Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

"Przy ostatnim tankowaniu 60-litrowego baku stwierdziłem, że przy elektryku tyle to ja wydam w ciągu całego roku."

Jak to slonik lecialo, przy aucie za "300k" stowka w ta czy tamta na benzynie to przeciez orzeszki, nie? ;)

Facet pewnie mentalnie nie dojrzal do takiego potwora jak M340i? ^^


"auto po wakacjach będzie miało trzy lata i zaledwie… 11 tysięcy kilometrów przebiegu. "

w to tez ciezko uwierzyc, przeciez statystyczny Polak jezdzi minimum 2x w miesiacu trase 1000km bez przystanku ze srednia predkoscia 170-180km/h :norty:

Cały ten artykuł pachnie ściemą, natomiast generalnie facetowi pewnie wzrosły koszty życia i już go nie stać na BMW, więc sobie to tłumaczy teraz.

Przecież to bzdura z tym paliwem, szczególnie jak się jeździ 4tys/rok :O To auto więcej stało niż jeździło. Zresztą mam też znajomego co z BMW przeniósł się do Toyoty i potem mi tłumaczył w czym Toyota jest lepsza. Też miałem znajomego, już ex-znajomego, jak przerzucił się z używanej BMW 7 na nową Hondę Civic. Zachwalał nowe auto jak Ci w artykułach na elektrowozie, dlatego już ex-znajomy :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rownie dobrze można nasmarować artykuł po co e niro jak można kupic Dacia logan i za różnice w cenie w ubezpieczeniu jezdzic za darmo. Kupując BMW 5 byłem w pełni świadomy że w tej cenie mogę kupic 5 nowych loganow, kazdy w innym kolorze na kazdy dzień tygodnia, tak samo bym stał w korkach, mógłbym kupic tańsza wędlinę/kiełbasę i tak samo bym się najadł. Ubrania w lidlu na hali zamiast przepłacać za markowe i ile bym zaoszczędził. Ale. No właśnie nie po to pracuje aby dusić kazdy grosz, lubię otaczać się drogimi rzeczami, jest to forma nagrody za ciezka prace I za kazdym razem geba mi sie cieszy z nimi obcując, czuje się spełniony zawodowo no i mobilizuje mnie to do dalszej pracy. Co mi da duszenie każdego grosza, po co mi miliony na starość?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie technologii audi oraz tesli przez mechanika wyspecjalizowanego w naprawie tesli.
Wnioski: audi duzo bardziej zaawansowane i lepiej zaprojektowane technologicznie. Po prostu lepsze auto.

 

Dzięki, ciekawy filmik. Kilka cytatów o elektryku z ust profesjonalnego kierowcy rajdowego chwalącego się swoimi spalinowymi osiągnięciami, prywatnie wcześniej miał m.in. M3:

"Samochodem jeżdżę już 3 tygodnie (...) pierwsza dłuższa trasa (...) bardzo pozytywnie jestem zaskoczony (...) podróż nie była oszczędnością (...) samochód używałem jak sportowy (...) jeszcze z pół roku temu nie wyobrażałem sobie, że będę jeździł elektrykiem"


Także tego,

Masz swietne auto, autostradę as proszącą się o depniecie a nie możesz.
Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jak pokazał nasz urlopowy wyjazd elektryczną Skodą Enyaq, podczas dalszych podróży korzystanie z elektryków cofa nas o dobrych kilkadziesiąt, a może nawet więcej lat. "

Nie no, przecież Adam zawsze pisał, że to przyszłość motoryzacji i wsiadanie do spalinówek to jak podróż w przeszłość. Coś tu nie halo :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jak pokazał nasz urlopowy wyjazd elektryczną Skodą Enyaq, podczas dalszych podróży korzystanie z elektryków cofa nas o dobrych kilkadziesiąt, a może nawet więcej lat. "

Nie no, przecież Adam zawsze pisał, że to przyszłość motoryzacji i wsiadanie do spalinówek to jak podróż w przeszłość. Coś tu nie halo :lol: :lol: :lol:

 


Adam pisał też, że polskie media krytykujące EV są przekupione, zmanierowane i stronnicze, a stoją za nimi lobbyści, producenci ropy i reptilianie.

To nie tak, że piszą z perspektywy polskiego użytkownika EV i wynika z tego dokładnie to samo, co z wpisów ludzi na tym forum.

Nie czytasz uważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam pisał też, że polskie media krytykujące EV są przekupione, zmanierowane i stronnicze, a stoją za nimi lobbyści, producenci ropy i reptilianie.

W tym przypadku chodzi tylko o "kliki", artykul dla hejtujacej tluszczy :cool2:

Kazdy kto ma/jezdzil ev znajdzie 4 czy 5 totalnych bzdur/glupot w tym artykule ktore maja tylko spowodowac kliki i dyskusje (czy raczej sciek) w komentarzach.

Serio, ciezko dyskutowac z takimi artykulami :roll:

Przyklad - przejechali 240km, baterii zostalo na 130km, ladowarka GW po drugiej strony autostrady (rotfl) kolejna za 50km a oni "zawrocili"? Juz pomijam jak mozna zawrocic na autostradzie.

Enyaq ma baterie ~75 kW a oni godzine ladowali akumulatory z moca 90kW?

No panie, czy to portal dla 12 latkow?

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z cyklu spotkane na trasie:

w środę w na trasie w okolicy Kłodzka - szare bmw i4

dzisiaj między a2 Łódź - wawa - 4 x tesla;

i dwa razy ten sam mercedes eqe 350, na rej ZS... w okolicy strykowa zrobiłem postój (na kawę) i później go spotkałem w okolicy konina... przelotowo miał ok 110-120 km/h.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie wróciłem z poznania, przy okazji wykorzystałem pierwszy kupon zniznkowy od kajtka/obajtka. Przez ostatni tydzień w sumie zrobiłem około 900km same trasy, sporo tesli model 3 się kręci, zaczyna być ich jak karaluchów, głównie w białym kolorze. Czytam tez regularnie forum tesli na Facebooku , wszystko zaczyna się sprawdzać o czym pisałem a primo ladowarki tesli są w kiepskich miejscach w Polsce i jadąc w trasę ludziom nie opłaca się do nich jeździć. Drugi temat to zaczynaja się tworzyć kolejki przy ładowarkach, no i zaczynaja sie pytania kiedy wyjechać i jak jechac żeby sie naładować. Proponuje obejrzeć film Daniela grzyba z porównania kia ev6 i tesli y oraz audi etron gt. A to ładowarka ionity przy autostradzie niedziala, może naprawia za tydzień a najlepszy temat to jak jechali stara siódemka do Gdańska i musieli ładować się na zmianę bo aż dwa auta elektryczne w jednym punkcie to za duzo. Są tez takie kwiatki ze supercharger tesli ładuje z mocą 26 kWh bo podobno sieć przeciążona. Na uwagę zasługuje tez ilość błędów w sofcie i najczęściej doradzaniem rozwiązaniem to reset auta/softu. Przypominają się czasy windowsa 98.


@filip13 jak długa ta trasa kolegi od m3 była? 100km? Obejrzyj filmik Adama grzyba podróżującego audi etronem gt z Gdyni do Łodzi. Naładował się do pełna na pierwszej stacji ionity na autostradzie. Pobawił się osiągami i 50km przed druga stacja ionity już musiał zwolnić bo by nie dojechał a to jest odległość jedynie ze 250km i było lato wiec warunki do jazdy bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeszcze tylko kilka lat i będziemy mieć infrastrukturę jak w Kalifornii"


Tymczasem infrastruktura w Kalifornii:

https://twitter.com/laurenfix/status/1543323009120960515


Ale jak to, przecież "Kowalski przejeżdża 40 średnio kilometrów dziennie" a Adam wrzucał tyle zdjęć pustych superchargerów.


Powyższy filmik dobrze pokazuje, że ani dzienna średnia nie ma żadnego znaczenia, ani świecące pustkami ładowarki w losowy wtorek rano.

Liczą się momenty wysokiego obciążenia, piątki i niedziele, okres wakacyjny czy świąteczny albo dojazdy na eventy poza miastem. Wtedy ta "przewaga technologiczna" wymagająca ładowania od 30 do 60 minut staje się ogromnym ograniczeniem paraliżującym ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne kolejki do tankowania benzyny/ropy widziałem na stacji w Jedrzychowicach wczoraj, dystrybutorów z 15 i jedno auto tankowalo 5 min, z czego 4 min wybierało gazety w kolejce do płacenia. Jakby trzeba było tankować 30 min to chyba kolejka by była do Wrocławia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne problemy są przez geniuszy z LPG :D 2 stanowiska z 8 mają LPG i ludzie z dieslem/benzyną nie mogą tankować, bo cała kolejka stoi :D Fajnie się ich jedynie mijało na motocyklu ;P

Anyway przy tankowaniu to się poczeka 20-40min, a przy Tesli, 20-40 hotdogów? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

KAZDE spalinowe auto musi predzej czy pozniej zajechac na ta stacje i tworzy korki w dniach swiatecznych etc

W przypadku EV na stacje ladowania zjezdzaja auta, ktore jada >300-400km, cala reszta omija je szerokim lukiem bo laduje sie w domu 5x taniej.

Taka drobna roznica, ktorej posiadacze ICE nie rozumieja najczesciej.


Lotnisko w Gdansku - miejsca VIP dla elektrykow na parkingu, przy samej hali ^^


52191974009_f53b800b8f_o.jpg


4-letni blok w centrum Gdanska, WSZYSTKIE miejsca parkingowe w hali garazowej z gotowa instalacja elektryczna.

Nie wiem jakie okablowanie, jaka moc laczna ale przystosowanie tego pod ladowanie hybryd/EV (wlasny wallbox z RFID) nie powinno juz byc problematyczne.


52191732438_6150b77c41_o.jpg


52190705417_43df683031_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z fejsa z grupy użytkowników elektryków:


"Witam

Od 4 lat użytkuję Teslę X.

Podzielę się tu na forum odczuciami z użytkowania 2 tygodniowego Mercedesa EQS 450.

Odbiór samochodu z salonu poprawny gdyż nikt nic dokładnie nie wie jak to auto w ogóle działa .

Przeszkolony w kwestii wydania auta jeden człowiek …. który twierdzi że robi to pierwszy raz i cieszy się że udaje mu się uruchomić aplikację.

Po dojechaniu 15 km do domu okazuje się że system nakazuje wrócić do serwisu by skontrolować instalację wysokiego napięcia . Jednocześnie blokuje się wysuwana klamka uniemożliwiając w ogóle otwarcie drzwi.

Okazuje się również że fotel kierowcy nie działa w kwestii masaży czy wentylowania foteli( niby nic ale …)

Auto wyposażone jest w możliwość połączenia się telefonicznego z serwisem mercedes me ,oraz z linią alarmową w razie awarii.

Obie funkcje w Polsce nie działają tak by w takiej sytuacji pomóc.

W czasie odbioru auta dostałem od serwisu naklejkę na klapkę ładowania : serwis 24/7 i nr telefonu Telefon nie istnieje jak informuje operator .

Następnego dnia udaję się do salonu( serwisu)

AUTOSTUDIO ŁÓDŹ.

Tam niby miło ale pracownik zupełnie niekumaty . Wzywają dwóch kumatych z napisami na koszulkach mercedes supervisor czy coś w podobie . Twierdzą że nie byli ma szkoleniach i nie wiedzą czemu jest jak jest . Czemu auto ładuje 12 kv a powinno 11. Ładowarka indukcyjna telefonów nie działa ale tylko w stosunku do Apple . Idą ze swoim iphonem … tez nią działa … rozkładają ręce….. radzą by złożyć oficjalną reklamację - przypominam że siedzę w autoryzowanym salonie i serwisie mercedesa.

Koniec końców po 3 dniach odbieram auto z wpiętą kostką w siedzeniu kierowcy i o dziwo fotel ożył.

Wyjeżdżam z serwisu …. Po kilku godzinach auto całkowicie gaśnie na monitorach . Brak wszystkiego ….klimy radia ale i możliwości kontaktu alarmowego

Salon i serwis zamknięty . Znikąd pomocy . Zostawiam auto na ulicy w centrum i jadę wysłużoną teslą do domu .

Gdy w poniedziałek serwis sie otworzy doholują zapewne tam tego złoma za 600 tys PLN.By tamci znów dzwonili po całej Europie by dowiedzieć sie jak go naprawić .

Ku przestrodze kupującym auta z gwiazdą bo jak widać gwiazda już spadła .

Tesla jednak to tesla a mercedes ma do niej dziesięciolecia by dorównać jakości wykonania i serwisu bo jak widać nie istnieje"

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie bo wszyscy kierowcy samochodow spalinowych akurat jada w swieta tankowac? :mad2: Wystarczy zatankowac dzien/dwa dni wczesniej to nie elektryk nie musi byc w 100% pelny :D Korki na stacjach tworza sie w 2 przypadkach. Na trasach zapewne przez ludzi ktorzy jada daleko i musza po drodze dotankowac auto (tu bedzie pogrom wsrod wlascicieli BEV zo ju na forum tesli widac) oraz w przypadku jakis wojen/promocji.


@filip13 ostatnio na forum tesli gosciu opisywal przygode z odbioru y. Jechal do Warszawy z poludnia pociagiem z dzieciakami bo chcial im niespodzianke zrobic i godzine przed umowionym odbiorem otrzymal telefon, ze samochod nie dziala i nie moze go odebrac :D Wiadomo, ze eqs to nowe auto, serwisanci jeszcze go nie znaja i problemy wieku dzieciecego na pewno na poczatku beda i nie ma co bic piany. To samo spotka/spotkalo tesle (Berlin to wciaz nowa fabryka). W tym samym watku:

 

EQS 450+ robi tak dobrą robote że nie widze potrzeby jeżdzenia autem z gorszym zasięgiem 1serwisem i w gorszym komforcie. W zasadzie na ten moment nie mam lepszego użytkowo pojazdu do rozważania, masz jakis pomysł?

 

Przesiadłem się tak samo z Tesli X 100 D na EQS 450. Wszystko mi działa idealnie, zasięg razy 2 w stosunku do Tesli. 500 km na autostradzie SPOKOJNIE, w mieście 650 km. O niebo ciszej niż w Tesli. Jakość w środku kosmiczna. Nie ma oczyma mówić Mercedes wymiata w temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie bo wszyscy kierowcy samochodow spalinowych akurat jada w swieta tankowac? :mad2: Wystarczy zatankowac dzien/dwa dni wczesniej to nie elektryk nie musi byc w 100% pelny :D Korki na stacjach tworza sie w 2 przypadkach. Na trasach zapewne przez ludzi ktorzy jada daleko i musza po drodze dotankowac auto (tu bedzie pogrom wsrod wlascicieli BEV zo ju na forum tesli widac) oraz w przypadku jakis wojen/promocji.

Przecież tutaj nie ma faktów, tylko przerzucanie się argumentami.

Elektryki i spalinówki tak samo muszą się tankować w trasie jak jest długi weekend czy inne święto. Jednak nikt nie zaprzeczy, że 50 aut na godzinę przez stacje benzynową z 8 stanowiskami przejedzie, a te same 50 aut na 8 stanowiskach EV będzie czekało 4x tyle, czyli kolejki robią się duuuuuuuużo szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakby to slonik napisal, jak ktos ma 300k na auto to 20-30 pln oszczednosci na autostradzie to przeciez smieszne. Co prawda w miedzyczasie skrupulatnie realizuje sie obajtkowe talony z mopsu na benzyne ale to juz inna inszosc :norty:

Cos czuje ze jeszcze kilka takich szczujacych artykulow w PL a auta elektryczne beda niemile widziane na drogach i o rysy kluczykiem bedzie nietrudno, wszak zawisc to nasz narodowy sport ;)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A o co tu być zawistnym, o te całe piec darmowych przejazdów w zamian za zostawienie danych? Co do obajtka to nie wyczułes ironii? Od zawsze tankuje na orlenie bo to jedyna markowa stacja u mnie na wsi, Orlen pay tez mam bo jest szybciej z faktura a spożywać na stacjach nie musze :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płacenie przy dystrybutorze jest super, czy inne koncerny też to mają?

 

O ile dobrze kojarze to Cyrkiel Kiej (ale dla uzytkownikow prywatnych, bez mozliwosci wystawiania faktur). SHELL pracuje od zawsze nad wprowadzeniem ale jakos im nie wychodzi. BP omijam z daleka to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://businessinsider.com.pl/biznes/elon-musk-musial-zamknac-niemiecka-fabryke-tesli-trzy-miesiace-po-otwarciu/bdgbs9p?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=fb_bi&fbclid=IwAR03F8AML-a75gtC41gKiEWdHUzWGZhF3u_6VR4OMypQaiTyDWshA3GPZbo&fs=e&s=cl


Dziad nie chce płacić godnie ludziom, traktuje pracowników jak śmieci i ma tego efekty. Ja się dziwie ludziom co kupują jego produkty bo jakby nie było wspierają klauna i dają przyzwolenie na chore zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziad nie chce płacić godnie ludziom, traktuje pracowników jak śmieci i ma tego efekty. Ja się dziwie ludziom co kupują jego produkty bo jakby nie było wspierają klauna i dają przyzwolenie na chore zachowania.

Powiedzial koles jezdzacy samochodem firmy, ktora kilkadziesiat lat temu miala 50.000 przymusowych pracownikow - wiezniow z obozow koncentracyjnych. Twoj pradziadek sie w grobie przewraca :roll:


"Bardzo bliskie związki z nazistami mieli najwięksi udziałowcy BMW, czyli rodzina Quandtów pod przywództwem Guenthera Quandta, znajomego Hitlera. Jego przedsiębiorstwa dostarczały nazistowskim Niemcom amunicję, broń czy silniki lotnicze, wykorzystując więźniów i osadzonych w obozach koncentracyjnych, których liczba mogła sięgać 50 tys."


"Wnukowie Guenthera Quandta, który sam przejął wiele przedsiębiorstw należących do Żydów, są nadal w pierwszej piątce najzamożniejszych Niemców."


https://www.google.com/amp/s/forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/8135462,niemieckie-firmy-zatrudniaja-historykow-do-badania-swojej-nazistowskiej-przeszlosci.html.amp

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież można netflixa obejrzeć. Z rodziną hot dogi zjeść bo nie masz innego wyjścia. Jest pięknie. Jechać bez trzymanki. Jak na rowerze za dzieciaka.. A nie, sorry. Jednak się nie da. Trzeba trzymać kiere. No ale przecież tyle chajsu poszło... No ale unia. Przepisy. Ale jak zmienia? Jak w sprawie pieców gazowych? Jednak trzeba wrzucać tanie stile ze starych prezentacji i cisnąć swoje!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.