Skocz do zawartości

F40 118i Manual M Sport 2021 Alpinweiss


karlos91

Rekomendowane odpowiedzi

Ekstra! Karlos a jak oceniasz komfort jazdy i ogólnie przesiądkę z Leona, tez będę to robił. FR 5F ma kaplica zawieszenie, po zakrętach super ale nierówności... :)

 

Przesiadka pod każdym względem na plus. Czuć, że do produktu wyższej klasy. Wszystko lepiej wykonane i z pomysłem. Ma to oczywiście swoją cenę w porównaniu do 5F FR, ale warto.

Nadkola mogłoby być lepiej wygłuszone, u Ciebie też tak słychać szum kół?

 

Tak, zimowe Pirelli Run-Flat słychać jeszcze bardziej niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie chcialem uciec od tego, ktore jest w FR. Domowilem do 1ki jeszcze to adaptacyjne zawiesznie i licze jednak na spory przeskok w pracy calosci. Czas pokaze. Jak sie tylko wyprodukuje :roll:

 

Adaptacyjne zawieszenie na pewno bajka. Z tego co pamiętam chyba niedostępna opcja do silnika 118i, ale to innych to dość tania opcja na tle innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co rozmawiałem z sprzedawcami i czytałem na zagranicznych forach adaptacyjne zawieszenie w trybie comfort wybiera nierówności praktycznie tak samo jak standardowe zawieszenie a w trybie sport jest odrobinę twardsze niż zawieszenie sportowe w wersji M sport. Nie ma tam raczej mechanizmów które dostosowują zawieszenie do aktualnej sytuacji na drodze jak w wyższych modelach. Dlatego różnica w cenie między zawieszeniem adaptacyjnym a zwykłym jest tak mała.


Ja mam wersję zawieszenia m sport obniżona o 1 cm, jeżdżę na oponach zimowych Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1, Rozmiar: 18″, 205/45R18 90H XL i jest na prawdę ok pod względem komfortu, a też się obawiałem że będzie twardo i chciałem rezygnować z utwardzonego zawieszenia. Kombinowałem tylko by nie mieć opon zimowych RunFlat. Pewnie znaczenie ma też ciśnienie, ja jeżdżę na nastawach komfortowych, 2.7 bara z przodu i 2.4 z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I zleciał 1. rok od odbioru z wynikiem 26500 km ze średnią 5.8L/100km.


Co doszło:

- kompletne koła zimowe w tym samym wzorze co letnie: R17 Double Spoke 550m

(https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow._17-calowe-obr%C4%99cze-k%C3%B3%C5%82-m-ze-stop%C3%B3w-lekkich-double-spoke-550-m-bicolor-ferric-grey-polerowane-na-wysoki-po%C5%82ysk-zestaw-kompletnych-k%C3%B3%C5%82-zimowych.html)

- kapturki wentyli BMW z logo M :D (https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/konfigurator-akcesoriow.kapturki-wentyli-bmw-z-logo-m.html)

- gumowe dywaniki BMW


Czego brakuje:

- aplle car play (?)

Pozostałe "braki" to bardziej zachcianki wizualne: kolor i felgi. Jak wiadomo to ograniczał budżet. Aktualny zestaw na żywo wygląda naprawdę ok i gdyby nie był to drugi biały hatchback w "sportowym" opakowaniu to jeszcze bardziej by się podobał :D


W ramach gwarancji:

- wymiana czujnika ciśnienia RDC w lewym przednim kole,

- poprawienie stukającego mocowania pasów bezpieczeństwa przednich foteli,

- poprawienie lampki pod fotelem kierowcy, która powodowała skrzypienie (friday after lunch production?).


W planach:

- belki dachowe z bagażnikiem na 2x rowery na wiosnę.


Czy to już czas ustawiać się w kolejkę po M340i Touring by dojechało za 2 lata? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapturki kupowałeś w ASO? Ciekawi mnie czy są "lepsze" od jakiś chińskich odpowiedników a ali.

Jak jakościowo wypadają dywaniki BMW?

 

Czy to już czas ustawiać się w kolejkę po M340i Touring by dojechało za 2 lata? :twisted:

Chyba najwyższa pora, po tym jak wygląda obecna produkcja BMW, to może uda im się wyprodukować go za 2 lata.

Zawsze możesz zamówić z zapiskiem "produkcja 2024" :lol: :lol: (przynajmniej zagwarantujesz sobie aktualne ceny :D)

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapturki kupowałeś w ASO? Ciekawi mnie czy są "lepsze" od jakiś chińskich odpowiedników a ali.

Jak jakościowo wypadają dywaniki BMW?

 

Wszystko kupowane w ASO, ale gdybyś chciał "gadżety" to polecam stronkę Dealera BMW z Niemiec: https://www.hubauer-shop.de/. Wychodzi nieco lepiej cenowo niż w polskich ASO nawet z przesyłką.

Nie wiem jakiej jakości są chińskie kapturki, ale oryginalne BMW z ASO mają na pewno wszystkie homologacje, gwiazdki i dodają +10 KM :D

Dywaniki oryginalne super. Nie psują bardzo wyglądu wnętrza. Jedyne co można im zarzucić to, że brudzą się szybko. Wystarczy postawić but i jest ślad. Ale równie łatwo je wyczyścić.

Edytowane przez karlos91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kupowane w ASO, ale gdybyś chciał "gadżety" to polecam stronkę Dealera BMW z Niemiec: https://www.hubauer-shop.de/. Wychodzi nieco lepiej cenowo niż w polskich ASO nawet z przesyłką.

Nie wiem jakiej jakości są chińskie kapturki, ale oryginalne BMW z ASO mają na pewno wszystkie homologacje, gwiazdki i dodają +10 KM :D

Te +10KM mnie przekonało, ale to na każdy kapturek liczyć czy już sumarycznie (+10KM vs +40KM)? :mrgreen:

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
I zleciał 1. rok od odbioru z wynikiem 26500 km ze średnią 5.8L/100km.

:

Jakim cudem wyszło Ci takie spalanie? Chyba, że masz diesla 150 km. Póki co widzę, że zejść poniżej 6,2 na trasie z ekspresówkami nie ma opcji (jeżdżąc zgodnie z przepisami).

W X1 mam ten sam motor i po 25 tys pokazuje mi 9,2L/100 - ale tu 90% miasto tak czy siak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zleciał 1. rok od odbioru z wynikiem 26500 km ze średnią 5.8L/100km.

:

Jakim cudem wyszło Ci takie spalanie? Chyba, że masz diesla 150 km. Póki co widzę, że zejść poniżej 6,2 na trasie z ekspresówkami nie ma opcji (jeżdżąc zgodnie z przepisami).

W X1 mam ten sam motor i po 25 tys pokazuje mi 9,2L/100 - ale tu 90% miasto tak czy siak.

 

Jak widzisz w pierwszym poście i opisie mam 118i, benzynę 1.5 136KM z manualem. Wszystkie tankowania od pierwszego dnia znajdziesz tutaj: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1226006.html


Większość z tego przebiegu to najróżniejsze trasy - 4 x roadtripy po europie w rok, gdzie były wszystkie rodzaje dróg. Czasem specjalnie jeszcze omijam autostrady by pojeździć fajnymi przełęczami w górach.


Kręcąc się tylko po mieście faktycznie 9-10L/100km wychodzi średnio, ale na szczęście home office nie zmusza do dojeżdzania codziennie do korpo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem w szoku, może to manual tak obniża spalanie? :shock: Jedynką na razie zrobiłem 1300 km, wiekszosc w trasie z lekka noga i średnia 7.0. Pojeżdżę po mieścię więcej to przypuszczam, że po 20 tys średnia wyjdzie z 8 litrów. Do X1 nie porównuje już w sumie bo ona jest o 250 kg cięższa i inna ergonomia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w masie manual vs automat to 30-50kg.

Ja właśnie dochodzę do zupełnie innego wniosku - automat na 7 biegów i raczej w jego przypadku spodziewał bym się niższego spalania. Nawet czasem mi brakuje automatu, chociaż jak sobie przypominam ten 7DCT z testów to miał lepsze i gorsze chwile. Nie wiem czy "sportowa skrzynia biegów" za około +800 zł czymś się różni opócz łopatek przy kierownicy.


Ja też niekoniecznie słucham eco podpowiedzi co do zmiany biegów, tak około 2000 rpm minimum staram się utrzymywać przy niższych prędkościach, ale duża zasługa średniej to po prostu trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wlasnie plus manuala, sam sobie ustawiasz obroty optymalne. Niestety automat w trybie nie sportowym potrafi tak zapiac bieg ze mam 1200-1300 rpm :mad2: sory ale takie wartosci to mozna ustawiac w 3 litrowych dieslach a nie w turbo benzynce. W X1 obroty trzyma przy 1500 gdzies co tez jest zbyt nisko i auto potrafi wpadac w wibracje, ale 1er to w juz w ogóle przegina pałę :roll: Nie wiem dlaczego ktokolwiek tak to zaprogramował skoro nie ma to nic wspólnego z niższym spalaniem, wstarczy lekko wcisnąć gaz i silnik ma zbyt duże obciążenie a spalanie nie jest niższe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Jezioro Garda, Maj 2022:

Jedno z moich ulubionych miejsc, fajna fotka :cool2:


Jechałeś tą trasą?

 

Tak, jechałem. W 2018r. podczas mojego pierwszego roadtripu poprzednim autem i w 2019r., ponieważ mieliśmy noclegi w Tremosine sul Garda. Nie miałem wtedy pojęcia, że jest to dość znana trasa. Celowałem wtedy w Stelvio i tego typu przełęcze.


Jak już przejedziesz tą trasą to polecam espresso i aperitivo w Panorama al fil: https://goo.gl/maps/sYkDXeyZXhT5GikQ9


Teraz BMW przejechałem przez kilka mniej znanych dróg, bo większość słynnych przełęczy w Alpach już zaliczona. Byłem też na evencie dla BMW w południowym tyrolu: https://goo.gl/maps/sYkDXeyZXhT5GikQ9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Drugi, duzy serwis na 60.000 km (czwarta wymiana oleju - zmiany co 15k km) wypadl podczas wyjazdu do Wloch.


Przyjecie auta do serwisu 8:05 am

Umyte auto oddane 9:30 am


Nie walczylem juz z wiatrakami by za wszelka cene zrobic serwis przed wyjazdem ... i nie zaluje. Pierwszy raz czuc taka roznice na plus w pracy silnika po serwisie.

 

30AOgl1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz czuc taka roznice na plus w pracy silnika po serwisie.

 

Co sugerujesz?

 

Nic. Byc moze to efekt nowego filtra powietrza, swiec i oleju w jednym czasie tak wplywa na odczucia. Wczesniej przy 30.000 km nie ma wymiany filtra powietrza... A moze to magia wloskiej reki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza sie wymienia na parkingu pod centrum handlowym w jakies 3minuty, stopien trudnosci - jakas 3 klasa szkoly podstawowej, nie ma potrzeby czekac na wezwania serwisowe :wink: moj po 20k byl czysciutki... ale jak juz mialem nowy to sie wymienilo, koszt znikomy,

swiece 60kkm to tez nie jest jakis wielki wyczyn,

olej tez raczej nie powinen wplynac w zaden sposob na osiagi,


tez mi sie wydaje ze to raczej siedzi w glowie, jak M4R10 wspomnial. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mowilem nic o osiagach. I @Ponta raczej to nie placebo. Jeszcze sluch jako taki dobry. Pierwsze odpalenie i od razu roznica, a i drgania mniejsze przy start-stop.


Jedyne co moge sugerowac, ze moze faktycznie lepiej co 15kkm zmieniac ten olej.


@pawelo9 To caly serwis mozna zrobic pod centrum handlowym, po co kupowac pakiet serwisowy? Problem tylko taki, ze potrzebujesz tego wpisu od ASO by miec gwarancje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@pawelo9 To caly serwis mozna zrobic pod centrum handlowym, po co kupowac pakiet serwisowy? Problem tylko taki, ze potrzebujesz tego wpisu od ASO by miec gwarancje :)

Raz na dwa lata, warto zrobić to w aso bo przynajmniej można wydębić te darmowe assistance w bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.