Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, chcialbym zmienic moja dotychczasowa BMW E36 318, na poczatku myslalem o 523 i 528, lecz finanse ulegly lekkiemu skurczeniu, na polu walki zostaly: E36 325, E36 328 oraz wspomniana Alfa. Do wydania mam okolo 18 tys.zl, niestety za taka kwote nie uda mi sie chyba kupic zadbanej 328...chyba, ze sie myle. Co byscie wybrali z tej trojcy? Moze prowadzil ktos kiedys Alfe?bylbym wdzieczny za podzielenie sie opiniami. :)
Opublikowano
Z całym szacunkiem dla Alfy ale w taką za 18 tys. to bym sie nie pakował......
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Jedynie co może niektórym podobać się w Alfie to sylwetka. Nic poza tym. Z całym szacunkiem dla włoskiej motoryzacji ale te tandetne wnętrza, jakośc materiałów pozostawia wiele do zyczenia.

BMW 328 - :clap:

...tylko BMW
Opublikowano

156 jest piękna ale bardzo awaryjna. Mam znajomego w serwisie Fiata i Alfy Romeo w Zielonej Górze i uczciwie mi odradzał kupno alfy.

Sam sie zastanów czy by ci odpowiadała ciągła tułaczka po mechanikach,-koszty i np niespodziewane awarie na trasie:/// w alfie 156 to prawie standard:/

 

Bmki szukaj na www.mobile.de i www.autoscout24.de

 

Ta z allegro ok, ale zastanawiający jest przebieg, choć może komuś nie chciało się jeździć ze względu na kolor deski rozdzielczej,- zależy co kto lubi.

Pozdrawiam i życze dobrego zakupu.

 

ps. jak chcesz to moge ci pomóc z zakupem w niemczech za symboliczne pare złotych;), mieszkam 150km od berlina

kocham moją bejke!!!!!!!!!!
Opublikowano

A wiecie dlaczego kierowcy Alfy nie mówią sobie Dzień Dobry ?

Bo rano się widzieli już w serwisie :D

Titansilber metallic


http://img344.imageshack.us/img344/9427/328wp0.jpg

Opublikowano

Jest zasadniczo tak........kazda sroka swoj ogon chwali( bedziesz mial bmw bedzie najlepsze, bedziesz mial alfe tez bedzie najlepsza) kiedys moj tata chcial kupic Alfe Romeo( jest ok fajnie wyglada i w srodku jest dos przyjemnioe-ale tylko NOWE jak juz kupowac) wiele osob mi mowilo ze Alfy sa autami niestety na 100tys km. pozniej sa powazniejsze klopoty z jego eksploatacja ( czesc ponoc sa drogie swiece jakie drogie) w NIEMCZECH SZWAGIER MA TEZ BMW i rowniez mechanicy mowili ze alfa jest fajna ale jak kupujesz nowa.

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Opublikowano
Ciekawe co by odpowiedzieli na Twoje pytanie na forum Alfy :D A tutaj to prosta sprawa, że polecają Ci wszyscy BMW i słusznie. W niemczech za 5tys.Euro mozan znaleśc ładną 328 i mysle że właśnie u wroga powinieneś poszukać auta ewentualnie jakiegoś swieżo sprowadzonego..., a Alfa to przecież taki troche lepszy Fiat.
Pozdrawiam Grzesiek
Opublikowano (edytowane)

Nie dawno mój kumpel kupił 156... z tego co się od niego dowiedziałem to silniki 2.0 t.s. były bardzo awaryjne, więc do wyboru zostaje tylko 1.8 t.s. i 2.5 V6, który jest chyba bardziej paliwożerny niż R6 w BMW. Auto bardzo dobrze się prowadzi jak na przedni napęd, dosyć dynamiczny z silnikiem 1.8 ale wymaga kręcenia na wysokich obrotach. Niski koszt zakupu i stosunkowo wysoki eksploatacji.

 

Może moje spostrzeżenie jest błędne ale z tego co zauważyłem, to ponad 90% właścicieli AR nienawidzi BMW :lol: Kolega też jakoś po przesiadce, co prawda z Vauxshualaluaa... do owej alfy stał się przciwnikiem BMW, mimo że nigdy nawet nie prowadził samochodu tej marki

Napisanie podobnego posta na stronie AR to dobry pomysł............... żeby sobie poprawić humor ale nie żeby uzyskać rzetelnych informacji.

 

Wciąż nie mogę zrozumieć co w 156 jest tak "pięknego", po prostu w ogóle nie wzbudza we mnie emocji ten samochód...

 

Na twoim miejscu kupiłbym 328i ale AR też ma jakieś atuty - na pewno ma w sobie coś ze sportowego auta, z resztą... przejedź się i zadecyduj.

Edit:

Przypomniało mi się, że 2.5V6 był kiedyś silnikiem roku, chyba wygrał przed M52b25, który był na drugim miejscu ale nie jestem w 100% pewien.

Edytowane przez ///M-PaweLL
Opublikowano

A moja Alfa 156 ma już 157 Tkm i szczerze powiem, że gdybym miał ją jeszcze raz kupić zrobiłbym to bez wahania. Mam silnik 2,4JTD pali 7 litrów w mieście i robi setkę poniżej 10 sekund.

2,0 TS ma niestety kilka wad np zawodny rozrząd , poliwożerność i słynny wariator faz rozrządu.

Ten, kto twierdzi, że Alfa 156 jest tandetna w środku nigdy nie widział Alfy i prawdopodobnie pomylił ją z inną marką choć nie wiem jak to mozliwe bo uważam, że to najładnieszy samochód w tej klasie. Alfa z dieslem (5 cylindrowym) prowadzi sie gorzej w zakrętach (ciężki przód) niż BMW 3. TS powiniem być porównywalny.

Na zakończenie coś co mi jest obojętne, ale zauważyłem, że kobiety ogladają się za Alfą Romeo, a za BMW tylko "lachony"

Opublikowano

Alfa 2,5 v6 w mieście przy bardzo ekonomicznej jeździe pali 14l, 328 przy bardzo ekonomicznej jeżdzie pali 10,5l Jeżdziłem tym i tym i wiem co pisze.

 

ps. jest jeden pewny sposób żeby na 10letnie bmw oglądały się piękne kobiety- z klasą... a nie lachony z pod latarni... Ale nie zdradzę go;) Napewno kilka osób z tego forum też to wie;)

kocham moją bejke!!!!!!!!!!
Opublikowano

Alfa 156 - kumplowi pękł własnie pasek rozrządu (1.8 ts) 12000km po wymianie, remont silnika konieczny, a w R6 BMW masz łańcuszek :cool2:

 

poza tym srodek w 156 to tragedia jakosć materiałów (jaka jakosć??), spasowanie elementów itp. ładne są tylko zegary ze wskazówkami startującymi od dołu (godz. 6). Kokpit to poprostu morze kiepskiego plastiku.

Opublikowano
Z całym szacunkiem dla Alfy ale w taką za 18 tys. to bym sie nie pakował......

wlasnie slyszalem niezbyt pochlebne rzeczy dotyczace awaryjnosci Alf...tez bym najchetniej zostal przy BMW, najbardziej bym chcial 328, jednak znalezc w dobrym stanie to niemal cud. mam na oku ta http://www.moto.allegro.pl/item132693626_bmw_328i_full_opcja.html To alfy nie radzicie?

 

niezbyt pochlebne?, wolne zarty :)

 

alfy zamykaja listy najbardziej awaryjnych aut

 

ich awaryjnosc jest juz wrecz legendarna

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Po prostu Alfy nie kupuje sie rozumem, tylko sercem, jak juz ktos kiedys powiedzial.

Jezdzilem 156 w wersji 1.8 i GTA - oba samochody piekne, jezeli chodzi o stylistyke, niestety przedni naped odbiera sporo przyjemnosci z jazdy, szczegolnie w GTA.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

znajomy mial alfe 156 1.8TS od nowosci, auto robilo wrazenie, zarowno wyglad jak i osiagi bylo bardzo dobre. Problem pojawil sie jak przy przebiegu 89tys!! padl mu pasek roz. i silnik do remontu. Dodam, ża auto regularnie serwisowane w ASO. Każdy przegląd na czas. Alfa to auto z charakterem ale tylko dla odważnych, awaryjność tego auta jak powiedział kolega wyżej to już legenda. Kolejnym argumentem za bmw jest tył napęd, czego alfa Ci nie da. Moim zdaniem poszukaj w niemczech ładnego 323.

Pozdro

Opublikowano

Alfa to szrot. Kupujesz takie cos nowe, robisz 60 000 km i oddajesz do ludzi, bo to juz kres wytrzymalosci. Ostatnio byl u mnie w sklepie klient opowiadal jak to przy 80 000 w jego Alfie 146 1,4 16v rozsypal sie silnik.

A ja kiedys myslalem o Alfie 166 3,0 v6 - zanim kupilem 750iL e32 . Jak moglem byc tak :duh: ?? Gdybym jednak kupil dzis moglbym tylko sie :modlitwa: lub :cry2: tudziez :mad2:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Witam!

 

Koles w pracy ma 156 2.0 TS. Silniczek calkiem przyjemny, ma sporo pary i wspaniale sie kreci, 7000 obr to dla niego pestka. Sporo jednak pali, 11-13 litrow norma. Poza tym inne koszta eksploatacji spore:

- komplet swiec z tego co pamietam kolo 500 pln (maja starczyc na 100kkm),

- wariator czesto pada, wymiana wiaze sie zwykle z wymiana paska rozrzadu,

- no i sam pasek ktory nalezy wymieniac co 60 kkm, bo jak koncza sie wieksze przebiegi mozna poczytac wyzej w tym watku.

Autko calkiem niezle sie prowadzi jak na przednionapedowke, ale zawieszenie tez nie jest specjalnie trwale. Na marginesie - e36 tez nie ma specjalnie mocnego zawieszenie, ale w alfie nie mozna wymieniac swozni, tylko chca cale wahacze, wiec koszta spore.

 

Mimo tego wszystkiego Alfa kolesia ma nalatane 180 kkm i smiga ladnie. Nie zgadzam sie co do tej slabej jakosci materialow. Sa przyzwoite, poza tym autko ma dosc sztywna bude i nie slychac nadmiernych trzaskow czy skrzypienia.

 

Ogolnie IMHO:

alfa nie jest zla, ale jak znajdziesz ladne e36 r6 to bierz BMW. Na twoim miejscu czym predzej bym ogladnal ta 328i z ogloszenia, bo wyglada smakowicie ;)

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Witam,

Alfa Romeo w mojej rodzinie ma ugruntowana pozycję, ojciec "przerobił" 155 2.0 16v, dwa razy 156 2.5 V6, moja siostra dwa lata jeździła 146 1.6.

1. Jakość wykończenia

Alfa 156 jest naprawdę przyzwoicie wykończona, auto ojca ma 195 tys. km a stan wnętrza zupełnie nie wskazuje na ten przebieg. Co ciekawe, auto przyjechało do polski z Niemiec z przebiegiem 130 tys. km i absolutnie nic w nim nie skrzypiało, nie stukało.; po nastepnych 60 tys km nie jest już tak idealnie (polskie dziury, niestety) ale w dalszym ciągu bardzo przyzwoicie.

Zgadzam się ze stwierdzeniem o kiepskiej jakości montażu, materiałów ale tylko w odniesieniu do starszych modeli Alfy (np.: 155), na pewno nie w stosunku do 156.

2. Awaryjność

W moim odczuciu Alfa 156 nie jest autem o ponadprzecietnej awaryjności (mówię to na podatwie doświadczeń w użytkowaniu dwóch 156-tek), aczkolwiek nie jest tak solidna jak BMW. Obecnie użytkowane auto ojca wymagało na dystansie 60 tys km wymiany elementów w zawieszeniu, nowych tarcz i klocków, sprzęgła, układu wydechowego - przy tym przebiegu raczej standard, układ wydechowy mógłby wytrzymać trochę dłużej. Części zasadniczo tylko ASO.

3. Radość z jazdy

Powiem tyle - rewelacja. 6 biegów do przodu, 7,3 s do 100 km/h, fantastyczne prowadzenie, znakomite hamulce. Silnik 2.0 16V TS ojciec miał w Alfie 155 i mogę powiedzieć tyle że daje mnóstwo frajdy z jazdy, zuzycie paliwa na trasie 8 - 9 l/100 km. Nie mam porównania z E36, natomiast mój E34 to przy 156 dostojny krążownik, mimo obiżonego zawieszenia (M-pakiet).

 

Podsumowując:

Alfa i BMW są autami, które sprawiają, że w trakcie jazdy pojawia się uśmiech na twarzy kierowcy. Które wybrać? Cóz, jedni lubią blondynki, drudzy brunetki. Na pewno oba są godne polecenia. Najlepiej przejechac się jednym i drugim i wtedy podjąć decyzję.

Mimo że Alfa jest fantastycznym samochodem, ja wybrałem E34 - chciałem mieć tylnonapedowe auto i ...chciałem mieć BMW :D

Powodzenia

Opublikowano
Po wszystkich postaram sie wziac 328, albo 323...tylko problem tkwi w tym, ze za 22 000 - 23 000 mozna miec 520 lub 523...to mnie troszke dziwi. Podsumowujac wszystkie opinie, Alfa - samochod ladny, lecz awaryjny, trzeba trafic na dobra sztuke, zadbana, a jak sie nie trafi to nie bedzie happy end. Takze chcialbym zostac przy poczciwej BMW, mam do niej pelne zaufanie ze wzgledu na to, ze przez 2 lata NIC powazniejszego nie musialem wymieniac, wiec nie chcialbym, zeby to uleglo zmianie. :)
Opublikowano
trzeba trafic na dobra sztuke, zadbana, a jak sie nie trafi to nie bedzie happy end.

 

Tak jest akurat z kazda marka, niewazne, czy to BMW, Mercedes, Audi czy Alfa. Moim zdaniem przecietne BMW jest solidniejsze niz przecietna Alfa, ale nie jest tez prawda, ze Alfa strach sie wypuscic dalej niz 10 km od domu.

Po prostu, jezeli sie kupi egzemplarz w dobrym stanie i samemu sie dba o niego, to rowniez i Alfa mozna jezdzic w miare bezstresowo.

No, ale co BMW, to BMW :mrgreen: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Witam,

 

2. Awaryjność

układu wydechowego - przy tym przebiegu raczej standard, układ wydechowy mógłby wytrzymać trochę dłużej. Części zasadniczo tylko ASO.

 

No i tu sie z tobą nie zgadzam ..

Mam Dodge-a z przebiegiem 190tys.km. Sam zrobiłem nim 60tys.km.

Te 60tys. zrobiłem na gazie i układ wydechowy jest jak nowy....

To samo w moim E32 z przebiegiem 220tys. km ( Tu uwaga dla DIXI około 220tys.) i tu też układ jest w stanie perfekcyjnym....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
jak ktos pisal swiece do Twin Sparkow sa drogie koszt okolo 500-600zl ale prawda jest ze wymienia sie co 100-120 tys. kilometrow wiec wychodzi na to samo.aha no i taka roznica ze tych swiec jest do silnika 4 cylindrowego 8 sztuk...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.