Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mijają 2 miesiące odkąd jestem posiadaczem G05, w tym czasie przejechałem ca 3.000km. Nie wiem czy mam takie szczęście tylko ja czy też są inni "szczęśliwcy" - w ciągu tych dwóch miesięcy już 3 raz na przedniej szybie wylądował kamyczek powodujący małe pęknięcia. Czy ktoś z Was miał/ma podobnie? Czy jest to jakaś przypadłość wynikająca z linii samochodu? (ciężko mi w to uwierzyć, gdyż kiedyś przejechałem łącznie 50.000 km dostawczym Fiatem Scudo i ani razu nie miałem podobnej przygody).


Czy jakoś zabezpieczaliście swoje szyby w G05? Rozmawiałem ze studiem detailingowym i wg nich nie nakładają już folii na przednie szyby, gdyż klienci często skarżyli się na jakość produktu i wykonania (rzekomo wszystkie studia odchodzą od tego typu usługi).

Opublikowano

Niestety czesto się to zdarza niezależnie od modelu auta.

Ja 2-krotnie naprawiałem punktowo żywicą - szyba po naprawie jak nowa i brak ryzyka dalszego pękania. Cena 100-150 zł.

Opublikowano
Mijają 2 miesiące odkąd jestem posiadaczem G05, w tym czasie przejechałem ca 3.000km. Nie wiem czy mam takie szczęście tylko ja czy też są inni "szczęśliwcy" - w ciągu tych dwóch miesięcy już 3 raz na przedniej szybie wylądował kamyczek powodujący małe pęknięcia. Czy ktoś z Was miał/ma podobnie? Czy jest to jakaś przypadłość wynikająca z linii samochodu? (ciężko mi w to uwierzyć, gdyż kiedyś przejechałem łącznie 50.000 km dostawczym Fiatem Scudo i ani razu nie miałem podobnej przygody).


Czy jakoś zabezpieczaliście swoje szyby w G05? Rozmawiałem ze studiem detailingowym i wg nich nie nakładają już folii na przednie szyby, gdyż klienci często skarżyli się na jakość produktu i wykonania (rzekomo wszystkie studia odchodzą od tego typu usługi).

 

Zdarza się niestety w każdym aucie. Szyby w większości aut teraz produkują chińscy poddostawcy, tak jest w BMW czy Volvo na przykład.

Opublikowano
Ja mam na szybie przedniej dwuwarstwowe folie ochronne. Raz na 15k km czy na 2 lata mniej więcej się jedna zdejmuje i jest jak nowa. Cena 1400zl była 1.5 roku temu.
Opublikowano
Może to kwestia dróg po jakich obecnie jeździsz ? Jakies budowy ostatnio po drodze ? Żwirek czy inne śmieci na asfalcie ? U mnie zero problemow w tej kwestii w g05 po roku i 20k km. W G30 również. Jednak miałem takie w C klasie gdy jeździłem często trasa gdzie niedaleko powstawały nowe osiedla i trochę transportu ciężkiego ze żwirem po nich latało. I faktycznie szyba pare razy dostała. Raz czymś grubszym albo z większa prędkością bo pajączek był już nienaprawialny. Szyba do wymiany a auto nie miało nawet 15k km przebiegu.
Opublikowano

Ja na oryginalnej szybie przejechałem 80k km w X5. Wymieniłem po strzale kamykiem na autostradzie i po przejechaniu 5k km dostałem kolejnego kamyczka. Miałem właśnie napisać post na forum, ze oryginalna szyba była znacznie mocniejsza bo wiele razy dostałem mocne uderzenia i nic, a po zmianie pierwszy kamyczek i już dziurka. Być może to kwestia szczęścia, etc.


Ubezpieczenie BMW dopuszcza do 2 wymian szyb w trakcie 1 roku, wiec o tyle dobrze.

Opublikowano
A to ubezpieczenie to idzie z AC ? Pytam bo jeśli tak to średnio by wyszło, ostatnio dużo mocniej wzrosły polisy po szkodach niż kiedyś.
Opublikowano

Szyby w BMW są teraz zrobione z jakiegoś syfu, w fabrykach żółtych rączek.

Niedawno również wymieniłem czołowa, bo pod światło była jakby wypiaskowana, i w słoneczne dni utrudniało to jazdę.

Dla porównania mam Jeep Grand Cheeroke, w którym szyba po podobnym przebiegu do F16 nie ma ani ryski.

Poza tym Grand jeździ dużo po takim terenie, że X6 po jednym przejeździe musiałaby pewnie wracać na lawecie :D

Więc coś musi być na rzeczy z jakością tych szyb. Dużo osób się skarży

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ubezpieczenie dodatkowe "autoszyba" wykupuje się równolegle do AC własnie po to by nie tracić zniżek. Koszt znikomy, a w przypadku posiadania kilku aut może uratować wysokość składek. Minus jest taki że "autoszyba" przewiduje wymianę na zamiennik, a także w większości ubezpieczalni nie przewiduje kalibracji w przypadku aut wyposażonych w systemy ADAS.

W kwestii wytrzymałosci szyb oryginalnych vs. zamienników nie ma wielkiej różnicy o ile jest jakakolwiek :wink: Wytrzymałość szyby na uderzenia kamyczków itp. zależy głównie od miejsca uderzenia. Im bliżej krawędzi, a precyzyjniej ścieżki kleju tym szyba jest "delikatniejsza". Obrazując: szyba może mieć setki minimalnych wyszczypań w jej centralnej części i nic sie nie stanie, a już minimalne, ledwo widoczne uszkodzenie od kamyczka przy krawędzi w wiekszości przypadków skutkuje pęknięciem.

W starszych modelach krawędzie szyby były chronione uszczelką bądź listwą ozdobną, na chwilę obecną w wiekszości aut są odsłonięte.

Wytrzymałość eksploatacyjna to już w więszkości kwestia szczęścia/pecha, a także podejścia właściciela.

Opublikowano
Szyby w BMW są teraz zrobione z jakiegoś syfu, w fabrykach żółtych rączek.

Niedawno również wymieniłem czołowa, bo pod światło była jakby wypiaskowana, i w słoneczne dni utrudniało to jazdę.

Dla porównania mam Jeep Grand Cheeroke, w którym szyba po podobnym przebiegu do F16 nie ma ani ryski.

Poza tym Grand jeździ dużo po takim terenie, że X6 po jednym przejeździe musiałaby pewnie wracać na lawecie :D

Więc coś musi być na rzeczy z jakością tych szyb. Dużo osób się skarży

 

Pytanie czy jeździsz równie szybko Jeepem co X5 - ja strzał dostałem przy 160km/h wiec na pewno fizyka pomogła kamyczkowi ;).


Generalnie kat szyby w SUVie wzmaga piaskowanie i uszkodzenia.

Opublikowano

Jeżdżę i jednym i drugim autem podobnie. Można powiedzieć że to z BMW bardziej się "cackam".

Co do kwestii ubezpieczenia, to mam w BMW Allianz z opcją wymiany szyb na oryginalach (2 razy w roku) bez utraty zniżek

Opublikowano

Okolica, po której się poruszam to od kilku lat teren budowy AG i mieszkaniówka - wcześniej jednak przez przez 10 lat poruszania się po tej okolicy zero strat w szybach, a teraz już 3 uderzenia. Co ciekawe dziś w drodze powrotnej znów usłyszałem kamyczek dość spory, na szczęście tym razem bez szkód :)

 

Minus jest taki że "autoszyba" przewiduje wymianę na zamiennik, a także w większości ubezpieczalni nie przewiduje kalibracji w przypadku aut wyposażonych w systemy ADAS.

Ubezpieczenie - mam w PZU, tam niestety Auto Szyba nie obejmuje wymiany na szybę oryginalną, dlatego zrezygnowałem z tej opcji. Czy ktoś się orientuje jak szyba o zwiększonej izolacji akustycznej wypada jako zamiennik? Ma jakiś odpowiednik dobrej jakości? Pytam bo wtedy w przyszłym roku być może rozważę ten wariant lub jak skorzystam z Allianz, skoro tam jest opcja dwukrotnej wymiany na oryginałach w ciągu roku bez utraty zniżek.

Opublikowano
Szyby w BMW są teraz zrobione z jakiegoś syfu, w fabrykach żółtych rączek.

Niedawno również wymieniłem czołowa, bo pod światło była jakby wypiaskowana, i w słoneczne dni utrudniało to jazdę.

Dla porównania mam Jeep Grand Cheeroke, w którym szyba po podobnym przebiegu do F16 nie ma ani ryski.

Poza tym Grand jeździ dużo po takim terenie, że X6 po jednym przejeździe musiałaby pewnie wracać na lawecie :D

Więc coś musi być na rzeczy z jakością tych szyb. Dużo osób się skarży

 

U mnie też szyba wypiaskowana jak cholera po 25k kilometrów a tras nie robię dużo, więc te szyby aut „premium” chyba robią z gównolitu :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku G05 masz dużą szansę że na rynku nie występuje jeszcze zamiennik danego modelu szyby :wink: (zwykle jest ich kilkanaście różnych do tego typu aut) i wówczas ubezpieczyciel nie mając wyboru wymieni szybę na oryginał :cool2:

Nawet jeżeli wytypowany zostanie zamiennik będzie on miał dokładnie takie same parametry jak oryginał. Szyby akustyczne mają grubszą folię pomiedzy warstwami szkła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżdżę i jednym i drugim autem podobnie. Można powiedzieć że to z BMW bardziej się "cackam".

Co do kwestii ubezpieczenia, to mam w BMW Allianz z opcją wymiany szyb na oryginalach (2 razy w roku) bez utraty zniżek

Też tak mi to przedstawiano. A później się okazało, że nie tracisz zniżki tylko na ten konkretny samochód. Natomiast szkoda normalnie jest zapisywana w bazie i każdy inny ubezpieczyciel widzi, że masz na koncie szkodę (zmniejszenie zniżek)!

Przy ubezpieczaniu kolejnego samochodu to "wychodzi".

Opublikowano
Jeżdżę i jednym i drugim autem podobnie. Można powiedzieć że to z BMW bardziej się "cackam".

Co do kwestii ubezpieczenia, to mam w BMW Allianz z opcją wymiany szyb na oryginalach (2 razy w roku) bez utraty zniżek

Też tak mi to przedstawiano. A później się okazało, że nie tracisz zniżki tylko na ten konkretny samochód. Natomiast szkoda normalnie jest zapisywana w bazie i każdy inny ubezpieczyciel widzi, że masz na koncie szkodę (zmniejszenie zniżek)!

Przy ubezpieczaniu kolejnego samochodu to "wychodzi".

 

Aby doprecyzować - o ile korzystasz zawsze np. Z Allianz to nie ma problemu bo pakiet ochrony szyb od nich będą honorować tylko oni. Każdy inny ubezpieczyciel widzi naprawę Z ac w bazie i odpowiednio policzy to w ubezpieczeniu. Wiele firm to ma i działa to tylko w zakresie współpracy z tą jedną firma (ale może być na wiele aut)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Mijają 2 miesiące odkąd jestem posiadaczem G05, w tym czasie przejechałem ca 3.000km. Nie wiem czy mam takie szczęście tylko ja czy też są inni "szczęśliwcy" - w ciągu tych dwóch miesięcy już 3 raz na przedniej szybie wylądował kamyczek powodujący małe pęknięcia. Czy ktoś z Was miał/ma podobnie? Czy jest to jakaś przypadłość wynikająca z linii samochodu? (ciężko mi w to uwierzyć, gdyż kiedyś przejechałem łącznie 50.000 km dostawczym Fiatem Scudo i ani razu nie miałem podobnej przygody).


Czy jakoś zabezpieczaliście swoje szyby w G05? Rozmawiałem ze studiem detailingowym i wg nich nie nakładają już folii na przednie szyby, gdyż klienci często skarżyli się na jakość produktu i wykonania (rzekomo wszystkie studia odchodzą od tego typu usługi).

 

NIe tylko TY, ja odebrałem auto w piątek a w sobotę na autostradzie dostałem kamieniem i szyba poszła w ciul, wiec nowa została założona. A serio to chyba słabe BMW ma szyby. W porzednum też wymieniałem trzy razy . Jeżeli porównam do Audi to nic a nic wiec chyba sa kiepskie te w BMW

Opublikowano
Ja niedawno miałem przygodę, ptaki mi nas...ał w nocy na szybę. Zaschło przez noc i rano mocno tarłem, aby zeszło i szybę całą porysowałem. Ptasior chyba piachu się nażarł i takie rysy porobiłem, że aż słabo mi się zrobiło. Kupiłem tlenek ceru, wkrętaka + pad + 30 minut polerowania i szyba prawie jak nowa (prawie bo ciótke rysek zostało).
Opublikowano

A ja pierwszy raz w swym długim życiu miałem sytuację,że kamień zbił mi boczną szybę - konkretnie w X5 MC .


Strzeliło i najpierw pojawił się taki widok


55f7202dbb8ca55c.jpg


a po dojechaniu do domu już było tak


641249ee4f272741.jpg


Dobrze, że to ta lepsza szyba klejona, warstwowa - przynajmniej się nie rozsypała :D

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja niedawno miałem przygodę, ptaki mi nas...ał w nocy na szybę. Zaschło przez noc i rano mocno tarłem, aby zeszło i szybę całą porysowałem. Ptasior chyba piachu się nażarł i takie rysy porobiłem, że aż słabo mi się zrobiło. Kupiłem tlenek ceru, wkrętaka + pad + 30 minut polerowania i szyba prawie jak nowa (prawie bo ciótke rysek zostało).

 

Miałem dokładnie to samo. Jakaś wściekła mewa nas*** mi na boczną szybę. Mam 2 rysy w miejscu gdzie próbowałem zetrzeć kupę mokra chusteczką bo tylko to miałem pod ręka. Za to na masce z folii PPF sama spłynęła na mocniejszym deszczu :)

Opublikowano

Bmw x5 45e - 2020, przebieg 24 000


Na szybie przedniej mam ze 4-5 odprysków, które konsultowałem w serwisach zajmujących się szybami i nie zostały zakwalifikowane do naprawy, ze względu na zbyt małą rozległość i głębokość. A są widoczne i irytują. Co więcej szyba ma mnóstwo drobnych zarysowań.

Wg. mnie jakość szyb w X5 G05 pozostawia wiele do życzenia. W poprzednich samochodach BMW nie spotkałem się z takim problemem.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
A ja pierwszy raz w swym długim życiu miałem sytuację,że kamień zbił mi boczną szybę - konkretnie w X5 MC .


Strzeliło i najpierw pojawił się taki widok


55f7202dbb8ca55c.jpg


a po dojechaniu do domu już było tak


641249ee4f272741.jpg


Dobrze, że to ta lepsza szyba klejona, warstwowa - przynajmniej się nie rozsypała :D

 

Coś za coś. Szyba laminowana nie jest tak odporna na uderzenia jak hartowana. Hartowana jest ok 5 razy odporniejsza na uderzenia od niehartowanej. Gdyby zrobili hartowaną i laminowaną (jak się robi barierki caloszklane) to co innego. Minus szyb hartowanych, narożniki są wrażliwe na uderzenia.

Opublikowano
Bmw x5 45e - 2020, przebieg 24 000

Na szybie przedniej mam ze 4-5 odprysków, które konsultowałem w serwisach zajmujących się szybami i nie zostały zakwalifikowane do naprawy, ze względu na zbyt małą rozległość i głębokość. A są widoczne i irytują. Co więcej szyba ma mnóstwo drobnych zarysowań.

Wg. mnie jakość szyb w X5 G05 pozostawia wiele do życzenia.

 

Jeśli chcesz wymienić szybę z ubezpieczenia, bo te odpryski są irytujące dla Ciebie, to pier..dolnij w nią czymś ostrym, i gwarantuję, że zakwalifikuje się do wymiany. :)


Nie tylko jakość szyb pozostawia wiele do życzenia teraz w BMW. Lakier od samego patrzenia się rysuje, biała skóra Merino po 15 tys w G05 wygląda o wiele gorzej, niż u mnie w F16 po 95tys. Nie mówię już o spasowaniu elementow blacharskich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.