Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Przecież już trójka kosztuje 205 chyba, a pod koniec kwartału można było dostać za 201 plus 5 tysięcy darmowych kilometrów. Cudów nie ma albo tamie auta dla mas albo premium dla mniejszej grupy. Kriss o innych producentów to bądź spokojny bo nie każdy kupuje auto przeliczając na kilogramów gwoździ. Wielu ludzi szczególnie kobiety kierują się chociażby kolorem czy designem a resztę maja gdzies.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Praktycznie Zero przewagi tesli w ładowaniu poza marketingiem z prędkością ładowania na papierze. Ix1, ix3 i model y ładują sie praktycznie w tym samym czasie do 90 procent (1-2 procent to żadna różnica). Ciekawe tylko co jest zdrowsze dla baterii, bardzo duży pick na posczatku i wolno później, czy bardziej płasko jak w przypadku bmw. Xc40 za to nieco odstaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe porównanie Nylanda


 

Tesla ze swoim 250kW uzyskuje 41min 0-90%, a uznawany przez przestarzały ix3 1min dłużej z max mocą ładowania 150kW to 1min dłużej, a BMW i4 z 9kWh większa bateria robi to w innym teście Nylanda w 38min (ma max moc 200kW).




Adam, czy to jest ta przestarzała technologia BMW w stosunku do Tesli o której pisałeś? :-)


EDIT:

Ale nie odpowiedziales na pytanie - wiec jeszcze raz - czy czujesz jakakolwiek "przewage technologiczna" BMW iX3 w porownaniu do konkurencji (piszesz o tej przewadze technologicznej BMW czesto tu na forum) - nie musi byc Tesla, moze byc Ioniq 5, Taycan czy ID4. Jestes w stanie wymienic chociaz kilka rzeczy, ktore BMW ma technologicznie lepsze od konkurencji? Szczegolnie mowie o rozwiazaniach dotyczacych elektromobilnosci? Ale moga tez byc i inne - infotainment etc

Odpowiadając na to pytanie, to na przykładzie m.in. powyższych "różnic" w czasie ładowania ix3 vs TMY, mogę stwierdzić że w kwestii elektromobilności BMW jak wsiadam do iX3 to nie czuję że jestem w ultranowoczesnym elektryku, lecz takim nie odbiegającym istotnie w jakichś kwestiach od tego co jest na rynku. Kupując go w pełni świadomie podjąłem decyzję wiedząc że do starej już budy wsadzili to co wymyślili przy i3 upychając w architekturze spalinowej co związane jest z jakimiś konsekwencjami. Nie czuję aby to było przestarzałe: ma 150kW, sensowny czas ładowania, sensowne jak na moc i gabaryty parametry. Nie wiem czego spodziewasz po aucie z 2017r w którym jest OS7. Tesla dużo ciekawych pomysłów wprowadziła - to jest fakt, ale też ma dużo wad. Natomiast nie czuję ani przepaści ani jakichś istotnych gamę changerów pomiędzy TMY RWD a iX3.


Dzięki za odpowiedź na mojego długiego posta, na pozostałe kwestie też odniosę się w weekend :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak wsiadam do iX3 to nie czuję że jestem w ultranowoczesnym elektryku, lecz takim nie odbiegającym istotnie w jakichś kwestiach od tego co jest na rynku.

To dlaczego nazywac to auto premium?

Auto premium powinno oferowac z definicji wiecej od konkurencji, lepiej od konkurencji, miec ekskluzywne osiagi/atrybuty/jakosc/wyposazenie etc etc.

Z tym mam wlasnie zgrzyt.

Jezeli widze V8 550i z Merino czy taka X5M to od reki mozna wymienic 10 rzeczy ktorych nie ma popularna konkurencja w tym samym segmencie.

Ale w takim iX1 albo iX3? Absolutnie nic ponad to co oferuje VW czy Skoda, czy to technologicznie, czy to osiagi czy wyposazenie :roll:

 

Nie wiem czego spodziewasz po aucie z 2017r w którym jest OS7.

Tu wlasnie jest miedzy nami ogromna roznica w zdaniu i dlatego nazywam to auto e-Golfem od BMW.

Gdyby to iX3 wyszlo w 2017 roku rownoczesnie z wersja benzynowa i dieslem czy hybryda to pialbym z zachwytu i na 99% bym je kupil piszac tu na jego temat peany na forum.

Ale w 2022 czy 2023r? 5-6 lat pozniej?

To jest plucie w twarz klientowi imho gdy Hyundai czy Kia robia lepsze elektryki, z lepszymi osiagami czy rozwiazaniami technologicznymi.

Tylko o to mi chodzi, o timing, o zaspanie, o tym jest ten watek w sumie.

BMW to nie jest firma krzak produkujaca 50k aut rocznie zeby musiala przychodzic na gotowe rozwiazania wypracowane przez zamozniejsza konkurencje (jak wielu tu sugeruje), sprzedajac 2M aut rocznie i obracajac miliardami euro kwartal w kwartal, zamiast wyplacac dywidende po 10 euro czy topic pieniadze w wodorze powinna wypuscic Nueu Klasse juz 2-3 lata temu. Ale to niestety nie z bylym betonem za sterami R&D.

 

Tesla dużo ciekawych pomysłów wprowadziła - to jest fakt, ale też ma dużo wad.

Zgadzam sie, jest tyle samo wielbicieli co i hejterow, jak z kazda popularna rzecza w sumie. Z marka BMW jest przeciez podobnie.

 

Adam, czy to jest ta przestarzała technologia BMW w stosunku do Tesli o której pisałeś? :-)

Ladowanie BMW ma ogarniete bardzo dobrze pomimo 150kW, zgadzam sie.

Zerknij tylko na wyniki 1000km challenge Nylanda dla iX3 vs TMY LR i zrozumiesz, ze ladowanie to tylko jedna strona medalu. Druga to efektywnosc napedu a nie technologia baterii od poddostawcy ;)

Chociaz jest DUZA liczba ludzi (np w Norwegii), ktorzy tym BEV jezdza co najwyzej po bulki (albo maja 2-gie, 3-cie auto w domu) a wtedy 1000km challenge maja gleboko w powazaniu i jezeli lubia ekosystem BMW czy lepsze materialy w srodku to wcale sie nie dziwie, ze wybieraja np iX3 zamiast Tesli :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ależ było pisane wielokrotnie co bmw ma Premium czego nie ma konkurencja nie Premium

1, lepsze wyciszenie

2. Lepsze materiały

3. Adaptacyjne zawieszenia

4. Swiatla Matrycowe I laserowe

5. Top notch audio w high end modelach banga (tylko nie porownuj do pazdzierza z Tesli bo bjorn wielokrnie sie wypowiadal ze tesla Tutsj odstaje)

6. Night vision

7. Swietnie rosbudowany hud

8. Wiele z tych gadzetow mozesz wsadzic nawet do najtsnszego auta np masaze w x1

9. 32 Calowy telewizor w serii 7

10. Mozliwosc wyboru siedzenia np Sportowe vs komfortowe

11. Naped na tyl w ice

12. Jesli chodzi o elektromobilnosc to wydajność napędów porównywalna z tesla(wielokrotnie potwierdzona przez bjorna)

13. Szybkość ładowania porównywalna z tesla

14. Ota ma i to już zaczyna miec praktycznie każdy producent, wiec to według mnie przestanie być Premium bo jest tansze w utrzymaniu.

15. Osiągi topowe

14. Silniki zbudowane bez wykorzystania metali ziem zadkich

15. Szyberdach sky lounge

16. Soft close drzwi

Itd. Itd….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

slonik, boze czlowieku wez Ty sie naucz czytac ze zrozumieniem :duh:

przeciez pisalem wyraznie o iX1 i iX3 a Ty mi o sky lounge i 32" telewizorze :duh:

ile z tej listy jest w tych 2 modelach "premium"?


albo napisz od razu - "BMW ma w ofercie premium i7 za banke, tam jest telewizor i lodowka do szampana wiec poprzez aklamacje czyt. rodzinne konotacje moje iX1/iX3 tez jest premium" i wtedy przybije Ci piatke i nie wracam wiecej do tego tematu

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z grubsza to są przykłady co Słonik podał, ale żeby być bardziej precyzyjny, to odniosę się do iX3, który jest dla mnie kolejną wersją silnikową starego X3 z 2017r. (dodaną 3 lata temu). Czy jak dotąd BMW gdy dodaje kolejny silnik to wymienia pół samochodu łącznie z OS? No nie...na to będzie czas przy kolejnej generacji X3.


Natomiast to co ma iX3 co świadczy że jest mu bliżej do premium (lub jak wolisz rozwija się i ma przewagę do innych marek) wymieniam Ci poniżej w porównaniu do Tesli Y RWD, którego iX3 jest konkurentem. W innych markach pewnie będzie w większości jeszcze gorzej lub w najlepszym wypadku podobnie jak w BMW. Nie analizowałem tego aż tak szczegółowo. Wymienione mniej więcej od najistotniejszych dla mnie.

1. lepsze wyciszenie (bez 2 zdań w porównaniu do Tesli. iX3 140km/h jest cisza, 160km/h jedziesz komfortowo). W innych markach założę się że gorzej. Co ciekawe tego charakterystycznego pisku silnika elektrycznego (dla niektórych denerwującego) w iX3 praktycznie nie słychać. W TMY i TM3 BARDZO go słychać. W twardej TM3 Performance którą testowałem kiedyś z przebiegiem 10tys km wszystkie plastiki trzeszczały już bardzo mocno. Nie wiem, może była zajechaną wersja, może to problemy ze starszej ery TM3, ale jednak w moim prawie 15tys km przebiegu iX3 NIC nie trzeszczy.

2. Lepszej jakości materiały i lepsze spasowanie (jeździłem 7 różnymi Teslami i tam trzeszczało mocno jak się naciskało różne elementy + np wyłaziła "skóra" na kierownicy itp. No pełno tego w internecie, wiadomo o co chodzi). W innych markach założę się że gorzej.

3. Adaptacyjne zawieszenia (w Tesli brak, a u mnie autentycznie duża różnica pomiędzy Comfort, a Sport - btw. sport zapamiętuje). Do tego zawieszenie jak dla mnie pewniejsze i bardziej komfortowe a do tego nie ma hałasu z niego dochodzącego. Zawieszenie BMW to ewidentna przewaga nad innymi markami i świadczy o rozwijaniu się marki.

4. Swiatla LED z wycinaniem pojazdów i doświetlaniem pobocza, które nieźle działa i wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo (w Tesli brak). Po lifcie lasery można zamówić.

5. Harman-kardon który gra na oko porównywalnie lub minimalnie lepiej jak to w Tesli Performance.

6. Swietnie rozbudowany i porządny kolorowy hud na szybie a nie na kawałku plastiku ( wyświetla prędkość, wyświetla się lista piosenek z pokrętła na kierownicy, tempomat, mapa, ograniczenia i pare innych rzeczy)

7. Sportowe fotele z regulacją w N kierunkach, pompowanymi boczkami oraz elektrycznie regulowanymi lędźwiami oraz wysuwanym podkolannikiem (Tesla ma mniej kierunków do regulacji, a ich komfort to już kwestia indywidualnego gustu). W Tesli nie ma podkolannika, pompowanych boków, lędźwi, zbliżania zagłówka (to akurat ważny brak dla mnie).

8. Skóra na siedzeniach (Vernasca ale jednak jakościowo i w dotyku o niebo lepsze niż to co w Tesli)

9. Hak elektryczny wysuwany guzikiem (w Tesli jak kojarzę ręczny wkładany)

10. Czujniki parkowania ultrasoniczne :D :D (w Tesli brak)

11. Autonomiczna jazda oparta na kamerach oraz czujnikach - w Tesli tylko na kamerach - software'owo pewnie bardziej zaawansowany, w pewnych może gorszy, dla mnie w BMW jest enough - przejeździłem z nim kilka tyś km. W innym markach założę się że gorzej.

12. Czytelny i funkcjonalny UI - ok, Tesla ma może fajniejszy i bardziej rozbudowany, ale w BMW jest Apple Car Play - dla mnie game changer w wygodzie użytkownia. Smartfon zawsze wygra funkcjonalnością i wygodą.

13. Apka mobilna - w BMW czytelna, wygodna. Pewnie w Tesli podobna, może minimalnie lepsze jak np chcesz konkretną temperaturę. Inne marki nie wiem, ale obstawiam że może być gorzej.

14. Zapisywanie ustawień foteli, lusterek itp w chmurze skojarzonych z profilami. Profile można skojarzyć z kluczykami z komfortowym dostępem. Tesla ma (oprócz kluczyków ;) ), inne marki pewnie różnie.

15. Lepszy serwis w tym więcej wymagać można w ramach gwarancji - mnóstwo przykładów na forum np o wymienianych fotelach bo gdzieś coś wyłazi czy się przeciera albo coś trzeszczy. Walczą lepiej lub gorzej, ale próbują i wymieniają. W Tesli obstawiam w większości przypadków usłyszy się "no ten typ tak ma, wiedział pan co pan brał"

16. Otwierany szklany dach (w Tesli nieotwierany, a fajnie jest w lecie jeździć z otwartym czasami). W BMW dach jest szklany, w Tesli nie wiem czy to szkło czy plastik.

17. Wyposażenie bagażnika - roleta, siatka blokująca od podłogi do sufitu bagaż (to ważne dla bezpieczeństwa bo często zdarza mi się ładować pod dach), suwnice do montowania bagażu czy siatki. W Tesli wymienionych rzeczy nie ma, a zamiast rolety jest chamska dykta która dorobiona na szybko.

18. Kamera 360 - Tesla nie ma.

19. Pompa ciepła (Tesla ma, ale są marki co nie mają)

20. Gwarancja 5 lat od producenta. Ja wykupiłem za kilka tyś. Kosztuje, ale mam spokój. Nie każdy taką gwarancję daje. Tesla tylko na 4 lata, inni często mniej lub z ograniczeniami istotnymi.

21. Elektryczny bagażnik. Tesla już ma, ale kiedyś w TM3 nie było. U innych producentów pewnie różnie.

22. Kierownica obszyta skórą - to istotne, zupełnie inne w dotyku. Tesla jak wiemy nie ma, inni pewnie często też nie.

23. Szybkość zużycia się wnętrza - powiązane z jakością materiałów, ale w innym aspekcie. Wystarczy porównać 4letnie BMW i 4letnią Teslę czy inną markę. BMW statystycznie zawsze będzie lepiej wyglądać.

24. Świetlny dywanik - pierdoła, ale jednak odróżnia (w Tesli nie ma)

25. Ambientowe oświetlenia wnętrza - można się śmiać że bajer, ale daje przyjemny klimat we wnętrzu. Tesla nie ma, inni pewnie różnie.

26. Liczniki przed kierowcą :D W Tesli nie ma

27. Dźwięk zamykania drzwi. W Tesli jak zgniatanie puszki lub jak kto woli jak dźwięk gwoździ ;-)

28. Podwójne szyby boczne i przednie - powiązane z wyciszeniem. W Tesli boczne są, u innych producentów pewnie różnie.

29. Jest jeszcze pare rzeczy których nie mam u siebie, a które w poliftowej wersji można zamówić (chyba klimatyzowane siedzenia)

30. Adaptacyjna rekuperacja. Mi nie podeszła, ale jest wiele osób które sobie chwali. W Tesli nie ma.

31. Ambient pur - 3 zapachy automatycznie dozowane z jonizacją powietrza. W Tesli nie ma.

32. Większa paleta kolorów do wyboru + bardzo duży wybór bardzo ciekawych kolorów individual. W Tesli oczywiście brak, a nowa wersja kolorystyczna to wydarzenie na miarę artykułu w elektrowozie i 100 filmów na YT nagranych przez fanów.


Co do innych cech, które nie wynikają z premium, ale odróżniają TMY RWD od iX3 RWD, to:

1. Wyższy prześwit (wyraźnie)

2. Większe wnętrze (wyżej, lepiej się wsiada z tyłu czy dzieci wkłada do fotelika)

3. Ładniejsza bryła (subiektywne)


Rzeczy, które ma Tesla Y a które bym chciał w BMW:

1. Mocniejszy silnik (tak te 4.5-5sek byłoby już spoko) - to zwykła fanaberia wynikająca z przyzwyczajenia jazdy mocniejszymi autami. To nie wada BMW, lecz ograniczenia liczby wersji w tym modelu.

2. Napęd 4x4 - chociaż przy tej masie jednak nie jest aż takim brakiem jak w ICE. To nie wada BMW, lecz ograniczenia liczby wersji w tym modelu.

3. Zużycie energii - wyższe, ale głównie przez to że auto sporo wyższe, z dużym prześwitem, cięższe przez wyposażenie premium. Patrząc na statystykę GUS, to jak to mówi klasyk "raz czy dwa w roku można się przemęczyć" ;-) Jeśli różnica na 1tys km u Bjorna to 20-30min, to jestem w stanie zaakceptować stratę rocznie te 30-60min w stosunku do Tesli zakładając że mam 4 odcinki po 500km w roku dłuższych tras (raz w góry i raz nad morze).

4. Elektryczne sterowanie kierownicy i ogrzewanie - nie ma tego w iX3, a fajny gadżet. Po lifcie można zamówić.

5. Podgrzewanie baterii przed ładowaniem (nie ma przed liftem, w poliftowej już jest)

6. Elektryczna klapka - żartowałem ;-)


Będę żałował że wciągnąłem się w dyskusję o premium/nie premium, ale przynajmniej merytorycznie mocno tym razem :) Jak widać nawet w starym iX3 (konstrukcja auta sprzed 6 lat z dodaną wersją silnikową elektryczną 3 lata temu) jest dużo rzeczy premium oraz takich które pokazują że BMW się jakoś rozwija i wyprzedza konkurentów (w tym Teslę). A zgodnie ze statystyką GUS oraz tym co ciągle powtarzasz że nawet jak 10-80% iX3 będzie się ładować 7min dłużej niż Porsche czy 5min dłużej niż Hyundai, to 2 razy w roku można się przemęczyć i stracić te 20min czasu przewagi w tym aspekcie. A poraz kolejny widać że nie zawsze to co na papierze ma odzwierciedlenie w rzeczywistości i 250kW ładuje tak samo szybko jak 150kW BMW. Podobnie te 70km zasięgu WLTP więcej Tesli też można przeboleć te 2 razy w roku, więc to dla mnie w praktyce mało istotna przewaga Tesli. Wolę wozić te elementy premium na codzień, bo na codzień dają mi radość, a nie 2 razy w roku w długiej trasie.


Czy teraz Adam odpowiedziałem Ci na pytanie, które od dawna mi zadajesz? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po tym jak naczelnemu przychody spadly do 4-5k na miesiac mozna sie spodziewac coraz wiecej takich pudelkow tam. Tonacy brzytwy sie chwyta. Wniosek z tego taki. Samochod jest bardziej komfortowy od 10-15 (BMW X6 F16 ktore posiadal) letniego bmw :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy teraz Adam odpowiedziałem Ci na pytanie, które od dawna mi zadajesz? :-)

Miod na moje uszy! :handshake:

Wlasnie dla takich postow jest stworzone forum, czytelnicy wyniosa duzo dobrego :cool2:


Odniose sie ze szczegolami do kazdego podpunktu, dodatkowo mysle, ze wypozycze z salonu VW (marka absolutnie nie-premium) VW ID.4 GTX zeby porownac 1:1 wiele podpunktow premium/nie-premium ktore wg Ciebie wyrozniaja marke BMW od konkurencji :)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak naczelnemu przychody spadly do 4-5k na miesiac mozna sie spodziewac coraz wiecej takich pudelkow tam. Tonacy brzytwy sie chwyta. Wniosek z tego taki. Samochod jest bardziej komfortowy od 10-15 (BMW X6 F16 ktore posiadal) letniego bmw :cool2:

Najstarsze F16 nie ma nawet 10-ciu lat.

Jako doświadczony użytkownik ocenię całokształt, głownie środek, "GUI" i resorowanie:

E71 - już na swoje czasy był paździerzem

F16 - trochę lepiej, ale dużo brakowało do "ideału"

G06 - dużo dużo lepiej i dla mnie nie ma się czego wstydzić, w końcu też dostało pneumatykę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ogolnie poprzednie werjse x6 byly bardzo twardo zestrojone, sporo ludzi na to narzekalo. Bmw slucha klientow. Ludzie chca sportowe auta ale na koniec dnia wola jezdzic na codzien komfortowo. To samo bedzie z tesla model Y. Sporo ludzi narzeka, ze jest zbyt twardo/nieprzyjemnie i juz pojawiaja sie glsy, ze za jakis czas bedzie bardziej miekko kosztem prowadzenia. Pewnych rzeczy nie da sie pogodzic. Stad od lat wiele marek ma adaptacyjne zawieszenia. Oczywiscie te rozwiazania tez nie sa bez wad bo wplywaja na mase/awaryjnosc oraz cene.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy teraz Adam odpowiedziałem Ci na pytanie, które od dawna mi zadajesz? :-)

Miod na moje uszy! :handshake:

Wlasnie dla takich postow jest stworzone forum, czytelnicy wyniosa duzo dobrego :cool2:


Odniose sie ze szczegolami do kazdego podpunktu, dodatkowo mysle, ze wypozycze z salonu VW (marka absolutnie nie-premium) VW ID.4 GTX zeby porownac 1:1 wiele podpunktow premium/nie-premium ktore wg Ciebie wyrozniaja marke BMW od konkurencji :)

 

Odnieś się w pierwszej kolejności do Tesli Y RWD, tak żebyśmy mieli spisane przewagi jednego nad drugim i odwrotnie. A każdy sobie będzie mógł wybrać. Porównanie iX3 z ID.4 GTX ma jak najbardziej sens, tylko przy porównaniu weź też pod uwagę cenę i wyposażenie. ID.4 GTX jest od 268tys i nie ma nawet pompy ciepła za którą trzeba dopłacić 5k, a BMW jest od 297tys. Na BMW rabaty są pewnie min 10-12%, a na fakt że to model sprzed 6 lat, to być może i większy.


Jeśli celem jest porównanie dla kupującego iX3 vs TMY RWD vs ID.4 to masz moje :cool2: :cool2: Natomiast jeśli celem jest pokazania że BMW dużo od VW się nie różni typu 10-20% z wymienionych przeze mnie rzeczy, to wtedy nie ma sensu, bo to że BMW "obniżyło" standard w klasach 1-3 i poszło w masówkę z niższymi silnikami, a VW i inne podobne marki podniosły, to już dawno zostało odkryte i 10 razy omówione na forach od 1er do 3er i od x1 do x3. Nie trzeba być geniuszem jak się zobaczy że różnica w cenie katalogowej to 10% a być może po zrównaniu wyposażenia będzie to prawie 0% różnicy.


Idealnie by było zrobić tabelkę z tymi cechami i porównać te 3 auta oznaczając od 1 do 3 pozycji i potem każdy wagę sobie wstawi i może uznać co dla niego lepsze, ale to już jest trochę roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, jak merytorycznie została wypunktowana przewaga 6-letniego BMW nad "ciągle udoskonalaną Teslą która ma usprawnienia co miesiąc i nie potrzebuje face liftów" to argumentów brak i wjeżdża argument "zaraz porównam z nowym Volkswagenem" :mrgreen:


Dyskusja w tym temacie to żart, więc śmiesznie tu wpaść raz na 2 miesiące i zobaczyć te same nicki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnieś się w pierwszej kolejności do Tesli Y RWD, tak żebyśmy mieli spisane przewagi jednego nad drugim i odwrotnie.

Nie ma sprawy, nie chcialem ciagle o Tesli i TMY gadac bo przerabialismy to milion razy i znowu bedzie, ze dam 50 przewag i zacznie sie dyskusja po co komu frunk, po co komu Netflix, nikt nie korzysta z 3,5s do setki a tak w ogole to jestem przeciez fanbojem Tesli etc etc.

Chcialem sie skupic na iX3 i jego mitycznej "przewadze technologicznej" nad konkurencja (badz jej brakiem) czyli aspektach premium z grubsza z definicji. Bo to wciaz akcentujesz a ja to delikatnie neguje.

Ale chetnie podsumuje Twoja liste tez w kontekscie TMY oraz przykladowego ID.4 czy Ioniqa5, elektrykow na platformach dedykowanych (i autach nie-premium jednoczesnie).

Bo nie licz, ze przejda Twoje argumenty typu - iX3 ma audio HK badz czujniki parkowania w kontekscie przynaleznosci do segmentu premium - bo od tego cala dyskusja sie zaczela a Ty usilnie starasz sie ja od kilkunastu postow przeniesc do dzialu "lubie iX3, to fajny samochod i dlatego go kupilem". Nie o tym byla rozmowa i mam nadzieje sie tu zgadzamy?

 

tylko przy porównaniu weź też pod uwagę cenę i wyposażenie. ID.4 GTX jest od 268tys i nie ma nawet pompy ciepła za którą trzeba dopłacić 5k, a BMW jest od 297tys. Na BMW rabaty są pewnie min 10-12%, a na fakt że to model sprzed 6 lat, to być może i większy.

"pewnie", "moze" - duzo tego w Twoich argumentach, proponuje skupic sie na oficjalnym cenniku i oficjalnych danych, przypuszczalne rabaty z argumentacja w ASO, ze "model sprzed 6 lat" moga byc odrobine naciagane delikatnie mowiac ^^

 

Natomiast jeśli celem jest pokazania że BMW dużo od VW się nie różni typu 10-20% z wymienionych przeze mnie rzeczy, to wtedy nie ma sensu, bo to że BMW "obniżyło" standard w klasach 1-3 i poszło w masówkę z niższymi silnikami, a VW i inne podobne marki podniosły, to już dawno zostało odkryte i 10 razy omówione na forach od 1er do 3er i od x1 do x3. Nie trzeba być geniuszem jak się zobaczy że różnica w cenie katalogowej to 10% a być może po zrównaniu wyposażenia będzie to prawie 0% różnicy.

Troche nieladnie z Twojej strony teraz, dajesz liste 30 punktow o "przewadze" iX3 w dyskusji o premium, a pozniej asekurancko piszesz zawczasu, ze jakosc BMW sie obnizyla w nizszych segmentach a marek popularnych podwyzszyla, ze ceny sie zrownaly w BMW i innych markach wiec nie mozna oczekiwac przewagi czy premium.


To albo iX3 jest premium i bije konkurencje w wielu kategoriach (i rowniez cena) albo nie jest premium, kosztuje oraz oferuje pi raz drzwi tyle co VW ID4 czy inna Tesla Y i zamykamy temat przynaleznosci iX3 do segmentu premium a skupiamy sie na zaletach/wadach poszczegolnych marek, Twoja decyzja.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wystarczy spojrzec na ostatnie testy ix1, co mowi o zawieszeniu/wyciszeniu/audio czy tez swiatlach. Fajnie tez spojrzec na testy zuzycia Bjorna. Przy praktycznie tych samych osiagach niemal identyczne co TMY long range a IX1 jest ciezsza i ma gorszy CX. Gdzie jest przewaga?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnieś się w pierwszej kolejności do Tesli Y RWD, tak żebyśmy mieli spisane przewagi jednego nad drugim i odwrotnie.

Nie ma sprawy, nie chcialem ciagle o Tesli i TMY gadac bo przerabialismy to milion razy i znowu bedzie, ze dam 50 przewag i zacznie sie dyskusja po co komu frunk, po co komu Netflix, nikt nie korzysta z 3,5s do setki a tak w ogole to jestem przeciez fanbojem Tesli etc etc.

Chcialem sie skupic na iX3 i jego mitycznej "przewadze technologicznej" nad konkurencja (badz jej brakiem) czyli aspektach premium z grubsza z definicji. Bo to wciaz akcentujesz a ja to delikatnie neguje.

Ale chetnie podsumuje Twoja liste tez w kontekscie TMY oraz przykladowego ID.4 czy Ioniqa5, elektrykow na platformach dedykowanych (i autach nie-premium jednoczesnie).

Właśnie o to mi chodziło, żeby te rzeczy które w iX3 są ok porównać do konkurencji i wcale nie po to żeby dyskredytować Teslę, raczej wskazać istotne różnice z punktu widzenia użytkownika. Dla mnie wyciszenie, jakość materiałów, skóra jest ważniejsze, dla Ciebie tunel, frunk i tryb psa. Jesteśmy inni, mamy inne potrzeby. Dla mnie bardziej wartościowy jest dywan świetlny niż tryb psa.

 

Bo nie licz, ze przejda Twoje argumenty typu - iX3 ma audio HK badz czujniki parkowania w kontekscie przynaleznosci do segmentu premium - bo od tego cala dyskusja sie zaczela a Ty usilnie starasz sie ja od kilkunastu postow przeniesc do dzialu "lubie iX3, to fajny samochod i dlatego go kupilem". Nie o tym byla rozmowa i mam nadzieje sie tu zgadzamy?

To Ty wyciągnąłeś teraz temat przypominam :-) Często wyciągasz przykład iX3 na który czasami plujesz plując na markę BMW, a iX3 jest najwygodniejszy do tego ;-) Tym razem jednak uczciwie trzeba przyznać że zadałeś mi sensowne merytoryczne pytanie, na które też merytorycznie odpisałem bez żadnego podtekstu. Z USS mała szydera, pewnie głównie za należną krytykę za sposób wprowadzenia. Ale znowu mówiąc poważnie, to warto obserwować temat, bo nie można wykluczyć że Musk dostrzegł moment kiedy jakość kamer jest na tyle wysoka, że mogą już zastąpić USS. Jak się to okaże to oczywiście będzie szacun i inni to zrobią i skończy się to dziurawienie zderzaków na czujniki które urody nie dodaje, ale też jest ryzyko że skończy się jak z yoke, jednak sam pomysł jest 100x lepszy niż yoke czy kierunkowskazy na przycisk.

 

tylko przy porównaniu weź też pod uwagę cenę i wyposażenie. ID.4 GTX jest od 268tys i nie ma nawet pompy ciepła za którą trzeba dopłacić 5k, a BMW jest od 297tys. Na BMW rabaty są pewnie min 10-12%, a na fakt że to model sprzed 6 lat, to być może i większy.

"pewnie", "moze" - duzo tego w Twoich argumentach, proponuje skupic sie na oficjalnym cenniku i oficjalnych danych, przypuszczalne rabaty z argumentacja w ASO, ze "model sprzed 6 lat" moga byc odrobine naciagane delikatnie mowiac ^^

Może dawno nie kupowałeś nowego BMW, ale 10% to spokojnie można założyć. Wynika to z polityki cenowej, a 10% to jest w praktyce minimum za które się kupuje i często się pojawia już przy pierwszej rozmowie o cenie. Także to nie jest "może", ale jak Ci do udowadniania tezy potrzeba, to weź jaką chcesz cenę, ale wartość tego porównania spadnie, bo każdy kupuje z rabatem.

 

Natomiast jeśli celem jest pokazania że BMW dużo od VW się nie różni typu 10-20% z wymienionych przeze mnie rzeczy, to wtedy nie ma sensu, bo to że BMW "obniżyło" standard w klasach 1-3 i poszło w masówkę z niższymi silnikami, a VW i inne podobne marki podniosły, to już dawno zostało odkryte i 10 razy omówione na forach od 1er do 3er i od x1 do x3. Nie trzeba być geniuszem jak się zobaczy że różnica w cenie katalogowej to 10% a być może po zrównaniu wyposażenia będzie to prawie 0% różnicy.

Troche nieladnie z Twojej strony teraz, dajesz liste 30 punktow o "przewadze" iX3 w dyskusji o premium, a pozniej asekurancko piszesz zawczasu, ze jakosc BMW sie obnizyla w nizszych segmentach a marek popularnych podwyzszyla, ze ceny sie zrownaly w BMW i innych markach wiec nie mozna oczekiwac przewagi czy premium.


To albo iX3 jest premium i bije konkurencje w wielu kategoriach (i rowniez cena) albo nie jest premium, kosztuje oraz oferuje pi raz drzwi tyle co VW ID4 czy inna Tesla Y i zamykamy temat przynaleznosci iX3 do segmentu premium a skupiamy sie na zaletach/wadach poszczegolnych marek, Twoja decyzja.

 

Dla mnie jest premium i wolę nim jeździć niż Kią, Hyundai czy Skodą i widzę różnicę od pierwszego spojrzenia na auto i po minucie siedzenia w nim i 5 minutach jazdy. Widzisz to również Ty - przypomnę Twój cytat "jak wsiadam do i4, to czuć prawdziwe premium".


Przy VW pewnie ta różnica będzie mniejsza, bo VW raczej ciągnie w stronę Audi. Pamiętaj że VW i Skoda mają technologię opracowywaną dla Porsche i Audi. Uczciwe porównanie to nie tylko odhaczenia lampy matrix ma/nie ma, czy elektryki klapy bagażnika czy zawieszania, ale jaka jest tego jakość. Dlatego szczerze mówiąc lepsze jest porównanie TMY RWD którą znasz jako użytkownik (co prawda z wersji Performance, ale pewnie dużych różnic nie będzie) niż iD.4 do iX3 w których spędzisz łącznie 30-60min w którym mniej zauważysz. Popatrz jak się Nyland zachwyca LEDami wycinającymi w BMW. Ja uważam że te LEDy w iX3 czy lasery w X5 to jest mega istotny element ważny 10 trybów psa i dywanów świetlnych.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajnie tez spojrzec na testy zuzycia Bjorna. Przy praktycznie tych samych osiagach niemal identyczne co TMY long range a IX1 jest ciezsza i ma gorszy CX.

sloniku, rozmawiajmy o jednej rzeczy na raz bo robi sie wieza babel.

BMW iX1 to auto segmentu C, kompaktowy SUV, TMY to auto segmentu D - porownujesz jablka z pomaranczami.

Nie wiem czy chwalenie sie prawie identycznym zuzyciem energii (roznica nadal 7% na korzysc Tesli) w aucie o 25cm krotszym, o 20cm mniejszym rozstawem osi, i o ~30kg ciezszym (pomimo segmentu nizej) w sytuacji gdy TMY jezdzi na 19" kolach o szerokosci 255 a BMW na 18" i 225 - jest jakimkolwiek powodem do chluby dla napedu czy marki BMW :roll:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Często wyciągasz przykład iX3 na który czasami plujesz plując na markę BMW, a iX3 jest najwygodniejszy do tego ;-)

Zapewniam Cie, ze sa duzo wdzieczniejsze modele do plucia - 330e, byle X5 40e czy 740e z 2l silnikiem, FWD 1-er, minivan 2-er i mnostwo innych.

 

Tym razem jednak uczciwie trzeba przyznać że zadałeś mi sensowne merytoryczne pytanie,

znowu Schopenhauer, sprobuj prosze sie powstrzymywac od takich docinek jezeli nie chcesz znowu zanizac dyskusji i dostawac w zamian podobne kuksance ode mnie (o co wielokrotnie wnioskowales) :cool2:

 

Może dawno nie kupowałeś nowego BMW, ale 10% to spokojnie można założyć.

1. Nigdy nie kupilem nowego BMW, mialem 2 czy 3 szt z PS, to juz dawno temu ustalilismy, w razie watpliwosci slonik moze zaswiadczyc i przypomniec.

Wiesz o tym dobrze wiec znowu Schopenhauer.

2. Przeciez te same 10% rabatu mozemy zalozyc w salonie VW, czy masz na ten temat inne dane?

 

Dla mnie jest premium i wolę nim jeździć niż Kią, Hyundai czy Skodą i widzę różnicę od pierwszego spojrzenia na auto i po minucie siedzenia w nim i 5 minutach jazdy. Widzisz to również Ty - przypomnę Twój cytat "jak wsiadam do i4, to czuć prawdziwe premium".

1. Nie rozmawiamy o i4 a o iX3 - no chyba ze rozkminiamy premium marki jako calosc a nie poszczegolne modele.

2. To ze masz preferencje BMW nad Skode czy Hyundaia nie ma nic wspolnego z premium, mozna nie cierpiec jezdzic E-klasa a przeciez nikt nie bedzie mu ujmowal premium.

3. Generalnie ja premium iX3 czy i4 widze nadal w ladniejszym, agresywniejszym designie (bo jest nadal "spalinowy" ze wzgledu na platforme) - tyle ze to ma przelozenie na mase innych wad, w lepszych plastikach/skorach (tutaj BMW rzadzi nadal pomimo ze jakosc leci ostatnio), w niektorych opcjach (lasery czy swietny headup), natomiast ogolnie w technicznych/technologicznych rzeczach oraz user-experience czy GUI czesto jest "tak sobie" czy wrecz slabo niestety.

 

Pamiętaj że VW i Audi mają technologię opracowywaną dla Porsche i Audi.

Mialki argument, moglbym odpowiedziec, ze BMW czerpie z Rollsa :roll:


 

Uczciwe porównanie to nie tylko odhaczenia lampy matrix ma/nie ma, czy elektryki klapy bagażnika czy zawieszania, ale jaka jest tego jakość. Dlatego szczerze mówiąc lepsze jest porównanie TMY RWD którą znasz jako użytkownik (co prawda z wersji Performance, ale pewnie dużych różnic nie będzie) niż iD.4 do iX3 w których spędzisz łącznie 30-60min w którym mniej zauważysz.

Nie trzeba spedzac tygodnia w aucie, zeby wywalic z Twojej listy czujniki parkowania czy szyberdach czy pompa ciepla jako argumentach w dyskusji o premium ;)


Generalnie powtorze - mieszasz argumenty iX3 kontra TMY i iX3 jako premium vs konkurencja w swojej liscie - nieczytelne to troche sie bedzie czytac ale dzialam :>

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

natomiast ogolnie w technicznych/technologicznych rzeczach oraz user-experience czy GUI czesto jest "tak sobie" czy wrecz slabo niestety.

 

Wkleiłem kilka postów wyżej test bjorna wydajności napędu ix1 (nieco większa masa, większy cx tak samo awd, niemal identyczne osiągi niemal identyczne zużycie), kolega rkmi09 wkleil test prędkości Ładowania więc o których kwestiach technicznych piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.