Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

G20 330i zamówione w ostatnim tygodniu sierpnia 2021-planowany termin produkcji na drugą połowę stycznia tego roku z ostateczną datą wydania do końca marca.

Dziś sprzedawca informuje, że najpierw produkcja przeniesiona na marzec z powodu HK (tylko to z fanaberii ograniczonych restrykcjami wziąłem) i overbookingu, a teraz w marcu również spadła na kwiecień chociaż HK ma być produkowany normalnie od maja, ale też rzecz jasna nie wiadomo czy to pewne...czyli też spadnie... Nie ma żadnej wizji kim jesteśmy i dokąd idziemy-kiedy auto się wyprodukuje...

To ja idę wytrzepać dywaniki z piasku w moim obecnym 17-letnim japońskim wole roboczym, bo jeszcze się długo przydadzą...

Opublikowano
BMW w oświadczeniu ostrzegło także, że z powodu rosyjskiej inwazji na Ukrainie może dojść do problemów z łańcuchem dostaw, gdyż część podzespołów produkowana była m.in. w Ukrainie
Opublikowano
BMW w oświadczeniu ostrzegło także, że z powodu rosyjskiej inwazji na Ukrainie może dojść do problemów z łańcuchem dostaw, gdyż część podzespołów produkowana była m.in. w Ukrainie

 

Ciekawe czy to będzie miało jakieś przełożenie na okres zakończenia produkcji preLCI. Jeśli produkcja się opóźni to może zmienią datę przestawienia linii produkcyjnej na LCI :?

Opublikowano

Ciekawe czy to będzie miało jakieś przełożenie na okres zakończenia produkcji preLCI. Jeśli produkcja się opóźni to może zmienią datę przestawienia linii produkcyjnej na LCI :?

Możemy wróżyć z fusów, ale żeby im nie przyszło, że w związku z zastojem przestawią produkcję na LCI wcześniej, bo będzie czas na zmianę linii produkcyjnej :/

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano
Panowie myślę, że trochę zaczyna was ponosić fantazja. Przestawienie linii na lift to nie jest proces, który robi się w jedną noc. Wymaga to pracy wielu ludzi i całego procesu logistycznego, który nie jest planowany z tygodnia na tydzień. Zmiana na LCI może się najwyżej opóźnić, ale nie dojdzie nigdy do sytuacji "w sumie to mamy trochę czasu to może zacznijmy robić już LCI" ;)
Opublikowano

Wygląda na to, że teraz wszyscy poczekają jeszcze dłużej:

https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/ukraine-krieg-legt-autoproduktion-in-deutschland-lahm-17843598.html


Fakt że zakłady są położone na Zachodzie Ukrainy napawa pewnym optymizmem ale raczej nie ma szans na szybkie zakończenie wojny, a bez wiązek kablowych żadne auto się nie wyprodukuje.

Opublikowano

wyhaczone z tekstu :(


"Utrata produkcji szczególnie mocno uderza w Volkswagena i BMW. Poważnych wąskich gardeł można spodziewać się już za kilka dn.

Wynikające z tego straty produkcyjne będą stopniowo prowadzić do korekt produkcji i przerw w kilku zakładach BMW od połowy tygodnia” – powiedział rzecznik grupy F.A.Z. Produkcja pojazdów w Monachium i Dingolfingi

Dotyczy to niemal całej europejskiej produkcji biało-niebieskiego producenta samochodów."

Opublikowano
ja nie mówić po niemiecki :(

 

Najważniejsze fragmenty poniżej. Fabryka w Monachium może stanąć na dobre już w tym tygodniu ☹️


"W zeszłym tygodniu rozpoczęła się wojna na Ukrainie , dostawca części samochodowych Leoni zamknął swoje dwa zakłady w miastach Stryji i Kołomyja jako środek ostrożności. Jeszcze tydzień temu w fabrykach Leoni na zachodniej Ukrainie około 7000 pracowników produkowało instalacje elektryczne do samochodów. Podobnie jak inni międzynarodowi dostawcy z lokalizacjami na Ukrainie, w tym Nexans, Yazaki, Sumitomo, Aptiv czy Kromberg & Schubert. Producentom samochodów brakuje obecnie niestandardowych części, których nie mogą zastąpić z magazynu lub z innych fabryk. Ponieważ dostawcy są dostawcami produktów do zarządzania energią i danymi w przemyśle motoryzacyjnym – i dostarczają dokładnie wtedy, gdy jest to potrzebne, „just-in-time”. Zwłaszcza Volkswagena i BMW utrata produkcji uderza szczególnie mocno. Poważnych wąskich gardeł można spodziewać się już za kilka dni.

Podobnie jak w przypadku brakujących półprzewodników, należy teraz również przezwyciężyć wąskie gardło sieci pokładowej. A to jest jeszcze bardziej złożone. Ponieważ dzisiejsze samochody ze wszystkimi systemami wspomagania kierowcy wymagają bardziej inteligentnych sieci pokładowych niż kiedykolwiek wcześniej. Potrzebne są niezliczone ilości kabli, które są nawijane razem w pasmo o wadze około 60 kilogramów i układane w samochodzie. W samochodzie montuje się cztery do pięciu metrów wiązek kablowych. Każda część, w większości wykonana ręcznie, jest unikalna i jedna z najdroższych części w pojeździe.


Również w Leoni osobna grupa zadaniowa śledzi teraz przebieg wojny i dalsze skutki w obu lokalizacjach. Firma zapowiedziała wznowienie produkcji dopiero wtedy, gdy pozwoli na to sytuacja polityczna. Ochrona pracowników ma priorytet."

Opublikowano

Widać że sytuacja z dostawami robi się nieciekawa i produkcja może być ograniczana w najbliższym okresie.

Pewnie cenniki też zaraz ulegną zmianie we wszystkich markach z uwagi na spadek wartości naszej waluty.


Oby się Wam auta jak najszybciej wyprodukowały.

Opublikowano

Całkowite zatrzymanie produkcji w głównej fabryce BMW w Monachium



W zakładach BMW w Monachium, Dingolfing i Steyr oraz w minizakładach w Oksfordzie i Holandii w przyszłym tygodniu linie montażowe staną w miejscu, ponieważ brakuje wiązek kablowych z Ukrainy. W Lipsku jedna z dwóch zmian zostaje wyeliminowana, jak powiedział w środę wieczorem w Monachium rzecznik firmy samochodowej. W Regensburgu, ze względu na brak półprzewodników, również produkcja odbywa się tylko w systemie jednozmianowym.


Przerwy w produkcji i ograniczenia będą początkowo obowiązywać przez tydzień. Jak to będzie kontynuowane po tym, jak zostanie otwarte. W głównym zakładzie w Monachium dotyczy to około 7000 pracowników. Rzecznik firmy powiedział, że nadal trwają prace nad wyjaśnieniem, czy będą pracować w skróconym wymiarze czasu pracy, czy też przymusowa przerwa będzie naliczana za pośrednictwem kont czasowych. W największym europejskim zakładzie BMW w Dingolfing około 10 000 pracowników jest dotkniętych zatrzymaniem produkcji. Uzgodniono już pracę krótkoterminową dla 3200 pracowników w austriackim zakładzie BMW w Steyr.


Normalnie BMW produkowałoby w tych zakładach dobre 10 000 samochodów więcej tygodniowo. Kilku dostawców produkuje wiązki przewodów dla przemysłu motoryzacyjnego na Ukrainie. Z powodu wojny nie mogą już dostarczać. Jak powiedział rzecznik firmy, zakłady BMW w Chinach, USA i Meksyku mają innych dostawców i nie mają na nie wpływu.

Opublikowano
zakłady BMW w Chinach, USA i Meksyku mają innych dostawców i nie mają na nie wpływu.

 

Eeeee nie jest źle. To wg mnie tylko straszenie klientów żeby móc zwiększyć ceny aut ;) Zaraz będzie import kabli z innego miejsca i po problemie. Chiny lub USA zamówią więcej kabli i prześlą zapakowane w czyimś bmw do Niemiec. Jak ktoś będzie miał pogniecione fotele to będzie wiedział że to po naszych kablach xD

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

No ale co chcesz wiecej wiedziec. Masz jak byk napisane ze zatrzymuja fabryki bo nie ma wiązek.

BMW jest notowane na gieldzie i nikt by takiego fejka nie puscil, a nawet jesli to natychmiast by byl zdementowany dla dobra akcjonariuszy…

Opublikowano

To dotyka nie tylko bmw...


Fabryki Volkswagena zlokalizowane w Polsce wstrzymają pracę w związku z sytuacją w Ukrainie. To oznacza, że staną zakłady w Poznaniu i Wrześni

Jak informują portal epoznan.pl oraz "Głos Wielkopolski" informacje o możliwym wstrzymaniu produkcji w polskich zakładach Volkswagena pojawiały się już w środę, 3 marca. Dzień później producent potwierdził, że od 10 marca wstrzyma pracę w Poznaniu i Wrześni. Nie wiadomo, jak długo potrwa ta sytuacja.

"Wybuch wojny na Ukrainie zakłócił łańcuchy dostaw wielu firm, w tym również fabryk Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni. Niedobory materiałów do produkcji w polskich fabrykach dotyczą między innymi wiązek elektrycznych produkowanych na Ukrainie. Oba zakłady z dniem 10 marca czasowo wstrzymają produkcję" - cytuje stanowisko spółki Volkswagen Poznań lokalny portal.

Ukraina produkuje kluczowe podzespoły elektroniczne.

Volkswagen ze względu na zerwane łańcuchy dostaw ograniczy także prace w fabryce w Wolfsburgu oraz wstrzyma produkcję Porsche w Lipsku.

Według dziennika inwazja Rosji sprawia, że rynek czipów – mocno dotknięty już przez pandemię, zerwane łańcuchy dostaw i niewystarczającą podaż – wpadnie w jeszcze większe tarapaty – ostrzegają eksperci. I zaznaczają, że ryzyko jest ogromne, ponieważ Ukraina to największy na świecie producent neonu. A gaz ten wykorzystywany jest w fabrykach półprzewodników. Wojna wpłynie zapewne na dostawy gazów technicznych do produkcji chipów wykorzystywanych w sprzętach RTV/AGD, komputerach oraz elektronice użytkowej, a nawet motoryzacji.

Opublikowano
No to sobie odbiorę samochód w maju... 2023.

Ale po lifcie :D

Ja raczej też.... bo w połowie stycznia zamawiałem :/

Bez-tytu-u.jpg
Opublikowano
No to sobie odbiorę samochód w maju... 2023.

Ale po lifcie :D

Ja raczej też.... bo w połowie stycznia zamawiałem :/

 

Pytanie czy utrzymają termin wprowadzenia LCI - przecież jaki jest sens uruchamiać produkcje wersji LCI jak nie będzie można jej wyprodukować? :/

Opublikowano

Termin z zamówienia do 28 , odpowiedź...produkcja zaplanowana na przełomie kwietnia i maja...

...

Tylko którego roku?

Zamówienie wrzesień 2021...

Jak myślicie co z cenami jeżeli wejdzie FL?

Zostawią z zamówienia gwarantowane czy będą coś kombinować?

Opublikowano
Termin z zamówienia do 28 lutego 2022, odpowiedź dealera ...produkcja zaplanowana na przełomie kwietnia i maja...

...

Tylko którego roku?

Zamówienie wrzesień 2021...

Jak myślicie co z cenami jeżeli wejdzie FL?

Zostawią z zamówienia gwarantowane czy będą coś kombinować?

Opublikowano
...naszą ''wtykę'' na produkcji w Monachium...

Tą wtykę, która mówiła, że produkcja LCI startuje w październiku a touring w ogole w marcu 2023? ;]

Opublikowano
Termin z zamówienia do 28 , odpowiedź...produkcja zaplanowana na przełomie kwietnia i maja...

...

Tylko którego roku?

Zamówienie wrzesień 2021...

Jak myślicie co z cenami jeżeli wejdzie FL?

Zostawią z zamówienia gwarantowane czy będą coś kombinować?

 

Twoje auto się jeszcze nie wyprodukowało?

Mieliśmy podobne terminy produkcji jeszcze w grudniu. Dosyć dziwne chyba że modyfikowałeś zamówienia krótko przed produkcją. Mi w grudniu doradca to odradził i się cieszę bo mógłbym się nie doczekać auta.

Opublikowano

Chyba mamy fuksa... Dealer pisał dzisiaj o statusie 154, a bimmer.work pokazuje wczorajszą datę produkcji.

Wbrew temu co pisał ktoś kilka postów wyżej o restrykacjach, mam aktywny tempomat. I hak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.