Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, a ile KM ma w takim razie TMY RWD? Zakładam że to ten sam soft i bebechy co TM3 SR+?

Tak, baterie LFP ladowane bezproblemowo na codzien 0-100% i 300KM.

Tutaj screen z dowodu rejestracyjnego w NO:

 

52825187204_0e7273696e_o.jpg

 

Ogolnie powiem tak, abstrahujac juz od lubienia/nie lubienia Tesli - to auto w Norwegii kosztuje dzis nowe z salonu 175k PLN a w Polsce po doplatach ciut ponizej 200k PLN.

Jak na to, ze ma realnego ~400km zasiegu po miescie i 7s do setki i jest praktycznie w pelni wyposazone - lacznie z asystentami, CA, super audio, elektryczne i ogrzewane fotele, elektryczna i ogrzewana kiera, 19" felgi etc etc to jest naprawde wg mnie swietna oferta :shock:


W tej cenie konkurencja sprzedaje hatchbacki ID.3 czy Megane-e ^^

 

478_1342028415.jpg

 

478_1781494205.jpg

 

W Norwegii do dzis (raptem 1 kwartal) sprzedali tego 9k sztuk, na drugim miejscu elektryczna Toyota ma 1800szt sprzedanych, to auto idzie na jakis rekord wszechczasow w Norwegii.

W ogole mnie nie zdziwi jak Tesla sprzeda 2 miliony aut w tym roku :shock:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, baterie LFP ladowane bezproblemowo na codzien 0-100% i 300KM.

Chyba Zachar w ostatnim nagraniu o bateriach mówił że to nie do końca jest tak że to dobre dla tych baterii ładowanie do 100%. Ciekawe gdzie leży prawda.

 

Adam, a ile KM ma w takim razie TMY RWD? Zakładam że to ten sam soft i bebechy co TM3 SR+?

Tutaj screen z dowodu rejestracyjnego w NO:

 

52825187204_0e7273696e_o.jpg

 

Ogolnie powiem tak, abstrahując juz od lubienia/nie lubienia Tesli - to auto w Norwegii kosztuje dzis nowe z salonu 175k PLN a w Polsce po doplatach ciut ponizej 200k PLN.

Jak na to, ze ma realnego ~400km zasiegu po miescie i 7s do setki i jest praktycznie w pelni wyposazone - lacznie z asystentami, CA, super audio, elektryczne i ogrzewane fotele, elektryczna i ogrzewana kiera, 19" felgi etc etc to jest naprawde wg mnie swietna oferta :shock:

Cena Tesli obecnie jest już mocno konkurencyjna, to fakt. 1,5 roku temu TMY LR było droższe od ceny ofertowej (nie katalogowej) iX3 wyposażonego na full o 40tys, dzisiaj ta sama Tesla jest tańsza o 50tys (zakładając podobny rabat)! Jeszcze trochę LR spadnie i sam rozważę zmianę :-)


A co do mocy elektryków vs spalinowe, to coś w tym jest o czym pisze Kriss, że te konie mechaniczne elektryczne jakoś słabsze są niż spalinowe:

- TMY RWD 300KM ok 1900kg 6.86s

- iX3 RWD 286KM ok 2300(!) kg - 6.53s

- X4 2.0i (30i) xDrive 252KM ok 1800kg - 6.3s

 

acceleration.png

 

A swoją drogą, to chyba uznanie dla BMW, że przy niższej mocy o 13KM rozpędza auto do 100ki cięższe o 400kg auto (ma m.in. większe baterie)! Może BMW nie ma takich słabych silników elektrycznych i tutaj dogonił (przegonił?) Teslę. Podobnie było przy i4, które cięższe o ponad 400kg osiąga zbliżone czasy 0-100 i lepsze 100-200. Może jednak dedykowana platforma to nie jest gamę changer jednak i poza tunelem środkowym, trochę większą przestrzenią w środku, to nie jest istotna przewaga i strategia współdzielonej platformy nie jest taka zła w przypadku BMW?

 

W Norwegii do dzis (raptem 1 kwartal) sprzedali tego 9k sztuk, na drugim miejscu elektryczna Toyota ma 1800szt sprzedanych, to auto idzie na jakis rekord wszechczasow w Norwegii.

W ogole mnie nie zdziwi jak Tesla sprzeda 2 miliony aut w tym roku :shock:

Masz może dane ile w NO sprzedaje się RWD, ile LR a ile Performance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A swoją drogą, to chyba uznanie dla BMW, że przy niższej mocy o 13KM rozpędza auto do 100ki cięższe o 400kg auto (ma m.in. większe baterie)!

Może BMW nie ma takich słabych silników elektrycznych i tutaj dogonił (przegonił?) Teslę.

Trzeba by bylo sprawdzic na hamowni iX3 czy ma rzeczywiscie 286KM czy jest jednak dokoksowane.

Nie widze info na internecie, moze kiedys sprawdzisz swoja?

Jezeli ma tylko 286KM to zgadzam sie, kudos dla BMW wtedy :cool2:

 

Może jednak dedykowana platforma to nie jest gamę changer jednak i poza tunelem środkowym, trochę większą przestrzenią w środku, to nie jest istotna przewaga i strategia współdzielonej platformy nie jest taka zła w przypadku BMW?

Wieksze zuzycie energii, brak frunka, wieksza srednica zawracania, gorsza dynamika jazdy przez wieksza mase, mniej przestrzeni w srodku, wieksze wymiary zewnetrzne, a pewnie wiele rzeczy zapomnialem/nie wiem - troche tego jest jednak.

 

Masz może dane ile w NO sprzedaje się RWD, ile LR a ile Performance?

https://teslastats.no/

RWD to raptem 2,5% sprzedazy wszystkich Y, ale dopiero co wprowadzili to auto do oferty wiec malo mowi.

Performance to 23%, reszta LR

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieksze zuzycie energii, brak frunka, wieksza srednica zawracania, gorsza dynamika jazdy przez wieksza mase, mniej przestrzeni w srodku, wieksze wymiary zewnetrzne, a pewnie wiele rzeczy zapomnialem/nie wiem - troche tego jest jednak.

Ale za to z Twoich prywatnych nagrań pracownicy BMW nie robią memów .. :8) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porsche swietuje duze wzrosty sprzedazy https://www.teslarati.com/porsche-sales-q1-2023-taycan-issues-remain/?fbclid=IwAR31m5Eb2yTHZ6jK6b6Zia2Xeh-G2yYo9tdx01oicsTWBXAywQksBFR24TM


Sprzedaz bev w Porsche z kolei spada, pomimo to sprzedalo sie wiecej taycanow jak Tesla model s. Kuoujacy wybieraja Benzynowe suv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun, wracam do tego dlugiego posta z 633 strony bo sie napracowales a nie mialem kiedy sie odniesc na spokojnie.

Tak jak mowilem wczesniej - dzieki za merytoryczny wklad, zgadzam sie czy nie - szanuje poswiecony czas :handshake:

 

Próbuję Ci wyjaśnić, że "rozwój" to NIE TYLKO zwiększanie sprzedaży, ale cała masa innych zmian i bogactwa oferty.

Jeśli wsiadasz do dzisiejszego BMW i do tego sprzed 20 lat i nie widzisz różnicy, to możesz w tym momencie zakończyć czytanie mojego postu, bo dalej będzie Ci tylko trudniej zrozumieć ;-)

Tutaj wchodzimy w leksykologie i przepychanki slowne, impas.

Zgadzam sie, ze rozwoj to NIE TYLKO zwiekszanie wartosci firmy i wzrost sprzedazy aut.

Nie zgadzam sie z porownaniem auta 20 lat temu i dzis - to sa zmiany w motoryzacji jako takiej i nie maja nic wspolnego z sama marka BMW - to ze dzisiaj masz ABS, matrixy czy CA czy 10 poduszek powietrznych to nie rozwoj BMW a rozwoj ogolnie motoryzacji/technologii.

NIe zgadzam sie tez z "bogactwem oferty" - Nokia miala i 100 modeli telefonow jak dzis BMW wersji aut i nie przeszkodzilo to firmie zawinac sie z rynku za garsc miedziakow.

Lepiej miec kilka dopracowanych modeli (wg mnie) niz dziesiatki niedopracowanych (a za takie uwazam np iX3 czy i4 jako auta elektryczne)

Rozwoj nalezy imho laczyc bezposrednio ze sprzedaza aut (jej wzrostem) bo to glownie wzrost sprzedazy oraz oczywiscie marze warunkuja wzrost wartosci firmy na gieldzie.

Wraz ze wzrostem wartosci firmy ida wieksze srodki na R&D i nowoczesniejsze rozwiazania technologiczne, na rozsadne poszerzanie oferty, na nowe fabryki, na lepszych pracownikow, na wiecej serwisow/salonow etc etc

 

Przykład Ferrari miał na celu pokazanie że można się rozwijać bez istotnego zwiększania sprzedaży.

Argument nietrafiony.

Ferrari w dekade (2013-2022) zwiekszylo sprzedaz z 7k na 13k, to jest 85% wzrost sprzedazy aut. Kapitalizacja firmy wynosila w 2016r (poczatki gieldowe) 10B$, dzisiaj to 50B$, 5x wiecej (!)

BMW w dekade (2013-2022) zwiekszylo spredaz z 1,96M na 2,4M, to jest 22% wzrost sprzedazy aut. Kapitalizacja firmy wynosila w 2013 55-75B$, dzisiaj to 60-75B$, zadnej zmiany, stagnacja a nie rozwoj.

 

Ale jak to nie trafia, to proszę, weź takie Porsche, które nawet chwaliłeś za "nie zasypianie" i nowoczesne technologie EV w Taycan. Dla mnie bez dwóch zdań marka która rozwija się, bo:

1. Wycena giełdowa - wg Twojej teorii totalna stagnacja. Przepraszam, Ty byś powiedział idzie na dno i zaraz za garść miedziaków kupi ją Tesla.

Wg mojej stabilna spółka, która w trudnych czasach (covid, wojna, rewolucja EV) utrzymuje trend boczny, daje przyzwoite dywidendy, a wiele z ich nowych modeli kupiłbym chętnie.

Ke? :oops:

Tutaj chyba zaczynamy myslec o roznych rzeczach - Porsche SE i Porsche AG

Porsche AG zadebiutowalo na gieldzie niecaly rok temu, a wartosc firmy wzrosla w tym czasie juz o 60%

Wzrost sprzedazy aut Porsche? - w 2013r 162k sprzedanych aut, w 2022 310k - to jest wzrost o 91%

 

Porównuję ciągle, bo to ta sama półka cenowa, więc naturalne że jeśli za tą samą cenę można mieć fajniejszą Teslę, to po Corolli czy tam Camry klienci pójdą po TM3.

Cenom Tesli duzo blizej do BMW niz do Toyoty, nie wiem czy celowo deprecjonujesz marke czy ki grzyb. (tzn wiem ale ok, zbijam argumenty dalej)

Byly wrzucane statystyki ze w 2022r srednia cena sprzedanej Tesli byla wrecz wyzsza niz srednia cena BMW.

Sprzedaz BMW nie stoi X5M czy XM bo to promil promila sprzedazy, sprzedaz BMW stoi 116i, 320d czy 520d, aut z poziomu 200-300k PLN, zejdz na ziemie.

To, ze w ofercie Tesli jest S/X za 600-700k PLN tez nie zmienia tez niczego, sprzedaz stoi TM3/TMY LR za ~250k PLN

Sprzedaz aut Toyoty stoi autami za 100-150k PLN.

 

Czy Ferrari nie wyplaca dywidendy?

Jak to wplywa inaczej na jej wycene i wycene jej akcji w przeciwienstwie do BMW.

Wyjasnij prosze.

 

Nie wiem czy tego nie będę żałował i nie sprowadzisz rozmowy do gry w szachy z gołębiem ;-)

....

Tutaj winien jestem przeprosiny, myslalem ze wyrazilem sie jasno natomiast za slonikiem dostaje od Ciebie wyjasnienie 1 klasisty o dywidendzie, znaczy sie ze nie wyrazilem sie dosc jasno znaczy sie, moja wina.

Twoja teza - BMW wyplaca dywidende, gdyby nie ona to akcje dzisiaj bylyby wyzsze o jej skumulowana wartosc (~30%) wiec wszystko spoko, kapitalizacja spolki moze stac w miejscu przez dekade a firma sie nadal "rozwija" i akcjonariusze powinni byc zadowoleni.

Moja teza - przywolales Ferrari - Ferrari rowniez wyplaca dywidende od poczatku gieldowego debiutu w 2016 (chociaz fakt, jest ona duzo mniejsza niz dywidenda BMW), co nie przeszkadza firmie zwiekszac swojej wartosci (500% wzrostu w 7 lat!) oraz "rozwijac sie".

Mysle, ze akcjonariusz Ferrari jest bardziej zadowolony (niedopowiedzenie oczywiscie ^^) z tego, ze jego akcje sa warte 5x wiecej niz w dniu zakupu (+ mniejsza dywidenda) niz akcjonariusz BMW, ktory dostaje wieksza dywidende co roku a wartosc jego akcji realnie topnieje. Dlatego tu prosilem o porownanie i wyjasnienie.

Stad analogia do tlustego kota - BMW wyglada na firme ktora stanela przed sciana jezeli chodzi o rozwoj i wzrost sprzedazy i oddaje spora czesc wypracowanego zysku akcjonariuszowi bo najwyrazniej NIE MA POMYSLU jak zainwestowac zyski/zwiekszyc sprzedaz i rozwijac dalej firme. Osiedli na laurach.

Moje rozumowanie jest proste - nie rozwijasz sie --> giniesz, na rynku jest dosc glodnej konkurencji ktora odda ostatnia krople krwi zeby wykroic sobie kawalek tortu BMW. Sprzedaz dzisiaj spada zamiast wzrastac, zobaczymy co bedzie w przyszlych kwartalach.

Analogicznych sytuacji w branzy bylo sporo - Alfa Romeo, Lancia, Saab, Volvo etc etc

 

I teraz zupełnie nie możesz na podstawie wykresów wyceny giełdowej czy wolumenów sprzedaży oceniać stopnia rozwoju tych różnych marek

Plynnie przeszedles od "rozwijania sie" do "stopnia rozwoju", dyskutujesz sam ze soba

 

Jakby nam się BMW nie podobało, a coraz mniej się większości chyba z nas podoba, to nie można powiedzieć że się nie rozwija i nie zmienia.

Mozna. BMW sie nie rozwija a zmienia/ewoluuje w cos innego. Ewoluuje w Skode premium dla Chinczykow. Nie nazywam tego rozwojem a rebrandingiem.

 

Po prostu zmienia się nie w tym kierunku który byśmy chcieli, co oznacza że my jako Europejczycy przestajemy być targetem, ale co się dziwić, skoro jeśli wierzyć temu co w ostatnim teście i7 w Caroserii zostało powiedziane, to 70% produkcji BMW 7 idzie łącznie do: Chin, Japonii i na Bliski Wschód, a tylko 7% do Europy. To trudno żebyśmy oczekiwali że te 7% będzie wyznaczać trend. I stąd mamy te wielkie grile i różne świecidełka, red labele, mnogość znaczków M itp. Nie znaczy to że marka się stacza, tylko przestaje to być marka dla nas :-( Trochę smutne, ale niestety prawda.

Tak, tu zgoda, ja o tym pisze tu na forum od 6-7 lat conajmniej ^^

 

A jak już chcesz porządniej zrobić analizę jak BMW radzi sobie do rynku, to powinieneś zestawić dynamikę wzrostów BMW do otoczenia rynkowego i wtedy pojawia Ci się zupełnie inny obraz z którego wynika że kilkuprocentowe roczne wzrosty wyglądają nieźle przy stagnacji rynku od 2015r, a później zmniejszenia się rynku. A jak się do tego doda jeszcze szybciej rosnące wyniki finansowe w porównaniu do rynku, to będzie jeszcze lepiej.

Nie, nie zgadzam sie.

Mowilem od lat - rynek moto jest rynkiem z grubsza zamknietym, jedym rosnie innym spada, bilans wychodzi na zero.

Od lat powtarzam - jezeli Tesli bedzie rosnac, to w ten czy inny sposob odbije sie to na sprzedazy BMW (i Audi, i MB, i Toyoty zeby nie bylo)

 

Założę się że gdybyś musiał z jakiegoś hipotetycznego powodu zainwestować większość swoich oszczędności w akcje Tesli lub BMW, to założę się że wybrałbyś BMW.

Przegralbys zaklad.

Mam na dzis zainwestowane dlugoterminowo duzo pieniedzy w Tesle bo zyjac w Norwegii (ktora jest na czele peletonu jezeli chodzi o elektromobilnosc) widze co sie dzieje na ulicach jezeli chodzi o Tesle i BMW. Jedna firma zalewa ulice swoimi produktami, druga jest w duzym ODWROCIE - pisze o tym OTWARCIE od 3 lat.

I jak jeszcze 3 lata temu byla szydera i gadanie o "lokalnym" folklorze norweskim, ze w Polsce z okien elektrykow "nie widac", tak dzisiaj w Europie Tesla ZALEWA rowniez rynek swoimi samochodami i dynamika tylko przyspiesza. Polecam Ci poczytac jak sie zmienila narracja w tym watku przez 3 lata - od Tesli jako startupa i wydmuszki do "Toyotowatosci" bo sprzedaz idzie w miliony.


W BMW nie zainwestowalbym zlamanego grosza na dzis, gdyby nie Tesla wolalbym wrzucic pieniadze w Porsche, VW, Kia czy chocby BYD patrzac na to w ktorym kierunku zmierzaja wszystkie firmy.

 

Ja bym się długo nie zastanawiał. Dziś cieszysz się że kurs Tesli wzrósł kilkakrotnie przez ostatnie kilka lat, ale firma postawiła wszystko na jedną kartę. Kto wie czy jakiś czarny łabędź nie spowoduje, że cała ta elektryfikacja pójdzie w inną stronę, a Tesla skończy spektakularnie.

Nie mozesz sie bardziej mylic.

Dzisiejsza Tesla to nie Tesla Motors sprzed dekady. Auta to jedno, magazyny energii, najwieksza siec DC na swiecie, FSD, panele sloneczne - do wyboru do koloru, jak sie firma rozwija i powieksza kapitalizacje to dolacza do portfolio kolejne i kolejne galezie przemyslu. Ot zaleta coraz wiekszej wartosci firmy i wolnej gotowki na przejecia czy R&D w innych segmentach.

Ogolnie smiac mi sie chce jak porownujesz BMW i Tesle - jedna firma ma przed soba sciane i czeka na sciecie ze strony mlodych wilkow, druga firma na dzisiaj to top topow jezeli chodzi o technologie, porownywanie tych firm na dzisiaj jest juz naprawde malo smieszne i kazdy kolejny rok czy wrecz kwartal to tylko mocniej akcentuja.

 

BMW to dywersyfikacja i stabilność, ale podążanie za trendami, a w niektórych kwestiach ich tworzenie.

Ty mowisz dywersyfikacja, ja mowie miotanie sie bo sie nie wyczulo trendu i mialo zlych/skostnialych decydentow.

O wodorze nie chce mi sie juz nawet pisac, kto jeszcze wierzy w ten naped w autach osobowych jest dla mnie fascynujacym przypadkiem odklejenia od rzeczywistosci.

 

Nie martw się o BMW, w 2022 sprzedało 215tys BEV, czyli 9%, na 2023 deklarują 15% udział przy nieznacznie większej sprzedaży (https://www.investing.com/news/stock-market-news/bmw-loses-steam-after-forecasting-end-to-price-hikes-3030957). To daje niecałe 400tys. BEV. BMW sobie poradzi, wierzę tylko że zostawią część modeli w konserwatywnym stylu i będzie tam coś jeszcze dla nas do wyboru :) Ciekawy jestem bardzo tej i5. Kolejny wniosek z zapowiedzi, to przestrzeń na podnoszenie cen BMW nie widzi, wojna cenowa którą Tesla rozpoczęła może namieszać na rynku i może doprowadzić nawet do jakiegoś przejęcia słabszych graczy działających w niższych progach cenowych, których nie stać będzie na inwestycje w elektryfikację.

Nie martwie sie, postawili na zlego konia (hybrydy i wodor, romans z Toyota), teraz bedzie kilka lat chudych i nadganianie przez dekade konkurencji ale mam nadzieje ze w koncu sytuacja sie ustabilizuje, pozyjemy zobaczymy.

W najgorszym razie przyjdzie Pan Chinczyk i kupi jak kupil Volvo. Klientom to chyba nawet na lepsze wyszlo :roll:

Z mojego punktu widzenia - zaluje ze nie sa na czasie jezsli chodzi o elektryki bo tak jak mowilem sto razy wolalbym dzis jezdzic elektryczna 3-er a nie TM3.

Ale nie kosztem dwudziestu kompromisow i wmawiania ze "jest ok" bo nie jest, az takim funem marki nie jestem.

 

Apple nie ma 3-4 telefonów tylko chyba z 10 lub więcej różnych odmian, poza tym ma Mac'i ze 20 typów, Smartwatchy kilkanaście i caaaałą masę ustrojstwa typu ipady, airpodsy, appleTV, i masę usług typu Apple Music, chmurę i wiele innych. Także tak, potwierdzam, ma ze 100 produktów :)

Tak jak wyzej - mozesz to tez odniesc do portfolio Tesli.

Natomiast wartosc Apple Iphonem 14 stoi i glupio to negowac imho.


 

Może nie zauważasz zmian bo codziennie nimi nie jeździsz, a w BMW zatrzymałeś się na swoim poprzednim który miał premierę 15 lat temu (F10).

Zdanie powtarzane do znudzenia (serio, ile mozna), probujesz deprecjonowac moje doswiadczenie bo ostatnia posiadana BMW przeze mnie bylo F10 i F30?

Mylisz natomiast przyczyne ze skutkiem - testowalem praktycznie wszystkie nowe BMW, wielokrotnie tu opisywalem wrazenia i jezeli technologicznie te auta odstaja na 2 dlugosci od Tesli dzisiaj to mam pojsc kupic za garsc miedziakow G20 czy G30 zeby Ci udowodnic ze to co pisze ma wiecej wagi?

Wtedy bede bardziej wiarygodny?

Zbijaj argumenty a nie ciagle Schopenhauer kolego.

 

Ci z Apple czy Samsung to chyba tego nie wiedzą i w kółko o designie i designie swoich produktów mówią. Może napisz na info@apple.com i otwórz im oczy ;-)

To ja moze niesmialo przypomne, ze srednio 3 kolejne generacje Iphonow wygladaja identycznie i za bardzo to ludziom nie przeszkadza.

Natomiast zgadzam sie z jednym - osoby dla ktorych "znaczek" jest wazny zwracaja o wiele wiecej uwagi na agresywne przetloczenia na zderzakach i nie przeszkadza im polaczenie 318d z m-pakietem i beda preferowac to w tej samej cenie zamiast osiagow czy technologii TM3P. Ja do tych ludzi nie naleze ale rozumiem presje tlumu i "co sasiad pomysli".

 

zapytał czy BMW nie może po prostu dodać tych gier i netflix do auta spalinowego :-) Nie trzeba być orłem, żeby się domyślić że to w końcu trafi do bmw czy innych marek, bo wymusi to kolejne pokolenie.

Orlem czy nie orlem, pisze o tym od 3 lat, najpierw ludzie szydza, pozniej przyznaja racje i udaja ze zawsze tak mysleli, norma tu na forum.

 

Na koniec odpowiedz mi na pytanie - czy wsiadajac do swojego nowego iX3 - czy czujesz ta mityczna "przewage technologiczna" BMW w porownaniu do innych marek?
Odpowiadałem Ci na to pytanie już chyba z 10 razy - iX3 bazuje na platformie która premierę miała w 2017r (G01) czyli 6 lat temu. iX3 jest na szybko przerobiona na elektryka, tego nikt nie ukrywa, ale mimo tego wyszło całkiem przyzwoite auto. Cenię go za konserwatywny wygląd, funkcjonalność, jakość materiałów, komfort, wyciszenie jakie przystoi BMW oraz przede wszystkim bogate wyposażenie za rozsądną cenę, a przy ty 460km zasięgu to aż zanadto do auta miejskiego, bo przecież statystyczny Polak jeździ 50km dziennie ;-) Technologia? 150kW - nadal przyzwoita wartość, 11kW - tutaj przydałoby się 22kW, ale to nie ma aż takiego znaczenia. Uwierz mi lub nie, ale lubię ten samochód do celów do jakich został kupiony. Jak widzę z forum iX3 inni użytkownicy są też zadowoleni. W moim codziennym użytkowaniu kompletnie nie widzę istotnych zalet Tesli Y, a widzę trochę wad Tesli. Jedyna przewaga, to ten taki mini-rollercoaster, że czasami przyspieszysz na maxa te 0-80km/h może i fajny jest, ale jako taki bajer żeby raz na 2 dni czy raz na tydzień przyspieszyć, ale do jazdy po mieście nie ma praktycznego znaczenia.

BMFun - ja sie w 100% zgadzam z tym co napisales o BMW iX3 - ot przyzwoity e-Golf od firmy BMW, z calym dobrodziejstwem inwentarza BMW.

Ale nie odpowiedziales na pytanie - wiec jeszcze raz - czy czujesz jakakolwiek "przewage technologiczna" BMW iX3 w porownaniu do konkurencji (piszesz o tej przewadze technologicznej BMW czesto tu na forum) - nie musi byc Tesla, moze byc Ioniq 5, Taycan czy ID4. Jestes w stanie wymienic chociaz kilka rzeczy, ktore BMW ma technologicznie lepsze od konkurencji? Szczegolnie mowie o rozwiazaniach dotyczacych elektromobilnosci? Ale moga tez byc i inne - infotainment etc

Bo ja w Tesli wymienie 10-20 rzeczy technologicznie nowszych i lepszych od reki, czesto ekskluzywnych dla marki. I pozniej tylko sie droczymy co i komu jest potrzebne, ze klapka to a frunk tamto, a Netflix to glupota a 0-100 jest dla dzieci etc etc.

To, ze nadwozie jest z 2016r nie jest wymowka a raczej wada, tak jak pisalem 10 razy i to nie wina Tesli, ze BMW nie ma platformy dedykowanej, nowszej.


PS.

https://www.investing.com/news/stock-market-news/tesla-q1-earnings-preview-margins-in-focus-after-recent-price-cuts-432SI-3058066

 

Investors will be eager to see how Tesla’s recent price cuts have impacted the company’s profit margins. Auto gross margins are expected at 23.2%, down from a record 32.9% a year earlier and the lowest since the fourth quarter of 2019, according to Visible Alpha consensus.

More importantly, Tesla’s CFO said on the latest earnings call that auto gross margins would not go below 20% in any quarter in 2023.

Marza 23% po obnizkach takich, ze TMY jest w cenie 318i.

Prawdziwy dramat sie szykuje i armageddon Tesli w 3 aktach ^^

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ile mozna pisac te same bzdury? Ostatnia nowosc tesli to TMY RWD, jakby nie bylo kopia ix3 ale za to wolniejsze i z mniejszym zasiegiem :cool2: JEdyna przewaga to cena. poczekajmy na wyniki zobaczymy jak zwiekszyli marze, zmierzymy rozwoj.


Piszesz o 3 lat o spasdkach sprzedazy, to jest juz twoj mokry sen ale jak na zlosc tobie caly czas nieznacznie rosnie: https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/auto-news/bmw-on-track-for-2023-target-despite-slight-q1-sales-fall/articleshow/99402794.cms


Adam gdzie ten armagedon??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Piszesz o 3 lat o spasdkach sprzedazy, to jest juz twoj mokry sen ale jak na zlosc tobie caly czas nieznacznie rosnie: https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/auto-news/bmw-on-track-for-2023-target-despite-slight-q1-sales-fall/articleshow/99402794.cms


Adam gdzie ten armagedon??

 

No właśnie nie widać armagedonu w BMW czy innych niemieckich producentach, ale szału jakiegoś wielkiego też nie ma. Tak rozwijają się jak rynek + może pół kroku do przodu patrząc na dane finansowe.


A co do artykułu:

"BMW said it delivered 588,138 vehicles in the first quarter, down 1.5% on the previous year, while electric vehicle (EV) sales rose 83.2% year on year to 64,647 vehicles."


65tys w 2023Q1 to tak trochę nie za dobrze patrząc na to że w całym 2022 było to 215tys aut. 83% wzrostu do 2022Q1 to jeszcze nie jest sukces, bo jest pewnie efekt bazy.


Ps. Dziś wyniki finansowe Tesli, ciekawe jaki wpływ obniżek i ile teraz marży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tesla pomimo ogromnych obniżek sprzedała tylko 4 procent więcej samochodów niż w q4 zeszłego roku także bazę q1 2022 tez miała niska, także tez można powiedzieć ze słabo. Tez jestem ciekawy wyników. Tesla znowu tani ceny. Czy to już efekt totalnej desperacji? https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-cuts-us-prices-ahead-earnings-report-2023-04-19/


Nawet jak wyniki za q1 nie będą takie złe to oo kolejnych obniżkach może być tylko gorzej.


Swoją droga to albo mi się wydaje ale złość i plucie na bmw jest odwrotnie proporcjonalne do ceny akcji tesli. Im idzie tesli gorzej tym kolega Adam bardziej pluje. Może go strata zbyt mocno pali :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czerwiec 2019

Klaus Frölich - BMW’s director of development


"“There are no customer requests for BEVs. None,”

“There are regulator requests for BEVs, but no customer requests.”

"We could flood Europe and sell a million (BEV) cars but Europeans won’t buy these things,”

"From what we see, BEVs are for China and California and everywhere else is better off with PHEVs with good EV range."

"European customer is not prepared to take the risk on an EV because the infrastructure is not there, resale is not known,"

“Customers in Europe do not buy BEVs. We pressed these cars into the market and they’re not wanted."

“We can deliver an electrified vehicle to each person but they will not buy them.”

"In Munich, it’s 50c per kWh and a four-cylinder diesel is cheaper to drive than a BEV,”

"We are not late to BEVs. I think we are coming at the right time because we don’t have enough consumers who buy these cars. We need €70,000-€100,000 and this is not the market segment where you can make volumes."

"The difference between 350km and 600km of BEV range will be 10,000 euros. You put them both out there and see how many people will buy the 600km car."

“The shift to electrification is overhyped."


https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2019/06/27/bmw-says-european-customers-arent-demanding-evs/?sh=7b5c81e5141b


----------------------------


kwiecien 2023

 

52830940327_263bf94ca6_o.jpg

 

_103330503_musk3.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja na to patrze tak:


sprzedaz aut Q1 2023 - Tesla --> wzrost 44% yoy

sprzedaz aut Q1 2023 - BMW --> spadek 1,5% yoy


marza EBIT Q1 2023 - Tesla (po ogromnych obnizkach) --> 18,3%

marza EBIT - BMW - wyniki za Q1 poznamy 4 maja, historycznie tak:

 

52831955295_79ef3bb16a_o.jpg

 

Ogolnie dla fanow BMW polecam wiedziec co w trawie piszczy:


https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2022/investor-presentation/BMW_Investor_Presentation_2022.pdf

 

52830998692_a5f9635fb6_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja na to patrze tak:


sprzedaz aut Q1 2023 - Tesla --> wzrost 44% yoy

sprzedaz aut Q1 2023 - BMW --> spadek 1,5% yoy


marza EBIT Q1 2023 - Tesla (po ogromnych obnizkach) --> 18,3%

marza EBIT - BMW - wyniki za Q1 poznamy 4 maja, historycznie tak:

 

52831955295_79ef3bb16a_o.jpg

 

Inwestorzy "ucieszyli się" reagując spadkiem 6%.


https://www.cnbc.com/amp/2023/04/19/tesla-tsla-earnings-q1-2023.html


https://antyweb.pl/wyniki-tesla-q1-2023-spadek-marzy


"On an earnings call, CEO Elon Musk emphasized an "uncertain" marcoeconomic environment that could impact people's car shopping plans. During a question-and-answer with analysts, Musk said that he expected 12 months of "stormy weather" in the economy"


"He said, "We've taken a view that pushing for higher volumes and a larger fleet is the right choice here, versus a lower volume and higher margin," but noted he expects Tesla vehicles "over time will be able to generate significant profit through autonomy.""



Ja to czytam tak - będą dalsze obniżki :-)


W baaaaaardzo dużym uproszczeniu 19% margin oznacza że taka Tesla Y LR może spaść pewnie jeszcze z max 10% z tych 259tys do 233tys, a Tesla Y z 225tys do 200tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W baaaaaardzo dużym uproszczeniu 19% margin oznacza że taka Tesla Y LR może spaść pewnie jeszcze z max 10% z tych 259tys do 233tys, a Tesla Y z 225tys do 200tys.

 

Dokladnie tak, szczegolnie ze Musk cos mamrotal o 2 milionach aut sprzedanych w 2023, konsenus byl na 1.8 miliona a w q1 2023 sprzedali tylko 425 tys. Oznacza to, ze przez kolejne kwartaly musza sprzedawac 458 tysiecy samochodow kwartalnie. Zaraz kurz opadnie po obnizkach bo pierwsi napalency juz kupili. Czarno widze ceny akcji tesli w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja to czytam tak - będą dalsze obniżki :-)

W baaaaaardzo dużym uproszczeniu 19% margin oznacza że taka Tesla Y LR może spaść pewnie jeszcze z max 10% z tych 259tys do 233tys, a Tesla Y z 225tys do 200tys.

Teraz bedzie pieknie widac "klient glosuje portfelem"

opcja A - klient bedzie wolal czekac rok czasu na iX3 czy EV6 czy inny Mach-e i bedzie jeszcze sklonny doplacic za te auta 20-30% w porownaniu do TMY i wtedy bedziemy mieli dalsze obnizki cen TMY bo zwiekszajaca sie produkcja musi byc upychana na biezaco

opcja B - klienci beda jednak wybierac TMY (~1-3 mies dostawa) wtedy obnizek na razie nie bedzie


ewentualnie opcja C - FED/EBC zakonczaja cykl podwyzek stop, zaczynaja obnizki, witaj z powrotem darmowy kredycie i sprzedaz nowych aut bije kolejne rekordy, wszyscy producenci znowu podnosza ceny bo popyt bedzie znowu przewyzszac podaz


PS. Akcje Tesli przedsesyjnie polecialy 7% wiec akcjonariusze ewidentnie niezadowoleni z Q1. Ja zdania nie zmieniam, pozniej 150$ zaczynam dalsza akumulacje :twisted:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

PS. Akcje Tesli przedsesyjnie polecialy 7% wiec akcjonariusze ewidentnie niezadowoleni z Q1. Ja zdania nie zmieniam, pozniej 150$ zaczynam dalsza akumulacje :twisted:

 

Dokupuj. good luck :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wszyscy wielkiego Elona sie boja. Kiedy Elon rezygnuje z marzy wprowadzajac zero nowosci, Byd pokazuje swiatu elektryczny samochod w cenie roweru: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/byd-seagull-sub-%C2%A38000-electric-supermini-china To raczej Elon kopiuje strategie Byd. Ze ma byc duuzo i tanio. Czy to nadal premium? czy juz nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wszyscy wielkiego Elona sie boja. Kiedy Elon rezygnuje z marzy wprowadzajac zero nowosci, Byd pokazuje swiatu elektryczny samochod w cenie roweru: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/byd-seagull-sub-%C2%A38000-electric-supermini-china To raczej Elon kopiuje strategie Byd. Ze ma byc duuzo i tanio. Czy to nadal premium? czy juz nie?

 

No to nie wiesz, że to wszyscy od Tesli kopiują? Elon Musk już wymyślił Teslę 2 czy tam Teslę 1, BYD tylko skopiował pomysł :)


https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-autonomiczne/news-tesla-model-2-bedzie-zarabiac-pieniadze-dla-wlasciciela-co-w,nId,6647049


Nawet Ford w Stanach skopiował już 2lata temu pomysł Elona Muska i zrobił swojego Cybertrucka - https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/ford-f-150-lightning-pikap-w-wersji-elektrycznej/rp2mqjd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedy Elon rezygnuje z marzy wprowadzajac zero nowosci

Rezygnuje z marzy? :D

Zejscie z 30% na 20% nazywasz rezygnacja? :D


Dla przypomnienia bo widze, ze leksykologia szwankuje :D

 

52831955295_79ef3bb16a_o.jpg

 

 

Ze ma byc duuzo i tanio. Czy to nadal premium? czy juz nie?

Dopoki w miejskim crossoverze jest 250km/h max predkosc, ladowanie 250kW, 3,7s do setki i dzialajace OTA a u monachijskiej konkurencji (podobno premium?) 180km/h, 150kW, 7s do setki i OTA ktore malo kto na oczy widzial, jestem spokojny o premium Tesli :)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopoki w miejskim crossoverze jest 250km/h max predkosc, ladowanie 250kW, 3,7s do setki i dzialajace OTA a u monachijskiej konkurencji (podobno premium?) 180km/h, 150kW, 7s do setki i OTA ktore malo kto na oczy widzial, jestem spokojny o premium Tesli :)

 

Czyli idąc Twoim tokiem rozumowania mustang i stinger to też premium? Nie mówię że to złe auta, bo względnie fajnie się tym jeździ i z wyglądu mi się podobają ale z premium mają dokładnie tyle samo wspólnego co tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdyby firma obniżyła cenę trójki do 195 000 złotych byłby to prawdziwy „szach mat” dla konkurencji w Polsce i Europie. Po prostu załatwiliby cały elektromobilny rynek na cacy. Konkurencja GO Home…


Cena każdego wariantu Modelu Y spadła o 3000 USD z dnia na dzień:


Model Y AWD: spadł z 49 990 USD do 46 990 USD

Model Y Long Range: spadł z 52 990 USD do 49 990 USD

Model Y Performance: spadł z 56 990 USD do 53 990 USD


https://otoev.pl/model-y-nigdy-nie-byl-tak-tani-tesla-obniza-ceny-po-raz-kolejny/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.