Skocz do zawartości

F40 118i Manual M Sport 2021 Alpinweiss


karlos91

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


po ponad 2.5 miesiącach oczekiwania i spamowania na forum odebrałem swoje pierwsze BMW :) Długo konfigurowane... tak długo, że wyszedł dość przewidywalny i typowy. Wyposażenie trafione 10/10.

Samochód robi super wrażenie. Jeździ się nim dużo lepiej niż testówkami. Wygląda na żywo lepiej niż na jakimkolwiek zdjęciu, a obejrzałem ponad 1000 szukając różnych detali :roll:

Pierwsze wrażenia z jazdy: manual lepszy od automatu


Póki co 555 km dotarcia w pierwszy weekend.


Wyposażenie:


VIN: WBA7K310507H79251

Type: 7K31

Base type: 7K31

Model: 118I

Body type: SH

Steering: LL

Doors: 5

Country: EUR

Production date: 2021-01-22

Series: F40

F2Date: 2021-01-22

Time criteria: 1120

Color: alpinweiss 3(300)

Upholstery: Cloth Trigon / Sensatec Black (KKSW)

ECode: A070


Vehicle Options List:

01AG Larger fuel tank

01CB CO2 equipment

01DF Exhaust emission standards EU6 rde II

01DZ Supplementary scopes rde

01RG BMW light-alloy wheel dbl.sp.550M FG/GG

0230 Extra package, EU-speciifc

0249 Multifunction f steering wheel

02PA Locking wheel bolt

02VB Tyre pressure display

02VC Tyre repair set

02VE M sports steering

0320 Deleted, model lettering

0420 Sun protection glazing

0423 Floor mats velours

0428 Warning triangle and first aid kit

0431 Interior mirror with automatic-dip

0481 Sports seat

0493 Storage compartment package

04NE Blow-by heater

04P5 Interior trim strips Illuminated Nice

0544 Cruise control with brake function

0548 Kilometre speedo

0563 Light package

05A1 LED Fog lights

05A2 LED headlight

05AQ Active guard plus

05DA Passenger airbag deactivation

05DM Parking assistance system

0654 DAB tuner

0676 HiFi speaker system

06AE TELESERVICES

06AF Statutory emergency call

06AK Connected Drive Services

06C1 Digital

0704 M Sports suspension

0710 M leather steering wheel

0715 M Aerodynamics package

0760 High gloss shadow line

0775 Headlining anthracite

07CH BMW Repair Inclusive

07LF Modell M Sport

07NH BMW Service Inclusive

0851 Language version German

0879 On-board literature, German

08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km

08R9 Refrigerant R1234yf

08TF Active pedestrian protection


Opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17


https://www.spritmonitor.de/en/detail/1226006.html


R5vnKOA.jpg


Edit: 31.08 Zdjęcie wnętrza z odbioru:

jkbMXlQ.jpg

Edytowane przez karlos91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu wziąłeś manual w 2021 r. do auta z silnikiem 1.5? To katorga.

 

Nie przekonywał mnie automat + oczywiście budżet. Wolałem pójść w wyposażenie. Jak dla mnie wyszło bardzo fajnie, w 100% dopasowane do potrzeb. Tylko wiadomo każdy ma inny punkt odniesienia.


PS Początkowo automat braliśmy pod uwagę, zaczynając poszukiwania auta od jazdy testowej Proceedem GT 1.6 204 KM DCT. Następne było na celowniku BMW w wersji "promocyjnej" z automatem i dodatkami, aż w końcu doszliśmy do momentu, gdy moja dziewczyna sama zaproponowała by wziąć manual i Mpakiet. Po pierwszym wyjeździe w alpejskie przełęcze i trasy powyżej 5kkm zobaczymy jak to się sprawdza. Poprzednio mieliśmy manual i dawał radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, biały kolor plus Mpakiet zawsze dla mnie ładnie się prezentuje.


Okazało się, że dzisiaj zaparkowałem w budynku tuż obok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ten silnik z automatem się świetnie sprawdza. Ja bym już nie wracał do man, automat to zdecydowanie wyższy komfort jazdy. Ale auto ładnie się prezentuje.

 

Na alpejskich przełęczach bardzo pozytywnie zaskoczyła manualna skrzynia biegów w trybie sport automatycznym międzygazem (Rev matching) :8). Redukcja biegów była nawet płynniejsza jak w automacie. Do tego możliwość dohamowania lewą nogą i opcja przełączenia DTC w tryb sportowy dedykowanym przyciskiem to drobne smaczki bmw w tym "zwykłym" aucie. Tak jak pisałem wyżej - decydował budżet i po 6.5kkm podtrzymuje, że warto było wziąć wyposażenie msport i manual, ale na pewno nie jest to wybór dla każdego. Szkoda, że do 128ti nie wkładają manuala, bo jeździło by się przyjemnie, a i cenowo było by jeszcze bardziej konkurencyjnie.


WNyx7HW.jpg


Lukmanierpass; 1915 m.n.p.m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Gratuluje auta (i fajnej wycieczki)!


Jak nie kulasz sie 90% czasu w miejskich korkach to manual wcale nie jest taki zly w benzynowej 1-er, w F20 116i wspominam go calkiem dobrze po latach.

Generalnie w 1-er wystarczy manual + m-pakiet + Harman Kardon - nic wiecej do szczescia w tym aucie tak naprawde nie trzeba (no moze poza ogrzewanymi siedzeniami jeszcze) :cool2:


Pomysl o kolach 255 z tylu - jezdzi sie duzo przyjemniej, bardziej "sportowo" w porownaniu do 225.


PS. Za te liczniki ktos w BMW powinien splonac w piekle, ciezko o cos mniej eleganckiego/estetycznego :duh:

Ten motyw szesciokata powtorzyli teraz na kierownicy w nowej iX - "postep" w najgorszym mozliwym wydaniu :mad2:

 

KW6KgY3.jpg

 

BMW-iX32.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl o kolach 255 z tylu - jezdzi sie duzo przyjemniej, bardziej "sportowo" w porownaniu do 225.

 


To auto nie ma homologacji na szerokość 255, a tym bardziej na inną z tyłu niż z przodu :)


Opcjonalne są:

225/40 R18

235/35 R19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

255 na tył w przednionapędówce - po co? Inna kwestia, że 255 np. w 3er nie ma nic wspólnego z „bardziej sportowo", tylko trakcji jest więcej.

Inna kwestia o której wspomniał kolega autor, że w tym modelu nie ma opcji felg + ogumienia mieszanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O kurcze, dzieki za sprostowanie, moja glowa wciaz jest na RWD i poprzedniej generacji 1-er :roll:


Nie zgadzam sie z kolega Ponta, ze 255 to tylko trakcja.

W mojej F20 po zmianie na szersze opony z tylu jazda byla duzo przyjemniejsza, bardziej sportowa/bolidowa, w zakrety sie wchodzilo pewniej, stabilniej, uklad kierowniczy/prowadzenie bylo precyzyjniejsze/ciezsze (nie wiem jak to dobrze w slowa ubrac, auto po prostu duzo lepiej sie prowadzilo).


Brak ogumienia 255 z tylu to troche lipa w F40 tak szczerze mowiac :(


Tak czy inaczej szerokosci :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12000km - ponadprogramowa wymiana oleju.


Koszty w serwisie AP w Rzeszowie:

- usługa wymiany oleju wraz z przeglądem podstawowym ("checklistą) - 246 zł brutto

- filtr oleju - 124 zł brutto

- olej własny - zgodnie z zaleceniami serwisu wg specyfikacji 0W30 i BMW LL 12 FE.


Na koniec usługi otrzymaliśmy podsumowanie online wraz z krótkim materiałem wideo.


VCSzJxL.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek świetny doradca, od lat wszelkie tematy serwisowe załatwiam tylko z nim :cool2:

 

Dobrze wiedzieć! Trafiliśmy przypadkiem do niego i zrobił bardzo dobre wrażenie, także teraz wszelkie tematy bezpośrednio z nim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Z pierwszym śniegiem przyszedł czas na pierwsze zimowe opony. Po nieudanym podejściu do całorocznych Pirelli SF2 (które okazały się zbyt wąskie pomimo prawidłowego rozmiaru) decyzja padła na zimowe:


Bridgestone Blizzak LM005 w rozmiarze 225/45 R17 91H M+S bez run on flat (rozmiar i indeksy zgodne z tabliczką). Opony bez „homologacji” BMW. Finalnie oddane do sprzedawcy na reklamacji z uwagi na wibracje spowodowane błędem kształtu.

ASO dopiero po zgłoszeniu wibracji przy prędkości 120 km/h wykonało wyważanie dynamiczne z wykorzystaniem urządzenia HUNTER i wyszło przekroczenie norm. Nie komentuje, że z dnia montażu opon nie posiadali wydruków. ASO Premium Rzeszów.


7RcyTDs.jpg


pQk3S0a.jpg


Finalnie od Dealera u którego kupiłem samochód (BMW Premium Arena Łódź/Kalisz) wynegocjowałem koła zimowe wzór 550M (taki sam wzór jak fabryczne letnie) z oponami Pirelli Sottozero 3 225/45 91H run flat (*) w dobrej cenie.


Pirelli Sottozero 3 faktycznie są bardzo głośne, ale auto jest przyjemnie sztywniejsze. Zrobiłem na nich w 2 tygodnie już 6 tys. km. Sprawdzone w warunkach zimowych, deszczowych i letnich (nawet w +22). Przy takich wyjazdach opony całoroczne dla mnie były by najlepszym wyborem, ale dwa komplety kół to chyba jednak najlepsze rozwiązanie w przypadku BMW.


Spalanie na Pirelli Sottozero 3 w porównaniu do letnich +0.8L/100km. Część z tego to efekt niższych temperatur więc same opony to zapewne +0.5L/100km.

Edytowane przez karlos91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ekstra! Karlos a jak oceniasz komfort jazdy i ogólnie przesiądkę z Leona, tez będę to robił. FR 5F ma kaplica zawieszenie, po zakrętach super ale nierówności... :)

 

Przesiadka pod każdym względem na plus. Czuć, że do produktu wyższej klasy. Wszystko lepiej wykonane i z pomysłem. Ma to oczywiście swoją cenę w porównaniu do 5F FR, ale warto.

W kwestii komfortu jazdy nierówności są lepiej wybierane i nie słychać tak pracy zawieszenia. Dalej jest twardo ale przeszkadza to tylko w mieście. Ja na szczęście większość przebiegów na wyjazdach robię :)


Po 11 miesiącach > 25.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekstra! Karlos a jak oceniasz komfort jazdy i ogólnie przesiądkę z Leona, tez będę to robił. FR 5F ma kaplica zawieszenie, po zakrętach super ale nierówności... :)

 

Przesiadka pod każdym względem na plus. Czuć, że do produktu wyższej klasy. Wszystko lepiej wykonane i z pomysłem. Ma to oczywiście swoją cenę w porównaniu do 5F FR, ale warto.

W kwestii komfortu jazdy nierówności są lepiej wybierane i nie słychać tak pracy zawieszenia. Dalej jest twardo ale przeszkadza to tylko w mieście. Ja na szczęście większość przebiegów na wyjazdach robię :)


Po 11 miesiącach > 25.000 km.

 

Wlasnie chcialem uciec od tego, ktore jest w FR. Domowilem do 1ki jeszcze to adaptacyjne zawiesznie i licze jednak na spory przeskok w pracy calosci. Czas pokaze. Jak sie tylko wyprodukuje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ekstra! Karlos a jak oceniasz komfort jazdy i ogólnie przesiądkę z Leona, tez będę to robił. FR 5F ma kaplica zawieszenie, po zakrętach super ale nierówności... :)

 

Przesiadka pod każdym względem na plus. Czuć, że do produktu wyższej klasy. Wszystko lepiej wykonane i z pomysłem. Ma to oczywiście swoją cenę w porównaniu do 5F FR, ale warto.

Nadkola mogłoby być lepiej wygłuszone, u Ciebie też tak słychać szum kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.