Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, luk_byd napisał(a):

No możesz samemu, a druga sprawa to jak masz Diesla - to możesz mieć akcje techniczną na aktualizowanie softu 🙂

Mam benzynę, jakim sposobem mogę zaktualizować?

w sumie wynalazłem Kod akcji technicznej: 0012880500 na moim aucie, więc i tak się przejadę do dealera

Edytowane przez siwyZS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po aktualizacji zauważyłem dwie różnice (mam ID8):

- nawigacja BMW pokazuje trasę na niebiesko na zegarach i headup'ie, wcześniej była biała linia.

- zmieniła się czcionka na zegarach i headup'ie. Wydaje mi się, że ta nowa jest wyraźniejsza.

Obie zmiany według mnie na plus.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, siwyZS napisał(a):

Mam benzynę, jakim sposobem mogę zaktualizować?

w sumie wynalazłem Kod akcji technicznej: 0012880500 na moim aucie, więc i tak się przejadę do dealera

@siwy_777 w googlu mówią że:

 

“ Programming the control units 0012880500 G0x G1x G2x G3x
Situation:
Under very rare conditions, the tandem pump could fail after an engine start.
Consequence:
This can cause a hardening of the brake pedal, which, in turn, implies a greater effort required during the braking process. The deceleration of the vehicle is still guaranteed within the framework of the minimum legal requirement.
Affected Vehicles:
Some units of G0x G1x G2x G3x.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, knrdk napisał(a):

Ja po aktualizacji zauważyłem dwie różnice (mam ID8):

- nawigacja BMW pokazuje trasę na niebiesko na zegarach i headup'ie, wcześniej była biała linia.

- zmieniła się czcionka na zegarach i headup'ie. Wydaje mi się, że ta nowa jest wyraźniejsza.

Obie zmiany według mnie na plus.

Wiesz, od ID8 jeszcze programiści ostatkami sił próbuja dbać, ale ID7 to już przeżytek.

 

2 minuty temu, M4R10 napisał(a):

@siwy_777 w googlu mówią że:

 

“ Programming the control units 0012880500 G0x G1x G2x G3x
Situation:
Under very rare conditions, the tandem pump could fail after an engine start.
Consequence:
This can cause a hardening of the brake pedal, which, in turn, implies a greater effort required during the braking process. The deceleration of the vehicle is still guaranteed within the framework of the minimum legal requirement.
Affected Vehicles:
Some units of G0x G1x G2x G3x.”

Jest szansa że mimo wszystko zaktualizują oprogramowanie jak już auto u nich będzie - takie odgórne zalecenie, chociaż w Polsce niekoniecznie respektowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, luk_byd napisał(a):

Wiesz, od ID8 jeszcze programiści ostatkami sił próbuja dbać, ale ID7 to już przeżytek.

 

Jest szansa że mimo wszystko zaktualizują oprogramowanie jak już auto u nich będzie - takie odgórne zalecenie, chociaż w Polsce niekoniecznie respektowane.

Akurat w przypadku nawigacji w ID8 to było mega wkurzające, bo na telewizorze nie widziałem którędy nawigacja ma prowadzić. Dopiero między zegarami było widać.

A co do ID7, to w sumie nie wiem co by mi mogli dać. Nie wykastrowali ze Spotify (ok, mógłby być lepszy graficznie), a to najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest umówione do serwisu tylko i wyłącznie na tą akcję serwisową, ale chyba zrezygnuje z tematu, jako że szkoda mi nadpisywać ECU i stracić program na 470KM, jeszcze podjadę na hamownie zapytać czy jest opcja backupu i później przywrócenia, ale to raczej bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 minut temu, siwyZS napisał(a):

Auto jest umówione do serwisu tylko i wyłącznie na tą akcję serwisową, ale chyba zrezygnuje z tematu, jako że szkoda mi nadpisywać ECU i stracić program na 470KM, jeszcze podjadę na hamownie zapytać czy jest opcja backupu i później przywrócenia, ale to raczej bez sensu.

gdzie robiłeś program ??

wysyłałeś sterownik do Finlandii? 

ile wyszło ps i nm ??

jakieś jeszcze zmiany ?

jaki koszt ?

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, wehyr napisał(a):

gdzie robiłeś program ??

wysyłałeś sterownik do Finlandii? 

ile wyszło ps i nm ??

jakieś jeszcze zmiany ?

jaki koszt ?

Robił poprzedni właściciel, gdzieś w Lublinie, ponoć 470KM, ale wykresu zapomniałem od niego ogarnąć, muszę się do Carro przejechać, ale teraz na zimówkach auto, więc bez sensu.

Musimy się wreszcie zgadać to zmierzymy dragy wyniki i zobaczymy.

W planach jedynie DP z katem 200, zrobiłbym bez, ale check engine by mnie skutecznie irytował.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, siwyZS napisał(a):

chyba zrezygnuje z tematu, jako że szkoda mi nadpisywać ECU i stracić program na 470KM, jeszcze podjadę na hamownie zapytać czy jest opcja backupu i później przywrócenia, ale to raczej bez sensu.

Na samym sofcie 470KM? Mało prawdopodobne.

Byłeś na hamowni lub mierzyłeś np. za pomocą Draggy czasy 100-200?

Jeśli faktycznie taka moc bez DP, wywalenia GPF i bez ruszania dolotu -  to daj namiary kto to robił? Pewnie chętnie go odwiedzę za jakiś czas 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Na samym sofcie 470KM? Mało prawdopodobne.

Byłeś na hamowni lub mierzyłeś np. za pomocą Draggy czasy 100-200?

Jeśli faktycznie taka moc bez DP, wywalenia GPF i bez ruszania dolotu -  to daj namiary kto to robił? Pewnie chętnie go odwiedzę za jakiś czas 🙂

musze mu zmierzyć dragy i kolega ma pojechać na hamownię 😛 też wątpię w te 470 ps 😛 😄 

auto jest z 2019 chyba to jeszce sterownik można ruszać czego mega zazdroszczę 😉 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Na samym sofcie 470KM? Mało prawdopodobne.

Byłeś na hamowni lub mierzyłeś np. za pomocą Draggy czasy 100-200?

Jeśli faktycznie taka moc bez DP, wywalenia GPF i bez ruszania dolotu -  to daj namiary kto to robił? Pewnie chętnie go odwiedzę za jakiś czas 🙂

Poprzedni właściciel miał wykres, ale oczywiście go nie wziąłem od niego, odezwę się, może mi się jeszcze uda to zdobyć, sam chciałem podjechać na hamownie, ale wiecznie brak czasu i zleciało.

Hamownia hamowni też nie równa, paliwo 100 oktanowe może parę dodać, więc teoretycznie jest to możliwe, ale jaka prawda to się dowiemy wiosną, Gregor10 zrobił praktycznie 470 softem w m340i z 2021r, w innej 460.

Edytowane przez siwyZS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, siwyZS napisał(a):

Gregor10 zrobił praktycznie 470 softem w m340i z 2021r, w innej 460

Gregor10 robił mi już dwa auta 😄 Dobrze robi. Można się było z nim dogadać na podlanie większa ilością paliwa w celu obniżenia EGT i uratowania katalizatorów a taki soft wgrał do S-Tronica (DL501/0B5), że zupełnie odmienił oblicze tej skrzyni 🥰

O ile pamiętam - tamta M340 (zielona) z 470KM miała sportowy wydech, sportowe katalizatory i downpipe 🙂

Inne B58 (w 1er) robił na prawie 700KM - więc sam silnik ma ogromny potencjał.

Edytowane przez Dasonen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Popsbangs napisał(a):

Cześć, mam obecnie około 11,5k przebiegu. W informacjach o potrzebnym serwisie, w przypadku oleju jest napisane "w 19 000". To oznacza, że przegląd wypadnie już za 7,5k, czy za 19k? 

Za 19k. To takie nieudane tłumaczenie z angielskiego "Oil change in 19k".

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, TheApocalypse napisał(a):

Za 19k. To takie nieudane tłumaczenie z angielskiego "Oil change in 19k".

Dlatego w żadnym samochodzie nigdy nie używałem interfejsu w PL - ilość energii, którą trzeba przeznaczyć na dojście co poeta miał na myśli jest często ponad moje siły. No i często te tłumaczenia są robione w hex edytorze z podmianą liter 1 do 1. Potem są takie kwiatki jak "Wciś. ham. by wł. silnik" zamiast "Press brake to start"...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, dpassent napisał(a):

Potem są takie kwiatki jak "Wciś. ham. by wł. silnik" zamiast "Press brake to start"...

Kwiatkiem jest to że BMW mówi żeby wcisnać pedał sprzęgła aby uruchomić... w automacie 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

No nie wiem…

IMG_5899.jpeg

U mnie jest info o pedale sprzęgła.

 

Tak samo jest np. w i4 🙂

https://e.autokult.pl/bmw-i4-m50-test-zasieg-cena,6807673816118913a

I wielu innych - pewnie kwestia softu

 

komunikaty-bmw-ix-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czego używacie do felg z chemii by pozbyć się trudnego brudu a zarazem nie zniszczyć OEM felgi?

Jaką szczotkę polecacie do felg? Kupiłem Dunlopa i jest za gruba do 18" felg i hamulców M, nie chce wejść i dokładnie oczyścić felgi.

Edytowane przez M4R10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.