena Cayenne jest większa ale polecam wsiąść do Cayenne i porównać. Same koszt produkcji wyświetlaczy Porsche są dużo droższe niż tego przyklejonego tabletu od BMW który jest montowany w każdym nowym modelu


Nie tylko Ty błyszczysz w towarzystwie – nowe BMW X5 z podświetlaną atrapą chłodnicy BMW Iconic Glow zostawia w cieniu wszystkich na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba która zdecydowała się na X6 LCI, uwielbia BMW piszę odpowiedzialnie i szczerze że Porsche ma lepsze materiały :-). Różnica odczuwalnie na poziomie coś jak między Audi a BMW. Jak dorobię się lepiej i nie wystraszy mnie serwis to se jeszcze Cayena ogarnę w życiu.

 

Ja też byłem fanem BMW ale obecnie przekształcają się w chińską tandetę. Jak widzę ich reklamy w mediach społecznościowych to jeszcze bardziej utwierdzam się w decyzji :-)

Cena Cayenne jest większa ale polecam wsiąść do Cayenne i porównać. Same koszt produkcji wyświetlaczy Porsche są dużo droższe niż tego przyklejonego tabletu od BMW który jest montowany w każdym nowym modelu


Nie tylko Ty błyszczysz w towarzystwie – nowe BMW X5 z podświetlaną atrapą chłodnicy BMW Iconic Glow zostawia w cieniu wszystkich na drodze.

 


to fakt, iconie glow to wiocha i mogli coś innego zaproponować lub po prostu nic nie dodawać, jak sie bierze pełną opcję to nawet nie można z tego zrezygnować ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz, że styl trochę odjeżdża, a dwa, że ceny poszły do góry mocno. Nawet biorąc pod uwagę średni rabat 10% BMW jest bliżej cenowo do Porsche niż wcześniej. A jednak Porsche trochę jest półkę wyżej.

 

teoretycznie tak, jednak jak sprobowalem skonfigurować cayene na tym samym wyposażeniu co x5, to wyszło prawie 200tyś wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem zdziwienia czemu Porsche jest droższe ile jest od BMW. Ostatnio miałem nową Kia Sportage z wypożyczalni i na tle 2 letniego X3 mojej żony to jest to znacznie lepszy deal - nowocześniej, kluczowe elementy jak silnik czy zawieszenie na wystarczającym poziomie, większość dodatków w standardzie lub tanim pakiecie. Ale, jak to mówi mój znajomy broker nieruchomości premium, znaczek nie ten i nikomu nie wytłumaczysz że jeździ podobnie i wszystko z nim ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co by nie mówić ale jednak cena serwisów w Porsche robi dużą różnice, chociażby sam interwał przeglądów co 15 tyś lub co roku :wink:

 

Czestotliwosc serwisow nie jest w BMW problemem bo jest do kupienia pakiet nawet do 200kkm i 8 lat ktory wychodzi korzystnie cenowo. W Porsche chyba nie ma żadnych pakietow i robiac 10 serwisow na dystansie dajmy na to 150kkm zapłacisz za to ok.40000zł. Wraz z hamulcami, płynami i innymi ekploatacyjnymi tematami serwisowanie podejdzie pewnie pod 100k pln na tym dystansie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie mówić ale jednak cena serwisów w Porsche robi dużą różnice, chociażby sam interwał przeglądów co 15 tyś lub co roku :wink:

 

Czestotliwosc serwisow nie jest w BMW problemem bo jest do kupienia pakiet nawet do 200kkm i 8 lat ktory wychodzi korzystnie cenowo. W Porsche chyba nie ma żadnych pakietow i robiac 10 serwisow na dystansie dajmy na to 150kkm zapłacisz za to ok.40000zł. Wraz z hamulcami, płynami i innymi ekploatacyjnymi tematami serwisowanie podejdzie pewnie pod 100k pln na tym dystansie.

 

Bazując na szczegółach Pakiet Service Inclusive - 5 lat / 100.000km kosztuje 7200. Dostaniemy za to dwie wymiany oleju z filtrami ponieważ na trzecią się nie załapie. Jak ktoś chce dłużej używać samochód to po takim serwisie samochód jest na sprzedaż bo przy 100tyś będzie miał 3 wymiany oleju i silnik do remontu. Takie są oto pakiety serwisowe w BMW. Dwa dni temu rozmawiałem ze znajomym, samochód X5 40i 45 tyś km i przy 43tyś robił drugą wymianę oleju zgodnie z tym co mu komputer pokazał, rocznik samochodu 2019 :lol: Facet dopiero w piątym roku użytkowania wymienił drugi raz olej. To jest maksymalny pakiet serwisowy. Nie ma czegoś takiego jak 200tyś i 8 lat. Kupując taki samochód wolę sobie sam zapłacić i wymienić olej po 10tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co by nie mówić ale jednak cena serwisów w Porsche robi dużą różnice, chociażby sam interwał przeglądów co 15 tyś lub co roku :wink:

 

Czestotliwosc serwisow nie jest w BMW problemem bo jest do kupienia pakiet nawet do 200kkm i 8 lat ktory wychodzi korzystnie cenowo. W Porsche chyba nie ma żadnych pakietow i robiac 10 serwisow na dystansie dajmy na to 150kkm zapłacisz za to ok.40000zł. Wraz z hamulcami, płynami i innymi ekploatacyjnymi tematami serwisowanie podejdzie pewnie pod 100k pln na tym dystansie.

 

Bazując na szczegółach Pakiet Service Inclusive - 5 lat / 100.000km kosztuje 7200. Dostaniemy za to dwie wymiany oleju z filtrami ponieważ na trzecią się nie załapie. Jak ktoś chce dłużej używać samochód to po takim serwisie samochód jest na sprzedaż bo przy 100tyś będzie miał 3 wymiany oleju i silnik do remontu. Takie są oto pakiety serwisowe w BMW. Dwa dni temu rozmawiałem ze znajomym, samochód X5 40i 45 tyś km i przy 43tyś robił drugą wymianę oleju zgodnie z tym co mu komputer pokazał, rocznik samochodu 2019 :lol: Facet dopiero w piątym roku użytkowania wymienił drugi raz olej. To jest maksymalny pakiet serwisowy. Nie ma czegoś takiego jak 200tyś i 8 lat. Kupując taki samochód wolę sobie sam zapłacić i wymienić olej po 10tyś.

 

To zależy w takim razie od egzemplarza. Ja załapałem sie na 5 serwisow z pakietu 5lat/100kkm ( piaty robiłem po ok.92tys km przebiegu) i teraz mam w aplikacji mozliwosc jego przedłużenia o kolejne 3 lata i chyba do 180kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie problemem są interwały przeglądów. Średnio chyba wskazuje wymianę oleju przy 25tyśkm. Biorąc pod uwagę 3 lata i średni przebieg 20tys to można sobie 2 razy olej wymienić. Pewnie z tego co wrzucacie można sobie dokupić trochę interwałów ale wątpię czy to się opłaca.

Ciekawe jest to że w BMW nie można dokupić gwarancji "Repair Inclusive" słabo to świadczy o wierze producenta w swoje produkty. W Porsche można chyba cały czas dokupować gwarancję Porsche Approved.

W BMW jest to zrobione pod leasing, 3 lata, sprzedaż i nowy i niech się nowy właściciel martwi co dalej z silnikiem gdzie przy 100tyś km olej był wymieniony 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to że w BMW nie można dokupić gwarancji "Repair Inclusive"

 

Mnie też to irytuje. Wydłużyć podstawową gwarancję lub wykupiony z pojazdem pakiety gwarancyjny, można przedłużyć ... do 90 dni od daty pierwszej rejestracji.


W USA z tego co czytałem na forach, można taką decyzję podjąć tuż przed końcem aktualnego pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W Porsche można co roku wykupować approved aż do wieku 15 lat, jednak nie jest to gwarancja a produkt ubezpieczeniowy. Na przestrzeni tylu lat wydany tyle co za wymianę całego nowego silnika, tyle ze w ratach plus jest to obwarowana koniecznością serwisowania wszystkiego na oryginalnych podzespolach oraz (chyba) u autoryzowanego dealera co dodatkowo mocno podraza utrzymanie auta. Tak naprawdę płacimy za ewentualne naprawy w ratach. Aa i przy approved serwis bardzo chętnie wymieni klocki czy tarcze przy minimalnym zużyciu gdzie normalnie każdy by Jeszxze jezdzil.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w X5MC pierwsza wymiana oleju wypadła przy przebiegu 1700km ( przegląd dotarciowy ), druga wymiana przy przebiegu 17000 km, trzecia wymiana przy przebiegu 32000 km - wszystko zgodne ze wskazaniami kompa pokładowego. W międzyczasie robiłem dodatkowe wymiany pomiędzy interwałami , ale to już na własny koszt. Jakby nie patrzeć, w moim przypadku wypadnie 6 - 7 wymian w ramach BSI w okresie 100.000 km .
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś kto zamówił wersję LCI dostał już termin produkcji?

 

Są opóźnienia w związku z brakami podzespołów. Na forach ludzie piszą o nawet 4 tygodniach.


Problemem jest na pewno domykanie drzwi oraz 4-strefowa klimatyzacja, o ile nie jest składową pakietu. Klimę wycofano całkowicie z możliwości dołożenia jako osobna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie problemem są interwały przeglądów. Średnio chyba wskazuje wymianę oleju przy 25tyśkm. Biorąc pod uwagę 3 lata i średni przebieg 20tys to można sobie 2 razy olej wymienić. Pewnie z tego co wrzucacie można sobie dokupić trochę interwałów ale wątpię czy to się opłaca.

Ciekawe jest to że w BMW nie można dokupić gwarancji "Repair Inclusive" słabo to świadczy o wierze producenta w swoje produkty. W Porsche można chyba cały czas dokupować gwarancję Porsche Approved.

W BMW jest to zrobione pod leasing, 3 lata, sprzedaż i nowy i niech się nowy właściciel martwi co dalej z silnikiem gdzie przy 100tyś km olej był wymieniony 3 razy.

 

Za pakiet na 5 lat i 100 tys zapaliłem 8020. Przed kupnem zapytałem w Aso ile zapłacę za przeglądy i 2550 mały/ 4600 duży + 720 plyn hamulcowy co 2 lata. Aktualne ceny we Wrocławiu wiec wszystko zależy ile jeździsz. W Porsche za Approved w zależności od modelu zapłacisz 5-7 tys za rok i dalej płacisz za serwis 5-7 k wiec dużo więcej. Dodatkowo jak chcesz przedłużyć Approved to wszystko musi być jak nowe inaczej wymiana na nowe części (klocki, tarcze, opony, amory) Przy Approved obowiązkowy jest serwis w Aso wiec nie zrobisz na boku taniej wymiany oleju lub klocków, tarcz itd :) Prosiaki w serwisowaniu są bardzo drogie. Dla przykładu kiedyś mi strzeliła metalowa obejma od węża do chłodnicy która może kosztuje 5zl i faktura za diagnozę , demontaz zderzaka prawie 2k a teraz godzina pracy sporo więcej kosztuje chyba coś ok 800-900 netto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.