Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wy się tej zmiany pracy zawiasu na comfort plus nie boicie? Nie jest normalnie dostępny i może powód jest taki, że ma wpływ na zużywanie się części zawieszenia adopcyjnego? Będzie wygodniej przez rok a potem szok, zawias do wymiany.

Opublikowano

Życie jest zbyt krótkie żeby się czymś takim przejmować 😉 

Tak da się wyczuć zmianę pracy zawieszenia, ale to nie oznacza że to jest diametralna zmiana. Nie ma też żadnych efektów ubocznych w trakcie jazdy jak dobijanie czy cokolwiek podobnego. A takie modyfikacje w G2x są znane od ładnych paru lat, dość dokładnie przyglądam się raportom o wszelkich usterkach na Bimmerpost i nie widziałem raportów o problemach z amorkami.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po zakodowaniu Comfort Plus w trybie Sport Individual np. w sekcji zawieszenie pojawia się opcja Comfort Plus? Czy to jest tylko cały oddzielny tryb jazdy?

Opublikowano (edytowane)

W 7 w Sport Individual nie można wybrać Comfort Plus więc w 3 tym bardziej nie będzie.
W plusie auto zamienia się w statek pływający jak po falach, więc nie dziwię się że Sporta nie da się z tym mieszać, trochę jedno wyklucza drugie.

Edytowane przez Markok
Opublikowano
6 godzin temu, kamsku2930 napisał(a):

Po zakodowaniu Comfort Plus w trybie Sport Individual np. w sekcji zawieszenie pojawia się opcja Comfort Plus? Czy to jest tylko cały oddzielny tryb jazdy?

To jest oddzielny tryb, oraz można go wybrać jako opcje w Eco Individual.

Ale podobno nie ma kodowania na to aby Comfort Plus był dostępny w Sport Individual.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy da się zakodować takie coś, że jak stoję w korku albo na światłach za innym samochodem i jak on ruszy to będzie jakiś delikatny sygnał dźwiękowy? Mam takie coś w drugim aucie dużo tańszym i wg mnie fajnie się sprawdza. Tutaj chyba samo wyposażenie auta w radar powinno wystarczyć.

Dodatkowo widziałem, że ktoś na FB się chwalił, jak światło zmieni się na zielone to też może być informacja dla kierowcy (aczkolwiek nie wiem jakie wyposażenie trzeba do tego mieć, może czytanie znaków styka?).

 

 

.

Opublikowano

Wydaje mi się że obie opcje są możliwe z asystentem jazdy Pro.

Kamera na podczerwień w zegarach monitoruje czy patrzysz się na drogę - jeśli nie, to będzie piknięcie.

 

Fabrycznie powinno monitorować pojazd przed Tobą, opcja rozpoznawania świateł powinna być możliwa po zdjęciu blokad regionu.

Opublikowano
W dniu 8.03.2025 o 19:59, komoornik napisał(a):

Wydaje mi się że obie opcje są możliwe z asystentem jazdy Pro.

Kamera na podczerwień w zegarach monitoruje czy patrzysz się na drogę - jeśli nie, to będzie piknięcie.

 

Fabrycznie powinno monitorować pojazd przed Tobą, opcja rozpoznawania świateł powinna być możliwa po zdjęciu blokad regionu.

Ciekawe czy się da bez asystenta pro (po VIN, mam tylko to: 05AQ Active Guard Plus, 05AS Driving Assistant, 06U3 BMW Live kokpit Professional).

.

Opublikowano
W dniu 8.03.2025 o 19:59, komoornik napisał(a):

Wydaje mi się że obie opcje są możliwe z asystentem jazdy Pro.

Kamera na podczerwień w zegarach monitoruje czy patrzysz się na drogę - jeśli nie, to będzie piknięcie.

 

Fabrycznie powinno monitorować pojazd przed Tobą, opcja rozpoznawania świateł powinna być możliwa po zdjęciu blokad regionu.

Dokładnie tak jest, jak masz włączoną jazdę w korku nie ruszy, póki nie spojrzysz, rozpoznawanie świateł, stopów i ustąp pierwszeństwa działa w kilku krajach, ale nie przypomnę sobie w jakich teraz.

Opublikowano

W Niemczech mi działało, ale średnio. Co drugie-trzecie światła wykrywał tylko. Do tego nie pokazywał w headupie.

Opublikowano
18 godzin temu, Sweeper napisał(a):

Ciekawe czy się da bez asystenta pro (po VIN, mam tylko to: 05AQ Active Guard Plus, 05AS Driving Assistant, 06U3 BMW Live kokpit Professional).

Moim zdaniem nie, bo zasada działania opiera się głównie na kamerze w zegarach której nie masz.

 

A co do opcji "Give Way Warning" czyli rozpoznawanie świateł, znaków itd - na szczęście limity regionalne można zdjąć 😅

Opublikowano

A jeśli nie zależy mi na tym, aby zegary rozpoznawały czy patrzę na drogę? po prostu delikatny sygnał jak stoję chwilę w korku i auto z przodu rusza? tak mam w sumie w drugim aucie i takie coś mnie satysfakcjonuje. Nie musi sprawdzać mojej uwagi.

.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 11.03.2025 o 15:24, komoornik napisał(a):

Moim zdaniem nie, bo zasada działania opiera się głównie na kamerze w zegarach której nie masz.

 

A co do opcji "Give Way Warning" czyli rozpoznawanie świateł, znaków itd - na szczęście limity regionalne można zdjąć 😅

Nie wiesz jak zdjąć limity regionalne przy użyciu Bimmercode?

Opublikowano

Nie pamiętam już teraz czy Bimmercode da radę, bo on niestety nie jest w stanie połączyć się ze wszystkimi modułami.

Tu jest opis całego kodowania:

https://www.i4talk.com/threads/gww-wwa-successfully-coded.12995/?post_id=267790&nested_view=1&sortby=oldest#post-267790

Jeśli ficzer już jest fabrycznie, to powinna być tylko kwestia samych limitów regionalnych:

KAFAS4 40F8 :
VFW_COUNTRY_VARIANT_MODE -> All set to "FF"
WWA_COUNTRY_VARIANT_MODE -> All set to "FF"

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witam,

 

Z góry przepraszam za to pytanie, ale jestem zielony w kwestii kodowania. Chciałbym zakodować sobie ten tryb Comfort Plus w moim G21 z adaptacyjnym zawieszeniem. Czy coś takiego może wykonać również któreś z ASO? Wiem, że można to zrobić przy pomocy Bimmercode, ale obawiam się utraty gwarancji, gdybyś coś się działo z zawieszeniem w przyszłości...

  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, shakend napisał(a):

Z góry przepraszam za to pytanie, ale jestem zielony w kwestii kodowania. Chciałbym zakodować sobie ten tryb Comfort Plus w moim G21 z adaptacyjnym zawieszeniem. Czy coś takiego może wykonać również któreś z ASO? Wiem, że można to zrobić przy pomocy Bimmercode, ale obawiam się utraty gwarancji, gdybyś coś się działo z zawieszeniem w przyszłości...

Nie ma co przepraszać, od tego jest forum. 

Kodowanie nie jest powoduje utraty gwarancji, o ile się nie zepsuło czegoś ;). Bimmercode jest w tym temacie bezpiecznym rozwiązaniem. Co innego jakbyś się wziął za ISTE lub ESYS, to mógłbyś sobie biedy napytać. Tak czy inaczej, warto pomiętać, że po zdalnym / lokalnym update oprogramowania to co zostało zakodowało przywracane jest do stanu pierwotnego.

Opublikowano
35 minut temu, wodzik2 napisał(a):

Nie ma co przepraszać, od tego jest forum. 

Kodowanie nie jest powoduje utraty gwarancji, o ile się nie zepsuło czegoś ;). Bimmercode jest w tym temacie bezpiecznym rozwiązaniem. Co innego jakbyś się wziął za ISTE lub ESYS, to mógłbyś sobie biedy napytać. Tak czy inaczej, warto pomiętać, że po zdalnym / lokalnym update oprogramowania to co zostało zakodowało przywracane jest do stanu pierwotnego.

ok, bardzo dziękuję za informacje;)

Opublikowano
Godzinę temu, wodzik2 napisał(a):

Kodowanie nie jest powoduje utraty gwarancji, o ile się nie zepsuło czegoś ;). Bimmercode jest w tym temacie bezpiecznym rozwiązaniem

Moment moment. Naprawdę myślicie (wiecie?), że kodując Comfort Plus i zgłaszając na gwarancji problemy z zawieszeniem wam ją uznają? Bo ja bym się zdziwił. Ba, będąc gwarantem sam bym odrzucił. Rozumiem Start Stop, bo to tylko zmiana domyślnego ustawienie czegoś co można po każdym odpaleniu zmienić.

Opublikowano

Szczerze mówiąc Bimmercode w wersji podstawowej z ukrytymi skomplikowanymi opcjami umożliwia zmianę ustawień na które auto samo pozwala i ma w komputerze taką możliwość (jak ekrany z M-ek w 316i/d heh), jechanie do ASO nawet bez przywracania ustawień fabrycznych nie powinno mieć jakichkolwiek negatywnych skutków z zdroworozsądkowymi serwisantami, bo jeśli byłoby to zakazane i szkodliwe dla auta, to czemu komputer ma to w pamięci i na to pozwala bez problemu prostą aplikacją na telefon.. No ale w Polsce nigdy nie wiadomo, Polak Polakowi Polakiem, przekodowany start/stop? Anulowanie gwarancji na silnik i pora na CS-a (grę, nie auto)..

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Markok napisał(a):

Szczerze mówiąc Bimmercode w wersji podstawowej z ukrytymi skomplikowanymi opcjami umożliwia zmianę ustawień na które auto samo pozwala i ma w komputerze taką możliwość (jak ekrany z M-ek w 316i/d heh), jechanie do ASO nawet bez przywracania ustawień fabrycznych nie powinno mieć jakichkolwiek negatywnych skutków z zdroworozsądkowymi serwisantami, bo jeśli byłoby to zakazane i szkodliwe dla auta, to czemu komputer ma to w pamięci i na to pozwala bez problemu prostą aplikacją na telefon.. No ale w Polsce nigdy nie wiadomo, Polak Polakowi Polakiem, przekodowany start/stop? Anulowanie gwarancji na silnik i pora na CS-a (grę, nie auto)..

Naprawdę myślicie, że serwisanci siedzą i szukają tam, czy ktoś nie ma włączonej opcji 5 kierunkowskazów w menu? 🙂

Często ci ludzie nie mają pojęcia o tych samochodach, czasem się zdarzy ktoś ogarnięty, z reguły mistrz warsztatu, ale on się nie zajmuje każdym autem, przy większości napraw dostają zlecenie, schemat naprawy i jadą krok po kroku, w ASO nie pracują orły mechaniki, czy fanatycy marki recytujący kody silników po kolorze auta.

Jak czegoś nie wiedzą, to my panu wgramy nowe oprogramowanie, może pomoże.

Edytowane przez siwyZS
Opublikowano

W menu Ustawienia / Ogólne ustawienia / Okna ze wskazówkami 

przy okazji jakiejś automatycznej aktualizacji software, zniknęła mi opcja wyłączenia powiadomienia o zmianie trybu jazdy.

Od tej pory ilekroć zmienię przyciskiem tryb jazdy np. na Sport to przez kilkanaście sekund na głównym ekranie (iD7) jest wyświetlany komunikat zajmujący cały ekran. Strasznie to irytujące.

Czy ktoś się orientuje czy jakimś Bimmerem czy czymś, można przywrócić w menu "Okna ze wskazówkami" opcję wyłączenia komunikatu z zmianie trybu jazdy (albo po prostu wyłączyć to cholerstwo na dobre)? 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie,

przerobiłem kodowanie Bimmer code (tryb podstawowy) praktycznie w 100 %. Zastanawiam się co można zrobić w trybie eksperta? Nie mam w tym żadnego doświadczenia i nie podejmuję się na ślepo żeby czegoś nie zepsuć. Czy jest gdzieś opis funkcji jakie można zakodować/zmienić w G21 w trybie eksperta krok po kroku?

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.